W211 Webaston hankinta/asennus
W211 Webaston hankinta/asennus
Täällä on keskusteltu tästä jo aiemminkin, mutta pari asiaa jäi vaivaamaan. Onko jälkimarkkinoilta /Webasto myyjältä ostettu mallikohtaisella asennussarjalla varustettu laita väyläohjattu vain tavallinen malli? Saako kummankin laista lämmitintä ohjattua mittariston kautta? Ja jos laite on väyläohjattu saako sitä ohjattua hyllyyn jääneellä uudella Eberin TP5 kauko-ohjaimella? Vielä kiinnoistaisi sellaisella mallikohtaisella asennussarjalla varustetun laitteen hinta, näytti olevan aika lailla hajontaa aikaisemmissa keskusteluissa.
211:sen mallikohtaista lämmitintä (väylämalli) ei saa ohjattua päälle eberin telestartilla.
Lisäksi autoon pitää ohjelmoida starilla kello ajotietokoneeseen.
Jälkiasennettavaa mallia (Thermo Top C) ei saa ohjattua päälle ajotietokoneen kautta. Soita ja kysy tarjous, molempia saatavilla, ensin mainittu on edullisempi.
Lisäksi autoon pitää ohjelmoida starilla kello ajotietokoneeseen.
Jälkiasennettavaa mallia (Thermo Top C) ei saa ohjattua päälle ajotietokoneen kautta. Soita ja kysy tarjous, molempia saatavilla, ensin mainittu on edullisempi.
Itsellä kanssa Webasto harkinnassa. Mersu 211:seen Can-väyläohjattu maksaa markkinahintaisena n. 1200 euroa kaukosäätimineen, mutta asennuksen hinta ei ole tiedossa.
Voisiko joku tekijä (esim. eemeli) ilmaista hinnan täällä kaikkinensa? Tietty jos tarjouksen haluaa tehdä niin pikaviestikin käy tai voisin toki soitellakin, mutta hintatieto näkyvillä palvelisi useimpia käyttäjiä?
Voisiko joku tekijä (esim. eemeli) ilmaista hinnan täällä kaikkinensa? Tietty jos tarjouksen haluaa tehdä niin pikaviestikin käy tai voisin toki soitellakin, mutta hintatieto näkyvillä palvelisi useimpia käyttäjiä?
- jari36
- Vakiokalustoa
- Viestit: 179
- Liittynyt: To 28.12.2006 23:47
- Paikkakunta: Siellä mistä sattuu katon alustaa löytymän ;) pääasiassa Turku-Pori akselilla
Webasto hyvä lohkolämmitin :(
Minulla oli 2004 w211 220cdi Suomiauto. *TF-318
Asennutin Raision Vehossa siihen Webaston kellolla + T100.
Minulla ei ole ollut koskaan niin kallista lohkolämmitintä autossa.
Krapaa sai käyttää aivan kuin ennen Webastoa.
Aikaisemmissa 5 autossa ollut Webasto ja krapaa en ole ennen tarvinnut.
Se lämmitti moottorin OK mutta tupa jäi lähes kylmäksi !
En missään nimessä hauku lämmitintä !
mutta asennus täysin alaarvoista !
Auto oli "ongelman takia" 4-5 keikkaa Veholla ja lämpö jäi kabiinista puuttumaan
( vastauksella se on vaan sellainen )
Jos joku on tyytyväinen 211 jälkiasenteisella Weballa, niin kertokoot ihmeessä.... tai paremminkin missä asennettu !
Raisiossa menee ainakin rahat hukkaan...
nimimerkillä KOKEMUSTA ON !
Asennutin Raision Vehossa siihen Webaston kellolla + T100.
Minulla ei ole ollut koskaan niin kallista lohkolämmitintä autossa.
Krapaa sai käyttää aivan kuin ennen Webastoa.
