w124 200d farkku
w124 200d farkku
Katselin vähän sakemannin sivuja.Vähän kutittais ostaa tuollainen 200d farkku kauppakassiksi.
Tietysti automaatti ja jos on niin tasonsäätö ja ilmastointi tietty.
Onko kokemuksia foorumilaisilla?Meneekö tuolla konella mihinkään?
Muita kokemuksia?
Ajattelin lähinnä,että tekis siitä pakun.
Tietysti automaatti ja jos on niin tasonsäätö ja ilmastointi tietty.
Onko kokemuksia foorumilaisilla?Meneekö tuolla konella mihinkään?
Muita kokemuksia?
Ajattelin lähinnä,että tekis siitä pakun.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
miksi 200d? suosittelen kyllä pikkasen tehokkaammalla koneella. taikka kyllähän toikin hienon kyydin antaa, kiihtyvyys onkin sitten eri asia.
jos vaan on valinnan varaa, niin mielummin pikkasen tehokkaammalla koneella. 300D on jo ihan reipas kulkine. mutta jos oikein tehokkaan haluaa, niin sitten tarvitan turbo mallinen moottori.
aikasemmin ajelin w201 200D:llä. mielestäni aika huono kiihtyvyys, ohituskiihtyvyys ja muutenkin aika laiska. 300D on jo ihan eri maata. kiihtyy saman lailla, kun nykyautot, ainakin ruuvvattuna.
tänään vähän testailin suorituskykyjä:
w124 300D (ruuvvattu) : 0-100kmh n12s.
w124 300D (ruuvvattu) : 80-120 n.8,5s.
w124 250turbo farkku: 0-100 n.14s 80-120 13s.
w201 (ruuvvattu) 0-100 n.15s.
w201 (vakio) 0-100 n.19s.
jos ton pohjalta ajattelee w124 farmaria 200D koneella, niin aika rauhallista kyytiä on.. mutta kyllä silläkin pärjää, jos ei ole kiires minnekkään.
jos vaan on valinnan varaa, niin mielummin pikkasen tehokkaammalla koneella. 300D on jo ihan reipas kulkine. mutta jos oikein tehokkaan haluaa, niin sitten tarvitan turbo mallinen moottori.
aikasemmin ajelin w201 200D:llä. mielestäni aika huono kiihtyvyys, ohituskiihtyvyys ja muutenkin aika laiska. 300D on jo ihan eri maata. kiihtyy saman lailla, kun nykyautot, ainakin ruuvvattuna.
tänään vähän testailin suorituskykyjä:
w124 300D (ruuvvattu) : 0-100kmh n12s.
w124 300D (ruuvvattu) : 80-120 n.8,5s.
w124 250turbo farkku: 0-100 n.14s 80-120 13s.
w201 (ruuvvattu) 0-100 n.15s.
w201 (vakio) 0-100 n.19s.
jos ton pohjalta ajattelee w124 farmaria 200D koneella, niin aika rauhallista kyytiä on.. mutta kyllä silläkin pärjää, jos ei ole kiires minnekkään.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- tiisselillä
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ma 05.03.2007 19:38
200d farkku
Itsellä on tällä hetkellä e300td,onhan varmasti eroa.
Jostain kans kuulin jotain,että kyllä pakettiautoilu loppuu suomesta.Vielä ei parempaa tietoa...
Jostain kans kuulin jotain,että kyllä pakettiautoilu loppuu suomesta.Vielä ei parempaa tietoa...
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Ei pakettiautoilu lopu vaan tulee päästöpohjaiset käyttömaksut niin
kuin henkilöautoissakin.
Aika SM touhua on kyllä hankki 200d farkkuna.
Onneksi kyseinen malli on aika harvinainen Saksassakin .
Haulla löytyi vain 10 kpl.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=
kuin henkilöautoissakin.
Aika SM touhua on kyllä hankki 200d farkkuna.
Onneksi kyseinen malli on aika harvinainen Saksassakin .
Haulla löytyi vain 10 kpl.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Tämä tarkoittaa että käyttömaksu (se pienempi maksu) menee kuten henkilöautoissa ja vanhemmissa siis painon mukaan eikä päästöjen. Tämä maksu tulee nousemaan jonkun satasen tai kaksi. (Jos tuo nousu romuttaa jonkun talouden niin polkupyörä on sitten se seuraava kulkuneuvo).sportsman kirjoitti:Ei pakettiautoilu lopu vaan tulee päästöpohjaiset käyttömaksut niin kuin henkilöautoissakin.
Käyttövoimavero (=dieselvero) menee ihan kuten ennenkin ja juuri se tekee pakettiautoilusta houkuttelevaa. Se on murto-osa vastaavan henkilöauton käyttövoimaverosta. Eli ei todellakaan lopu suomesta veronkierto pakujen avulla vieläkään.
Lisää tietoa: www.skg.fi
200d farkku
Lähinnä ajattelin,että eikös tuo 200d ole pieniruokaisin?Tosin farkku vastaavasti painaa joten....
