W124 Tyhjäkäynnillä päästöt liian korkeat
W124 Tyhjäkäynnillä päästöt liian korkeat
Missä saatta olla vika kun pienillä kierroksilla päästöt ovat todella hyvät mutta tyhjäkäynnillä päästöt nousevat yli nelinkertaisiksi. Kävin Bosch servicessä säädättämässä autoa mutta siellä ei osattu tehdä vialle mitään ja sanottiin vain että älä vie autoa katsastukseen tai auto määrätään ajokieltoon. Kaikki muut arvot olivat hyvät paitsi CO-päästöt olivat yli 2000 tyhjäkäynnillä. Ja miten saisi tyhjäkäyntiä säädettyä tästä mallista vähän isommalle koska nyt kun laittaa kylmänä vaihteen päälle ja kierrokset ovat noin 500 niin auto saattaa välillä sammua. Liikkeessäkään kun ei osattu tyhjäkäyntiä säätää tai osattu kertoa että mistä sen saisi itse säädettyä. Kyseessä siis MB 200E W124 Automaatti vuosimallia -90
Auttakaa Minua!
Auttakaa Minua!
Re: W124 Tyhjäkäynnillä päästöt liian korkeat
Tuo lampda anturi kannattas mitata itellä oli se rikki ja päästöt katossa,saatiin säädettyä tyhjäkäynti arvoja pienemmäksi.Siitä putsarin pääl olevasta reiästä (kuusiokolo ruuvi) joka on jousi painotteinen.Tyhjäkäynnin säätää se lisäilmaluistin toisella nimellä tyhjäkäynti moottori.Semmonen mötikkä josta menee letku läpi ja tulee pistoke päähän.Uusin ite ne molemmat nii pelannut kun unelma käynti 650rmp.Jos on rikki nii laita vain bocsh merkinen jos muita merkke on tarjolla.itsellä 300e 124 V-89 kai ne aika samanlaisia on jettronic on minulla ruisku.Kimmo68 kirjoitti:Missä saatta olla vika kun pienillä kierroksilla päästöt ovat todella hyvät mutta tyhjäkäynnillä päästöt nousevat yli nelinkertaisiksi. Kävin Bosch servicessä säädättämässä autoa mutta siellä ei osattu tehdä vialle mitään ja sanottiin vain että älä vie autoa katsastukseen tai auto määrätään ajokieltoon. Kaikki muut arvot olivat hyvät paitsi CO-päästöt olivat yli 2000 tyhjäkäynnillä. Ja miten saisi tyhjäkäyntiä säädettyä tästä mallista vähän isommalle koska nyt kun laittaa kylmänä vaihteen päälle ja kierrokset ovat noin 500 niin auto saattaa välillä sammua. Liikkeessäkään kun ei osattu tyhjäkäyntiä säätää tai osattu kertoa että mistä sen saisi itse säädettyä. Kyseessä siis MB 200E W124 Automaatti vuosimallia -90
Auttakaa Minua!
124/300E v.89
Hei.
Suosittelen tarkastamaan katalysaattorin toiminnan.
Jos katti ehjä, niin ongelma piilenee seoksissa.
Tyhjäkäynnistä...
Varsinkin kylmänä tyhjäkäyntiin vaikuttava tekijä on rikastin.
Kylmänä autosi tulisi käydä käynnistyksen jälkeen n.5sec hieman korkeammilla kierroksilla (automaattirikastin päällä) ja hetken päästä laskea n. 800k/min.
Jos rikastin ei toimi, niin tyhjäkäynti kylmänä on pieni/olematon.
Suosittelen harkitsemaan Mersun korjausoppaan ostamista. Sieltä löytyy apua mm. näihin ongelmiin.
-J
Edit: poke oli nopeempi.
Suosittelen tarkastamaan katalysaattorin toiminnan.
Jos katti ehjä, niin ongelma piilenee seoksissa.
Tyhjäkäynnistä...
Varsinkin kylmänä tyhjäkäyntiin vaikuttava tekijä on rikastin.
Kylmänä autosi tulisi käydä käynnistyksen jälkeen n.5sec hieman korkeammilla kierroksilla (automaattirikastin päällä) ja hetken päästä laskea n. 800k/min.
Jos rikastin ei toimi, niin tyhjäkäynti kylmänä on pieni/olematon.
Suosittelen harkitsemaan Mersun korjausoppaan ostamista. Sieltä löytyy apua mm. näihin ongelmiin.
-J
Edit: poke oli nopeempi.

W124 200E.
Toimiikohan tyhjäkäyntiventtiili ja ECU siten kuin pitäisi? Tyhjäkäynnin pitäisi kylmällä moottorilla olla hieman korkeampi kuin lämpimällä. Saatko jostain kokeiltavaksi toisen tyhjäkäyntiventtiilin tai toisen ECUn? Jos jommankumman vaihto ei auta, saat ainakin eliminoitua mahdollisia vikakohteita. Kaikkien johtojen ja liitosten sekä letkujen ja kumiosien pitää olla kunnossa. Samoin ilmamäärää mittavan lautasen pitää olla oikein kohdistettu. Jos olet jo käynyt Bosch-huollossa, ei mekaanisten säätöjen suhteen pitäisi olla ongelmaa. Lambda-ohjatun vm. 1990 KE-Jetin pitäisi mennä lähes uusien autojen päästörajoihin vielä runsailla ajomäärilläkin.Kimmo68 kirjoitti:Missä saatta olla vika kun pienillä kierroksilla päästöt ovat todella hyvät mutta tyhjäkäynnillä päästöt nousevat yli nelinkertaisiksi. Kävin Bosch servicessä säädättämässä autoa mutta siellä ei osattu tehdä vialle mitään ja sanottiin vain että älä vie autoa katsastukseen tai auto määrätään ajokieltoon. Kaikki muut arvot olivat hyvät paitsi CO-päästöt olivat yli 2000 tyhjäkäynnillä. Ja miten saisi tyhjäkäyntiä säädettyä tästä mallista vähän isommalle koska nyt kun laittaa kylmänä vaihteen päälle ja kierrokset ovat noin 500 niin auto saattaa välillä sammua. Liikkeessäkään kun ei osattu tyhjäkäyntiä säätää tai osattu kertoa että mistä sen saisi itse säädettyä. Kyseessä siis MB 200E W124 Automaatti vuosimallia -90
Auttakaa Minua!
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Uusi tuttavuus
Itsellä ongelma toisinpäin.90-mallin E230, viimeinen malli ennen katalysaattoria,pakoputki kokonaan uusittu viime vuonna ,kai ruiskumoottori,lambda uusittu,ja ainoastaan kerran ollut päästöissä vikaa sitten 2003.Nyt tyhjäkäynnillä Ok,mutta korkeilla kierroksilla käy liian rikkaasti.Muuten kaikki autossa korjattu ja moottori pesty.Mikä vikana?