Eipä toimi takasumuvalo, etusumarit toimii. Katkaisijassa ei pala valokaan takasumariasennossa.
Etusumarit ohjataan kai jotenkin viiksen kautta ja takasumari toimi i suoraan. Jotenkin ei järki säteillyt miten tuo toimii, onko konehuoneen puolella joku rele joka ohjaa takasumaria. Sinne ainakin menee johto mistä pitäisi tulla takasumarille virta. Tai pakkohan siellä on olla, jotain jossain..mutta mitä ja missä
Ei oikein tuntuisi tulevan vika sieltäkäänpäin. Katkaisijan vierestä otin irti liimmiten mistä lähtee yksittäinen johto vetokoukun pistokkeelle,ei vaikutusta.
Tosin sitten kun syöttää virtasta liittimen toiseen puoleen takasumari syttyy.Eli "väärinpäin" pistokkeelta virtaa syöttämällä se toimii. Tuo itse sumarin katkaisija on kyllä omituinen, en vieläkään ymmärtänyt miten se ohjaa takasumaria... Katkaisijalta johdot katoavat jonnekin mittariston taakse mikä ei suostunut irtoamaan. Onko sitten jotain ohjausboksia/relettä mittariston takana, vain meneekö johdot penkin alla oleville releille. Kohta tekee mieli luovuttaa
Vai tarkoititko tuolla nastalla jotain pistokeen sisällä olevaa katkaisijaa? Jostain luin kuukletellessa että siellä sisällä on katkaisija joka estäisi ettei auton sumari syty kärry perässä.
EDIT: No siinähän se vika. Jostain syystä ei kierrä tuota lenkkiä pistokkeen kautta, sumarin katkaisijalta kun yhdisti tuo lenkin niin johan toimi normaalisti.
Vaihdoin uuden pistorasian hajonneen tilalle.uudessa ei ole nastaa/kytkintä sisällä joten takasumuvalot ei toimi. Pystyykö hätäapuna katsastukseen oikasemaan jostain kytkentänastasta johonkin?
mulla kans sama ongelma, takasumarit ihan pimeenä ja etusumarit palaa ku vähän viikseä vetää taaksepäin katkaisijan ollessa päällä..jotenki pitäis katsastukseen saada taakse valot palamaan mutta mikä olis helpoin konsti?
Täällä oli sama vika. En saanu vetokoukun liittimen ruosteisia ruuveja auki, joten ohitin tuon kytkennän sieltä sumuvalon katkaisijalta. Laitoin siis keltamustan johdon joka oli kytketty harmaaseen sen sinisisen johdon tilalle joka oli samassa nipussa harmaan kanssa. Nyt toimii
Meidän faijan vanhassa rotiskossa oli sama vika... muistaakseni takasumarikatkaisin oli jotenkin sökö... etusumarit toimi kun painatti viikseä suuntaan X. Tarpeeksi kauan kun painatti niin alkoi rattitolppa kuumeta...
Tee uusi katkaisija, menee kyllä leimasta läpi KK:n kanssa jos ei muuta vikaa kuin tuo.
Kolmannen polven Mersumies, vauvasta asti mersun Dieselin raksutusta kuunnellut ja sitä rakastanut. Nykyään intohimoinen Star-Harrastaja. Kaapelit löytyy kaikenikäiseen kalustoon, valistuneita arvauksia tarjolla 4-tien varrella akselilla Jyväskylä - Helsinki.
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D