tiedä onko oikea puoli mut täältä nyt apua haetaan eli tuohon kakssataseen pitäis saada käyttöystävällisempi kytkin.nykyinen sintteri aiheuttaa lähinnä harmaita hiuksia ja jatkuvaa sutimista liukkailla.
mitä eroa on 200,250 ja 300 dieseleiden levyissä? onkos 300turbodieselissä vieläkin järeämpi levy. lähinnä ajatellen kävisikö kolmisatasen levy tuohon rotjoon,tai sprintterin. vakio levy on lyhytikäinen tuossa kamppeessa.
neuvoja pöytään niin päästään hommaamaan uutta levyä
en tiiä kauheesti noista levyistä, mutta ainakin 300 turbodiiselissä on aina automaatti.
jossakin oli juttua 200turbod:n kytkimestä. tais olla ihan vakio levy, mutta tupla jousilla. eli toisesta asetelmasta irrotettu se jousi systeemi ja pultattu sit toiseen asetelmaan. taikka jotenkin sillain. en jaksa alkaa ettiin sitä juttua, mutta kyllä joku kohta kertoo miten se oli.
joo niinhän siinä kävi. laitoin lukin asetelman ja miltein uutta vastaavan levyn, kolmosen ja nelosen luistaa ahtojen noustua. normaali ajoa ei haittaa ja aivan mahtava tuon sintterin jälkeen käyttää.mutta ei sillä kannata kärriä lähteä vetämään mitähän seuraavaksi?
mitenkä painava siitä tulee? tuplasti? sitä meinasin seuraavaksi koittaa. vanha sachs käyttää alustana ja uudesta lukista ottaa jousi. tuo lukin asetelma on paljon löysempi,ainakin polkimesta tuntien. mikä mahtaa olla sachsin race asetelman varaosanumero?
muista sitten ne prikat laittaa asetelman ja vauhtipyörän väliin..
muuten ei irroita..
omasta piti vielä ottaa se haitta pois polkimen alta että menee syvemmälle..
ai siihen pitää sellasia patentoida. miten muuten jos sen kumin ottaa polkimen alta rupeeko vuotaa nestettä kytkimestä tai muuta vastaavaa,luin topicin missä jolla kulla oli niin käynyt. oliskos sulla sintteri vai vakiolevy tuon järeemmän asetelman kanssa?
joo niin pitää.. omaan piti laittaa muistaakseni melkein 3mm edestä prikkoja mutta se näyttää olevan yksilöllistä..
normi levy.. eikä varmasti luista..
joo joillakin on tullu nesteet koiville mutta omassa ei..
eroja noissa sylintereissä..
toisella voorumilla siitä kötöstyksestä ois oikeen kuviakin..
eikö kukaan ole innostunut rakentamaan useampilevyistä kytkintä näihin tehokkaisiin dieseleihin sais käyttää "vakiolevyjä" tai ainakin niitä massalevyn pintoja ja olis kevyt käyttää, mutta silti pitäis...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Joskus monta vuotta sitten Herlevi teki semmosen(kin)
...mulla meinaan kesti tosi pitkään, ennen kuin tajusin miten ne levyt siellä liikkuu. Kuvat on varmaan bittitaivaassa mutta tekstit löytynevät haulla.
Toimivuudesta ei ollut sitten loppupeleissä yhtään mitään juttua...taisivat siirtyä bemarin kytkimiin sitten lopulta tai no, en minä tiedä kun en kuulu piireihin.
ei paljon nuo jutut auta hahmottavaan mitä siellä asetelman alla pitää olla ja miten toimia itsekkin tässä jo pari päivää miettinyt saisko kahta levyä mitenkään sinne värkättyä,tuo tuplajousiasetelma puristajaksi sitten.
No eikö se ole helpompi laittaa sinne sitä mitä nuo mestarit nykyään suosittelee... eli soitat stonehedille tai jormalle ja ostat toimivan paketin jommalta kummalta tai jollei ole myynnissä niin kuuntelet neuvot. Tosiaan mun mielestä ne laittoi niitä manuaaliautoja bemarin kytkimillä toimiviksi ja tehoa/vääntöä oli kai ihan tarpeeksi.
Toi 2 levykytkin oli varmaan joku kokeilu johonkin 1000+ Nm koneeseen...
Viimeksi muokannut veskola, La 05.12.2009 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
omasta 200D:n koneen perästä kun automaatin vauhtipyörää ja turbiinia irrottelin, niin mietin siinä samalla, että tässä vois olla hyvä aihio useampilevyiselle kytkimelle, tosin ensin pitäis tietää millainen se mersun normaali kytkin/vauhtipyörä systeemi on
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
no helppoahan se olis ku ois rahaa. jos ois rahaa oisin jo sen sprintterin asetelman ja levyn laittanu. nyt kai pitää tyytyä tuohon tuplajousi viritelmään.
vesku!! kirjoitti:no helppoahan se olis ku ois rahaa. jos ois rahaa oisin jo sen sprintterin asetelman ja levyn laittanu. nyt kai pitää tyytyä tuohon tuplajousi viritelmään.
niin, helppoahan se olis viedä auto pajalle ja sanoa, että tehkää/laittakaa sellainen kytkin mikä kestää ja on kevyt käyttää mutta kun ei mullakaan ole liikaa ylimääräistä rahaa paasata näihin "keksintöihin", niin pitää sitten itse yrittää kaikenlaista kehitellä
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
kiitoksia.tuollainen pitää aloittaa jahka volvosta perä vaihdettu niin pääsee kulkemaankin.yhdessä illassa tuo tuskin valmistuu ja vaihtuu vielä paikalleen. joku tuolla mainitsi että 640nm muka kesti vakiolevyllä. itsellä oli tuo sintteri sassin asetelmalla eikä luistamisesta tietookaan, vakiolevy lukin asetelmalla luistaa pirusti. no pitää kokeilla vakiolevyä tuolla parannetulla asetelmalla
vesku!! kirjoitti:no helppoahan se olis ku ois rahaa. jos ois rahaa oisin jo sen sprintterin asetelman ja levyn laittanu. nyt kai pitää tyytyä tuohon tuplajousi viritelmään.
No mikäs tuossa Sprintterin kytkimen laittamisessa on niin kallista? Halvemmaksi tulee pitemmässä juoksussa..