Mb 350cdi 4-matic
Mb 350cdi 4-matic
Ajoin viime viikolla w212 350cdi 4-matic sedan . Avantgarde
Taitaapi olla yksi parhaista autoista jolla olen ajanut.
Ja on tullut ajettua usealla sadalla uudella Mersulla.
Itsellä 320cdi w203T takaveto.
Molemmissa 7g laatikko. Mutta kyllä vaihteenvalitsin rattiakselissa on parempi kuin perinteisellä paikalla?
Jos lotossa voitan, ostan otsikon mukaisen auton farkkuna.
Taitaapi olla yksi parhaista autoista jolla olen ajanut.
Ja on tullut ajettua usealla sadalla uudella Mersulla.
Itsellä 320cdi w203T takaveto.
Molemmissa 7g laatikko. Mutta kyllä vaihteenvalitsin rattiakselissa on parempi kuin perinteisellä paikalla?
Jos lotossa voitan, ostan otsikon mukaisen auton farkkuna.
Piditkö parempana kuin isommat meset? Itse en ole ajanut likikään sataa uutta mersua vaikka koeajoautotkin laskettaisiin mukaan (vai tulisko noita sata), oletan että mukaan mahtuu äs-älliä, ässiä ja muita.
Tietyssä mielessä pidän 204 nelimatikkia parempana ajaa, E on mukavampi ja S vielä mukavampi, kaikkia on tullut ainakin kokeiltua myös nelimatikkina. Paremmuus riippuu tietenkin paljon siitä mikä omasta mielestä auton tekee paremmaksi.
Tietyssä mielessä pidän 204 nelimatikkia parempana ajaa, E on mukavampi ja S vielä mukavampi, kaikkia on tullut ainakin kokeiltua myös nelimatikkina. Paremmuus riippuu tietenkin paljon siitä mikä omasta mielestä auton tekee paremmaksi.
350cdi
Kun ajoin 350cdi.tä oli talvi ja liukasta. Se ehkä puoltaa mielipidettäni. Siksi se tuntui niin pirun hyvältä.
Olen ajanut 500 Ässää,Cls 350 ja Cls 55Amg:tä, Cl 600 ja erilaisia Ärriä - mutta kesällä. "tavallisia" C ja E koppia vaikka kuinka paljon.
Osa noista on jo niin kovia autoja,että niitä ei oikein enään tajua.
Mutta jos puhutaan hinta - laatu suhteesta, ottaisin kuitenkin sen 350cdi:n.
Loistava kulkupuoli jos sitä verrataan kulutukseen.
Mielestäni tämä uusi w212 farkku sportpaketilla on hieno auto. Tämä on tietenkin minun mielipide. Toinen kiva on w204 320cdi 4-matic. Siinä on teho/painosuhde kohdallaan kanssa.
Tänään ajoin 250cdi ja 220cdi:tä hyviä oli nekin ajaa.
Olen ajanut 500 Ässää,Cls 350 ja Cls 55Amg:tä, Cl 600 ja erilaisia Ärriä - mutta kesällä. "tavallisia" C ja E koppia vaikka kuinka paljon.
Osa noista on jo niin kovia autoja,että niitä ei oikein enään tajua.
Mutta jos puhutaan hinta - laatu suhteesta, ottaisin kuitenkin sen 350cdi:n.
Loistava kulkupuoli jos sitä verrataan kulutukseen.
Mielestäni tämä uusi w212 farkku sportpaketilla on hieno auto. Tämä on tietenkin minun mielipide. Toinen kiva on w204 320cdi 4-matic. Siinä on teho/painosuhde kohdallaan kanssa.
Tänään ajoin 250cdi ja 220cdi:tä hyviä oli nekin ajaa.
Re: 350cdi
Itsellä ei enää tarvetta farkulle, muuten jostain syystä samaa mieltäLuka kirjoitti: Mutta jos puhutaan hinta - laatu suhteesta, ottaisin kuitenkin sen 350cdi:n.
Loistava kulkupuoli jos sitä verrataan kulutukseen.
Mielestäni tämä uusi w212 farkku sportpaketilla on hieno auto. Tämä on tietenkin minun mielipide. Toinen kiva on w204 320cdi 4-matic. Siinä on teho/painosuhde kohdallaan kanssa.

