pitkä G saksasta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
tepa450
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 21.07.2006 18:09

pitkä G saksasta

Viesti Kirjoittaja tepa450 »

olen ostamassa pitkänmallista geetä saksasta, vuosimallia noin 2000-2004.
mutta konevaihtoehdot askarruttavat, eli tuonko 400cdin vai 270cdin tai yksi vaihtoehto on moniventtiili 300dt.
eli tarvitsen mielipiteitä mikä olisi se luotettavin ja mukavin tekniikka paketti geehen.

kasi olisi kiva mutta kannattaako :?:
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ehkä on myös hyvä huomioida, että vuosimallista 2001 alkaen
menee vero päästöjen mukaan . 2000 ja vanhemmista menee vero kokonaispainon mukaan .
Eli Suomeksi : Jos haluat isopäätöisen niin tuo vuosimalli 2000 tai vanhempi . Taas jos haluat selvitä pienemillä veroilla niin tuo 2001- tai uudempi ja pienipäästöinen.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
tepa450
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 21.07.2006 18:09

Viesti Kirjoittaja tepa450 »

ei näissä missään ole kovin pieniä päästöjä :mrgreen:
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Kyllä noissakin koneissa on aika eri päästöt . 270 cdi vs 400 cdi vs V8 bensa.
Suosittelen verosuunnittelua ettei liikaa harmita kun saa
tullista autoveropäätöksen.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
tepa450
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 21.07.2006 18:09

Viesti Kirjoittaja tepa450 »

en ole bensa v8 tuomassa, korkeintaan joskus metsä peliksi ja sekin ilman kilpiä mutta toi riisseli v8 kiinnostaa kun toi geen rullaamis kyky on nolla.
mutta mites toi kasin jakopää ongelma, onko se vain tietyssä vuosimalleissa.
onko sportman mitään arviota paljonko tulee veroa noin jos jätetään varuste hopinät pois 2002 400cdi autoon :?:
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

sportsman kirjoitti:Ehkä on myös hyvä huomioida, että vuosimallista 2001 alkaen
menee vero päästöjen mukaan . 2000 ja vanhemmista menee vero kokonaispainon mukaan .
Eli Suomeksi : Jos haluat isopäätöisen niin tuo vuosimalli 2000 tai vanhempi . Taas jos haluat selvitä pienemillä veroilla niin tuo 2001- tai uudempi ja pienipäästöinen.

Sen verran tarkennusta että KOKONAISPAINOLTAAN yli 2500 kg menee 2002 ja uudemmissa verot päästöjen mukaan. Eli 2001 ja vanhemmat painon mukaan.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Asian vierestä pikkusen... :roll: pitääkö paikkansa jotta Geetä olisi tehty ihan alkuperäisenä maakaasulla toimivalla V8:lla varustettuna...?? :roll:

Meinaan kun kuulin tämmösen väitteen lähteestä, johon suhtaudun hieman (?) keptisesti... Itävallassa taksina G V8:lla ja käy tankkaamassa maakaasua...
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

HMK kirjoitti:
sportsman kirjoitti:Ehkä on myös hyvä huomioida, että vuosimallista 2001 alkaen
menee vero päästöjen mukaan . 2000 ja vanhemmista menee vero kokonaispainon mukaan .
Eli Suomeksi : Jos haluat isopäätöisen niin tuo vuosimalli 2000 tai vanhempi . Taas jos haluat selvitä pienemillä veroilla niin tuo 2001- tai uudempi ja pienipäästöinen.

Sen verran tarkennusta että KOKONAISPAINOLTAAN yli 2500 kg menee 2002 ja uudemmissa verot päästöjen mukaan. Eli 2001 ja vanhemmat painon mukaan.
Itse asiassa ei aivan. Kyllä myös vuoden 2001 henkilöauto verotetaan päästöjen mukaan :

CO2-päästöllä tarkoitetaan henkilöauton EY-tyyppihyväksynnän yhteydessä auton valmistajan
autolle ilmoittamaa, yhteisön lainsäädännössä säädetyn mittaustavan mukaan määriteltyä
yhdistettyä kaupunki- ja maantiekulutusta vastaavaa hiilioksidipäästöä, joka on merkitty
tai pitäisi merkitä ajoneuvoliikennerekisteriin auton teknisiin tietoihin, tai pakettiauton
vastaavaa tietoa. Hiilidioksidipäästön yksikkönä käytetään grammaa per kilometri (g/
km).
Käytännössä vuoden 2001 tai 2002 alun jälkeen ensimmäistä kertaa käyttöön otetun henkilöauton
päästöt on määritetty ajoneuvon EY-tyyppihyväksynnän yhteydessä. Pakettiautojen
hiilidioksidipäästötieto vaaditaan valmistajan vaatimuksenmukaisuustodistuksella pakettiauton
kansallisessa tyyppihyväksynnässä, kunnes pakettiautot tulevat EY-tyyppihyväksynnän
piiriin. Kattavasti päästötieto on käytännössä saatavilla uusista pakettiautoista,
jotka on otettu käyttöön vuoden 2008 alun jälkeen.
Henkilöauton verotuksessa sovelletaan päästötietoa, joka on merkitty tai pitäisi merkitä
ajoneuvoliikennerekisteriin auton teknisiin tietoihin.
Henkilöauton päästöt on merkittävä ajoneuvorekisteriin, kun
• auto on otettu ensimmäisen kerran käyttöön 1.1.2002 tai myöhemmin tai
• auto on otettu ensimmäisen kerran käyttöön 1.1.–31.12.2001 ja sen kokonaismassa
on enintään 2 500 kg.