Aikaisemmissa 5 autossa ollut Webasto ja krapaa en ole ennen tarvinnut.
Se lämmitti moottorin OK mutta tupa jäi lähes kylmäksi !
En missään nimessä hauku lämmitintä !
mutta asennus täysin alaarvoista !
Auto oli "ongelman takia" 4-5 keikkaa Veholla ja lämpö jäi kabiinista puuttumaan

( vastauksella se on vaan sellainen )
Jos joku on tyytyväinen 211 jälkiasenteisella Weballa, niin kertokoot ihmeessä.... tai paremminkin missä asennettu !
Raisiossa menee ainakin rahat hukkaan...
nimimerkillä KOKEMUSTA ON !
- jari36
- Vakiokalustoa
- Viestit: 179
- Liittynyt: To 28.12.2006 23:47
- Paikkakunta: Siellä mistä sattuu katon alustaa löytymän ;) pääasiassa Turku-Pori akselilla
Jos nyt oikein muistan. Lämmityslaitteessahan on sellainen venttiili joka sulkee veden kierron kennossa kokonaan silloin, kun lämpöä ei oteta kabiniin.CDI203 kirjoitti:Liekö putkitus laiteetu ylismallin helpoimalla tavalla ilman takaiskua ja niin päin että vesi lähtee webastosta ensin mootoriin(valitettavan usein näkee)
tai lämpötilan säätimessä/tunistimessa jotain häikää
Minulla oli venttiili laitettu auki asentoon ja johto irti. !
Sillähän ei sinällään ole merkitystä käsittääkseni toimintaan.
Silloin kun otetaan "raitista" ilmaa kabiniin ... se ei mene "kennon läpi"
Se jo kun, joudutaan turvautumaan tuollaisiin " pakkoajoihin" ei niin vakuuttavalta asennukselta tunnu !
Mitä tulee autoni kuntoon... niin silloin kun tämä "juhla" alkoi ja ongelmat huomattiin.
Asensivat samallaisen paketin uuteen ajamattomaan autoon.
Nähdäkseen miten se toimii.
Tarkalleen samat ongelmat


Miksi eivät kokeilleet tehtaalta webastolla tullutta 211:stä ja sen jälkeen yrittäneet selvittää mitä tekivät väärin?jari36 kirjoitti: Mitä tulee autoni kuntoon... niin silloin kun tämä "juhla" alkoi ja ongelmat huomattiin.
Asensivat samallaisen paketin uuteen ajamattomaan autoon.
Nähdäkseen miten se toimii.
Tarkalleen samat ongelmat![]()
Ainakin 4-alueilmastoinnilla 211 avaa luukkuja tietyissä tilanteissa niin että lämmityskennon läpi päästetään kylmää ilmaan. Kennon vesikierto suljetaan tuossa tilanteessa. Kai se on sama 2-alueisella, mihin sitä sulkumoottoria muuten tarvittaisiin? Tietenkin Suomessa on harvoin niin kuuma että koko ilmavirtausteho tarvitaan (niille jotka ovat eri mieltä, laittakaa lainauksia toimintakuvauksesta).
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Joo taas kerran antaa hyvän kuvan ammati asenuksestajari36 kirjoitti:Jos nyt oikein muistan. Lämmityslaitteessahan on sellainen venttiili joka sulkee veden kierron kennossa kokonaan silloin, kun lämpöä ei oteta kabiniin.CDI203 kirjoitti:Liekö putkitus laiteetu ylismallin helpoimalla tavalla ilman takaiskua ja niin päin että vesi lähtee webastosta ensin mootoriin(valitettavan usein näkee)
tai lämpötilan säätimessä/tunistimessa jotain häikää
Minulla oli venttiili laitettu auki asentoon ja johto irti. !
Sillähän ei sinällään ole merkitystä käsittääkseni toimintaan.
