
Pakko vielä painottaa että olen mahd.kaukana amistuunarista, (tai ainakin yritän olla

Tulipas taas paljon tekstiä tyhjästä!

Ja voi vain arvailla mitä käy kun akku maadotetaan murhalla kaapelilla.KentZu kirjoitti:Päävirtasulake pitää olla lähellä akkua jos sattuu et piuhan eriste nirhautuu puhki niin se polttaa sen sulakkeen eikä päästä virtaa runkoon jne.Jani Haataja kirjoitti:Päävirtasulake pitäisi muistaakseni laittaa aika lähelle akkua, en tiedä miksi mutta niin mulle joskus on väitetty ko mulla oli joskus noita vehjeksiä.
Mul on kiinni maajohto takalyhtyjen luon yhes ruuvis..ei kovin virallinen mut parempi ku esim. takaluukun saranoi. Täytyy kattoo sit paikkaa uudestaa jos vaikka hommais uuden vahvistimenJTG kirjoitti:hyväksi todettua mestaa W123 kontin lähipiirissä?
Vielä en ole rakentanut, mutta kovasti olen miettinyt jos sitä pahvia ei rikkoisi vaan tekisi pienet kotelot pahvin pintaan, täältä mallia. Tälläinen olisi helpompi toteuttaa, koska joskus tarkastelin ovea ja sisä pellit ovat hieman tiellä. Tai sitten pitäisi peltiäkin leikata. Ja kotelolla saadaan kuitenkin laadukkaampi toisto.mursu85 kirjoitti:Onkos kukaan rakentanu oveen koteloa ? Ite oon suunnitellu mut en oo raaskinu rikkoo ovipahvii.
Tollast mieki suunnittelin siihen päälle mut pahvii kummiski pitäs tehdä ruuvin reijät tai jotku ja miten se sit kestää sen kotelon painon? Lasidul luulis onnistuvan iha hyvin.Sami S kirjoitti:Vielä en ole rakentanut, mutta kovasti olen miettinyt jos sitä pahvia ei rikkoisi vaan tekisi pienet kotelot pahvin pintaan, täältä mallia. Tälläinen olisi helpompi toteuttaa, koska joskus tarkastelin ovea ja sisä pellit ovat hieman tiellä. Tai sitten pitäisi peltiäkin leikata. Ja kotelolla saadaan kuitenkin laadukkaampi toisto.mursu85 kirjoitti:Onkos kukaan rakentanu oveen koteloa ? Ite oon suunnitellu mut en oo raaskinu rikkoo ovipahvii.
.
Joutuuhan sen reiittämään, mutta eiköhän se pahvi kestä jos laittaa useammalla puu ruuvilla kiinni sen kotelon. Ja varmuuden maksimointina pahvin ja kannan väliin voisi laittaa isot välilevyt niin ei tule ruuvin kanta pahvista läpi. Ja reiät voisi laittaa sille orggis "taskun" alueelle jolloin ne saa kohtuu siististi piiloon.mursu85 kirjoitti:
Tollast mieki suunnittelin siihen päälle mut pahvii kummiski pitäs tehdä ruuvin reijät tai jotku ja miten se sit kestää sen kotelon painon?
Tossa innostuin ottamaan kuvia ihan muiden asian tiimoilta ja kuvasin siinä samalla omaa keskeneräiseksi jäänyttä takakonttiani. Kotelon tilavuutta en tiedä, mutta näin 1,5 vuotta sitä katottuani ja takapenkillä tavaroita säilytettyäni ei voi muuta sanoa kuin että se vie aivan liikaa tilaa. Ensi kesänä aion tehdä jotain ratkaisevaa asian suhteen ja punnita vaa'assa huvin ja käytännön mittasuhteet tarkkaan.JTG kirjoitti:Kotelo on suht pieni ja kevyt.. joku 25L
Kuuluu ihan tarpeeksi hyvin meikäläiselle, ei tarvitse ruveta peltiä puhkomaan.
Kotelo on tosiaan aika kompakti, ei vie paljoa kontin tilasta.
Minä kokeilin ensin takakontiin subbaria kun hifistin mersua ja en oikein ollu tyytyväinen. Sitten väänsin lasikuidusta kotelon eteen. Nyt kuuluu ihan hyvin eikä vie tavara tilaa.garbaazh kirjoitti:[ ei voi muuta sanoa kuin että se vie aivan liikaa tilaa. Ensi kesänä aion tehdä jotain ratkaisevaa asian suhteen ja punnita vaa'assa huvin ja käytännön mittasuhteet tarkkaan.![]()