Väyrynen luokaton liukkaalla?
- alpinweiss
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
- Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki
Väyrynen luokaton liukkaalla?
Talvi tekee taas tuloaan pikkuhiljaa ja kelitkin muuttuvat liukkaammiksi. Tätä ajatellen laitoin autooni 235/45-17 Nokian Hakkapeliitta 4 kitkanastat ja ajattelin että matkahan jatkuu ihan mukavasti. Noh, muutaman kerran tullut ajeltua liukkaalla kelillä ja täytynee sanoa että meinaa itku tulla. Liukkaalla ajettaessa tuntuu ettei peräpään käyttäytymisessä ole minkäänlaista logiikkaa tai pitoa, mutkaisemmilla teillä on pakko pudottaa nopeus sinne 60 nurkille, eikä liukkaalla pikatielläkään uskalla ajaa karvaakaan yli 80. Auto saattaa heittää linkkuun ilman minkäänlaisia varoituksia tai pieniä sieviä luisuja. Liukkaalla suoraan ajettaessa tuntuu kuin perä melkeinpä uisi eteenpäin, voi että kun ylämäissäkin jännittää kun et kaasua voi painaa tippaakaan lisää. Auto on juuri katsastettu ja väljät nivelet vaihdettu, puslista en tiedä. Autoa on madallettu n.30-40mm, ei ole säädettäviä camber tankoja, eli pyörät vinottain, voisiko johtua siitä? Liian leveät renkaat? CLK:honi tai vanhaan E46 Bemariini verrattuna ajettavuus on kyllä niin ala-arvoinen, että jos se on ominaisuus, tuo auto saa lähdön ja hyvin pikaisesti. E46:llakin pystyi mutkat smirklaamaan vaikka sata lasissa jos niin välttämättä halusi...
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Pyöränkulmat kohdallaan? Onhan väykky huonompi/vaikeampi ajettava liukkaalla kuin esim. W124, mutta ei se nyt noin mahdoton pitäisi olla. Peräpäähän on hyvin smanlainen kuin vanhemmassa, ero tulee minun mielestä keulasta/ohjauksesta. Lähinnä nuo luisun oikaisut ovat äkkinäisempiä kuin vaikkapa siinä 124:sessa.
Milleniumin vaihteessa kun ajelin vielä pirssiä, kävin 1000 km ajetulla väykyllä maaseudulla. Tie jäinen, urainen ja mutkainen. Matkanopeus about 60 kilsaa tunnissa. Ihan surkea reissu. Kohtalo heitti seuraavana päivänä juurikin samaan kylään, keli just sama, nyt alla Nissan Primera jolla 200 th kilometriä mitassa. Matkavauhti 80 km tunnissa sipsejä syöden. Ajettavuus ihan eri planeetalta. Muutenkin tuo Nissan oli ihmepeli. Jyväskylä- Oulu, pakkasta 25-30 astetta, vauhtia välillä reilusti yli rajoitusten, ja ei mitään ongelmia. Sillä viikolla paukkui volvoja ja vag- takseja pakkasen takia. Mersut ja japskit oli liikenteessä ilman ongelmia.
- neliveto on ylivoimaa -
Itse kallistuisin noihin pyöränkulmien säätöön kanssa. Ostat säädettävät camber tangot vaan ja viet pyöränsuuntaukseen niin helpottaa
itsellä oli w124:ssä samaa ongelmaa alustaremontin jälkeen kun ei heti päässyt suuntaukseen..

W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Re: Väyrynen luokaton liukkaalla?
Eiköhän ne tuossa omassa kirjoituksessasi ole luettavissa mahdolliset syyt.alpinweiss kirjoitti:Tätä ajatellen laitoin autooni 235/45-17 Nokian Hakkapeliitta 4 kitkanastat
Auto on juuri katsastettu ja väljät nivelet vaihdettu, puslista en tiedä.
Autoa on madallettu n.30-40mm, ei ole säädettäviä camber tankoja, eli pyörät vinottain, voisiko johtua siitä? Liian leveät renkaat? ..
Alustaan on vaihdettu niveliä ja kulmien säädöstä ei ole mainintaa.
Takana camberit pielessä madalluksesta johtuen ja sitten vielä lisäksi leveät /matalat renkaat.