Silloin kun otetaan "raitista" ilmaa kabiniin ... se ei mene "kennon läpi"
Se jo kun, joudutaan turvautumaan tuollaisiin " pakkoajoihin" ei niin vakuuttavalta asennukselta tunnu !
Mitä tulee autoni kuntoon... niin silloin kun tämä "juhla" alkoi ja ongelmat huomattiin.
Asensivat samallaisen paketin uuteen ajamattomaan autoon.
Nähdäkseen miten se toimii.
Tarkalleen samat ongelmat![]()
vertailu olisi ilman muuta kannatanut tehdä niin kuin D.B.F.I kirjoitti
eikä toistaa samoja virheitä kahteen autoon(ai niin vika aina autossa ei koskaan asenuksessa

läpyköiteen liikeisiin pääsee jossain mallissa vaikuttamaan *:ila
Miksi asennuttaa veholla,eihän ne tee kuin muutaman vuodessa.
Ne jotka asentaa työkseen osaavat varmaan asennuksen aivan eri tavalla.
Olettaisin ainakin niin.
Laitatin omaan autooni webaston sellaisessa liikkeessä joka oli laittanut jo satoja laitteita ja myös taksit käyttää samaa liikettä.
Tällaisesta paikasta olettaa saavansa ensiluokkaista palvelua.
Hyvin on toiminut parivuotta.
Webastossa on kaukosäädin jossa on näyttö ja ajastusmahdollisus.
On hyvä laite ,voi helposti käynnistää kotoa .
Maksoi jotain 2400€.
Ne jotka asentaa työkseen osaavat varmaan asennuksen aivan eri tavalla.
Olettaisin ainakin niin.
Laitatin omaan autooni webaston sellaisessa liikkeessä joka oli laittanut jo satoja laitteita ja myös taksit käyttää samaa liikettä.
Tällaisesta paikasta olettaa saavansa ensiluokkaista palvelua.
Hyvin on toiminut parivuotta.
Webastossa on kaukosäädin jossa on näyttö ja ajastusmahdollisus.
On hyvä laite ,voi helposti käynnistää kotoa .
Maksoi jotain 2400€.
Re: W211 Webaston hankinta/asennus
Alkuperäinen Webasto olisi tarkoitus 270cdi:hin hommata. Onko hyvä idea tilata purkaamosta/ebaysta, näyttävät olevan melko edullisia Euroopan purkaamoissa, toimituskuluneineen 400euroa saa jo valita mistä tilaa.
Autossa on vyöhykeilmastointi, pitääkö lämmityslaitteen vesiventtiili vaihtaa 5-haaraiseen(en tiedä onko normi-ilmastoinnissa samanlainen vesiventtiili)? Muuten näyttäisi paketit olevan suht täydellisiä.
Autossa on vyöhykeilmastointi, pitääkö lämmityslaitteen vesiventtiili vaihtaa 5-haaraiseen(en tiedä onko normi-ilmastoinnissa samanlainen vesiventtiili)? Muuten näyttäisi paketit olevan suht täydellisiä.
Re: W211 Webaston hankinta/asennus
webasto&eberillä varustetuissa autoissa on tuo 5 lähtönen eli sellanen tarvii varmaan hommata myös jälkiasennettaessa. 

W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
- jari36
- Vakiokalustoa
- Viestit: 179
- Liittynyt: To 28.12.2006 23:47
- Paikkakunta: Siellä mistä sattuu katon alustaa löytymän ;) pääasiassa Turku-Pori akselilla
Re: W211 Webaston hankinta/asennus
Jos nyt asentaisin webaston "uudelleen" niin ehdottomasti vesi kiertämään moottorin kautta.
Eli 4 tie ventiilillä !
Eli 4 tie ventiilillä !
Viimeksi muokannut jari36, Ti 01.09.2015 01:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S213 200 cdi -18
Ex:
w212 200cdi -14
S211 320 cdi - 07
S210 270 cdi - 01
S124 250D - 95
w211 220 cdi - 04
w210 200cdi -99
w124 250D -93
w124 200D -88
Ex:
w212 200cdi -14
S211 320 cdi - 07
S210 270 cdi - 01
S124 250D - 95
w211 220 cdi - 04
w210 200cdi -99
w124 250D -93
w124 200D -88
Re: W211 Webaston hankinta/asennus
Minä tilasin ebaysta oman käytettynä. Kannattaa katsoa, että paketissa on polttoainepumppu tankin viereen, oikea johtosarja, kaikki letkut. Ainakin joudut vaihtamaan kiertovesipumpulle pätkän kun sitä käännetään 180° ja vesiventtiililltä lähtevän letkun alumiini ja kumiletku yhdistelmään.Motti M kirjoitti:Alkuperäinen Webasto olisi tarkoitus 270cdi:hin hommata. Onko hyvä idea tilata purkaamosta/ebaysta, näyttävät olevan melko edullisia Euroopan purkaamoissa, toimituskuluneineen 400euroa saa jo valita mistä tilaa.
Autossa on vyöhykeilmastointi, pitääkö lämmityslaitteen vesiventtiili vaihtaa 5-haaraiseen(en tiedä onko normi-ilmastoinnissa samanlainen vesiventtiili)? Muuten näyttäisi paketit olevan suht täydellisiä.
Telestart (T70 / T90 + fakra sovitinjohto) ja antennisplitteri + antenni (edellämainitut saa ostettua myös minulta) riippuen auton puhelinvarustuksesta.
Jos autossa on parkkitutkat / airmatic niin vaihdekepin oikealle puolelle saa ilman eri johdotusta käynnistysnapin, tietenkin kehyksen joutuu vaihtamaan.
Tuossa on hyvä setti T90 telestartilla:
http://www.ebay.de/itm/1Y00802-Mercedes ... 1c55b4ae9f" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 Webaston hankinta/asennus
Maucca kirjoitti:
Minä tilasin ebaysta oman käytettynä.
Oliko sulla Maucca (tai saa muutkin ilmoitella) tietoo mistä sais tilattua tehdasweban ohjausyksikköö? Saattaahan tuon vanhan saada korjattuakin, mutta menis samalla vaivalla in/out kun tarttee autokatoksessa auton alle könytä eikä tarttis odotella...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 Webaston hankinta/asennus
Keminmaan Sercapilta sain viime talvena uuden kun vanhaa ei saanut kuntoon.MiHe kirjoitti:Maucca kirjoitti:
Minä tilasin ebaysta oman käytettynä.
Oliko sulla Maucca (tai saa muutkin ilmoitella) tietoo mistä sais tilattua tehdasweban ohjausyksikköö? Saattaahan tuon vanhan saada korjattuakin, mutta menis samalla vaivalla in/out kun tarttee autokatoksessa auton alle könytä eikä tarttis odotella...
Ohjainlaitteen saa irti kun ottaa pohjamuovit pois. Nosturi tietenkin helpottaa asiaa. Itse irroitin poisottovaiheessa turhaan puskurin. Takaisinlaitto pohjamuovi irroitettuna autokatoksessa.
Re: W211 Webaston hankinta/asennus
Mitä tarkoitat? Eikö alkuperäinen Webasto lämmitä molemmat, sekä kabiinin että moottorin?jari36 kirjoitti:Jos nyt asentaisin webaston "uudelleen" niin ehdottomasti vesi kiertämään moottorin kautta.
Eli 3 tie ventiilillä !
- jari36
- Vakiokalustoa
- Viestit: 179
- Liittynyt: To 28.12.2006 23:47
- Paikkakunta: Siellä mistä sattuu katon alustaa löytymän ;) pääasiassa Turku-Pori akselilla
Re: W211 Webaston hankinta/asennus
Lämmittää kyllä mutta kestää turhan kauan ennen kun lämmitetään moottoria.
Lämmittää veden ensiksi ? asteeseen . vasta sitten moottorin vuoro.
Riippuu tietysti mitä siltä haluaa !
Lämmittää veden ensiksi ? asteeseen . vasta sitten moottorin vuoro.
Riippuu tietysti mitä siltä haluaa !
MB S213 200 cdi -18
Ex:
w212 200cdi -14
S211 320 cdi - 07
S210 270 cdi - 01
S124 250D - 95
w211 220 cdi - 04
w210 200cdi -99
w124 250D -93
w124 200D -88
Ex:
w212 200cdi -14
S211 320 cdi - 07
S210 270 cdi - 01
S124 250D - 95
w211 220 cdi - 04
w210 200cdi -99
w124 250D -93
w124 200D -88
Re: W211 Webaston hankinta/asennus
Taidan laittaa 5-tieventtiilin tilaukseen. Sopiiko se 4-tie venttilin letkutuksiin suoraan/lievällä väkivallalla?
Re: W211 Webaston hankinta/asennus
erona on vaan yksi lisälähtö joten menee kyllä suoraan kiinni. 

W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 14.02.2015 04:53
Re: W211 Webaston hankinta/asennus
Laitoin juuri tuon "tehdaspaketin" kiinni nuukuuksissani itse. Kyllähän siihen aikaa meni.... irrottaa piti etupuskuri, toinen etuvalo, pyyhkijät, pyyhkijöiden alta suojamuovit, alustan keskiosan apparin puolen pohjasuojat, hankslalokeri (olis ehkä riittäny pelkkä alasuojust luukun takana, mutta piti tuo johto saada samille niin ajattelin että on helpompi näin), kynnys verhoilut ja suojat apparin puolelta edestä taakse, apparin lattian verhoilut, takakontin apparin puolen verhoilut + pilarisuojat, A-liparin toppaus, takalokari.... jotain varmaan unohtui.
Ohjeet on aika selkeet saksaksi, mutta sain kahalta englanninkieliset pyytämällä. Johtojen suhteen ohjeet oli hieman epäselkeet, mutta kyllä ne pähkäilemällä sai järkeiltyä. Starilla aika helposti meni kello mittariin osaavalta henkilöltä. Setissä tuli mukana tuo 5 tie venttiili, joka oli paskamainen vaihtaa. Otin vainoharhaisuuksissani ohjainkortin kannen auki ja laitoin tiivisteen molemmin puolin permateksin mustaa hyvää.
Maksoi 1300 ebaystä saksalasta, auton välittäjä laittoi laatikon peräluukkuun samalla rahdilla. Itseltä meni aikaa aivan tolkuttomasti ja aikahan on rahaa.... Jos joku tuon setin laittaa asennuksineen 1700-2000 niin varmaan kannattaa vaan ottaa se
Laitoin kans vielä vainoharhoissani letkulämmittimen samaan konkurssiin ja defan ylläpitolaturin.
Ohjeet on aika selkeet saksaksi, mutta sain kahalta englanninkieliset pyytämällä. Johtojen suhteen ohjeet oli hieman epäselkeet, mutta kyllä ne pähkäilemällä sai järkeiltyä. Starilla aika helposti meni kello mittariin osaavalta henkilöltä. Setissä tuli mukana tuo 5 tie venttiili, joka oli paskamainen vaihtaa. Otin vainoharhaisuuksissani ohjainkortin kannen auki ja laitoin tiivisteen molemmin puolin permateksin mustaa hyvää.
