W126 takaiskarit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pekkas
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W126 takaiskarit

Viesti Kirjoittaja pekkas »

Sattuuko kukaan tietämään miten saisi korjattua hydrauliset iskarit tai sen kompura systeemin joka on takaakselin päällä? Mulla meinaan on mesestä takapää hiukan alempana kuin etupää ja yks kaveri sanos, että takaiskarit vuotaa ja voi olla vikaa siinä kompura systemissä. Jos joutuu vaihtamaan jotain näistä osista, niin sattuuko kellään olemaan sellaisia ja mitä maksaisi?
:twisted:
MikaVeee
Mersumies
Mersumies

kompura

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Itse kompura on heti ohjaustehostimen kompuran takana, se mötikkä takana on korkeuden säätöventtiili..eli ylemmäs/paikallaan/alemmas. Oletko katsonut onko systeemissä tarpeeksi öljyä ? Säiliö on siellä keulilla
pekkas
Sisäänajossa
Sisäänajossa

w126 takaiskarit

Moi !!!

Öljyn olen katsonut kyllä, tsekkaan sen harvase päivä, sitä en tiennyt että se " möykky "on itse säätöyksikkö? Miten saan siitä säädettyä sen korkeuden, onko siinä joku hyvin havaittavissa oleva esim.vipu?
Jos siitä ei tapahdu mitään, niin missä sitten on sinun mielestäsi vika?
Onko sulla tietoa, että mitä uudet hydrauliset iskarit maksaa, vai epäiletkö vian olevan itse säätöyksikössä?
MikaVeee
Mersumies
Mersumies

hydr perän säätö

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Toi hydraulinen perän korkeuden säätö pitäisi periaatteessa kestää koko auton eliniän. Noi iskarit on hyvin kalliita, ja aivan liian usein näkee että niitä on vaihdettu tavallisiin iskareihin, vaikka niissä ei olisikaan välttämättä vikaa. Korkeudensäätöä voit testata siten että laita auto käymään ja koita vääntää sitä tasonsäätö vipua ylös tai alas, kohta pitäisi perän liikkua (samaan suuntaan kuin vipukin). Toinen mahdollisuus on että pyydät paria
kaveria istumaan takaluukkuun, auton käydessä perän pitäisi kohta nousta samalle tasolle kuin se olikin.
Siinä tasonsäädön välitysvivussa on myös se säätöjärjestelmä, mistä voi säätää systeemiä oikeaan kohtaan. Kai tiedät että sinne jousien yläpäähän saa säätökumeja, jolla saa hienosäädettyä auton korkeuden. Hyvin usein 126:sissa ja mersuissa yleensäkin jouset myös väsyvät..ehkäpä vikana onkin vanhat jouset ?
pekkas
Sisäänajossa
Sisäänajossa

w126 takaiskarit

Joo toi jousi homma on kyllä tietty mahdollinen, mutta jotenkin vaan tuntuu siltä että vika olisi siinä iskari systeemissä. Täytyy ehtoolla kattoa, että löydänkö sitä vipua helposti ja että toimiiko se systeemi edes TOIVOTTAVASTI.
Sain yhdeltä Paraisilta olevalta W126 kaverilta tietää että iskarit maksaisi 1800,- kpl ei siis euroa, kun on vielä helpompaa ainakin mun käsittää markoissa. Asiasta muuten kolmanteen, jouduin vaihtamaan syylärin tuossa viikonloppuna ja kun oli kerta kuumat ilmat vielä silloin, niin en kokeillut että tuleeko lämmintä ilmaa sisään, mutta nyt kun kokeilin aamulla, niin ei oikeastaan tullut, missä mahtaa olla vika?
:?
Vastaa Viestiin