Vappuna kutvosen laulu loppui, missä vika...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Vappuna kutvosen laulu loppui, missä vika...

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No niin, perjantaina piti sitten lähteä kaverin luo kyläilemään ja vappua lusimaan. 15 km ajon jälkeen stoppasimme kaupan pihaan. Sitten taas auto käyntiin, lähti kummasti röpöttäen käymään. Vaan ei sillä päästy kuin 50 metriä, jonka jälkeen pannu hyytyi kuin seinään. Yritti lähteä käyntiin, mutta kun ei niin ei. Parin yrityksen jälkeen ei enää edes luvannut. Kaveri tuli sitten hätiin ja viimeiset 7 km tultiin häpeällisesti narun perässä.
Auto on nyt kaverin pihassa ja vian etsintä on alkanut. Heppu on kylläkin Vehon ex-asentaja, mutta diagnoosihärveliä ei tietenkään kotitilalla ole.

Kovasti oireet viittaisivat bensapulaan, mutta voi se tietty olla myös kipinän puutetta. Olisiko bensapumppu tullut tiensä päähän. Entä sytkäboxi? Puola?Määränjakaja? Jokin anturi antaa "aivoille" huuhaa-tietoa?
Bensasuodatin on vain puolisen vuotta vanha, samoin ilmanputsari. Sulakkeet oli kaikki ehjiä. Mutta: sulakelootassa olevista releistä yksi kuumisi kovasti ja "haukkaa kiinni" heti kun sen pistokkeeseen lykkää. Näitä releitä on vierekkäin kaksi samanlaista, tämän kuumenevan alla pistokkeessa lukee H. Sulakeboxin koodiavain ei anna näille releille mitään funktiota, mutta kun tuon nappaa poios, niin sähkölasit lakkaavat toimimasta. Ohjekirjakaan ei näitä releitä noteeraa.

Voisiko ko. hässäkkä sekoittaa myös polttoaineen annostelua tai sytytystä?
Mistä vikapäätä voisi alkaa etsiä ja millä metodilla? Nyt olisivat hyvät neuvot tarpeen - eikä kannata tarjota opastukseksi "hommaa diesel". Se saattaa nimittäin tulla eteen aivan ilman kehotuksiakin, jos tuo mylly ei ala parantaa tapojaan ja vieläpä äkkiä :twisted:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Virtaa

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Jotenkin tulee sellainen tunne, että vikaa kannattaa etsiä virranjakajan suunnasta. Ettei vain olisi keskihiili lähtenyt kävelemään tms.

Asiasta kolmanteen, vappunaattona ässä jätti minutkin kävelemään. Kaverini vei kiesin. :shock:

Tänään liftasin töihin.
Terveisin
Tero
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Morgen,

Laitoin vihjeen menemään eteenpäin. Tästä työpöydän äärestä on aika vaikea olla kaukoparantaja, mutta katsotaan josko heppu löytää syyllisen.
Ihan liftiin ei sentään tarvinnut itse turvautua, tai miten sen nyt ottaa... alla on nyt Fiude Tipo sijaiskulkimena. 280.000 km taittaneena tämä italialaisihme on melkoisen mielenkiintoinen laite. Varsinkin tuo sähköpuoli.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Vappuna kutvosen laulu loppui, missä vika...

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaapo kirjoitti:Kovasti oireet viittaisivat bensapulaan, mutta voi se tietty olla myös kipinän puutetta. Olisiko bensapumppu tullut tiensä päähän. :
Kai kokeilitte heti "vanhanaikaisesti" että tuleeko kipinää? SIis tulpanjohdon päähän irtotulppa ja kyntteli nojalleen koneen päälle ja startatessa pitäisi iskeä voimakasta "valokaarta". Tulppa irti ja sahausta ja reiästä pitäisi pöllähdellä bensaa, jos sen tuotto on edes sinne päin.

