124:sen automaatin outo käytös
124:sen automaatin outo käytös
Eli auto on 250d automaatti vm-90,nyt parin viimesen kuukauden aikana olen huomannut oudon ilmiön,liikkeelle lähdettäessä auto lähtee kakkosella niinkuin pitääkin.Kun pitää vaihtaa kolmoselle laatikko menee noin sekunniksi vapaalle ja sitten siirtyy kolmoselle,ilmiö ei toistu aina kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa eikä edes joka päivä mutta esim.tänään huomasin asian kaksi kertaa.
Auto on ollut samassa perheessä 7v ja laatikkoöljyt on vaihdettu viimeksi 40tkm sitten,ne myös tarkistetaan aina moottorin öljynvaihdon yhteydessä ja pari kertaa siinä välilläkin.
Kilometrejä ei ole takana paljon mitään,kysynkin nyt onko jollakulla kokemusta moisesta,onko esim mahdollista että joku venttiili jumittaa vai mikä mahtaa olla syynä?
Auto on ollut samassa perheessä 7v ja laatikkoöljyt on vaihdettu viimeksi 40tkm sitten,ne myös tarkistetaan aina moottorin öljynvaihdon yhteydessä ja pari kertaa siinä välilläkin.
Kilometrejä ei ole takana paljon mitään,kysynkin nyt onko jollakulla kokemusta moisesta,onko esim mahdollista että joku venttiili jumittaa vai mikä mahtaa olla syynä?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
- Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi
Mulla sama vika. Eilen vaihdettiin öljyt, mutta ei vaikuttanut asiaan ainakaan parantavasti. Itse säätelen tuota vapaalle menemistä kaasun löysäämisellä, mutta apua täälläkin kaivataan. Jotain juttua luin jostain vaijerista mikä menee kaasuvivustolta laatikkoon ja siellä laatikon päässä olevasta "propusta" jota kiertämällä voidaan tuota vaihtamiskierrosta säätää..?? Pitäneekö paikkansa, että tuon hässäkän vaihtaminen voisi korjata vian??
voin olla minäkin metsässä,mutta diisselistä tais olla kyse.
veholta saa ainakin joihinkin laatikkomalleihin uudet jouset venttiilipöytään,joka hillitsee tuota 2-3 vaihdon luistoa...tais olla jossain 10€ paikkeilla osat.
syöttöpumpun kyljessä on kahdella pultilla semmonen "mötikkä" (mikä lie oikealta nimeltään)
jota kääntämällä osakaasuvaihtojen terävyyttä voi säätää.löysää vaan pultit ja kääntää koko möttiä.
viisaammat neuvokoon paremmin.
veholta saa ainakin joihinkin laatikkomalleihin uudet jouset venttiilipöytään,joka hillitsee tuota 2-3 vaihdon luistoa...tais olla jossain 10€ paikkeilla osat.
syöttöpumpun kyljessä on kahdella pultilla semmonen "mötikkä" (mikä lie oikealta nimeltään)

