W124:n tuulilasinpyyhin
W124:n tuulilasinpyyhin
Lakkasi siis ihan varoittamatta pyyhkimästä, meni lepoasentoon ja siihen jäi.Sekä viiksi että pyyhkijänmoottori vaihteineen vaihdettu 2-3v. sitten, sulake 2 ehjä (lampunpesurit ja pesuainepumppu lasille toimii ok!). Eikä toimi missään viiksen asennossa.Olisko se mutteri sitten mekanismista irronnut? Vaikuttaako mikään rele toimintaan ja jos, niin mistä löytyy? Luulisi muiden kuin tihkun menevän suoraan moottorille? Apuuva, on niin pimiää ja märkääkin...
Jos se uus viiksi olis taas rikki? Jos ei, niin monitoimirele löytyy sulakeboksista, sellainen tupakka-askin kokoinen, eli se isoin. Sen aukasee ja kolvaa kaikki liitokset uudelleen (n200 juotosta, pieniä, tiuhassa) niin luultavasti alkaa toimimaan. Näin siis itsellä jo useammassa mersussa.
Osa 78

Osa 78

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
lainaan omaan ongelmaan topiccia. voiko tuosta 101 releestä johtua että pyyhin pysähtyy tihku asennossa keskelle lasia tai kulmiin, pyyhkii noin kolmanneksen kerralla,odottaa tihkun ajan ja pyyhkäisee taas kolmanneksen. eli 4-6 kertaa pysähtyy ennen kuin palaa takaisin.vilkku päällä toimii normisti,ja kun ruikkasee lasille,myös muut nopeudet toimivat. ärsyttää välillä 

Jooo se oli mulla syynä. täs videos se ei vaan mee viel sillee mut alko pari päivää myöhemmi tekee tuolleen kuin sulla.
http://www.youtube.com/watch?v=Cdeam9c5rS8
http://www.youtube.com/watch?v=Cdeam9c5rS8
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
kieli ei saa kontaktia moottorillavesku!! kirjoitti:lainaan omaan ongelmaan topiccia. voiko tuosta 101 releestä johtua että pyyhin pysähtyy tihku asennossa keskelle lasia tai kulmiin, pyyhkii noin kolmanneksen kerralla,odottaa tihkun ajan ja pyyhkäisee taas kolmanneksen. eli 4-6 kertaa pysähtyy ennen kuin palaa takaisin.vilkku päällä toimii normisti,ja kun ruikkasee lasille,myös muut nopeudet toimivat. ärsyttää välillä
rele antaa vain virtasykäyksen
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/5404.pdf
autodidakti
Kyllä se vaan oli moottorissa vika. Harmi, kun oli Bosch ja edellinen, alkup. Valeo, missä taas moottori oli ok, mutta hammasratas rikki,ei nimittäin onnistunut vaihtaa keskenään; rattaan akseli eri paksuinen ja moottorin kiinnitys eri kohdassa. Onneks löytyi romikselta, 50e itseirroitettuna.Aika suolainen hinta? Kun uus Motonetissä 79e, olis vaan pitänyt tilata, kun ei ollut hyllyssä.
Re: W124:n tuulilasinpyyhin
Mulla on ollut alusta alkaen vain 2 toimintoa viiksessä elikkäs tihku (1 asento) ja sitten se (2 asento) jolloin pyyhkijä menee puolelta toiselle pysähtymättä ja sitten se ("3 asento") kun lykkään kolmos asennon päälle en huomaa minkään laista eroa nopeudessa tuntuu kuin se olisi sama kuin tuo 2 asento. Kuuluko sen olla tuollain vai kuuluisiko olla nopeampi ?? Ja jos kuuluuisi mennä nopeammin mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)