Muistammehan toki mm. enskan (-ko?) tarinan, jossa kipinää näytti tulevan vaikka todellisuudessa puola oli sipannut. Kipinäksi ei tosiaan riitä, että siellä kärkien välissä nyt hiukan välähtää...
Virranjakajaa suositamme katsomaan myös me, ja tällaisia basic-juttuja kuin puolanjohtoa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Koska on vaihdettu kansi ja pyörijä? Itsellä käynyt jo kaksi kertaa sama juttu, molemmilla kerroilla kansi ja pyörijä ihan finaalissa. Eikä muuten varoita yhtään, se vaan sammuu sitten yht'äkkiä. 5-10 minuutin sahaamisella ja kaasua reilusti annostelemalla saattaapi lähteä käyntiin 4-5 pytyllä ja prkl moisen mustan savun siivittämänä. Ei kannata välttämättä testata kattikoneissa... :P
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Niin, onhan noita potentiaalisia vikakohteita vaikka lampaiden syödä. Vappuna ei laitetta kuitenkaan alettu sen kummemmin tutkia. Mitäs siitä olisi iloa ollut, vaikka olisi käyntiin saatukin - kun talossa ei takuulla ollut yhtäkään ajokuntoista kuskia. Ja tulihan siinä otettua pari ylimääräistäkin näkäräistä kohoavaan vitutukseen :lol: ... on se perkele, kun kone ei kestä edes viittatoista vuotta nikottelematta. No tunnit tulevat tietyille osille täyteen aina jossain vaiheessa.
Kun vielä lauantaina oli melkoisen epäonnistunut keikka, niin oluen parissa meni sitten sekin päivä, eikä sitä autoa oikein osannut edes kaivata.
Tuo releen kuumiaminen sen sijaan askarruttaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Kaapo kirjoitti:Niin, onhan noita potentiaalisia vikakohteita vaikka lampaiden syödä. Vappuna ei laitetta kuitenkaan alettu sen kummemmin tutkia. Mitäs siitä olisi iloa ollut, vaikka olisi käyntiin saatukin - kun talossa ei takuulla ollut yhtäkään ajokuntoista kuskia. Ja tulihan siinä otettua pari ylimääräistäkin näkäräistä kohoavaan vitutukseen :lol: ... on se perkele, kun kone ei kestä edes viittatoista vuotta nikottelematta. No tunnit tulevat tietyille osille täyteen aina jossain vaiheessa.
Kun vielä lauantaina oli melkoisen epäonnistunut keikka, niin oluen parissa meni sitten sekin päivä, eikä sitä autoa oikein osannut edes kaivata.
Tuo releen kuumiaminen sen sijaan askarruttaa.
Nyt on jokin ihme virus liikkeellä joka iskee nimenomaan mersuihin. Meillä se on iskenyt diiseleihinkin. Bensavehkeet ovat toistaiseksi elämänsä kunnossa 'kop,kop*.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pasi M. kirjoitti:Koska on vaihdettu kansi ja pyörijä?
Kannella ja pyörijällä on ikää aikas tasan kaksi vuotta ja matkaa niillä on taitettu kokolailla tarkasti 63.000 km. Paljonkohan nuo värkit mahtavat kestää, nämä ovat muistaakseni originaalit Boschin vermeet.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Day Downhill kirjoitti: Nyt on jokin ihme virus liikkeellä
Internetissä leviää vinhaa vauhtia uusi Sasser-mato. Tihulainen livahtaa tietokoneisiin windowsin tietoturva-aukon kautta.Tietoturvayhtiöiden mukaan uusi mato ei tuhoa tietokoneista tiedostoja, mutta se aiheuttaa käyttäjille riesaa sammuttamalla saastuttamansa tietokoneen useaan kertaan.
:roll: :D
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kaapo kirjoitti:Tuo releen kuumiaminen sen sijaan askarruttaa.
Sen releen takana ei pitäisi olla muuta kuin sähkölasit vermeineen, jos nyt oikein tuota sähkökaaviota tulkitsin. Tai on siellä joku Rear Seat Adjustment Switch, ilmeisesti sähköllä ohjattava takatuhto(ko)? Ja Interior Lights Systemiin menee pari johtoa, taitaa tosin liittyä vain noiden sähkölasien nappuloiden valaistukseen. Kannattaa kokeilla irrottaa sulakkeita C ja D; C:n takana on ilmeisesti vasemman puolen klasit ja D:n oikean puolen.
Ei sen releen kyllä ittekseen pitäis kuumentua -> taitaa olla sitten jossain muuallakin pannu kuumana... :lol:
Kaapo kirjoitti:Kannella ja pyörijällä on ikää aikas tasan kaksi vuotta ja matkaa niillä on taitettu kokolailla tarkasti 63.000 km. Paljonkohan nuo värkit mahtavat kestää, nämä ovat muistaakseni originaalit Boschin vermeet.
Itsellä kesti hieman yli kolme vuotta ja noin 120tkm. Ja Boschit ne oli mullakin... Mutta voihan sieltä tosiaan se keskihiili pettää tai sitten ne kontaktit ovat vaan jostain syystä hapettuneet ennenaikaisesti. Todennäköisesti noilla kilometreillä pitäisi riittää pelkkä kannen puhdistuskin (jos nyt vika ylipäätään on sähköpuolella). :P
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Paloiko polttoaineen häiriövalo jo pitkään? Hyumor :wink: :D

