tuulilasin pyhkijä vi......ilee
- eka202
- Sisäänajossa

- Viestit: 33
- Liittynyt: Ma 15.12.2008 11:19
- Paikkakunta: Helsinki/ Pohjanmaalta kotoosin !
tuulilasin pyhkijä vi......ilee
onkos kellään tietoa minne sitä rasvaa pitäis ruikkia että pyyhkiä toimisi kunnolla niin sanotusti epäkeskona . Tuntuu siltä et akseli jää jumiin mihin pyykijän varsi tulee kiinni. Olen jo kerran purkanut koko helahoidon ja rasvannut mielestäni kaikki . jonkun huhun olen kuullut et pitää porata pieniä reikiä johonkin ja ruikkia niistä rasvaa mut mihin porata ei tietoo.... osaako kukaan jelpata.. kiitoksia tiedoista jo etukäteen
Itse olen tehnyt 124:n pyyhkijän kanssa jo ennen varsinaista jumitusta seuraavan toimenpiteen. Pyyhkijä päälle ja virrat pois kun pyyhin on tuulilasin yläkulmassa, sitten sulka irti lasista, ilman mitään purkamista jotain irrottavaa ja voitelevaa voiteluainetta sinne alaosaan varteen ja käsin pyyhkijän liikuttelua edestakaisin ja tarvittaessa lisää öljyä kerran tai pari. Ei ole vielä kunnolla juminut koskaan, kun olen tehnyt näin silloin kun huomaan, että alkaa liike hidastumaan.
Kumipyöräinen käyttömaataistelutähtilaiva: Vario 816D 2010
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition, LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition, LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
W202:n pätee sama ohje. Pyyhin päälle ja virrat pois siten että jää suoraan ylös. Sen jälkeen vedät suojamuovia niin paljon, että varsi paljastuu. Siihen sitten rasvaa ja homma on selvä. Mitään reikiä en ole porannut.
Taitaa olla, en tiedä mistä syystä, tuo 202 erityisen herkkä jumittamaan pyyhintä.
Taitaa olla, en tiedä mistä syystä, tuo 202 erityisen herkkä jumittamaan pyyhintä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
- eka202
- Sisäänajossa

- Viestit: 33
- Liittynyt: Ma 15.12.2008 11:19
- Paikkakunta: Helsinki/ Pohjanmaalta kotoosin !
spede10 kirjoitti:W202:n pätee sama ohje. Pyyhin päälle ja virrat pois siten että jää suoraan ylös. Sen jälkeen vedät suojamuovia niin paljon, että varsi paljastuu. Siihen sitten rasvaa ja homma on selvä. Mitään reikiä en ole porannut.
Taitaa olla, en tiedä mistä syystä, tuo 202 erityisen herkkä jumittamaan pyyhintä.
ok ! kokeillaan heti tänään noita vinkkejä .
Onko väliä mitä rasvaa.?????????????
Aseöljyä satalankkuun olen laittanut ja hyvin pelittää, mutta kyllähän sinne käy muutkin ohkaset voitelevat aineet.eka202 kirjoitti:spede10 kirjoitti:W202:n pätee sama ohje. Pyyhin päälle ja virrat pois siten että jää suoraan ylös. Sen jälkeen vedät suojamuovia niin paljon, että varsi paljastuu. Siihen sitten rasvaa ja homma on selvä. Mitään reikiä en ole porannut.
Taitaa olla, en tiedä mistä syystä, tuo 202 erityisen herkkä jumittamaan pyyhintä.
ok ! kokeillaan heti tänään noita vinkkejä .
Onko väliä mitä rasvaa.?????????????
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Laiska, kun olen, niin olen ottanut W124:sen automaattilaatikon mittatikusta tipan öljyä ja sillä rasvaillut akselia aina muistaessani. Ongelmia ei ole ollut ainakaan ekan 500 tkm:n aikana. Siis ATF-X:ää olen laittanut.eka202 kirjoitti:
Onko väliä mitä rasvaa.?????????????
W210:ssä ei mittatikkua ole. Tulee vähän huonommin rasvailtua. Siihenkin olen ATF-X:ää käyttänyt ja se on mennyt jo lähes 400 tkm ongelmitta (tarkennus, siis ongelmitta pyyhkijän koneiston osalta, muuta sitten onkin ollut riittämiin
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
No tota... Nappaa tanko irti ja koita kädellä - liikkuuko mukavan kevyesti vai miten? Jos mekanismi toimii nätisti, niin vaihda moottori.
Omassa kävi samalla tavalla. Pitkään pässinä luulin, että mekanismi vaan jumii ja aina rasvauksen jälkeen se hiukan parantukin. Vaan lopulta se pyyhin jässähti kokonaan yöllä rankkasateessa kaupungin keskustassa. Ei ollu häävi ajaa kotio.
Moottorin vaihdolla alko pelaamaan. Ja notkealla mekanismilla ja hyvällä moottorilla sen pyyhkimen kuuluu huiskahtaa siinä lasilla huomattavan nopeasti, ei saa kyllä vaikuttaa yhtään tahmealta.
Omassa kävi samalla tavalla. Pitkään pässinä luulin, että mekanismi vaan jumii ja aina rasvauksen jälkeen se hiukan parantukin. Vaan lopulta se pyyhin jässähti kokonaan yöllä rankkasateessa kaupungin keskustassa. Ei ollu häävi ajaa kotio.