viisaammat neuvokoon paremmin.
210.025
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
- Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi
Minkä näköinen tuo mötikkä oikeen on? Missä tarkalleen sijaitsee? Kavin just kattomassa tuota vivustoa tuon syöttöpumpun vierestä ja melkoinen vivustoviidakko olikin..azamaza kirjoitti:voin olla minäkin metsässä,mutta diisselistä tais olla kyse.
veholta saa ainakin joihinkin laatikkomalleihin uudet jouset venttiilipöytään,joka hillitsee tuota 2-3 vaihdon luistoa...tais olla jossain 10€ paikkeilla osat.
syöttöpumpun kyljessä on kahdella pultilla semmonen "mötikkä" (mikä lie oikealta nimeltään)jota kääntämällä osakaasuvaihtojen terävyyttä voi säätää.löysää vaan pultit ja kääntää koko möttiä.
viisaammat neuvokoon paremmin.
Entä nuo jouset..? Jotenkin vaikuttais siltä, että yhden vivun kyljessä olisi paikka jouselle, sellanen tappi jossa kuula päässä, mutta ei siinä mitään jousta ollu kiinni.. Liekö tippunut??
omituinen korjaus
Minulla oli tuo samainen luistatus 300dt:ssä eikä siihen paineiden nosto juurikaan auttanut.Möin autoni sitten tutulle 2 vuotta sitten ja kerroin ongelman.Aikoi keväällä korjata,muttei tarvinnut. Se korjaantui vahingossa noin puolen kilsan kovavauhtisen peruutuksen jälkeen.Laatikko pelaa tosi hienosti ja 530 tkm ajettu.Omituinen juttu
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Otin tänään korjaamolle yhteyttä ja sanoivat että tuo auto tänne niin lyödään piuhat kiinni ja katsotaan tuleeko vikakoodia esim.pyörintänopeus anturilta tai magneettiventtiilistä.
Kysyin että pystytäänkö vm -90 dieselmersusta (250) mitään vikakoodeja lukemaan ja vastaus oli että kyllä pystytään kun on sähköä laatikossa,en ole asiaan perehtynyt kun laatikon kanssa ei ole ongelmia ollut.
Kuitenkin pistänyt silmään että esim. ulkomaisilla topiceilla niinkuin täälläkin mainitaan usein korjaussarja K1 spring kit.
Täytyy asiasta kyllä mainita kun vien auton tiistaina vikakoodin lukuun
mötikkä on siinä pumpun kyljessä kiinni,hitto ku en osaa laittaa linkkiä...Postman kirjoitti:Minkä näköinen tuo mötikkä oikeen on? Missä tarkalleen sijaitsee? Kavin just kattomassa tuota vivustoa tuon syöttöpumpun vierestä ja melkoinen vivustoviidakko olikin..azamaza kirjoitti:voin olla minäkin metsässä,mutta diisselistä tais olla kyse.
veholta saa ainakin joihinkin laatikkomalleihin uudet jouset venttiilipöytään,joka hillitsee tuota 2-3 vaihdon luistoa...tais olla jossain 10€ paikkeilla osat.
syöttöpumpun kyljessä on kahdella pultilla semmonen "mötikkä" (mikä lie oikealta nimeltään)jota kääntämällä osakaasuvaihtojen terävyyttä voi säätää.löysää vaan pultit ja kääntää koko möttiä.
viisaammat neuvokoon paremmin.
Entä nuo jouset..? Jotenkin vaikuttais siltä, että yhden vivun kyljessä olisi paikka jouselle, sellanen tappi jossa kuula päässä, mutta ei siinä mitään jousta ollu kiinni.. Liekö tippunut??
tuolla ryssien sivuilla olis kuva.
ja ne jouset mistä oli puhe,sijaitsee laatikon sisällä.tuossa JariN:n postaamassa linkissä on kuvien kera niiden vaihdosta
210.025
No siellä korjaamossa tietämys asuu, otan ihan kunnioituksesta lakin päästäwee124 kirjoitti:Otin tänään korjaamolle yhteyttä ja sanoivat että tuo auto tänne niin lyödään piuhat kiinni ja katsotaan tuleeko vikakoodia esim.pyörintänopeus anturilta tai magneettiventtiilistä.
Kysyin että pystytäänkö vm -90 dieselmersusta (250) mitään vikakoodeja lukemaan ja vastaus oli että kyllä pystytään kun on sähköä laatikossa,en ole asiaan perehtynyt kun laatikon kanssa ei ole ongelmia ollut.
Kuitenkin pistänyt silmään että esim. ulkomaisilla topiceilla niinkuin täälläkin mainitaan usein korjaussarja K1 spring kit.
Täytyy asiasta kyllä mainita kun vien auton tiistaina vikakoodin lukuun

