190e:hen tiheämpää perää ja laatikkoa
190e:hen tiheämpää perää ja laatikkoa
Pikkasen olisi kiire saada tiheämpi perä ja laatikko mersuun, joten kyselen nyt täältäkin.
Eli itsellä on w201 190e 2.0 bensa, nelivaihteisella laatikolla.
Pitäisi saada reilusti lyhyemmät välitykset, eli mikä perä kävisi tuohon heittämällä ja olisi huomattavasti lyhyempi, myös laatikkoa saisi lyhentää hiukan. Pitäisi käydä kuorineen kokonaisena, ei jaksaisi vaihdella pelkkää murikkaa ja mittailla välyksiä.
Onko dieselin 4v lyhin laatikko 1-2-3 vaihteiltaan? vai onko vielä tiuhempaa 5-vaihteista laatikkoa, mikä kävisi tuohon?
Ajan jäärataa autolla ja ei ole kivaa mennä kakkosella satasta ja kolmosella hyytyy Riittäisi jopa jos auto kulkisi sen 140 nelosella.
Kunhan nyt saisi tiedon, mitä perää alkaisin etsimään =)
Ilmeisesti 190D:stä voisi löytyä 3.92 välityksellä ja tämä on tihein kyseiseen meseen? Nykyinen sitten taas on ilmeisesti 3,23 tai 3,27 ?
Onko yleisin perä 190d:ssä tuo 3.92:ne
Kertokaas nyt joku, että käykö vetarit yms: suoraan murikkaan kiinni, vai onko niissäkin pituuseroja.
Eli itsellä on w201 190e 2.0 bensa, nelivaihteisella laatikolla.
Pitäisi saada reilusti lyhyemmät välitykset, eli mikä perä kävisi tuohon heittämällä ja olisi huomattavasti lyhyempi, myös laatikkoa saisi lyhentää hiukan. Pitäisi käydä kuorineen kokonaisena, ei jaksaisi vaihdella pelkkää murikkaa ja mittailla välyksiä.
Onko dieselin 4v lyhin laatikko 1-2-3 vaihteiltaan? vai onko vielä tiuhempaa 5-vaihteista laatikkoa, mikä kävisi tuohon?
Ajan jäärataa autolla ja ei ole kivaa mennä kakkosella satasta ja kolmosella hyytyy Riittäisi jopa jos auto kulkisi sen 140 nelosella.
Kunhan nyt saisi tiedon, mitä perää alkaisin etsimään =)
Ilmeisesti 190D:stä voisi löytyä 3.92 välityksellä ja tämä on tihein kyseiseen meseen? Nykyinen sitten taas on ilmeisesti 3,23 tai 3,27 ?
Onko yleisin perä 190d:ssä tuo 3.92:ne
Kertokaas nyt joku, että käykö vetarit yms: suoraan murikkaan kiinni, vai onko niissäkin pituuseroja.
Viimeksi muokannut japex, Ke 17.02.2010 11:50. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Kiitos vinkistä, mutta sieltä ei löytynyt tiheää =(atlas kirjoitti:Sulla on pikku perä ja jos sulla ei ole asd perä jossa on lyhkäsemmät niin ilman asd sama pituus kaikissa.
Kysäsepä käyttäjä nimi Jube hällä on kaksi perää ilman abs:ää ja osais kertoo välityksen.Tai kyllähän niitä monestakin paikkaa löytyy mutta tässä yksi.
Löysin jopa selkeän kaavion noista peristä.
http://www.baureihe201.de/W201/technik.htm
Eli ilmeisesti kaikissa viisivaihteisissa 190d:ssä olisi tuo tiheä perä?
Eikös se ollu niin, että w124:n perä käy w201:een, kun vaan vaihtaa takakannen? Vissiin sit se perän kiinnitys koriin takaosasta on näissä eri korimalleissa vähän erilainen.
Ilmeisesti 200D sedan 5-vaihteisella sekä farmarit 200TD ja 250TD niinikään 5-vaihteisella manuaalilla on varustettu 3.91 välityksellä, jos tulkitsin tota tekniikka-osaston perävälitysilmoitusta oikein. Tää ehkä vähän auttaa lisäämään tarjontaa. Etenkin noita 250 TD:itä taitaa olla aika paljon olemassa.
Ilmeisesti 200D sedan 5-vaihteisella sekä farmarit 200TD ja 250TD niinikään 5-vaihteisella manuaalilla on varustettu 3.91 välityksellä, jos tulkitsin tota tekniikka-osaston perävälitysilmoitusta oikein. Tää ehkä vähän auttaa lisäämään tarjontaa. Etenkin noita 250 TD:itä taitaa olla aika paljon olemassa.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Tuon taulukon mukaan 3.92 on joku erityinen taksivaruste ollut saatavilla 10/88 jälkeen, joten tällasta ei varmaan helpolla löydy, mutta 3.91 on siis se yleinen 190D viisvaihteisella 10/85 jälkeen. Ennen 10/85 taulukon mukaan on ollu myös viisvaihteisella 3.23 välitys.japex kirjoitti: Löysin jopa selkeän kaavion noista peristä.
http://www.baureihe201.de/W201/technik.htm
Eli ilmeisesti kaikissa viisivaihteisissa 190d:ssä olisi tuo tiheä perä?
EDIT: lisätty muutama ajankohta tekstiin.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
mulla olis yksi 124 koppaisen perä, joka sopisi hyvin tuollaiseen projektiin, välitystä en muista ulkoa, mutta käyn tarkistamassa... 200D automaatista se kyllä on, joten en uskoisi sen aivan aavikko välityksillä olevan
perän sais ilmaiseksi, jos kelpaa
posti/matkahuolto ei luulis paljoa veloittavan tuon kuljetuksesta, että jos ne kulut ostaja maksais, niin voisin pistää tulemaan
vaikka ei tuo jäykän perän rakentaminenkaan hullu idea ole, kun kerran jäärata autosta on kyse, joku pakun perä, niin tulee tiheä välityskin vielä...
edit: unohda koko juttu, tuo mun perä oli kans joko 3,23 tai 3,27 välityksellä
reilu 3 kierrosta kuitenkin se vain pyörähti, että vetarin laipat oli myös yhden täyden kierroksen pyörineet...

