Osaisiko kukaan neuvoa miten voisi korjata / paikallistaa tuulilasinpesuneste vuodon joka tulee jostain keulan oikean puolen kulman alta maahan (takaa katsottuna), ei siis ole samalla puolen kuin pesuneste säiliöt.. Kun laittaa säiliöt täyteen tyhjenee nesteet parissa päivässä.. ja muutamassa tunnissa on havaittavissa keulan kulman alla lammikko..
Neuvoja/kuvia kaipaisin, kun en ole niin tuttu vielä Väyrysen kanssa..
Eturengas pois ,samoin takimmainen osa sisälokarista.
Nyt näkyy säiliö.
Yläosan näät kun ota yhden 10 mm avaimella olevan ruuvin irti siitä sisä ilmanpuhdistin kotelosta ja nostat ylöspäin koko kotelon pois.
Se on iso muovi koppa siinä samalla kohtaa kuin alapuolen säiliökin.
Säiliössä tulee olla aina pakkasilla ikkunanpesu nestettä ,jotta ei jäädy ja jää rikkoo paikat.
Viimeksi muokannut nautseri, Ti 10.11.2009 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sieltä on varmaan se teleskooppi-pesurin halki. Olisko siellä ollu pelkkää vettä. Umpion kun ottaa pois niin pääsee tutkimaan mikä siellä vuotaa...
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
juhape kirjoitti:Sieltä on varmaan se teleskooppi-pesurin halki. Olisko siellä ollu pelkkää vettä. Umpion kun ottaa pois niin pääsee tutkimaan mikä siellä vuotaa...
Mikä se on se teleskooppi-pesuri tarkalleen ottaen?
Mitenkä sen umpion saa siitä helpoiten oikein pois, ilman että rikkoo mitään?
Se lampunpesurihan on sellainen joka pomppaa ulos lamppuja pestessä.
(Kai siinä on ne lampunpesurit?)
Umpio lähtee vanhemmasta väyrysestä irti aika helposti.
Pelti auki ja kumireunuksen alta sekä lampun päältä ja sisäreunalta ruuvi pois. Kampeamalla lampunperurin kansi irti ja alta ruuvi pois. Sit lähtee se lamppujen alla oleva muovi irti. Sen alla taisi olla pari ruuvia joilla umpio on vielä kiinni. Sitten se koko höskä lähtee sieltä hivuttamalla ulos.
Jotenkin noin se menee....
Muistaakseni youtubesta löytyy video kyseisestä operaatiosta.
Facelift-väykästä pitänee irroittaa etupuskuri ennekuin umpion saa irti.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
juhape kirjoitti:Se lampunpesurihan on sellainen joka pomppaa ulos lamppuja pestessä.
(Kai siinä on ne lampunpesurit?)
Umpio lähtee vanhemmasta väyrysestä irti aika helposti.
Pelti auki ja kumireunuksen alta sekä lampun päältä ja sisäreunalta ruuvi pois. Kampeamalla lampunperurin kansi irti ja alta ruuvi pois. Sit lähtee se lamppujen alla oleva muovi irti. Sen alla taisi olla pari ruuvia joilla umpio on vielä kiinni. Sitten se koko höskä lähtee sieltä hivuttamalla ulos.
Jotenkin noin se menee....
Muistaakseni youtubesta löytyy video kyseisestä operaatiosta.
Facelift-väykästä pitänee irroittaa etupuskuri ennekuin umpion saa irti.
Juu, on siinä ne lampunpesurit!
Kiitos, ehkäpä saisin sen noilla ohjeilla irti ja selvitettyä vuotavan kohdan
Sergey kirjoitti:Säiliön ja pumppujen välistä se vuotaa vanha kovettunut tiiviste. Uudet tilalle ni ei vuoda tai tolleen kävi naapurin väykylle.
Ymmärtääkseni tuo vuoto on eripuolella kun ne sailiöt ja pumput
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)