Mikäs sinut saa viihtymään noilla koeajoilla?
Re: Koeajo
E350CDI valkoisena Avantgardena, vielä höystettynä AMG-paketilla ja luonnonbeigeillä nahoilla. Kelpaisi enemmän kuin hyvin.
Oliko muuten suuri ero 250:n ja 350:n kesken?
Oliko muuten suuri ero 250:n ja 350:n kesken?
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Se 250 cdi oli takavetoinen. En osaa sanoa. Hyvin se 250 cdi:kin kulkee.
Mutta kyllä tuo 350 oli aivan mieletön peli. Uusilla nastarenkailla lähti kuin kesällä takavetoinen.
Samaa mieltä 350 farkku tuolla paketilla - kyllä olis beaty!
Noista uusista w212 Mersuista on mennyt paljon suuttimia. Tätä ongelmaa ei ole ollut V-koneissa.
Mutta kyllä tuo 350 oli aivan mieletön peli. Uusilla nastarenkailla lähti kuin kesällä takavetoinen.
Samaa mieltä 350 farkku tuolla paketilla - kyllä olis beaty!
Noista uusista w212 Mersuista on mennyt paljon suuttimia. Tätä ongelmaa ei ole ollut V-koneissa.
Suutinongelma koskee vain uusilla OM651-tyyppisillä nelosmoottoreilla varustettuja malleja 220CDI ja 250CDI joissa käytetään Delphin valmistamia suuttimia.Luka kirjoitti: Noista uusista w212 Mersuista on mennyt paljon suuttimia. Tätä ongelmaa ei ole ollut V-koneissa.
350CDI mallihan on varustettu samalla V6-moottorilla (OM642) kuin aiemmat 320CDI mallitkin, mallimerkinnän numero on vain muutettu jostain syystä isommaksi.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Kenen valmistajan suuttimet on 350 CDI:ssä ? Eikö kaikki pietsosuuttimet tulekaan mersulle Delphiltä ?
Blue Efficiency mallisahan käytetään 2000 bar ruiskutuspainetta ja pietsosuuttimia myös 350 CDI V6 moottorissa.
Blue Efficiency mallisahan käytetään 2000 bar ruiskutuspainetta ja pietsosuuttimia myös 350 CDI V6 moottorissa.
MB EQE 350 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power 4Matic
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power 4Matic
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
Re: Mb 350cdi 4-matic
Mitäs mieltä W211 320cdi 4-matic? Jos vertaa niihin ihan viimesiin vuosimalleihin.Luka kirjoitti:Ajoin viime viikolla w212 350cdi 4-matic sedan . Avantgarde
Taitaapi olla yksi parhaista autoista jolla olen ajanut.
Ja on tullut ajettua usealla sadalla uudella Mersulla.
Itsellä 320cdi w203T takaveto.
Molemmissa 7g laatikko. Mutta kyllä vaihteenvalitsin rattiakselissa on parempi kuin perinteisellä paikalla?
Jos lotossa voitan, ostan otsikon mukaisen auton farkkuna.
Onko siinä isokin ero tohon uudempaan. Meinaan vaan, että hinnassa voi olla apaut 30000. Siis se ero...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
- Lakulaku
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
- Paikkakunta: Costa del Sol
- Viesti:
En ole minäkään satoja Mersuja koeajanut, enkä edes kymmeniä. Harvalla on noin epäselvää minkä ostaisi, tai sitten koeajaminen on harrastus.DBFI kirjoitti:Piditkö parempana kuin isommat meset? Itse en ole ajanut likikään sataa uutta mersua... Tietyssä mielessä pidän 204 nelimatikkia parempana ajaa, E on mukavampi ja S vielä mukavampi... Paremmuus riippuu tietenkin paljon siitä mikä omasta mielestä auton tekee paremmaksi.
Omasta mielestäni auton tärkeimpiä ominaisuuksia on se, miten tie tuntuu alla. Jos ajaa rataa valinta on yksinkertainen, AMG tai muuten vaan jouset pois niin kyllä on tunnetta. Haaste on mukavuus+jämäkkyys, jota aikoinaan löytyi vain Alfasta. Niiden yhdisteleminen kun on lähes mahdotonta.
