Onko kellään hajua tuosta "display fault" vaivasta tuleeko se taka-samin kautta vai onko odotettavissa lisää bokseja vaihtoon

Joissain mersuissa akku on suht vaikeassa tai ainakin hankalassa ja työläässä paikassa päästä käsiksi.ThaBandit^ kirjoitti:Juujuu, mistähän nämä tälläiset tupakansytyttimen-kautta-virranantamiset ovat saaneet alkunsa?
Jotkut radiot menee tavallaan lukkoon, kun katkeaa virta, eli tarvii jonkun suojakoodin syöttää (80-luvulla oli yksi mersun mankkakin tälläinen). Sekä samaten ekat "tietokoneet" autossa sekosi siitä. Tuskin mersun, mutta jonkun merkin.Tavis kirjoitti:Mistä tulee ylipäätänsä se 'rakettitieteellinen' ohje syöttää apuvirtaa, kun akkua vaihtaa? Onko se näin myös tehtaan korjausmanuaaleissa?
Itse tuli vaihdettua S210 -01 sen akku siten, että CTEK syötti jännitelähdemoodissa konehuoneen apustarttinastoista sähköä - avainta ei edes virtalukossa ollut... Ilman ongelmia meni.markoala kirjoitti:Itse säästin ja vaihdoin akun itse ilman ongelmia. Avasin konepellin, lähdin kahville ja sen jälkeen vaihdoin akun. Ovet olivat kiinni toimituksen ajan. Kiitos forumin ohjeiden homma onnistui.
S210-03 akun vaihdoin ihan tavallisesti ilman apuvirtaa, radion koodi ja ikkunoiden & EPC? (ratti laidasta laitaan) opetus piti tehdä ohjekirjan ohjeiden mukaan.Skraba kirjoitti:Itse tuli vaihdettua S210 -01 sen akku siten, että CTEK syötti jännitelähdemoodissa konehuoneen apustarttinastoista sähköä - avainta ei edes virtalukossa ollut... Ilman ongelmia meni.markoala kirjoitti:Itse säästin ja vaihdoin akun itse ilman ongelmia. Avasin konepellin, lähdin kahville ja sen jälkeen vaihdoin akun. Ovet olivat kiinni toimituksen ajan. Kiitos forumin ohjeiden homma onnistui.
En ole minäkään irrotellut mutta eipä haittaa vaikka jäisi bagin valo palamaan, joka tapauksessa pitää poistaa vikakoodit ilmastoinnin muistista ja ajaa testerillä rajat kohdalleen jotta lämmityslaite toimisi 100% oikein - samallahan voi tyhjentää muutkin vikamuistit.Lisäksi noiden surullisen kuuluisien lämmityslaitteen vipujen vaihdossa ei koskaan ole irroitettu akun kenkää,keskikonsolin lämppärin ohjauspaneelin ja SRS piuhan irroitus konsolin valon takaa ei jätä vikaa päälle,vaikka välillä joutuisikin käynnistämään auton siirtoa tai muuta varten.
Riittää kun laittaa tänne linkin. Itse en jaksa lähteä etsimään kaikista viesteistä.karikuuva kirjoitti:Aki peelle olis vastaus tähän vaivaan mese.fi:n sivulla ,ainakin oma auto tuli sillä kuntoon,mutta kun en jaksa kirjoittaa samaa stooria toiseen kertaan.