perän sais ilmaiseksi, jos kelpaa


vaikka ei tuo jäykän perän rakentaminenkaan hullu idea ole, kun kerran jäärata autosta on kyse, joku pakun perä, niin tulee tiheä välityskin vielä...
edit: unohda koko juttu, tuo mun perä oli kans joko 3,23 tai 3,27 välityksellä

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Laskeskelin tuossa perävälityksen muutosta nopeuteen.
Eli jos nykyisellä
3.23:sella menee kakkosella 90kmh
menisi se
3.67:lla 79.3km/h
ja taas
3.91:llä 74.4km/h
Taidan heittää tuon 3.67:kan lukolla alle, jos vähän helpottaisi hyytymistä vaihtaessa. Kun ei tunnu löytyvän tuota 3.91:stä pikkuperänä.
Suurissa nopeuksissa tulisi vähän enemmän eroa.
Eli jos nykyisellä
3.23:sella menee kakkosella 90kmh
menisi se
3.67:lla 79.3km/h
ja taas
3.91:llä 74.4km/h
Taidan heittää tuon 3.67:kan lukolla alle, jos vähän helpottaisi hyytymistä vaihtaessa. Kun ei tunnu löytyvän tuota 3.91:stä pikkuperänä.
Suurissa nopeuksissa tulisi vähän enemmän eroa.
Viimeksi muokannut japex, Ma 18.01.2010 08:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jos kerran pitää saada tiheä perä ja vielä jäärata autoon niin eikös jostain muusta retkuperäisestä kävisi perä murikka esin jostain 960 retkuperäisestä volvosta tai vastaavasta joku 5 seutuun oleva välitys siellä olisi makein mites noi bemarin perät niisä ainakin on loikkari laatikoita miten ne välitykset menee joku 4-4.5 välitys olis ainakin pakollinen 

Itse tein ja säästin
Ei siinä lukkoa tarvitse ollakkaan vakiona, hitsaan sen itse lukkoon.Mika.T kirjoitti:C180:stä löytyy samanlainen. Tosin ei siinä lukkoa ole.japex kirjoitti:Kun ei tunnu löytyvän tuota 3.91:stä pikkuperänä.
Mutta harmillisesti ei ole perää vielä löytynyt =( No on kyllä senverran pakkasiakin pitänyt, et ei oo ollu kiire radalle. Mut jos sulta löytyy niin tarjoa ihmeessä.
HUOM:Älä tarjoa jos se ei minun autooni käy!

Nyt löyty c180:n perä autoon 3.91 välityksellä. Nyt menee hyvin ykösellä ja vaihto kakkoselle hyytymättä yhtään. Kolmosella taas mooaa, tai ei jos vetää ihan loppuun kakkosella.
Olisiko kyseiseen w201 190e 2.0 bensaan tiheämpää askia vielä? Olisiko dieselin 4v hyvä, vai onko 5-vaihteisessa tiheämmät välit 1-2-3 ?
Noin 120 saa vauhtia radalla ja juuri nyt kolmonen menee pitkäksi.
Voin myös ostaa jos sinulta moinen löytyy. Tarjoa
Jukka Huovila
0405218421
jukka.huovila@phnet.fi
YV.
Olisiko kyseiseen w201 190e 2.0 bensaan tiheämpää askia vielä? Olisiko dieselin 4v hyvä, vai onko 5-vaihteisessa tiheämmät välit 1-2-3 ?
Noin 120 saa vauhtia radalla ja juuri nyt kolmonen menee pitkäksi.
Voin myös ostaa jos sinulta moinen löytyy. Tarjoa
Jukka Huovila
0405218421
jukka.huovila@phnet.fi
YV.
Nyt purin laatikon irti ja huomasin että akselin boori on eri.
Ilmeisesti pitää heittää dieselin kytkinlevy? Kun alkuperäinen on 10-urainen 215mm ja laatikossa on 26?-urainen.
Entäs jos vauhtipyörästä vetää millin siivun pois asetelman alta, että se puristaisi levyä kovempaa. Pitäisikö kytkin paremmin? Vai meneekö osat roskalaatikkoon operaation jälkeen? =)
MINKÄ LEVY PITÄISI KÄYDÄ TOHON, tietääkö kukaan??
Kellään ei ole levyjä hyllyssä, joten pitäisi tilata =(
Ilmeisesti pitää heittää dieselin kytkinlevy? Kun alkuperäinen on 10-urainen 215mm ja laatikossa on 26?-urainen.
Entäs jos vauhtipyörästä vetää millin siivun pois asetelman alta, että se puristaisi levyä kovempaa. Pitäisikö kytkin paremmin? Vai meneekö osat roskalaatikkoon operaation jälkeen? =)
MINKÄ LEVY PITÄISI KÄYDÄ TOHON, tietääkö kukaan??
Kellään ei ole levyjä hyllyssä, joten pitäisi tilata =(