Olen erittäin kiinnostunut kuulemaan, mitä koodeja ne sieltä sai ja millä vehkeillä.
JariN
mulla on W123 300DA jossa on 722.4 loota.Siinä on vikana luisto 2-3 vaihdon välillä,muuten kolmonen pitää mutta luistaa vaihdon aikana ja välillä kierroksetkin karkaa korkeiksi luiston takia.Auttaisiko tuossa mun laatikossa vaihtaa jousisarjaa tai onkohan siinä edes samanlainen systeemi?
auto w123 200D/300DT vm, -81
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ei taida pahemmin tietoo sieltä laatikosta saada irti testerillä.JariN kirjoitti:No siellä korjaamossa tietämys asuu, otan ihan kunnioituksesta lakin päästäwee124 kirjoitti:Otin tänään korjaamolle yhteyttä ja sanoivat että tuo auto tänne niin lyödään piuhat kiinni ja katsotaan tuleeko vikakoodia esim.pyörintänopeus anturilta tai magneettiventtiilistä.
Kysyin että pystytäänkö vm -90 dieselmersusta (250) mitään vikakoodeja lukemaan ja vastaus oli että kyllä pystytään kun on sähköä laatikossa,en ole asiaan perehtynyt kun laatikon kanssa ei ole ongelmia ollut.
Kuitenkin pistänyt silmään että esim. ulkomaisilla topiceilla niinkuin täälläkin mainitaan usein korjaussarja K1 spring kit.
Täytyy asiasta kyllä mainita kun vien auton tiistaina vikakoodin lukuun
Olen erittäin kiinnostunut kuulemaan, mitä koodeja ne sieltä sai ja millä vehkeillä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
omaan E250D oon tehny kaikki temput
jousi satsi vaihettu veholta 8e varaosanumero 1262704477
722.4 on oma jousi 1-2 ja oma 3-4 vaihteelle.
jousi sijaitsee venttiili pöydässä,kun otat laatikon öljypohjan pois ja katot autoa edestä taaksepäin niin oikean puolimmaisen luukun alla on sellanen mäntä systeemi mikä tulee kokonaisena pihalle,
otat sen pöydälle ja kasaat niistä uusista hilppeistä samanlaisen paketin
sinulle suosittelen
-osta jousi,suodatin,uusi tiiviste,dexron 2 öljyä 7litraa
-öljyt pois laatikosta ja turbiinista ja öljypohja pois
-suodatin pois
-jousen vaihto kuten yllä mainittu
-suodatin paikoilleen+ pohja kiinni
-4 litraa laatikkoon öljyä ennen kuin käynnistät
-auto käyntiin ja käy läpi kaikkin vaihteet noin 2 sek per vaihde ja takaisin P
-litra kerrallaan sitte lisäilet purkkien välissä vaihteet läpi ja tason tarkistus
-kunnes normaali taso on suoritettu
ainut kettumainen tässä hommassa on kun täytät laatikkoa niin öljy tikku ottaa öljyä mukaansa siitä täyttö putkesta joten suosittelen täyttämään joku 5-6 litraa ja nukut yön hyvin ja aamulla auto tulille vaihteet läpi ja tason tarkistus olikin yhtäkkiä puolet helpompaa kun yön aikan putki on kuivanut
lisäile tarvittaessa
koita saaha nyt tosta jotaki selvää

jousi satsi vaihettu veholta 8e varaosanumero 1262704477
722.4 on oma jousi 1-2 ja oma 3-4 vaihteelle.
jousi sijaitsee venttiili pöydässä,kun otat laatikon öljypohjan pois ja katot autoa edestä taaksepäin niin oikean puolimmaisen luukun alla on sellanen mäntä systeemi mikä tulee kokonaisena pihalle,
otat sen pöydälle ja kasaat niistä uusista hilppeistä samanlaisen paketin