Tuolla kipunan toteamisella selvinnee jo aikas paljon.

Kuuluukos W126:ssa polttoainepumpun surahdus kun virrat vääntää päälle?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Pasi M. kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Tuo releen kuumiaminen sen sijaan askarruttaa.
Sen releen takana ei pitäisi olla muuta kuin sähkölasit vermeineen, jos nyt oikein tuota sähkökaaviota tulkitsin. Tai on siellä joku Rear Seat Adjustment Switch, ilmeisesti sähköllä ohjattava takatuhto(ko)? Ja Interior Lights Systemiin menee pari johtoa, taitaa tosin liittyä vain noiden sähkölasien nappuloiden valaistukseen. Kannattaa kokeilla irrottaa sulakkeita C ja D; C:n takana on ilmeisesti vasemman puolen klasit ja D:n oikean puolen.
Ei sen releen kyllä ittekseen pitäis kuumentua -> taitaa olla sitten jossain muuallakin pannu kuumana... :lol:
Kaapo kirjoitti:Kannella ja pyörijällä on ikää aikas tasan kaksi vuotta ja matkaa niillä on taitettu kokolailla tarkasti 63.000 km. Paljonkohan nuo värkit mahtavat kestää, nämä ovat muistaakseni originaalit Boschin vermeet.
Itsellä kesti hieman yli kolme vuotta ja noin 120tkm. Ja Boschit ne oli mullakin... Mutta voihan sieltä tosiaan se keskihiili pettää tai sitten ne kontaktit ovat vaan jostain syystä hapettuneet ennenaikaisesti. Todennäköisesti noilla kilometreillä pitäisi riittää pelkkä kannen puhdistuskin (jos nyt vika ylipäätään on sähköpuolella). :P
Varsinkin pyörijään kertyy yllättävän paljon törkyä keulaan. Sen voi hioa ainakin kiiltäväksi, jos ei tosiaan hiili ole poikki tai muuta selvää vikaa löydy....jokatapauksessa sen voi hioa :)
Kipinät ja bensansaanti on helppo kummatkin tarkistaa ja eiköhän se vika pian löydy.
Yksi bensaputki vaan irti ja starttaamaan...suihku on melkonen, jos toimii.

Ei se minunkaan lodjukaan ihan puhtaasti käy. Välistä jää 1 tai 2 iskua todella usein. Uudet tulpat ja viranjakajan puhdistus on edessä. Usein talven jälkeen pelkkä ajo auttaa, mutta nyt ensimmäisten 150km:n jälkeen ei vielä mitään uuttaa.

Ekakiihdytys oli kyllä melkoinen...ryki ja paukku sikana, kun kaasua ekakerran painoi. Sitten lähti, eikä enään kiihdytyksissä haivattavaa yskää.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Kaapo kirjoitti:
Kannella ja pyörijällä on ikää aikas tasan kaksi vuotta ja matkaa niillä on taitettu kokolailla tarkasti 63.000 km. Paljonkohan nuo värkit mahtavat kestää, nämä ovat muistaakseni originaalit Boschin vermeet.
Muistaakseni suositus sanoo, jotta 150tkm:n välein pitäisi tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä uusia.
Terveisin
Tero
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Soitto kaverille antoi sen verran lisävalaistusta, että vaiva on melko varmasti polttoainepuolella. Heppu on ehtinyt penkoa autoa vasta puolisen tuntia, mutta sähkö tuntuu riittävän. Yksi epäily tosin on virtalukon pohja, koska avainta näyttämällä mylly yrittää lähteä, mutta avaimen palautuessa käynti katkeaa kuin kanan jalka.
No joka tapauksessa kaveri yrittää apinan raivolla palauttaa mieleen Vehon aikaiset vikalistat ja aloittaa analyysi niistä todennäköisimmistä bensakoneiden akilleenkantapäistä. Sytkäboxin maaton hapettuminen oli sieltä alkupäästä.