En oikein usko että camperit vaikuttavat perän luisteluun, rauhallisemmaksi nuo kaikki autot ovat käyneet madalluksen jälkeen liukkaalla. Omassa oli viime keväänä taka-auraukset pielessä kun vaihdoin aurauksen säätötangon, oli todella omituinen ajettava liukkaalla. Pitävällä tiellä jossa oli kuitenkin jäisiä "länttejä" auto liukerteli oikein kunnolla vaikkei ollut mutkaakaan.
Noh vaikkei ne camberit nyt siihen luisteluun vaikuta paljoa niin on kuitenkin kyseessä sen kokoluokan nastarenkaat että ei varmaan huvittaisi ostella joka talveksi uusia? ..jos on siis kunnolla oikein tota camberia? ..eli suosittelen kyllä vahvasti ostamaan ne säätötangotkin!AM kirjoitti:En oikein usko että camperit vaikuttavat perän luisteluun, rauhallisemmaksi nuo kaikki autot ovat käyneet madalluksen jälkeen liukkaalla. Omassa oli viime keväänä taka-auraukset pielessä kun vaihdoin aurauksen säätötangon, oli todella omituinen ajettava liukkaalla. Pitävällä tiellä jossa oli kuitenkin jäisiä "länttejä" auto liukerteli oikein kunnolla vaikkei ollut mutkaakaan.
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Väyrynen luokaton liukkaalla?
alpinweiss kirjoitti:Talvi tekee taas tuloaan pikkuhiljaa ja kelitkin muuttuvat liukkaammiksi. Tätä ajatellen laitoin autooni 235/45-17 Nokian Hakkapeliitta 4 kitkanastat ja ajattelin että matkahan jatkuu ihan mukavasti. Noh, muutaman kerran tullut ajeltua liukkaalla kelillä ja täytynee sanoa että meinaa itku tulla. Liukkaalla ajettaessa tuntuu ettei peräpään käyttäytymisessä ole minkäänlaista logiikkaa tai pitoa, mutkaisemmilla teillä on pakko pudottaa nopeus sinne 60 nurkille, eikä liukkaalla pikatielläkään uskalla ajaa karvaakaan yli 80. Auto saattaa heittää linkkuun ilman minkäänlaisia varoituksia tai pieniä sieviä luisuja. Liukkaalla suoraan ajettaessa tuntuu kuin perä melkeinpä uisi eteenpäin, voi että kun ylämäissäkin jännittää kun et kaasua voi painaa tippaakaan lisää. Auto on juuri katsastettu ja väljät nivelet vaihdettu, puslista en tiedä. Autoa on madallettu n.30-40mm, ei ole säädettäviä camber tankoja, eli pyörät vinottain, voisiko johtua siitä? Liian leveät renkaat? CLK:honi tai vanhaan E46 Bemariini verrattuna ajettavuus on kyllä niin ala-arvoinen, että jos se on ominaisuus, tuo auto saa lähdön ja hyvin pikaisesti. E46:llakin pystyi mutkat smirklaamaan vaikka sata lasissa jos niin välttämättä halusi...
Eikait tuo ihme siihenhän kuuluu,talvirenkaaksi joku 205/50-16 rengas,tai 195/65-15 jos mahtuu pyöriin jarrujen takia,mitä järkeä vanhaan patjapussiin laittaa urheiluauton renkaita,vaan onko niin urheilullinen?
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Väyrynen luokaton liukkaalla?
Näinpä, paikallinen taksi ajaa kuulemma talvet 215/65 gummilla W140 ässällä jossa orggis on 235/60jussilampi kirjoitti:[Eikait tuo ihme siihenhän kuuluu,talvirenkaaksi joku 205/50-16 rengas,tai 195/65-15
Re: Väyrynen luokaton liukkaalla?
