Toimiiko 300E -24w -12w sytkäpoksilla? Voiko kokeilla?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Toimiiko 300E -24w -12w sytkäpoksilla? Voiko kokeilla?

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Eli bensa 3,0 24 w -90 ja apuvirtaa väärinpäin aamupimeydessä. Aikaansaannos on ettei käynnisty enää, starttaa kyllä.

Miinusnavan vierestä lyötyi kyl plus-tunnus, mut jålkeenpäin tutkittuna osoittaitui katkenneeksi suojakannen jalaksi.

Vinkkejä ja mahdollisia lainaosia tai osia kokeiluun, sytkäpoksi? ruiskupoksi? ym. Bensapumppu on pyörinyt koko ajan (tosin joku tehnyt sille oman linjan suoraan)

Kipinän tulemista en ole tarkistanut vielä, ei ole tääl mittareita, eikä työkalujakaan... mökillä pakkasessa.

Apuja kaivataan... kiitos etukäteen :shock: :oops:
Viimeksi muokannut Turbo-eemeli, Ke 13.01.2010 10:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voiskohan yj-rele potkaista sulakkeen tossa tilassa,katopa akun takaa.
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

atlas kirjoitti:Voiskohan yj-rele potkaista sulakkeen tossa tilassa,katopa akun takaa.
Oli mennyt sulake sen harmaan releen päästä, siis kuskinpuoleinen oli palanut, uusimenen ei auttanut.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voisit tieten tinata sen uudelleen ja bensareleen myös jos jännite on käynyt nopeasti ja orastavaa vikaa ollut jo releessä niin voinut tinaukset potkaista sisältä tai jopa palanut kokonaan.Halvinta lähteä näin liikkeelle.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tuli mieleen että senhän pitäis lähteä käyntiin ilman yj-relettä mutta silloin pitäis kipata vähän bensaa imuläpälle koska kylmä käynnistys piiri ei pelaa.
Kokelepa saako se kipinää? ja tosiaan yj-pois ettei se sekota piiriä koska jos eculle tulee vikaa niin ke-jetti menee mekaaniselle puolelle ja pitäis toimia ilman ecua,kylmäkäynnistys vaan tippuu pelistä.
Kokeile vaikka naulalla jonka pistät johtoon ja lähelle runkoa niin näkis kipinän.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eikä sun tartte kaataa bensaakaan koneeseen vaan bensapumppu kun on päällä niin painat ilmamassamittarin lautasta vähän niin sehän alkaa ruikimaan kakkua ja kun käynnistät niin vähän raota läppää.
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Juu pitää tarkistaa tuleeko kipinää, mut tulpat piilos siel keskellä suojien alla 24-w, eikä edelleenkään tääl mökil työkaluja...
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Niimpäs onkin tulpat paska paikassa.
No kokeile suoraan ryypyttää ilmalautasen painelulla että saa bensaa ja sitten vaan käyntiin.Jos kipuna niin pitäis hörähtää.
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

En usko et lähtee, kun pikilläkään startauksella, vaik kaasu pohjas > ei tapahdu mitään... akkulaturi on :shock: Olisko kenelläkään pokseja?
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

En kehtais jankata mut kaasu polkimella ei tapahdu mitään se on selvä.
Saatko painettua lautasta?
Saatko mitenkään kaadettua bensaa koneelle?
Ainut mikä kai nyt mättää sitten on syttyboxi koska jos ecu on rikki niin pitäs lähtee silti mutta ryyppyä annettava käsin.
Muutenkin tuollanen tilanne kun sulla niin se ei kyllä pitäs särkeä mitään.
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Pitää ottaa huomenna työkaluja ja tutkia asiaa, bensa kyl tuoksahtaa putkesta.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Ylijännite rele vaihdettu, ei apuja, kipinä on myös ainakin hukassa :!: Vinkkejä kaivataan :shock:
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ja sulakkeet on myös ehjät?
Jos se kunnon sätkyn sai voi olla sulakeen päät rokahtanut eli katso jokainen tarkkaan.
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Mitähän tuhotuu kun kytkee apuakun väärin? Heh heh (p...

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Turbo-eemeli kirjoitti:Eli bensa 3,0 24 w ja apuvirtaa väärinpäin aamupimeydessä. Aikaansaannos on ettei käynnisty enää, starttaa kyllä.

Miinusnavan vierestä lyötyi kyl plus-tunnus, mut jålkeenpäin tutkittuna osoittaitui katkenneeksi suojakannen jalaksi.

