Nyt täytyy kysyä.
Autossani on 13-napainen peräkoukun pistoke, johon olin hankkinut adapterin, joka sopii peräkärryn 7-napaiseen pistokkeeseen. Peräänajon seurauksena sähköpistoke uusittiin Veholla. Puhumatta siitä, että pistoke asennettiin siten että sen luukku ottaa puskurin muoviin kiinni, pistoke on myös jotenkin erimallinen kuin entinen. Adapteri ei mahdu siihen.
Onko tietoa, onko adaptereita myös eri malleja? Vantaankosken Hessumobiilissa eivät tunteneet kuin yhden adapterimallin, juuri sellaisen, joka on liian paksu tähän uuteen pistorasiaani. Paksuus johtuu siitä, että adapterin ulkokehällä on pienet kierteiden alut, joilla se kierrettiin entiseen pistorasiaan kiinni. Uudessa ei ole mitään kierteitä. Pitääkö käyttää puukkoa?
Vetokoukun sähköadapteri 13/7
Vetokoukun sähköadapteri 13/7
300TD-92
Re: Vetokoukun sähköadapteri 13/7
virgil kirjoitti:Nyt täytyy kysyä.
Autossani on 13-napainen peräkoukun pistoke, johon olin hankkinut adapterin, joka sopii peräkärryn 7-napaiseen pistokkeeseen. Peräänajon seurauksena sähköpistoke uusittiin Veholla. Puhumatta siitä, että pistoke asennettiin siten että sen luukku ottaa puskurin muoviin kiinni, pistoke on myös jotenkin erimallinen kuin entinen. Adapteri ei mahdu siihen.
Onko tietoa, onko adaptereita myös eri malleja? Vantaankosken Hessumobiilissa eivät tunteneet kuin yhden adapterimallin, juuri sellaisen, joka on liian paksu tähän uuteen pistorasiaani. Paksuus johtuu siitä, että adapterin ulkokehällä on pienet kierteiden alut, joilla se kierrettiin entiseen pistorasiaan kiinni. Uudessa ei ole mitään kierteitä. Pitääkö käyttää puukkoa?

Äl käytä puukkoa ,kyllä pitäis mielestäni olla kierteet.
Käyppä katsastus asemalla kysymässä onko lain mukaisen pistokkeen veholla laittaneet.
Kuuluu heidän korjata vika.
Itsellänikin on kierrettävä ja adapteri ei muuten mene kuin kiertämällä ja täytyy olla oikean lainen että toimii kunnolla ja sopii sinne puskurin suojaan.
Olipa ihmettelemistä, mutta löytyihän se vika kun aikansa käänteli. Olivat Veholla vaihtaneet pistokkeesta pelkän kuoren, ja laittaneet siihen tietenkin jostain löytyneen 7-piikkisen pistokkeen kuoren. Sovin Vehon kanssa, että vaihdan itse: haen kaupasta 13-piikkisen, ja saan sitten rahat heiltä takaisin.
Olisivat tietenkin vaihtaneet takuutyönä, mutta kun pitäisi jo lauantaina vetää, enkä pysty jättämään autoa sitä ennen korjaukseen, vaihdan itse. Täytyy olla tarkkana että tulee johdot oikein...
Olisivat tietenkin vaihtaneet takuutyönä, mutta kun pitäisi jo lauantaina vetää, enkä pysty jättämään autoa sitä ennen korjaukseen, vaihdan itse. Täytyy olla tarkkana että tulee johdot oikein...
300TD-92
SAMA VAIVA REINIKAISELLAKIN,on täällä pohjolan perukoilla jäljessä tämä sähköjen vetodealer kirjoitti:Noiden adapterien laitto ei muuten onnistu esim. W210 mersuun, kun adapteri on paikallaan ja kärryä ei ole perässä niin vilkut naputtavat tiuhaan, aivan kuin polttimo olisi palanut.
Kertokaapas viisaammat mistä johtuu

Täytyy adapteri ottaa aina irti kun ei ole kytketty kärryä

Toinen vaihtoehto on laittaa samanlainen pistoke kärryyn,tietenkin vastakohta ,uros/naaras

On vielä kallita ,näihin vanhoihin verrattuna,.16 €

Ja suurin syy itselläni on kun ei toisessa autossa ole kuin vanha lähtö,ei oikein onnistu tuo kytkentä ,sama myös jos lainaa