Kuin myös.jysi kirjoitti:Näinpä, paikallinen taksi ajaa kuulemma talvet 215/65 gummilla W140 ässällä jossa orggis on 235/60jussilampi kirjoitti:[Eikait tuo ihme siihenhän kuuluu,talvirenkaaksi joku 205/50-16 rengas,tai 195/65-15
Ongelmia on väyrysellä 290 td vm 97 tiellä jossa keli vaihtelee sulaa ja jäistä kun tulee suoralla tiellä jäiselle osuudelle niin peräkoukkaa on tosi hankala ajettava siinä menee edelle kaikki kun ei uskalla ajaa liikenteen mukaana. Käytin viimetalvena korjaamolla uusittiin kaikki missä väljää oli ja siiten nelipyöräsuuntaus ei asia korjaantunut. Nyt käytin marraskuussa uudeleen sama korjaamo valitin noita koukkauksia vaihtelevalla kelillä, kaikki nivelet ja puslat tarkastivat totestvat olevan kunnossa ja sitten suuntaus joka oli kunnossa ei heidän mielestä mitään vikaa. Niin rengaskoko 215 50/16 nastoilla.
Sama korjaamo säätää ne pyörät aina huonosti? Takapyörien auraus kunnossa toisiinsa nähden, mutta silti pielessä? Se on ainakin varma, että jos auto kulkee vinossa, niin kesällä ei juuri huomaa ajossa, mutta talvella ajo on yhtä helvettiä. Tyypillinen vika etenkin etuvetoautoissa.
Camberit tuskin vaikuttaa. Omassa w201 on ainakin takapyörät tosi lintallaan ja ihan hyvä viedä talvella.
Camberit tuskin vaikuttaa. Omassa w201 on ainakin takapyörät tosi lintallaan ja ihan hyvä viedä talvella.
Re: Väyrynen luokaton liukkaalla?
alpinweiss kirjoitti:Talvi tekee taas tuloaan pikkuhiljaa ja kelitkin muuttuvat liukkaammiksi. Tätä ajatellen laitoin autooni 235/45-17 Nokian Hakkapeliitta 4 kitkanastat ja ajattelin että matkahan jatkuu ihan mukavasti. Noh, muutaman kerran tullut ajeltua liukkaalla kelillä ja täytynee sanoa että meinaa itku tulla. Liukkaalla ajettaessa tuntuu ettei peräpään käyttäytymisessä ole minkäänlaista logiikkaa tai pitoa, mutkaisemmilla teillä on pakko pudottaa nopeus sinne 60 nurkille, eikä liukkaalla pikatielläkään uskalla ajaa karvaakaan yli 80. Auto saattaa heittää linkkuun ilman minkäänlaisia varoituksia tai pieniä sieviä luisuja. Liukkaalla suoraan ajettaessa tuntuu kuin perä melkeinpä uisi eteenpäin, voi että kun ylämäissäkin jännittää kun et kaasua voi painaa tippaakaan lisää. Auto on juuri katsastettu ja väljät nivelet vaihdettu, puslista en tiedä. Autoa on madallettu n.30-40mm, ei ole säädettäviä camber tankoja, eli pyörät vinottain, voisiko johtua siitä? Liian leveät renkaat? CLK:honi tai vanhaan E46 Bemariini verrattuna ajettavuus on kyllä niin ala-arvoinen, että jos se on ominaisuus, tuo auto saa lähdön ja hyvin pikaisesti. E46:llakin pystyi mutkat smirklaamaan vaikka sata lasissa jos niin välttämättä halusi...

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- alpinweiss
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
- Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki
^^Näinhän se on, mutta tässä tapauksessa kyse oli juuri siitä että ajokäyttäytyminen ei ollut lähellähäkään normaalia. Anteeksi, jos et kuvauksesta ymmärtänyt. Ymmärrän kyllä sen että pappamersu ei ole niin tunnokas kuin tuo CLK saati vanha E46 coupeni, mutta joka tapauksessa hyviä luisuja on tullut sillä kakkosnelosellakin tehtyä, enkä olisi odottanut että väyrynen noin paljon huonompi olisi...