sinulle suosittelen
-osta jousi,suodatin,uusi tiiviste,dexron 2 öljyä 7litraa
-öljyt pois laatikosta ja turbiinista ja öljypohja pois
-suodatin pois
-jousen vaihto kuten yllä mainittu
-suodatin paikoilleen+ pohja kiinni
-4 litraa laatikkoon öljyä ennen kuin käynnistät
-auto käyntiin ja käy läpi kaikkin vaihteet noin 2 sek per vaihde ja takaisin P
-litra kerrallaan sitte lisäilet purkkien välissä vaihteet läpi ja tason tarkistus
-kunnes normaali taso on suoritettu
ainut kettumainen tässä hommassa on kun täytät laatikkoa niin öljy tikku ottaa öljyä mukaansa siitä täyttö putkesta joten suosittelen täyttämään joku 5-6 litraa ja nukut yön hyvin ja aamulla auto tulille vaihteet läpi ja tason tarkistus olikin yhtäkkiä puolet helpompaa kun yön aikan putki on kuivanut

lisäile tarvittaessa

koita saaha nyt tosta jotaki selvää

Viimeksi muokannut ahola, Ke 18.11.2009 20:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
niin ja unohdin mainita että mikäli autossasi on pohja-panssari niin älä kiinnitä ennenkuin olet laittanut oikean määrän öljyä laatikkoon ja koe ajanut auton
meinaan jos tarvii paineita säädellä niin ei mee koko päivä sitä pohja-panssaria ruuvatessa...
nimimerkillä kokemusta on
paineen säätämisestä onkin jo forumilla keskusteltu löytyy haulla
onnea ja menestystä,ei oo mikään high-tech super remontti
onnistuu melkeen joka amisjätkältä

meinaan jos tarvii paineita säädellä niin ei mee koko päivä sitä pohja-panssaria ruuvatessa...
nimimerkillä kokemusta on

paineen säätämisestä onkin jo forumilla keskusteltu löytyy haulla
onnea ja menestystä,ei oo mikään high-tech super remontti
onnistuu melkeen joka amisjätkältä

nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
sisältääkö tuo sarja sekä 1-2 ja 3-4 jouset?ahola kirjoitti:omaan E250D oon tehny kaikki temput![]()
jousi satsi vaihettu veholta 8e varaosanumero 1262704477
722.4 on oma jousi 1-2 ja oma 3-4 vaihteelle.
jousi sijaitsee venttiili pöydässä,kun otat laatikon öljypohjan pois ja katot autoa edestä taaksepäin niin oikean puolimmaisen luukun alla on sellanen mäntä systeemi mikä tulee kokonaisena pihalle,
otat sen pöydälle ja kasaat niistä uusista hilppeistä samanlaisen paketin![]()
sinulle suosittelen
-osta jousi,suodatin,uusi tiiviste,dexron 2 öljyä 7litraa
-öljyt pois laatikosta ja turbiinista ja öljypohja pois
-suodatin pois
-jousen vaihto kuten yllä mainittu
-suodatin paikoilleen+ pohja kiinni
-4 litraa laatikkoon öljyä ennen kuin käynnistät
-auto käyntiin ja käy läpi kaikkin vaihteet noin 2 sek per vaihde ja takaisin P
-litra kerrallaan sitte lisäilet purkkien välissä vaihteet läpi ja tason tarkistus
-kunnes normaali taso on suoritettu
ainut kettumainen tässä hommassa on kun täytät laatikkoa niin öljy tikku ottaa öljyä mukaansa siitä täyttö putkesta joten suosittelen täyttämään joku 5-6 litraa ja nukut yön hyvin ja aamulla auto tulille vaihteet läpi ja tason tarkistus olikin yhtäkkiä puolet helpompaa kun yön aikan putki on kuivanut![]()
lisäile tarvittaessa![]()
koita saaha nyt tosta jotaki selvää
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
ainakin minun ymmärtääkseni näitä jousi hommeleita on kaksi eli 1ja 2 vaihteelle ja 3 ja 4 vaihteelle,olin jossakin nähnyt räjäytyskuvan täällä foorumilla,voihan olla että olen erehtynyt?juhaoh kirjoitti:Vain 2-3 vaihdon jousisarja. Ainakaan 3-4 väliin ei toimiteta korjaussarjaa.Pyryr kirjoitti: sisältääkö tuo sarja sekä 1-2 ja 3-4 jouset?
jousen vaihdon jälkeen tuntuu nelonenkin jotenki jämäkämmältä,liekkö sitte pelkkää mielikuvitusta?
mutta kuitenkin tarvit juuri tuon yllä mainitun