Mutta jos ajatellaan asiaa niin,että saman matkan ajaa tällä,kuin nykyisellä
300td:llä.Ei sen puoleen,yhtä hyvin tekee 250 tai 300 mallista pakun.
Mutta jos ajatellaan asiaa niin,että saman matkan ajaa tällä,kuin nykyisellä
300td:llä.Ei sen puoleen,yhtä hyvin tekee 250 tai 300 mallista pakun.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Kaupungissa 200D on taloudellisin, maantiellä ei ole isoa eroa varsinkaan 250D:hen. Kokonaismaissassa pienempi, joten saattaa mennä myös halvempaan käyttömaksuluokkaan. Jos tomaattina ostat niin sittenhän siihen kannattais laittaa 7mm tapit pumppuun (manuaalina kai voi olla melko nykivä?). Kulutus laskee ja suorituskyky nousee jopa 300D:n tasolle.
Itse myös tuollaista suunnittelin kakkosautoksi, mutta uudet käyttömaksut ja pakujen kalliimmat vakuutukset vie kyl vähän pohjaa jos vähän ajelee.
Itse myös tuollaista suunnittelin kakkosautoksi, mutta uudet käyttömaksut ja pakujen kalliimmat vakuutukset vie kyl vähän pohjaa jos vähän ajelee.
c203 180K -05
Kertokaa nyt saakeli mullekkin , miksi pitää heti käyttöautoa virittää?
Eikö jokainen taplaa tyylillään ja lähtee 5. min aikasemmin niin on samaan aikaan perillä.
Tosin meillä suomessa on nopeus rajoitukset ja ne koskee kaikkia!
200:nen on hyvä perusvalinta oli sitten kyseessä kakkosnelonen,c tai peräti E.
Eikö jokainen taplaa tyylillään ja lähtee 5. min aikasemmin niin on samaan aikaan perillä.
Tosin meillä suomessa on nopeus rajoitukset ja ne koskee kaikkia!
200:nen on hyvä perusvalinta oli sitten kyseessä kakkosnelonen,c tai peräti E.
No ei ole kyllä mitään järkeä ostaa 200d ja maksaa 700€ plus asennuskulut siihen 7mm tapeista kun kunnollisen turbofarkun saa noin 2,5 tonnilla. Ei noi isokoneiset sen enempää käytännössä kuluta, se farkun massan liikuttelu vie sen minkä vie ja en osaa edes kuvitella millaista kidutusta on ajella 200d+automaatti yhdistelmällä kun ei toi turbo300 ruuvatulla pumpullakaan ole mikään ohjus vielä.
turbo lisää myös taloudellisuutta, ahdin ottaa hukkaenergiaa pakokaasusta.
Mulle farkussa olevä iso vääntävä kone merkitsee ohitusturvallisuutta ja mukavaa menoa myös peräkärry ja kontti täyteen lastattuna perässä. Tietysti jos ei koskaan halua ohittaa, eli haluaa muodostaa niitä jonoja teille, niin sitten painava 200d on oiva valinta.
turbo lisää myös taloudellisuutta, ahdin ottaa hukkaenergiaa pakokaasusta.
Mulle farkussa olevä iso vääntävä kone merkitsee ohitusturvallisuutta ja mukavaa menoa myös peräkärry ja kontti täyteen lastattuna perässä. Tietysti jos ei koskaan halua ohittaa, eli haluaa muodostaa niitä jonoja teille, niin sitten painava 200d on oiva valinta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Nämä tietysti on vähän makukysymyksiä. Nettiautoa kun katselee niin siedettäviä farkkuja rupee löytymään 2000e jälkeen ja koneena yleensä 250D. Siisti koriset turbot näyttää olevan 5000e luokassa Jos vakuutuksissa säästää 100-200e/vuosi ja dieseliä kuluu 1-2l 100km vähemmän niin onko tuo vajaan tonnin investointi sitten niin tyhmä? Ja tietysti voi ajella ihan vakiollakin 200D:llä niin minäkin teen.
c203 180K -05
200d farkku
Eikös 200d ole vielä kestävämpi mylly,kuin 300d?
Itsellä oli joku vuosi sitten 200d sedan ja täytyy sanoo,että varmempi vehje oli,kuin nykyinen.Varma peli tämäkin,mutta kaikki hienoudet tuo aina lisävaivaa.Mitä kulutukseen tulee,niin kaikki tuntuu menevän,mitä tankkiin laittaa.
Tarkoitus olis keväällä säädättää omasta pumppu,niin sais lisää potkua ja kulutus vähenisi.
Silti 200d hieman kutittaa.Farmariin on nyt niin tottunut,että muuta ei osaa ajatellakaan.Kulkee moni tavara ilman peräkärryä....
Lisäksi näille satalankuille löytyy aina kysyntää,vaikka parin päivän päästä auton hukkaisikin.
Itsellä oli joku vuosi sitten 200d sedan ja täytyy sanoo,että varmempi vehje oli,kuin nykyinen.Varma peli tämäkin,mutta kaikki hienoudet tuo aina lisävaivaa.Mitä kulutukseen tulee,niin kaikki tuntuu menevän,mitä tankkiin laittaa.