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Renkaat liian leveät itsellä ollu joskus tollasia leveitä talloja alla.Mut enää en 195 leveämpää laita.Ajo mukavuus tuli takas kun panin 195/80 jne.Badbenz kirjoitti:Milleniumin vaihteessa kun ajelin vielä pirssiä, kävin 1000 km ajetulla väykyllä maaseudulla. Tie jäinen, urainen ja mutkainen. Matkanopeus about 60 kilsaa tunnissa. Ihan surkea reissu. Kohtalo heitti seuraavana päivänä juurikin samaan kylään, keli just sama, nyt alla Nissan Primera jolla 200 th kilometriä mitassa. Matkavauhti 80 km tunnissa sipsejä syöden. Ajettavuus ihan eri planeetalta. Muutenkin tuo Nissan oli ihmepeli. Jyväskylä- Oulu, pakkasta 25-30 astetta, vauhtia välillä reilusti yli rajoitusten, ja ei mitään ongelmia. Sillä viikolla paukkui volvoja ja vag- takseja pakkasen takia. Mersut ja japskit oli liikenteessä ilman ongelmia.
124/300E v.89
w210 talvikeleillä
Lisäänpä vielä minäkin kokemukseni joukkoon, mulla on 2000-mallinen 200 cdi väyrynen, vakioalustalla, rengaskokona 215-65-15 nokian hakkapeliitta 4, takapuslissakin sen verran sanomista, että katsastussetä käski ens katsastukseen eli vuoden päähän laitella. Mutta, ainakin minun käyttämillä ns. normaaleilla talvinopeuksilla, ei käyttäytymisessä ole juuri moitittavaa. Auto kulkee kauniisti suoraan eikä tee mitään varoittamattomia juhlaliikkeitä, tosin sata lasissa mutkiin -tyyliä en ole kokeillut. Eihän se edellisen autoni (Volvo) veroinen ole, mutta ei missään tapauksessa luokatonkaan. Eli olisko nyt vaan vähän ylirengastettu tuo ylläoleva tapaus ja ei kai nuo madallukset välttämättä talvikäytöstä ainakaan paranna...
- alpinweiss
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
- Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3017
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Vähän OT. Minä ihmettelemään kun S124 puskee perää liukkalla kiihdyttäessä "liiaksi". ASD-varoitusvalo kyllä syttyy, mutta sitten älysin kysyä asiaa asiantuntijalta. Kyllä: diagnoosina oli, että ASD-anturit kyllä tunnistaa sutimisen ja liukkaan, mutta perä ei sitten tee mitään. Jännää.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
4matic
mulla on tossa väykyssä(280 v6 automaatti) 225/45.17 kumhon nastarenkaat,on kyllä pirun tukeva ajaa,en tiiä onko tuo maticci sit niin herkkä rengastuksesta,voi huoletta painaa samoja nopeuksia kuin kesällä...
Onko nykyään tuolla autokoulussa unohdettu sanoa tuo vanha totuus, että mitä kapeampi nastarengas, sen parempi pito? Sehän on wanha fakta. Nastarenkaista kun puhutaan, niin leveämpi ei ole parempi... varsinkin loskakeleillä...
Ei se ego siitä kärsi, jos talvella ei ole niitä 2 metriä leveitä ja 22 tuumaa isoja bling blinggejä alla... Ei niitä "tassuja" talvisin kukaan jaksa noteerata. Järki käteen ja päähän.
Ei se ego siitä kärsi, jos talvella ei ole niitä 2 metriä leveitä ja 22 tuumaa isoja bling blinggejä alla... Ei niitä "tassuja" talvisin kukaan jaksa noteerata. Järki käteen ja päähän.
Mulla oli W124 aivan mahdoton ajettava liukkailla. Heti kun ei ollut puhdas asfalltti takatassujen alla, auto meinasi lähteä välittömästi lapasesta.
Aivan hirveä ajettava. Täysin sopii aluperäiseen kuvaukseen.
Vika: takarenkaat eivät auranneet vaan harittivat. Yök, mikä ajokokemus.
Aivan hirveä ajettava. Täysin sopii aluperäiseen kuvaukseen.
Vika: takarenkaat eivät auranneet vaan harittivat. Yök, mikä ajokokemus.
