mittariston valot w124,?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aikahilijasta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 18.02.2008 09:17
Paikkakunta: Leppävirta

mittariston valot w124,?

Viesti Kirjoittaja aikahilijasta »

joo elikkäs olen yrittänyt mittaristoa irottaa vetämällä sitä ulospäin montustaan, mutta ei tule kuin parisenttiä... ja mittaristosta molemmat polttimet palaneet. tarkoitus olis vaihtaa eriväriset, mutta ensin pitäis päästä käsiksi niihin vanhoihin palaneisiin.. neuvoa? :?
Konemies on erimies.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

yritä ensin saada mittarinvaijerille löysää niin paljon kuin pystyt auton alta ja tarvittaessa irrota koko vaijeri vaihdelaatikosta (pitää olla melkein montulla) ja kiskot sitten sen mittariston niin paljon ulos sieltä koetaulusta, kuin se tulee (pysähtyy kyllä rattiin sitten, jos et sitäkin ota pois edestä...) samalla tietysti kiroat ne natsit alimpaan helvettiin, ketkä on tälläisen systeemin suunnitelleet, ettei edes mittaristoa saa pois purkamatta ensin puoli autoa :evil:

näin minä tein, kun mittaristoa irrotin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tee polkupyörän pinnoista tai rautalangasta(jäykästä) tai muovi sankon kahvasta koukku joka on päästä 90 asteen kulma ja 1cm sivulle ja tais olla että sai olla jopa niin kuin j-kirjain.Ja näitä 2kpl.Sitten työnnä ne mittariston ja kojelaudan väliin molemmille puolin noin puoleen väliin mittariston korkeudesta sit jossain vaiheessa käännä koukut mittaristoon päin ja vedä tasaisesti .Ja sit kädet pujottamalla saat mittarinvaijerin pois ja sit se on lähempänä että saat pistokkeet pois.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

atlas kirjoitti:Tee polkupyörän pinnoista tai rautalangasta(jäykästä) tai muovi sankon kahvasta koukku joka on päästä 90 asteen kulma ja 1cm sivulle ja tais olla että sai olla jopa niin kuin j-kirjain.Ja näitä 2kpl.Sitten työnnä ne mittariston ja kojelaudan väliin molemmille puolin noin puoleen väliin mittariston korkeudesta sit jossain vaiheessa käännä koukut mittaristoon päin ja vedä tasaisesti .Ja sit kädet pujottamalla saat mittarinvaijerin pois ja sit se on lähempänä että saat pistokkeet pois.
tällä tyylillä sain ainoastaan mittarin vaijerin poikki :P
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
aikahilijasta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 18.02.2008 09:17
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja aikahilijasta »

sain sen kun kokeilin ni tulemaan jo jonkun matkaa, käsi ei mahtuna väliiin vain.. että varmaa se vaijeri ahistaa. :? kyllä tuli kirottua moneen kertaan. :D
Konemies on erimies.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

sinne ei sitten kuulemma saa laittaa, kuin 3 W tehoiset lamput, palaa muuten paskasi se "prisma" sieltä mittaristosta... jos laitat ledit, niin sitten ei ole väliä tehoilla, ne ei lämpene niin paljoa, että polttais sen muoviprisman pilalle...

omassa on jotku superkirkkaat ledit ja niillä pelaa ihan hyvin, jopa se himmennin toimii :shock:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

Ja kun laitat mittariston paikoilleen, niin vedä konehuoneen puolelta vaijerista löysät pois. Jos sinne jää jyrkkä mutka niin se syö vaijerin poikki.
aikahilijasta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 18.02.2008 09:17
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja aikahilijasta »

selevä, näillä mennään. :D
Konemies on erimies.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Viesti Kirjoittaja juha1 »

ite otin varman päälle ja vein auton mittarihuolto ramiin oulussa. tylsän odottelun jälkeen vaihtoivat uudet polttimot. tosin viime kerralla saivat kyllä vikavalopurkinki palamaan mitä ei aiemmin ollu. kovasti tinkasivat vastaan, etteivät aiheuttaneet sitä mutta ku aikani tinkasin että kyllä se toimi ennen ku liikkeeseen sen toin, ni käyttivät sen mittariston vastahakoisesti taas auki ja kappas vaan, johan alko toimia taas..

onko se sitte jotenki erikoista että vikavalopurkki toimii vielä 20v vanhassa autossa..? :shock:

sellaisen neuvon kuiten sain sieltä ettei kannata liian kovalla teholla polttaa niitä polttimoita, saattaa sulattaa sitä heijastinta joka polttimoiden kohdalla. ja matalampi jännite jatkaa lamppujen ikää huomattavasti.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

itse palasin takaisin mittarin valoissa siihen vakio 3 W polttimoon...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin