Niin tai jos vois lyödä tähän jonku linkin tälle sivustolle missä käsitellään aihetta... on meinaan jonku verran tekstiä tuola, ja saattaa mennä hyvätki keskustelut ohi

Voi..voi... en tiedä muuta sanoa.ArthurDent kirjoitti:Olen rumiluksen kanssa eri mieltä ja pera8x:n kanssa samaa mieltä.
Kyllä kunnollisen pumpun säädön jälkeen eron huomaa liikkeissä. Pumpun sääto on kuitenkin kokonaisvaltainen toimenpide. Kannattaa varmistaa että kaikki sylinteri saavat saman verran soppaa eikä ole niinsanottuja vapaamatkustajia.
Myös ennakko täytyy säätää oikealle kohdalle.
Vetäviä kierroksia nostettava järkevissä rajoissa.
On tiedettävä mitä tekee ja miksi.
Olen käyttänyt w201 2,5 turbon. 124 300 atmon ja vaimon 124 2,5 atmon pasilla ja olen tyytyväinen. Vääntö, kierrokset ja savut OK. Eron huomaa perusvireessä olevaan.
Mitä kestävyyteen tulee siitä on paha sanoa, koska sillä 201:lla on ajettu laiton jälkeen vasta 200 tuhatta km, 124 300D:llä vasta 120 tuhatta km ja 124 2,5:lla 100 tuhatta km eli paha sanoa vielä kun on kokemusta näin vähän.
Rahat menee kuitenkin kuin kankkulan kaivoon.marangontrio kirjoitti:tämä pasi on ilmeisesti sama kuin PP-Diesel?? Onkohan kovinki lompsaa laihduttavaa viedä sinne? ja tästä pumpun säätelystä on vissiin melkein yhtämontaa mielipidettä ku kirjottajaa... Toki hyvähän se on ku etsinkin vaihtoehtoja ja ohjeita
rumilus kirjoitti:Rahat menee kuitenkin kuin kankkulan kaivoon.marangontrio kirjoitti:tämä pasi on ilmeisesti sama kuin PP-Diesel?? Onkohan kovinki lompsaa laihduttavaa viedä sinne? ja tästä pumpun säätelystä on vissiin melkein yhtämontaa mielipidettä ku kirjottajaa... Toki hyvähän se on ku etsinkin vaihtoehtoja ja ohjeita![]()
Itse en moiseen laittaisi rahaa euroakaan....siitä hyvästä, jos auto kiihtyy hiukan paremmin ja tietyissä nopeuksissa polttoaineen kulutus laskee...mutta huippunopeus pysyy samana.
Kyllä ne huiput pysyy kutakuinkin samana, oli pumppua manipuloitu tai ei.h.hartikainen kirjoitti:rumilus kirjoitti:Rahat menee kuitenkin kuin kankkulan kaivoon.marangontrio kirjoitti:tämä pasi on ilmeisesti sama kuin PP-Diesel?? Onkohan kovinki lompsaa laihduttavaa viedä sinne? ja tästä pumpun säätelystä on vissiin melkein yhtämontaa mielipidettä ku kirjottajaa... Toki hyvähän se on ku etsinkin vaihtoehtoja ja ohjeita![]()
Itse en moiseen laittaisi rahaa euroakaan....siitä hyvästä, jos auto kiihtyy hiukan paremmin ja tietyissä nopeuksissa polttoaineen kulutus laskee...mutta huippunopeus pysyy samana.
eipä taida huiput samana pysyä jos vetäviä nostaa riittävästi..
entinen 200d jakso mennä ruuvauksen jälkeen 171km/h navin mukaan ja eikö tehdas lupaa 160 eli viritys onnistunut..![]()
kyllä "ruuvatussa" ja vakiossa on huomattava ero kulkupuolessa..
Nyt kyllä repesi...todella harmi, että tosiaan joudun nyt lähtemään sinne Tukholman suuntaan, tosin taidan pysytellä ihan laivassa koko reissun ajan, ne on nuo suurkaupungit sen verran jänniä paikkoja tämmöselle maalaistollolle.rumilus kirjoitti:...ja tästä tekniikkaa opiskelleet pystyy laskemaan, että saavutettu tehonlisäys ei vaikuta loppunopeuteen mitenkään.
Voi harmi, kun päästiin alkuun, niin nyt menee viihteen puolelle.veskola kirjoitti:Nyt kyllä repesi...todella harmi, että tosiaan joudun nyt lähtemään sinne Tukholman suuntaan, tosin taidan pysytellä ihan laivassa koko reissun ajan, ne on nuo suurkaupungit sen verran jänniä paikkoja tämmöselle maalaistollolle.rumilus kirjoitti:...ja tästä tekniikkaa opiskelleet pystyy laskemaan, että saavutettu tehonlisäys ei vaikuta loppunopeuteen mitenkään.
Lueskelen kyllä takaisintullessa kaikki nämä viestit, joten koittakaahan kirjoitella ahkerasti ja hyvät viikonvaihteet, myös rumilukselle.
Vo nythän rumiluksella on sitten aikaa.Oon koittanu soitellakin useampana päivänä,mutta vastausta ei tule.rumilus kirjoitti:Voi harmi, kun päästiin alkuun, niin nyt menee viihteen puolelle.