Maksoi 1300 ebaystä saksalasta, auton välittäjä laittoi laatikon peräluukkuun samalla rahdilla. Itseltä meni aikaa aivan tolkuttomasti ja aikahan on rahaa.... Jos joku tuon setin laittaa asennuksineen 1700-2000 niin varmaan kannattaa vaan ottaa se

Laitoin kans vielä vainoharhoissani letkulämmittimen samaan konkurssiin ja defan ylläpitolaturin.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Re: W211 Webaston hankinta/asennus
Laitetaan tähänkin threadiin vastaus, eli sama reitti mun ohjainkortilla, muta saivat korjattua. W203:n kortin saa kuulemma hätätilassa ohjelmoitua toimimaan W211:ssä. Tänään kortti paikoilleen ja puhina rupes kuulumaan. Auton ajoin Bilteman pukeille, siinä mahtu sen verran alla könyämään että sai homman tehtyä. Aika köpönen on tuo liittimien ja ohjainkortin kosteussuojaus, onneks ne pohjamuovit on aika tiiviit ja mötikkä siellä puskurin takana vähän sivussa että ei pahimmassa myräkässä ole...Maucca kirjoitti:Keminmaan Sercapilta sain viime talvena uuden kun vanhaa ei saanut kuntoon.MiHe kirjoitti:Maucca kirjoitti:
Minä tilasin ebaysta oman käytettynä.
Oliko sulla Maucca (tai saa muutkin ilmoitella) tietoo mistä sais tilattua tehdasweban ohjausyksikköö? Saattaahan tuon vanhan saada korjattuakin, mutta menis samalla vaivalla in/out kun tarttee autokatoksessa auton alle könytä eikä tarttis odotella...
Ohjainlaitteen saa irti kun ottaa pohjamuovit pois. Nosturi tietenkin helpottaa asiaa. Itse irroitin poisottovaiheessa turhaan puskurin. Takaisinlaitto pohjamuovi irroitettuna autokatoksessa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 Webaston hankinta/asennus
Mulla on w211 tehdasasenteinen webasto. On korjautettu piirikorttia ja vaihdettu kaikki kuluvat osat webaston sisältä mutta ei vaan toimi...
Voinko vaihtaa väyläversion tilalle normaalin , vetää johdotukset ja se on siinä?
Vai onko tuolla jotain vesiventtiilejä ym. jotka vaativat huomiota? Autona siis -03 e 400cdi
Riittäisi sekin että lämmittäisi vaan moottoria, jos helppo operaatio niin ei kabiininkaan lämmitys haittaa
Voinko vaihtaa väyläversion tilalle normaalin , vetää johdotukset ja se on siinä?
Vai onko tuolla jotain vesiventtiilejä ym. jotka vaativat huomiota? Autona siis -03 e 400cdi
Riittäisi sekin että lämmittäisi vaan moottoria, jos helppo operaatio niin ei kabiininkaan lämmitys haittaa

Re: W211 Webaston hankinta/asennus
Pitäishän sen yleisvehkeenkin toimia, mittariston valikot siinä menettää. Laittaa remucilla niin saa näppärän kakeajastuksenkin. Orkkisweban kyseessäollessa tulipellin vesiventtiilillä on oma liityntä webalta tulevalle letkulle, ei kyllä hajuakaan ohjataanko vesiventtiiliä lämmitettäessä vai onko se oletuksena auki... Se weban viereinen 'mukavuusventtiili' lienee ohjaa veden sinne lämmityskennolle (vesiventtiilille)?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 Webaston hankinta/asennus
Missä S211 originaaliwebaston polttoainepumppu sijaitsee? Tai siis pitäsisi sijaita, minulla näytäisi olevan ryöstettynä normaali polttoaine linjasta. Miten on tehdaswebastossa putket?
Re: W211 Webaston hankinta/asennus
Mulla taitaapi pumppu olla vänkärin takarenkaan edessä... letkutuksista en tiedä kun en ole niitä katsonut.Motti M kirjoitti:Missä S211 originaaliwebaston polttoainepumppu sijaitsee? Tai siis pitäsisi sijaita, minulla näytäisi olevan ryöstettynä normaali polttoaine linjasta. Miten on tehdaswebastossa putket?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01