Kiitos paljon kehuista
Onhan tuossa ollut hommaa, kun lähtökohta oli ns "epätoivoinen, kaatopaikalta löytynyt" tapaus. Toisaalta tämä tapaus on myös melko harvinainen versio 300:sesta, koska siinä on alunperinkin ollut nahkasisustus. Näitä nahka sisustuksellisia 300:sia ei ole monta tullut vuosien aikana vastaan maailmanlaajuisestikkaan, vaikka nettiä on selattu jo vuosia osia etsien.
Tarvitsi vain ostaa yhden konkurssipesän nahkat, että sai autoon antiikkinahat..... Nyky aikainen rullalehmän nahka ei olisi sopinut mitenkää tähän.
Välillä on tullut tehdessä miltei epätoivoinen olo, että tuleeko tästä mitään, mutta nyt sitä on jo mukava katsella.
Osien kromausta on tehty Virossa ( pienosat ja listat), Englannissa (ovenkahvat ja maski) ja Suomessa ( etupuskurin osat Amoilalla).
Takapuskuri lähtee Niklaamo Rautiolle Turun suuntaan kunhan vain sattuu olemaan "työmatkaa" sinne. Tuossa vikassa kuvassa autosa on kiinni alkuperäinen takapuskuri "pohjat" tehtynä.
Eli yhteensä 4 paikassa sitten olen osia sen jälkeen kromauttanut.
Musta on tosissaan melko työläs saada pohjien osalta edes siedettäväksi ja toisaalta perunapeltoa en itse siedä.
Siksi on pohjat tehty itse ja 4 ensimmäistä maalikerrosta myös.
Lopulta ammatti maalari maalasi auton ja lopputulos on siedettävä.
Pakkelia läämittiin pohjia tehdessä noi 15 kg, josta hiottiin pois noin 14,5kg ja pelkkää mustaa maalia meni lähemmäksi 10 litraa, ennen kuin auto maalattiin maalamossa.
"Kuin uusi" se ei ole vaikka se on nyt rakennettu uudestaan ( ei siis entisöity).... Siihen "jäi" tarkoituksella alkuperäisiä osia, joita en esim kromannut tai vaihtanut uuteen, koska halusin kuitenkin säilyttää jotain alkuperäistäkin ja toisaalta nyt nämä osat kertovat myös oman tarinansa auton kovia kokeneesta menneisyydestä.