Löytyykö foorumista ohjetta startin purkamiseen / kunnostukseen
- hiilien vaihto
- solenoidin irrotus
- pendekspyörän irrotus
124 -86 Startin kunnostus
startti irti,kaksi pulttia vaihteistosta ja solenoidin päästä virtapiuhat irti. itsellä ainakin nousi helpoiten yläkautta,vähän vinoittain kampee sen ulos sieltä. ja pöydän ääreen puuhailee
ekana solenoidi irti.kolme kpl suorapää ruuveja.sekä se piuha kans. irtosi itsellä melko kivuttomasti,kannattaa vähä meisselillä ja vasaralla napauttaa ruuveja aluksi. sen jälkeen startin perästä olikohan 9mm pitkät "kierretangot" irti ja startin "vaihteisto" irtoaa.
tämän jälkeen päätykoppa itse starttimoottorista irtoaa loput kaksi pientä 6mm kantaista irrottamalla.ensin pieni kuppi pois ja sokka irti käämikelan päästä ja vetää käämikelan ulos ja samalla kansikin irtoaa. nyt hiilet on näkyvillä kun sen hiili "telakan" kääntää toistepäin. itse katkoin vanhat hiilet pois,hioin viilalla puhtaaksi ja tinasin uudet kiinni.
kaikille mekaanisille osille huolellinen puhdistus vaikka jarrukliinerillä,sähköosiin pelkkää paineilmaa."vaihteistoon" lisäksi jotain yleis rasvaa ja ehkä nokare vaseliinia.solenoidikaan ei pistä pahakseen pienestä vaseliinivoitelusta. se käämikelan hiilien kosketuspinta on hyvä hioa puhtaaksi myös. sitten läjäämään päinvastasessa järjestyksessä. käämikela vaan hiilien suulle ja sormilla painaa pari hiiltä vuorollaan sisään ja kelaa samalla sisään. pitäisi osata kun näkee millainen se on.
"kierretangot" katkeaa herkästi joten varovaisuutta niiden kanssa!!!
akun miinus kaapeli on hyvä irroittaa ennen työn aloitusta.
itse suoritin operaation tänään ja hommaan meni 2tuntia "kokeneelta"
monttu ja hyvät iso ja pieni hylsysarja auttaa,sekä muutama laadukas ruuvari.
eihän tuo ole kuin vartin homma jos on uusi startti kontissa odottamassa,mutta puhdistus ja tinailu vaatii aikaansa. toivottavasti jotain apua
ekana solenoidi irti.kolme kpl suorapää ruuveja.sekä se piuha kans. irtosi itsellä melko kivuttomasti,kannattaa vähä meisselillä ja vasaralla napauttaa ruuveja aluksi. sen jälkeen startin perästä olikohan 9mm pitkät "kierretangot" irti ja startin "vaihteisto" irtoaa.
tämän jälkeen päätykoppa itse starttimoottorista irtoaa loput kaksi pientä 6mm kantaista irrottamalla.ensin pieni kuppi pois ja sokka irti käämikelan päästä ja vetää käämikelan ulos ja samalla kansikin irtoaa. nyt hiilet on näkyvillä kun sen hiili "telakan" kääntää toistepäin. itse katkoin vanhat hiilet pois,hioin viilalla puhtaaksi ja tinasin uudet kiinni.
kaikille mekaanisille osille huolellinen puhdistus vaikka jarrukliinerillä,sähköosiin pelkkää paineilmaa."vaihteistoon" lisäksi jotain yleis rasvaa ja ehkä nokare vaseliinia.solenoidikaan ei pistä pahakseen pienestä vaseliinivoitelusta. se käämikelan hiilien kosketuspinta on hyvä hioa puhtaaksi myös. sitten läjäämään päinvastasessa järjestyksessä. käämikela vaan hiilien suulle ja sormilla painaa pari hiiltä vuorollaan sisään ja kelaa samalla sisään. pitäisi osata kun näkee millainen se on.
"kierretangot" katkeaa herkästi joten varovaisuutta niiden kanssa!!!
akun miinus kaapeli on hyvä irroittaa ennen työn aloitusta.
itse suoritin operaation tänään ja hommaan meni 2tuntia "kokeneelta"

eihän tuo ole kuin vartin homma jos on uusi startti kontissa odottamassa,mutta puhdistus ja tinailu vaatii aikaansa. toivottavasti jotain apua