tuulilasin pyhkijä vi......ilee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
eka202
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 15.12.2008 11:19
Paikkakunta: Helsinki/ Pohjanmaalta kotoosin !

tuulilasin pyhkijä vi......ilee

Viesti Kirjoittaja eka202 »

onkos kellään tietoa minne sitä rasvaa pitäis ruikkia että pyyhkiä toimisi kunnolla niin sanotusti epäkeskona . Tuntuu siltä et akseli jää jumiin mihin pyykijän varsi tulee kiinni. Olen jo kerran purkanut koko helahoidon ja rasvannut mielestäni kaikki . jonkun huhun olen kuullut et pitää porata pieniä reikiä johonkin ja ruikkia niistä rasvaa mut mihin porata ei tietoo.... osaako kukaan jelpata.. kiitoksia tiedoista jo etukäteen
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4642
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Itse olen tehnyt 124:n pyyhkijän kanssa jo ennen varsinaista jumitusta seuraavan toimenpiteen. Pyyhkijä päälle ja virrat pois kun pyyhin on tuulilasin yläkulmassa, sitten sulka irti lasista, ilman mitään purkamista jotain irrottavaa ja voitelevaa voiteluainetta sinne alaosaan varteen ja käsin pyyhkijän liikuttelua edestakaisin ja tarvittaessa lisää öljyä kerran tai pari. Ei ole vielä kunnolla juminut koskaan, kun olen tehnyt näin silloin kun huomaan, että alkaa liike hidastumaan.
Kumipyöräinen käyttömaataistelutähtilaiva: Vario 816D 2010
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition, LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

W202:n pätee sama ohje. Pyyhin päälle ja virrat pois siten että jää suoraan ylös. Sen jälkeen vedät suojamuovia niin paljon, että varsi paljastuu. Siihen sitten rasvaa ja homma on selvä. Mitään reikiä en ole porannut.
Taitaa olla, en tiedä mistä syystä, tuo 202 erityisen herkkä jumittamaan pyyhintä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
eka202
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 15.12.2008 11:19
Paikkakunta: Helsinki/ Pohjanmaalta kotoosin !

Viesti Kirjoittaja eka202 »

spede10 kirjoitti:W202:n pätee sama ohje. Pyyhin päälle ja virrat pois siten että jää suoraan ylös. Sen jälkeen vedät suojamuovia niin paljon, että varsi paljastuu. Siihen sitten rasvaa ja homma on selvä. Mitään reikiä en ole porannut.
Taitaa olla, en tiedä mistä syystä, tuo 202 erityisen herkkä jumittamaan pyyhintä.

ok ! kokeillaan heti tänään noita vinkkejä .

Onko väliä mitä rasvaa.?????????????
Avatar
Wiltteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: To 15.06.2006 20:29
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Wiltteri »

eka202 kirjoitti:
spede10 kirjoitti:W202:n pätee sama ohje. Pyyhin päälle ja virrat pois siten että jää suoraan ylös. Sen jälkeen vedät suojamuovia niin paljon, että varsi paljastuu. Siihen sitten rasvaa ja homma on selvä. Mitään reikiä en ole porannut.
Taitaa olla, en tiedä mistä syystä, tuo 202 erityisen herkkä jumittamaan pyyhintä.

ok ! kokeillaan heti tänään noita vinkkejä .

Onko väliä mitä rasvaa.?????????????
Aseöljyä satalankkuun olen laittanut ja hyvin pelittää, mutta kyllähän sinne käy muutkin ohkaset voitelevat aineet.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

eka202 kirjoitti:
Onko väliä mitä rasvaa.?????????????
Laiska, kun olen, niin olen ottanut W124:sen automaattilaatikon mittatikusta tipan öljyä ja sillä rasvaillut akselia aina muistaessani. Ongelmia ei ole ollut ainakaan ekan 500 tkm:n aikana. Siis ATF-X:ää olen laittanut.

W210:ssä ei mittatikkua ole. Tulee vähän huonommin rasvailtua. Siihenkin olen ATF-X:ää käyttänyt ja se on mennyt jo lähes 400 tkm ongelmitta (tarkennus, siis ongelmitta pyyhkijän koneiston osalta, muuta sitten onkin ollut riittämiin :lol: )
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Avatar
eka202
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 15.12.2008 11:19
Paikkakunta: Helsinki/ Pohjanmaalta kotoosin !

Viesti Kirjoittaja eka202 »

ei piru vie auttanut rasvaukset ! Ruiskutin aseöljyä melkein koko putelin.
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

No tota... Nappaa tanko irti ja koita kädellä - liikkuuko mukavan kevyesti vai miten? Jos mekanismi toimii nätisti, niin vaihda moottori.
Omassa kävi samalla tavalla. Pitkään pässinä luulin, että mekanismi vaan jumii ja aina rasvauksen jälkeen se hiukan parantukin. Vaan lopulta se pyyhin jässähti kokonaan yöllä rankkasateessa kaupungin keskustassa. Ei ollu häävi ajaa kotio. :lol: Moottorin vaihdolla alko pelaamaan. Ja notkealla mekanismilla ja hyvällä moottorilla sen pyyhkimen kuuluu huiskahtaa siinä lasilla huomattavan nopeasti, ei saa kyllä vaikuttaa yhtään tahmealta.
Vastaa Viestiin