teräsvetarit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

teräsvetarit

Viesti Kirjoittaja j.a »

keneltä löytyy karpiolan vetareita?
tarvetta ois ison asd perän jatkoksi w124:n alle :?
Diesel on puhtaampi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: teräsvetarit

Viesti Kirjoittaja napa »

j.a kirjoitti:keneltä löytyy karpiolan vetareita?
tarvetta ois ison asd perän jatkoksi w124:n alle :?
mulla olis, mutta en myy :D

eikö karpiolalla ollut valmiita :roll: kyllä niillä pitäis mitat olla ja tekevät varmaan, jos tilaat... 200 €/kpl + alv.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja j.a »

muistelin vaan,et joku ois foorumilla niitä kaupannut :? teettänyt ilmeisesti isomman erän :?
Diesel on puhtaampi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

j.a kirjoitti:muistelin vaan,et joku ois foorumilla niitä kaupannut :? teettänyt ilmeisesti isomman erän :?
ne ei ollu karpiolan akseleita, mitä täällä on kaupattu :wink: hiljattain joku kauppas kyllä täällä jotain "itse tekemiään teräsvetareita", jos oikein käsitin :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja j.a »

ehkäpä tuo selviää...
Diesel on puhtaampi
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

Kysy nimim. stonehead.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jusky kirjoitti:Kysy nimim. stonehead.
sillä ei ollu noita ASD vetareita :cry: (tai oli joitakin ihme "pikkunivelelle" olevia, joita taas ei löydy mistään) lupas toki teettää niitä jossain vaiheessa lisää... ja ne ei ole myöskään karpiolan tekemiä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja j.a »

jospa joku niitä tarjoilis,vaik ei tää mikään suora ostoilmoitus olekkaan vielä.....
Diesel on puhtaampi
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

kyllä täältä billet vetareita on, sellaisia jotka huom. TAKUULLA kestää vaikka tämä yks ****pää yrittää niitä parhaansa mukaan morkata

näitä voi tilata 0400-864106
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Stonehead kirjoitti:kyllä täältä billet vetareita on, sellaisia jotka huom. TAKUULLA kestää vaikka tämä yks ****pää yrittää niitä parhaansa mukaan morkata

näitä voi tilata 0400-864106
mitäs morkkaamista tuossa nyt on ollut :shock: ilmoitin vain, että ne sun myymät ei ole karpiolan tekemiä, vai tekeekö se asiasta morkkaamista/vetarien haukkumista :? olen mä niitä sunkin välittämiä vetareitä täällä ihan "mainostanutkin", että nyt kyllä käsitit väärin...

ja olisinhan mäkin sulta ostanut, jos sulla vain olis sellaisia ollut myydä, mitä tarvitsin :wink:

karpiolan akselien perään tämän topiikin ekassa viestissä kuitenkin kysellään...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

jotkut vetarit tehdään pimeässä riihessä historiavehkeillä ilman betonilattiaa ja toiset taas miljoonan hallissa cnc työstökeskuksessa

jaa että "massatuotanto vetarit huonompia"??
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Stonehead kirjoitti:kyllä täältä billet vetareita on, sellaisia jotka huom. TAKUULLA kestää vaikka tämä yks ****pää yrittää niitä parhaansa mukaan morkata

näitä voi tilata 0400-864106
Saako minkä mittasena/paksusena vaan? Tarvis saaja noitte kiertyneitte 32mm akseleitten tilalle paremmat.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

just tilaus lähtemässä... joten ehtii vielä . mitat?
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Stonehead kirjoitti:jotkut vetarit tehdään pimeässä riihessä historiavehkeillä ilman betonilattiaa ja toiset taas miljoonan hallissa cnc työstökeskuksessa

jaa että "massatuotanto vetarit huonompia"??
olet kyllä ensimmäinen tyyppi, jonka minä tiedän morkkaavan karpiolan tekemiä akseleita :shock: no, ne tekee jotka osaa ja toiset ei saa akselia tehtyä niillä miljoonan vehkeilläkään :wink:

täytyy kyllä myöntää, että kun on nähnyt karpiolan "käsin tehdyn" akselin ja sitten näitä "massatuotanto" akseleita, niin ei ole epäilystäkään kumpiko on parempi ja kestää :wink: ne sunkin myymät on sellaisia, sanotaanko jaloin tehdyn näköisiä :roll: kun taas karpiolan akselit on taidetta :wink:

paljonko sä maksat niistä mitä myyt, jotain alle 50 €/kpl kai, työnjäljestä päätellen :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

missäs mun tekstissä on sana Karpiola??

sinä tässä morkkaat mun vetareita vaikka et ole niitä missään nähnytkään.
olen luvannut takuun jopa ohuelle vetarille.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3976
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

jeemu kirjoitti:...Saako minkä mittasena/paksusena vaan? Tarvis saaja noitte kiertyneitte 32mm akseleitten tilalle paremmat.
Kuinka paksu akseli on rihlauksen pohjalta mitattuna? Tätä paksumpaa akselia ei kannata tehdä, koska vääntölujuutta ei saa yhtään enempää kuin mitä akselin ohuimmassa kohdassa on.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

tämä asia otettiin huomioon suunnittelussa, tärkein on kuitenki materiaalivalinta.

korostan vielä että yhtäkään ei ole katkennut...edes ohutta mallia!

nyt on tulossa normi mittojen lisäksi tenavaan asd pituudella
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
TeemuM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ma 09.05.2005 16:14
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja TeemuM »

Stonehead kirjoitti:tämä asia otettiin huomioon suunnittelussa, tärkein on kuitenki materiaalivalinta.

korostan vielä että yhtäkään ei ole katkennut...edes ohutta mallia!

nyt on tulossa normi mittojen lisäksi tenavaan asd pituudella
löytyyköhän näitä 124 e320 coupen isoon perään mallia asd.
rupee harmittaan noi katkeilevat vakio kepit :x
Vastaa Viestiin