Sanoi sälli muuten puhelimessa, että M103:n hydraulisille venannostimille olisi mineraaliöljy parempaa kuin synteettinen - joka kuulemma ei toimi parhaalla tavalla nostimien kanavissa. Uskokoon ken tahtoo, mutta kehui että 10-50W öljyllä venat eivät naputa kylmäkäynnistyksissä lainkaan. Noinkohan se mineraaliterva pysyisi nostimissa pidempään öidenkin yli.... Eipä ole koskaan tullut edes kokeiltua. Muutenkin öljyasiat ovat olleet monin kohdin henkimaailman juttuja, kuten forumillakin on jo useaan otteeseen todettu.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

flosse kirjoitti: Muistaakseni suositus sanoo, jotta 150tkm:n välein pitäisi tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä uusia.
Jos näin on, niin sitten tulpanjohdot ovat tehneet n. kaksinkertaisen päivätyön. Veikkaan nimittäin, että ne ovat edelleen alkuperäiset.
Tästäkin oli juuri puhetta äsken telefoonissa. Kunhan nyt ei olisi mitään isompaa häikkää luvassa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
ässäeemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 24.08.2003 20:41

bensan puutettako

Viesti Kirjoittaja ässäeemeli »

Kuulostaa samalta kuin omassa ässässä. (Tosin niinhän ne aina kuulostaa.. ei lähde käyntiin....tai sammui kesken kaiken.)
Bensapumppu oireili samalla tavalla, kunnes särkyi. Tietysti talvella -27 pakkasessa ja bensaa 90 litraa tankissa... kannattaa samalla vaihtaa ne letkun pätkät sinne suodattimen, painevaraajan ja pumpun lähistölle.

Nimimerkillä 42 litraa ysivitosta hihassa....
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Niin, suriseeko pumppu, pyöriikö startti, naksuuko bensapumpun rele?
Veikkaus nro. 2 voisi hyvinkin olla tuo virtalukon pohja.

Taitaa Daami kohta menettää forumin parhaiten käyvän M103:sen tittelin... :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pumpun rele naksahtaa, kun virrat kytkee, mutta surisemaan pumppu ei jää vaikka virrat jättäisi päälle. Mutta eikös se jääkin surraamaan vasta koneen käynnistyttyä. Eipä ole tullut pantua tätä merkille. Startti pyörii kuin hullun m**kku mielettömän p**se*ssä :oops:

Onko ko. autolle tosiaan myönnetty forumin parhaiten käyvän M103:n arvonimi? Jos näin on, niin nyt Kaapoa kaduttaa ja olisi pitänyt pitää suu visusti supussa ja yrittää nuolla haavat kaikessa hiljaisuudessa. Mutta jos vika on esim. lukon pohjassa, niin sehän ei itse moottoria pahenna ja kasvot on siis säilytetty. No kaveri katsoo kirnun systemaattisesti läpi kunkin vikamahdollisuuden järjestyksessä eliminoiden.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaapo kirjoitti:Pumpun rele naksahtaa, kun virrat kytkee, mutta surisemaan pumppu ei jää vaikka virrat jättäisi päälle. Mutta eikös se jääkin surraamaan vasta koneen käynnistyttyä. Eipä ole tullut pantua tätä merkille. Startti pyörii kuin hullun m**kku mielettömän p**se*ssä :oops: .
Juuri näin. Ensimmäisellä kertaa pumppu kehitää ns. esipaineet eli surisee vain muutaman sekunnin (v'ähän niinkuin ns. vanhanpiian pikap**ot :oops: ) ja varsinaisesti käynnistyy vasta kun ruokintatarvetta enempi tulee.
Kaapo kirjoitti:Onko ko. autolle tosiaan myönnetty forumin parhaiten käyvän M103:n arvonimi? Jos näin on, niin nyt Kaapoa kaduttaa ja olisi pitänyt pitää suu visusti supussa ja yrittää nuolla haavat kaikessa hiljaisuudessa. .
Niin juuri. Meikä ei ole yhtään omaansa ihmetellyt moneen viikkoon -- eikä se sitten ole kiukutellutkaan. Ei sahauta, ei vouvaa, ei täristä, ei muutakaan kummaa. Vain tasaista vetoa ja kulutuskin näillä keleillä ~11l luokkaa. 8)
Kaapo kirjoitti:Mutta jos vika on esim. lukon pohjassa, niin sehän ei itse moottoria pahenna ja kasvot on siis säilytetty.
Niin sitä luulisi. :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No juu, tulihan sieltä korjuukaverilta soitto ja bensapumppuhan se on sanonut työsopimuksen irti. Moottori kyllä pyörii, mutta lientä ei murikka putkeen pumppaa. Siis pumppuosa pyörii näin ollen tyhjää. Eli näillä näkymin Daami on edelleen forumin näteimmin käyvä M103 :shock: . Ehkä. Kunhan nyt saadaan se ensin käyntiinkin. Siis KL:n kautta käy matka kotiin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Kaapo kirjoitti: Eli näillä näkymin Daami on edelleen forumin näteimmin käyvä M103 :shock: . Ehkä.
Tuota Ehkää kannattaisi painottaa vähän enemmän :wink:
Mitä minä olen Daamiasi kuullut, niin kyllä siitäkin ääntä lähtee.
...Ja mitä tuohon autoon tulee, niin sekin rallattelee ja naputtelee kuten muutkin M103:set.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Day Downhill kirjoitti: ...Ja mitä tuohon autoon tulee, niin sekin rallattelee ja naputtelee kuten muutkin M103:set.
Onhan niissä aina omat äänensä, vaan nyt käy tosi sievästi, ks. uusi topicci :wink:
Tietty konetyypille tunnusomaisia ääntelyitä ei kaiketi saa kitkettyä kuin kantopommilla. Mutta käynnin tasaisuuden ja noiden pikku kiukuttelujen eteen on tehtävissä aina jotain.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Rise
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Pe 25.04.2003 09:55
Paikkakunta: Oulu

MB 126

Viesti Kirjoittaja Rise »

Sähkölasien releillähän ei tietysti tämän ongelman kanssa ollut mitään tekemistä. Minunkin autossa ne ovat lämpimiä, kun etuovet ovat auki.
Sähköikkunat toimivat, kun etuovet ovat auki, vaikkei virta-avain ole paikoillaan.
Jos auton jättää pariksi päiväksi seisomaan (talliin) etuovet auki, niin akku voi ola tyhjä. Käynyt näin pari kertaa. Tästä varoitetaan ohjekirjassa.

Kun on kyseessä sytkäboxin maadoitus, niin silloin moottori sammahtelee ajoittaain. Vika ei tule yleensä kertalaakista, niinkuin bensapumppu vika.
Kokemusta molemmista vioista (aj. yli 100 tkm 126:lla).

Rise
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: MB 126

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Rise kirjoitti:Sähkölasien releillähän ei tietysti tämän ongelman kanssa ollut mitään tekemistä. Minunkin autossa ne ovat lämpimiä, kun etuovet ovat auki.
Sähköikkunat toimivat, kun etuovet ovat auki, vaikkei virta-avain ole paikoillaan.
Rise
Tänksistä muistutuksesta, se tuli aivan tarpeeseen tässä vaiheessa, kun eilen pumpun kanssa pelatessa kaveri meinasi että täytyy alkaa penkoa ikkunoiden kytkentöjä. Olisihan tuo pitänyt hoksata - nimittäin ovet olivat olleet seljällään vartin verran, kun sulakeboxia alettiin aukoa ja etummaisen releen lämpeneminen huomattiin. Jonkin verran tosin "soitti kelloa", kun ikkunat pelasivat normaalisti, vaikka luulimme releen olevan jumissa. Mutta ei riittävästi :shock: :oops:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vastaa Viestiin