Silti 200d hieman kutittaa.Farmariin on nyt niin tottunut,että muuta ei osaa ajatellakaan.Kulkee moni tavara ilman peräkärryä....
Lisäksi näille satalankuille löytyy aina kysyntää,vaikka parin päivän päästä auton hukkaisikin.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Onpa ruusuinen kuva 200d:stä 7mm tapeilla. Ei päästä vaparina 300d tehoihin, ja nekin lisätehot mitä saadaan, tulee runsaalla savulla -- eikä taatusti mennä silloin vakiota pienemmällä kulutuksella. Se on silti 200d.Joel S. kirjoitti:Jos tomaattina ostat niin sittenhän siihen kannattais laittaa 7mm tapit pumppuun (manuaalina kai voi olla melko nykivä?). Kulutus laskee ja suorituskyky nousee jopa 300D:n tasolle.
Jos pientä kulutusta haluaa, niin 200d:hen turbo kylkeen ja vakiot/6mm tapit maltillisesti säädetyllä pumpulla ja ennakolla plus hieman pitemmällä perävälityksellä.
..tai CDI keulalle

joka johtuu tästä: "Ja tietysti voi ajella ihan vakiollakin 200D:llä niin minäkin teen."muuris kirjoitti:Onpa ruusuinen kuva 200d:stä 7mm tapeilla.
Kyllä niitä aitoja turboja on siellä ollut halvallakin myynnissä, niitä ei vain nyt talvella myydä kun ne on niitä harvoja järkeviä autoja talviajoon.
Itse maksoin 3 vuotta sitten noin 4 tonnia, hinnat pitäisi olla jo laskenut niistäkin ajoista. Ei kukaan maksa yli 5 tonnia tommosista romuista


Lisää tietoa: www.skg.fi
Jopas täällä ristiinaulitaan, uskaltaakohan tässä kohta miitteihin tulla ollenkaan
. Ehkä sitä tuolla kommentilla hain, että jos löytyy edukkaasti hyvä 200TD niin sitä ei ehkä kannata hylätä huonon suorityskyvyn takia. Isompi koneiset helmet on taas niin kalliita, että moni välttämättä raaski sellaiseen investoida. Pumpun joutuu yleensä saksantunneissa joka tapauksessa ruuvailemaan (omien haivaintojen perusteella tuppaavat aika laihalla olemaan). Irwin tais joskus lauleskella "raha ratkaisee" se ehkä oli se pointti. En tietenkään kovin yllättynyt ole ettei Veskola näistä 200D hehkutuksista paljon lämpene 


c203 180K -05
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Rättäriharrastus
Tuollainen 200TD voisi olla oiva valinta rättäriharrastajalle. Voisi kesäisin hypätä avonaiseen sporttiautoon 

Terveisin
Tero
Tero