1) Autossani ajon aikana tuntuva tärinä/värinä ja outo nytkyminen paljastuikin tarkistuksessa perän laakerin väljyydeksi (takapyöriin johtavien vetoakseleiden ja kardaanin rättinivelen välillä klappia). Asentaja (tuntee mersut) sanoi että vaiva voisi lieventyä ensiapuna vaihtamalla perään uudet öljyt. Sanoi, että syynä noin nopeaan kulumiseen (ajettu vasta 250 tkm) on ollut ajo pitkään samoilla peräöljyillä. Laakeriremppa maksaisi (ei Veho) noin 1000 euroa (!). Onko tuosta ensiavusta kokemuksenne mukaan mitään hyötyä? Uskaltaako tuollaisella väljällä perälaakerilla jatkaa ajamista (särkeekö lisää paikkoja kuten automaattilootan) tai katkeaako meno jossain korpitaipaleella yllättäen? Asentaja väitti, että kestääpi ajaa vaikka 500 tkm ellei sitten ala ääntelemään niin pahasti että sattuu (ei ääntele vielä muuten kuin matalaa jurinaa joka peittyy stereoiden alle...). Mikä lie totuus?
2) Onko ruostevaurioissa pelkkä pellin putsaus, pohjatyö ja maalaus vuosia kestävä keino? Vai onko esim. ovivaurioissa vaihdettava koko ovikehikko?(kuten Veho teki aikaisemmin, vaan nyt meikäläisen tapauksessa suostunee vaan maalaamaan ovikarmit tiivistekumien takaa, ei mitään muuta!)
3) Onko CDI-koneessa odotettavissa lähimän 100 tkm:n aikana isompia remppoja? Siis esim. kansi, turbo,suuttimet, nokka-akseli, venttiilit, jakoketju?)(ajettu nyt siis 250 tkm)
Kiitos etukäteen avuliaisuudesta! Alkaa vaan pikkuhiljaa pelottaa tulevat korjaukset. Mielellään tän Mesen haluaisi pitää jatkossakin autona, on se muuten sen verran mahtava matkavaunu!
