Kysymyksiä W210, apuva!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
heikkima
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 17.04.2004 12:37
Paikkakunta: Espoo

Kysymyksiä W210, apuva!

Viesti Kirjoittaja heikkima »

Arvon Mersumiehet, jos osaatte niin voisitteko vastata muutamaan mieltä askarruttavaan kysymykseen:

1) Autossani ajon aikana tuntuva tärinä/värinä ja outo nytkyminen paljastuikin tarkistuksessa perän laakerin väljyydeksi (takapyöriin johtavien vetoakseleiden ja kardaanin rättinivelen välillä klappia). Asentaja (tuntee mersut) sanoi että vaiva voisi lieventyä ensiapuna vaihtamalla perään uudet öljyt. Sanoi, että syynä noin nopeaan kulumiseen (ajettu vasta 250 tkm) on ollut ajo pitkään samoilla peräöljyillä. Laakeriremppa maksaisi (ei Veho) noin 1000 euroa (!). Onko tuosta ensiavusta kokemuksenne mukaan mitään hyötyä? Uskaltaako tuollaisella väljällä perälaakerilla jatkaa ajamista (särkeekö lisää paikkoja kuten automaattilootan) tai katkeaako meno jossain korpitaipaleella yllättäen? Asentaja väitti, että kestääpi ajaa vaikka 500 tkm ellei sitten ala ääntelemään niin pahasti että sattuu (ei ääntele vielä muuten kuin matalaa jurinaa joka peittyy stereoiden alle...). Mikä lie totuus?

2) Onko ruostevaurioissa pelkkä pellin putsaus, pohjatyö ja maalaus vuosia kestävä keino? Vai onko esim. ovivaurioissa vaihdettava koko ovikehikko?(kuten Veho teki aikaisemmin, vaan nyt meikäläisen tapauksessa suostunee vaan maalaamaan ovikarmit tiivistekumien takaa, ei mitään muuta!)

3) Onko CDI-koneessa odotettavissa lähimän 100 tkm:n aikana isompia remppoja? Siis esim. kansi, turbo,suuttimet, nokka-akseli, venttiilit, jakoketju?)(ajettu nyt siis 250 tkm)

Kiitos etukäteen avuliaisuudesta! Alkaa vaan pikkuhiljaa pelottaa tulevat korjaukset. Mielellään tän Mesen haluaisi pitää jatkossakin autona, on se muuten sen verran mahtava matkavaunu! :)
Avatar
Mace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 09.04.2003 08:04
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mace »

Moi!

Lähinnä tuohon ovien ruostumiseen osaan sanoa että enpä tiedä...
Tyhjentävä vastaus vai mitä?
Eli kokemuksia on seuraavanlaisesti, mulla on nyt kaikki 4 ovea "laitettu kuntoon" ruostevikojen takia. Apparin puoli tehtiin ensin kuten mainitsit eli puhdistus&pohjamaalaus ja pintamaalaus -tavalla, ja nyt pari viikkoa sitten tehtiin kuskin puoli ja jäljestä päätellen ovet ovat vaihtuneet kokonaan.(peltiosat siis) Jännä sinänsä kun kuskin puolella ruostevikaa ei erottanut paljaalla silmällä, ainoastaan ovitiivisteessä oli ruosteveden jättämä pieni ruskea viiva...että miksi silläpuolen perusteellisempi työ. (?)

Kyllä silti uskoisin että putsauksella ja maalauksella päästään riittävän kestävään lopputulokseen, edellyttäen että työ tehdään ajoissa ja huolellisesti. Ei siinä pitäis olla mitään. En tiedä miltä ne oven karmit näyttää kymmenen tai viidentoista vuoden päästä, mutta kerron kyllä sitten...
:D
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Siihen ovien puhdistukseen/ maalaukseen on tulossa uudet erikoistyökalut joilla homman pitäisi onnistua ihan kunnolla.
Joku mersupurkaamo??
Vastaa Viestiin