Vinkkejä ja mahdollisia lainaosia tai osia kokeiluun, sytkäpoksi? ruiskupoksi? ym. Bensapumppu on pyörinyt koko ajan (tosin joku tehnyt sille oman linjan suoraan)

Kipinän tulemista en ole tarkistanut vielä, ei ole tääl mittareita, eikä työkalujakaan... mökillä pakkasessa.

Apuja kaivataan... kiitos etukäteen :shock: :oops:
Tuli mieleen, että kerkesitkös virta-avainta käännellä, kun apuakku oli väärinpäin kiinni? Sanamuodoista päätellen saatoit keretä, mutta tiedä häntä vielä =D Jos et, niin vikapaikkoja ei ehken kovin montaa olis kun ottaa huomioon sen, että minne sähkö pääsee silloin, kun avaimia ei ole virtalukossa.
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tuntuis aika paska hommalta hankkia ja jos kuka ei anna osaa lainaan kokeillakseen mutta käy tai tee itse jos voit niin vikakoodia.Se voi rajata vikaa sit johonkin paikkaan.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Luulisi että tollasta vahinkoa ei pääse käymään jos maakaapelit laittaa kunnolla maihin eikä akun - napaan. Mutta vahinkoja vaan sattuu, toivottavasti ei itse tarvitse tässä kaapeleihin tarttua...

Piti vaan kommentoida että muillekin on sattunut sama virhe ja jossain 211:ssä omistaja selvisi vain ison kasan sulakkeita vaihtamalla, aina radion takana oleva sulake mukaan lukien. Luulisi 211-mallin kaltaisessa kompuutterisysteemissä puolet autosta tuhoutuvan, siinä kun vielä melkein kaikki sähköyksiköt on kytketty pysyvään sähköön ja CAN-väylällä vaan herätellään levosta. Vai tuolla ison laitemäärän jakamalla vikavirrallako selviytyminen selittyykin?
scorpio_88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 18.07.2009 16:21
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

kerran oli viereisessä akkuja myyvässä liikkeessä tapahtunut moka: eli autona oli kylläkin saab 9-5 ja ihan ammattimies oli sitten asiakkaalleen laittamassa akkua ja löi töpselit kiinni niin "lievästi" elektroniikka savua ja sätinää sekä auton sisällä että ulkopuolella. avaimet eivä olleet virtalukossa. mies otti kaapelit heti irti ja huomasi että meni vain pari sulaketta rikki. no totuus paljastui kun he ottivat toisen akun hyllystä ja laittoivat kaapelit oikeinpäin, niin kappas avaimet ei ollut edes virtalukossa ja ajovalot syttyivät päälle! no mies autoon katsomaan ja ei auttanut valokatkaisijan ronklaus eikä mikään. valot paloi aina vaan! no koitti kääntää virrat päälle: ei mitään. mikään muu valo tai muukan ei palanut paitsi ajovalot. no ajattelivat että virtalukon pohja sai siipeensä "sätinän yhteydessä" mutta kun hinasivat auton paikalliselle saab-korjaamolle niin lupasivat katsoa asiaa ja soittivatkin parin päivän päästä ja kertoivat suru-uutisen. auton koko johtosarja pilalla. yksikään "tietokone" ei taida olla ehjänä. enempää en sitten kuullut ko. autosta. eli voi olla tapahtui mersussakin jotain odottamatonta :(
Tony.
Saab 9000 Aero -95
MB E200 bens.aut. -96
Saab 9-5 Aero Hirsch perfomance -03
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

DBFI kirjoitti:Luulisi että tollasta vahinkoa ei pääse käymään jos maakaapelit laittaa kunnolla maihin eikä akun - napaan. Mutta vahinkoja vaan sattuu, toivottavasti ei itse tarvitse tässä kaapeleihin tarttua...
Kyl muuten, mut oli irtoakku ja tuo aikaisemmin mainittu p...ti hämäävä pluskuvio miinusnavan vieressa.

Tutkimukset jatkuu, kun pakkanen lauhtuu. (Lue kiinnostaa .... )

Mitäs kaikkee pitäis muuttaa? huomioida? Jos pudottais sinne ton OM 606 :?: :twisted: Lähinnä toi automaattitoosa, miten sen sais pelaan ja kestääkö se +400 8)
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Voiko kokeilla 12 walven sytkäpoksia 24:een? Mitähän tapahtuu?
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Vastaa Viestiin