Absin ja Epsin merkkivalo syttyi. Ei toiminut luistonesto, eikä ABS Vei auton huoltoon ja sieltä vikakoodi kertoi korjaamon mukaan yleisimmän syyn vikatilalle: jarruvalokytkin (15 euroa) rikki.
No laite pukkasi vielä vikakoodin vasemman etupyörän pyorimisnopeusanturillekin (135 euroa).
Pyörimisnopeusanturin (oletettu) vika ei anna kuitenkaan merkkivaloa, eikä poista abseja eikä epsiä päältä. Eli luistonesto ja abs toimii normaalisti ja se onkin näin liukkailla helppo havaita ilman vikakoodin lukijaakin.
Olisko tämä taas tätä jo edelliseesä kirjoituksessa mainitsemaani korjaamojen "maan tapaan" liittyviä varmuuden vuoksi rahastusta?
Aina kun jokin rele pukkaa vikakoodia se vaihdettaisiin. Luulenpa että kun pakkaset hellittää niin vikakoodienkin pukkaaminen laantuu.
Väykyn Abs Eps Bas vikakatilassa (jarruvalokytkin)
Väykyn Abs Eps Bas vikakatilassa (jarruvalokytkin)
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
Moro,
Mulla syttyi BAS & ETS.
Googlella löytyi viittaus ajovaloihin. Kuin ollakkaan niin vasen xenon on menossa, en huomannu tarkistaa oliko se nyt palanu loppuun.
Uskaltaako ajella kotia vaihtamaan poltinta vai pitääkö käydä lukemassa vikakoodit?
Mulla syttyi BAS & ETS.
Googlella löytyi viittaus ajovaloihin. Kuin ollakkaan niin vasen xenon on menossa, en huomannu tarkistaa oliko se nyt palanu loppuun.
Uskaltaako ajella kotia vaihtamaan poltinta vai pitääkö käydä lukemassa vikakoodit?
BMW E93 330dA caprio -08
exät: W209 CLK270CDI -04
W124 E220 -95
S210 E280T 4MATIC -98
exät: W209 CLK270CDI -04
W124 E220 -95
S210 E280T 4MATIC -98
Re: Väykyn Abs Eps Bas vikakatilassa (jarruvalokytkin)
JuhanaW kirjoitti:Absin ja Epsin merkkivalo syttyi. Ei toiminut luistonesto, eikä ABS Vei auton huoltoon ja sieltä vikakoodi kertoi korjaamon mukaan yleisimmän syyn vikatilalle: jarruvalokytkin (15 euroa) rikki.
No laite pukkasi vielä vikakoodin vasemman etupyörän pyorimisnopeusanturillekin (135 euroa).
Pyörimisnopeusanturin (oletettu) vika ei anna kuitenkaan merkkivaloa, eikä poista abseja eikä epsiä päältä. Eli luistonesto ja abs toimii normaalisti ja se onkin näin liukkailla helppo havaita ilman vikakoodin lukijaakin.
Olisko tämä taas tätä jo edelliseesä kirjoituksessa mainitsemaani korjaamojen "maan tapaan" liittyviä varmuuden vuoksi rahastusta?
Aina kun jokin rele pukkaa vikakoodia se vaihdettaisiin. Luulenpa että kun pakkaset hellittää niin vikakoodienkin pukkaaminen laantuu.


Pukkas kaikki hälyt päälle kun ensin sai vaivaisesti käymään auton. Siinä viittasi myös menemään korjaamolle mutta häly kerrallaan häipyi kun annoin käydä paikallaan lämpimäksi. Sen jälkeen sammutin ja näyttö ilmoitti kolmesta viasta. No starttasin uudelleen ja viestit pukkas uudestaan näyttöön mutta läksin vaann ajelemaan niin viestit häipyivät sieltä eikä sammuttamisen jälkeenkää ole tullut uusia. Mitä jos olisin hätäpäissään ajanut Veholle niin ties mitä siellä plisi vaihdettu ja iso lasku tullut vielä perään. Eli OPETUS on että tämmönen talvi teettää automatiikalle kaiken näköistä häikkää. Ainoa jos vikaviestit jää näyttöön olemaan on syytä huoleen. Auto on E 320 CDI.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.