kiekkamittari

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

kiekkamittari

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mites saatais kätevimmin ex bensan kierrosluku mittari toimimaan diiseli koneessa. ? tieten kierros anturi vaikka kampiakselin päähän hihnäpyörään mutta mittari on 6sylinterisen. pitäs saada joku väliin muunnin joka muuttais kampiakselin kierrokset kolmeksi impulssiksi/akselin kierros... tai onnistuu kai laittamalla akselille kolme magneetti palaa joita anturi laskee...
raul
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja raul »

Hmm, taitaa olla aika työläs projekti tuolla tavalla toteutettuna...

Ota yhteyttä esim. VDO:n ym mittareita korjaavaan Vistema Oy:hyn (Ansatiellä Vantaalla), on varmasti mahdollista korvata toisilla komponenteilla rundari jotta toimii... Olen kerran käynyt kalibroittamassa rundarin (6-syl :arrow: 4-syl) siellä ja voin suositella mestaa varsin vilpittömästi!
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Toinen vaihtoehto on käyttää dieselin kiekkamittaria. w124 mittari käy sinne mittaristoon melko helposti, kunhan sen vain tinaa kiinni. Sitten anturi hihnapyörälle ja hyvällä tuurilla homma toimii. Osia löytynee melko helposti, onhan w124:a kiekkamittarilla tehty miljoonia..
Sen verran tuli tuossa itse testattua, että kun pistin bensakoneen takaisin ässän nokalle, niin dieselin mittari ei näyttänyt mitään. Eli ne mittarit eivät ymmärrä toisensa pulsseja. Jos kiekkamittarin toteuttaa tällä menetelmällä niin tarvitaan anturi moottoriin, ELR rele ja kiekkamittari. Minulla on juuri tuohon malliin sopiva rele. Pitäisi vain tutkia montako koloa w124:n vauhtipyörässä on ja tehdä sen om617 hihnapyörään vastaava kolot.
Vastaa Viestiin