S-korisissa ja omassa E:ssäni on ilmajouset. En tiedä ovatko paremmat kuin aiemmissa autoissani olleet aktiiviset iskarit, mutta tällaisilla ratkaisuilla se alusta on tehtävä jos oikeasti hyvää halutaan.
Yllätys oli se, että S oli selvästi huonompi kuin E. Siis minun mielestäni.
Tämä oli aika vanha kommentti mutta jatkan aiheesta kun minusta sorruit juuri samaan ongelmaan josta "valitin". Siis kommentoit kyllä että mukavuus ja jämäkkyys on lähes mahdoton yhdistää mutta vedät yhteen että S on selvästi huonompi kuin E, selventämättä tarkoitatko mukavuutta vai jämäkkyyttä tms. vai tarkoitatko että S on huonompi kaikissa suhteissa?Lakulaku kirjoitti:En ole minäkään satoja Mersuja koeajanut, enkä edes kymmeniä. Harvalla on noin epäselvää minkä ostaisi, tai sitten koeajaminen on harrastus.DBFI kirjoitti:Piditkö parempana kuin isommat meset? Itse en ole ajanut likikään sataa uutta mersua... Tietyssä mielessä pidän 204 nelimatikkia parempana ajaa, E on mukavampi ja S vielä mukavampi... Paremmuus riippuu tietenkin paljon siitä mikä omasta mielestä auton tekee paremmaksi.
Omasta mielestäni auton tärkeimpiä ominaisuuksia on se, miten tie tuntuu alla. Jos ajaa rataa valinta on yksinkertainen, AMG tai muuten vaan jouset pois niin kyllä on tunnetta. Haaste on mukavuus+jämäkkyys, jota aikoinaan löytyi vain Alfasta. Niiden yhdisteleminen kun on lähes mahdotonta.
S-korisissa ja omassa E:ssäni on ilmajouset. En tiedä ovatko paremmat kuin aiemmissa autoissani olleet aktiiviset iskarit, mutta tällaisilla ratkaisuilla se alusta on tehtävä jos oikeasti hyvää halutaan.
Yllätys oli se, että S oli selvästi huonompi kuin E. Siis minun mielestäni.
S on tietenkin vain perusvarusteilla ilmajousitettu, ABC-jousituksella saavutetaan aika lailla hyvä yhdistelmä sekä ajettavuuden että mukavuuden suhteen.
- Lakulaku
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
- Paikkakunta: Costa del Sol
- Viesti:
Sori. En kyllä oikeasti tarkoittanut, että ero on "selvästi". Kerronpa kokemukseni, mutta(!) ne ovat siis omia mielipiteitäni.DBFI kirjoitti:Tämä oli aika vanha kommentti mutta jatkan aiheesta kun minusta sorruit juuri samaan ongelmaan josta "valitin". Siis kommentoit kyllä että mukavuus ja jämäkkyys on lähes mahdoton yhdistää mutta vedät yhteen että S on selvästi huonompi kuin E, selventämättä tarkoitatko mukavuutta vai jämäkkyyttä tms. vai tarkoitatko että S on huonompi kaikissa suhteissa?
Eli tarkoitus oli ostaa S tai E. S oli Vehon 350cdi (2007 muistaakseni, uusi). Ensimmäinen huomioni oli, että diisel ei oikein sovi edustusautoon. Toinen oli se, että se on sisältä (joo, tietenkin) jättimäinen ja tykkäsin E:n "tiiviydestä" enemmän. Perusajoltaan ne ovat aika samanlaisia (kuinka ollakaan), mutta S tökki suojatiet, pikkukivet ja muut tien pinnan epätasaisuudet suoraan rattiin. Ihan karmeeta. Jäi ostamatta siltä istumalta. Sitten rupesin jalostamaan ajatusta E:stä ja täytyy myöntää että aina kun painan Start-nappia on hymy korvissa. Zummarum en keksinyt mitään muuta kuin status ja suuremmat tilat, jotka olisivat puolustaneet S:ää. Ajoillisesti tai laadullisesti se ei ole niin paljon erilaisempi, jos ollenkaan, tai varsinkaan parempi. Hiljaisempi se saattaisi olla (minulle merkittävä tekijä), mutta rengastuksien takia tosi hankala verrata.