Pakettiautoista sama asia menee näin :

Pakettiauton verotuksessa sovelletaan päästötietoa, joka on merkitty tai pitäisi merkitä
1.1.2008 tai sen jälkeen ajoneuvoliikennerekisteriin auton teknisiin tietoihin.
Tulli selvittää verotuksessa sovellettavan auton CO2-päästölukeman auton asiakirjoista
tai viranomaisrekistereistä. Verovelvollisen tai verosta vastaavan rekisteröidyn asiamiehen
on toimitettava Tullille asiakirjaselvitys, josta ilmenee auton CO2-päästötieto tai auton
Asiakasohje nro 25, Tullihallitus, huhtikuu 2009
tyyppihyväksyntä-, variantti- ja versionumero. Nämä tiedot voidaan saada esimerkiksi auton
EU- tai Eta-valtiossa annetusta rekisteröintitodistuksesta, vaatimuksenmukaisuustodistuksesta
(ns. COC-todistus) tai valmistajan edustajan antamasta todistuksesta. Verovelvollinen
voi varautua edellä mainittujen tietojen esittämiseen jo autoa hankkiessaan pyytämällä
esimerkiksi myyjältä auton vaatimuksenmukaisuustodistuksen. Jälkikäteen hankittu maahantuojan
edustajan todistus on pääsääntöisesti maksullinen. Ajoneuvon tyyppihyväksyntä-,
variantti- ja versionumero on toimitettava myös katsastusasemalle ajoneuvon rekisteröintikatsastuksen
yhteydessä.
Kaikkien Suomessa ensi kertaa verotettavien henkilö- ja pakettiautojen verotuksessa sovelletaan
hiilidioksidipäästön mukaan määräytyvää veroprosenttia riippumatta siitä, milloin ajoneuvo
on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön. Veroprosentti on porrastettu ajoneuvon hiilidioksidipäästön
perusteella. Jokainen hiilidioksidigramma vaikuttaa veroprosentin suuruuteen.
Veroprosentit löytyvät autoverolain liitteenä olevasta verotaulukosta 1.
Veroprosentin suuruus on vähintään 12,2 ja enintään 48,8 %. Vähimmäistason suuruinen
vero kannetaan autosta, jonka hiilidioksidipäästöjen määrä on enintään 60 g/km, ja enimmäistason
suuruinen vero kannetaan autosta, jonka hiilidioksidipäästöjen määrä on 360 g/
km tai enemmän.
Pakettiauton veroprosenttia alennetaan tavarankuljetuskyvyn perusteella seuraavin ehdoin:
• N1-luokka
• Yksi penkkirivi
• Kokonaismassa yli 2 500 kg
• Kantavuus (kokonaismassa – omamassa) ja suhteellinen teho (teho kW /
kokonaismassa kg):
– Kantavuus 680 –1 000 kg ja suhteellinen teho enintään 0,05
tai
– Kantavuus vähintään 1 000 kg ja suhteellinen teho enintään 0,06.
Yllä mainitut edellytykset täyttävän pakettiauton veroprosentista tehtävät vähennykset
vaihtelevat ja ovat pienimmillään 6,8 ja suurimmillaan 18,7 %. Veron määrä on aina vähintään
12,2 %. Veroprosentista tehtävät vähennykset löytyvät autoverolain liitteenä olevasta
verotaulukosta 2.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

vanttom kirjoitti:Asian vierestä pikkusen... :roll: pitääkö paikkansa jotta Geetä olisi tehty ihan alkuperäisenä maakaasulla toimivalla V8:lla varustettuna...?? :roll:

Meinaan kun kuulin tämmösen väitteen lähteestä, johon suhtaudun hieman (?) keptisesti... Itävallassa taksina G V8:lla ja käy tankkaamassa maakaasua...
Ei kai se ihan maakaasua ole, mutta kaasua kuitenkin. Systeemi on aika yleinen Saksassa/Keski-Euroopassa. Useimmiten järjestelmä on jälkiasenteinen, mutta sitä on huomioitu jo autosuunnittelussakin. Ks. esim. W124:n pitkä polttoainetankin luukku ja toisen täyttöaukon paikka...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
tepa450
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 21.07.2006 18:09

Viesti Kirjoittaja tepa450 »

palataampa alkuperäiseen aiheeseen,
eli millä konepakettilla kyseinen auto kannattaisi tuoda.
Avatar
Atte L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Atte L »

En malta olla vastaamatta.. Se mikä kannattaisi, en ota kantaa koska aina on jokaisella konevaihtoehdolla plussat ja miinukset. Miten niitä nyt sitten kannattaisi arvostella ja mikä on niiden painoarvo?
Meinaatko het kohta pistää laitteen kiertoon vai ajaa sillä lopun ikää. Jos yrittää myydä, niin pienemmällä/vähemmän kuluttavalla koneella voi olla ehkä enemmän ostajia. Tai ainakin kyselijöitä ja renkaanpotkijoita.. :wink:
Se on totta että ylläpitokuluissa on eroja, mutta se on taas sitä "kannattavuutta"..

Jos olisin samassa tilanteessa kuin sinä, niin valinta olisi helppo=400cdi.
300 GD
K Y M
Vastaa Viestiin