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
minä taas säädin hieman haritusta taka-akselille (pitäis juuri ja juuri olla harituksen puolella), kun uudet tukivarret sinne laitoin, järkeilin että kun on veto päällä, niin sitten ne pyörät on suorassa
ei ollut tietoa kumpaako tuolla 124 takapäässä pitää olla, aurausta vai haritusta
ei tuo oma ainakaan mitenkään mahdoton ole liukkaalla ajaa, kovissa kiihdytyksissä se perä tietysti on irti, mutta ei tee mitään äkkiliikkeitä, vaan täysin loogisia sivuluisuja
ainakin tuo oma varoittaa hyvissä ajoin, että on liukasta... mitään hyviä nastarenkaita ei nyt ollu laittaa alle, vaan sellaiset puolikuntoiset 195/65 15" hakkapeliitta 4 pinnalla olevat pinnatut renkaat, joissa on joskus ollut nastoja 
olen oikein testaamalla testannut, kuinka tuo auton alusta toimii, enkä siitä mielestäni mitään huomauttamista ole löytänyt, täyskaasu kiihdytyksessä 0-80 km/h tuo ei venkuloi oikeastaan mitenkään, jos vain tiessä riittää pitoa ja pitkiä ripaluisuja tuolla pystyy vetämään aika hyvin, kun vain muistaa ajaa pakkovaihteilla jne.
itse ainakin pidän siitä, että pito irtoaa takapäästä ensin lievästi varoitellen, eikä äkkinäisesti vasta liian suurissa nopeuksissa tai muuten vain kitkuta sitä pidon menetystä liian pitkään, jolloin autoa ei ota takaisin hallintaan enää kukaan...


ei tuo oma ainakaan mitenkään mahdoton ole liukkaalla ajaa, kovissa kiihdytyksissä se perä tietysti on irti, mutta ei tee mitään äkkiliikkeitä, vaan täysin loogisia sivuluisuja


olen oikein testaamalla testannut, kuinka tuo auton alusta toimii, enkä siitä mielestäni mitään huomauttamista ole löytänyt, täyskaasu kiihdytyksessä 0-80 km/h tuo ei venkuloi oikeastaan mitenkään, jos vain tiessä riittää pitoa ja pitkiä ripaluisuja tuolla pystyy vetämään aika hyvin, kun vain muistaa ajaa pakkovaihteilla jne.
itse ainakin pidän siitä, että pito irtoaa takapäästä ensin lievästi varoitellen, eikä äkkinäisesti vasta liian suurissa nopeuksissa tai muuten vain kitkuta sitä pidon menetystä liian pitkään, jolloin autoa ei ota takaisin hallintaan enää kukaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
unohtui mainita tuossa edellisessä viestissä, että mulla on kans alusta sarja, mutta korottava sellainen
eli taksijouset 3 kumeilla...
se taas että jonkun auto menee luikeroksi talvella, kun siihen asennetaan alustasarja + leveät renkaat ei ole mikään ennenkuulumaton asia...
itse pyrin valitsemaan aina niin kapean renkaan talveksi, mitä kantavuus luokitukset antaa periksi...

se taas että jonkun auto menee luikeroksi talvella, kun siihen asennetaan alustasarja + leveät renkaat ei ole mikään ennenkuulumaton asia...
itse pyrin valitsemaan aina niin kapean renkaan talveksi, mitä kantavuus luokitukset antaa periksi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mun väykky on varsin erinomainen ajokäytökseltään hieman tontitettuna ja alla 235-40-18 kitkarenkaat, viime talvena alla oli 225-55-16 nokian hpl5 renkaat ja ei niin mitään yllätyksellistä koskaan. Jäärarallakin tuli ajettua kymmeniä, ellei satoja kilometrejä. Verrokkina pihassa on lankku 200d 185-65-15 nastarenkailla ja mieluummin väykyn otan talviolosuhteisiin liikenteeseen.
Kyl joku on vialla autossa. Eli jos alusta ja säädöt on kunnossa niin mielestäni ei pitäis olla mitään ihmeellisyyksiä ajokäytöksessä leveilläkään renkailla. Kyllähän ex-volvo 740 soveltu talvileikkimiseen mersua paremmin ja yllätyksiäkin se osasi järjestää ihan eri malliin, vaikka mukava talviauto olikin.
Kyl joku on vialla autossa. Eli jos alusta ja säädöt on kunnossa niin mielestäni ei pitäis olla mitään ihmeellisyyksiä ajokäytöksessä leveilläkään renkailla. Kyllähän ex-volvo 740 soveltu talvileikkimiseen mersua paremmin ja yllätyksiäkin se osasi järjestää ihan eri malliin, vaikka mukava talviauto olikin.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94