Kova pakkanen ja mersu on kuin jääkaappi??
Kova pakkanen ja mersu on kuin jääkaappi??
omistan w124 250D vuosimallia -90,mikä mahtaa olla vikana kun huomasin lähtiessäni ajamaan kun pakkasta oli noin -10 ettei tullut hyttiin lämmintä ilmaa ollenkaan mutta moottorinlämmöt nousivat noin 100asteeseen?jäähdytys nesteet on vaihdettu mutta ei auttanut asiaa..hyvät neuvot olisi nyt tarpeen!
W209 270cdi -04
Hmm, moottorin lämpökin on reilusti yläkanttiin. Onko pakkasenkestävyys mitattu, eli toivottavasti jokin paikka ei ole jäässä eli tukossa ja neste ei pääse kiertämään?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
jos lämmöt on 100 niin täysin selvä asia että jokin vesiletkuista on jäässä.
Eli ei neste kierrä kunnolla, jäätyy, ja seuraavaksi kone keittää.
Tukos 100% jäähdyttimen ylä tahi alavesiletkussa.
Vaihdapa jäähdytysnesteet, seos 50 / 50.
Eli ei neste kierrä kunnolla, jäätyy, ja seuraavaksi kone keittää.
Tukos 100% jäähdyttimen ylä tahi alavesiletkussa.
Vaihdapa jäähdytysnesteet, seos 50 / 50.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Omakohtaisesta kokemuksesta myös annan 100% ääneni tälle vialle!jusa82 kirjoitti:jos lämmöt on 100 niin täysin selvä asia että jokin vesiletkuista on jäässä.
Eli ei neste kierrä kunnolla, jäätyy, ja seuraavaksi kone keittää.
Tukos 100% jäähdyttimen ylä tahi alavesiletkussa.
Vaihdapa jäähdytysnesteet, seos 50 / 50.
Tavallisesti taitaa jäätyä syylarin alaosa.Tai ei jäädy vaan tulee hyhmää täyteen joka ei kierrä.
Toisaalta jos pakkaskestävyys on hiukan laskenut pitäis se tyhjäkäynnillä ja paikallaan ollessa jotenkin lämpöä antaa ja mittarin neula laskea.
Minä taas ihmettelen että miten tuo diisseli lämpeneekin niin nopeasti. Tänään ulkolämpötila -12 astetta ja 1,6 kilometrin päässä on liikennevalot ja pakollinen pysäys. Siinä kohtaa kun koittaa sisäänpuhallusilman lämpötilaa niin se on hieman käden lämpötilaa lämpimämpää. Lämppärissä on auto off ja puhallus jalkatilaan nelosella. Hämmästyttävän nopeasti syntyy lämmintä ilmaa. Niin ja tässä mallissa ei ole sellaista sähkölämmintintä lämppärissä, se tulee vehon kaverin mukaan vasta 270 mallissa.
W212 E200 CDI automaatti
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
Joo termostaatti uusiksi. Tosin tuo 290 taitaa olla niin energiapihi että se kabiini lämpiää todella hitaasti ilman lisälämmittimiä. Vai oliko se vaan CDI:n ongelma?vk00 kirjoitti:No mikä piru ku väykkä taas ei meinaa nostaa lämpöjä, varmaan reilu 30min saa ajaa että nousee sinne 80,helllkkarin kylmää kyytiä kun tossa pikkuvälin ajelee vaikka kaupoille
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Myös 290:nTimo L. kirjoitti:Joo termostaatti uusiksi. Tosin tuo 290 taitaa olla niin energiapihi että se kabiini lämpiää todella hitaasti ilman lisälämmittimiä. Vai oliko se vaan CDI:n ongelma?vk00 kirjoitti:No mikä piru ku väykkä taas ei meinaa nostaa lämpöjä, varmaan reilu 30min saa ajaa että nousee sinne 80,helllkkarin kylmää kyytiä kun tossa pikkuvälin ajelee vaikka kaupoille
290:kään ei lämpene normaaliin 80 asteeseen kovemmilla pakkasilla kuin webaston avustamana.
Tai sitten 10km moottoritie nopeuksilla. Edellyttäen että termostaatti pelaa moitteetta.
Alkuperäiseen kysymykseen...
Jos jäähdytysnesteiden pakkaskestävyys on varmasti tarpeeksi kova ja lämpöä ei sisälle saada edes kierroksilla on todennäköisesti moottorin vesipumpun siivet rikki.
Tähän viittaa myös moottorin lämpöjen nousu.
Mutta ensimmäisenä.. Tarkista nesteiden pakkaskestävyys.
Viimeksi muokannut Mika.T, Ma 14.12.2009 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jotenkin muistelisin että tuossa 290:ssä pitäisi myös olla vakiona ajon aikana käyvä webasto?Timo L. kirjoitti:Joo termostaatti uusiksi. Tosin tuo 290 taitaa olla niin energiapihi että se kabiini lämpiää todella hitaasti ilman lisälämmittimiä. Vai oliko se vaan CDI:n ongelma?vk00 kirjoitti:No mikä piru ku väykkä taas ei meinaa nostaa lämpöjä, varmaan reilu 30min saa ajaa että nousee sinne 80,helllkkarin kylmää kyytiä kun tossa pikkuvälin ajelee vaikka kaupoille
230 C 1978