tekohengitystähän tuo jousi on mutta jos ei laatikko aivan loppu niin kyllä auttaa,
auttoi minua

Viimeksi muokannut ahola, To 19.11.2009 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
se on se 722.4 jos ei oo kukaan vaihtanut.Postman kirjoitti:Mistä mä tiedän mikä loota mulla on? 722.4, 722.5 vai joku muu?? Loppuvuoden -89, 250D, vanha taxi..
lukee laatikon oikeassa alareunassa kaiken öljyn ja muun paskan alla

nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
Re:
Ainakin on saatavilla.juhaoh kirjoitti:Ainakaan 3-4 väliin ei toimiteta korjaussarjaa.
En sitten tiedä miten Suomesta löytyy:
http://www.bulkpart.com/Merchant2/merch ... 22-3vbkits" onclick="window.open(this.href);return false;
3/4 - vaihteen jousisarja asennetaan vastakkaiselle puolelle laatikkoa (K2).
Tarkemmat tiedot linkistä:
http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... 4-a-8.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli tuon pitäisi auttaa 3-4 välin luistoon.
Löytyi myös korjausopas 722.4-vaihdelaatikolle:
http://avtopedia.ru/akpp/722-3%20722-4.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
MB C160 Sportcoupe
Re: 124:sen automaatin outo käytös
Kävin tänään Veholta tilaamassa omaan Mersuuni jousisarjat
K1 (2-3 välin vaihtoon vaikuttava): 126 270 44 77
K2 (3-4 välin vaihtoon vaikuttava): 126 270 05 35
K1 löytyi Suomesta, mutta K2 tulee Saksasta ensi viikolla.
K1 (2-3 välin vaihtoon vaikuttava): 126 270 44 77
K2 (3-4 välin vaihtoon vaikuttava): 126 270 05 35
K1 löytyi Suomesta, mutta K2 tulee Saksasta ensi viikolla.
MB C160 Sportcoupe
Re: 124:sen automaatin outo käytös
Itse kävin nuo juuri tilaamassa. Katsotaan muuttuuko laatikon käytös mitenkään.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: 124:sen automaatin outo käytös
Olikos tuo K2(3-4 vaihtovälin) 126 270 05 35 jousisarja nimenomaa korjaussarja vai vakiojousisara tuohon väliin?Hotoks kirjoitti:Itse kävin nuo juuri tilaamassa. Katsotaan muuttuuko laatikon käytös mitenkään.
Tuo toinen jousisarjahan 2-3 vaihtoon on korjaussarja.
Re: 124:sen automaatin outo käytös
Terve,
Ja joulun jatkoja. Toiseen lankkuun vaihdoin aikoinaan tuon k1 sarjan. Lähiaikoina olis öljynvaihto myös toiseen. Tarkoitus vaihtaa myös tämä k1 sarja. Kiinnostaisi kokemus,mitä vaikutti k2 sarjan vaihto,kun vaihdoit? Ajattelin,että samalla,kun öljypohjan avaa,niin vaihtais tuonkin.
Ja joulun jatkoja. Toiseen lankkuun vaihdoin aikoinaan tuon k1 sarjan. Lähiaikoina olis öljynvaihto myös toiseen. Tarkoitus vaihtaa myös tämä k1 sarja. Kiinnostaisi kokemus,mitä vaikutti k2 sarjan vaihto,kun vaihdoit? Ajattelin,että samalla,kun öljypohjan avaa,niin vaihtais tuonkin.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95