
mittariston valot w124,?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 84
- Liittynyt: Ma 18.02.2008 09:17
- Paikkakunta: Leppävirta
mittariston valot w124,?
joo elikkäs olen yrittänyt mittaristoa irottaa vetämällä sitä ulospäin montustaan, mutta ei tule kuin parisenttiä... ja mittaristosta molemmat polttimet palaneet. tarkoitus olis vaihtaa eriväriset, mutta ensin pitäis päästä käsiksi niihin vanhoihin palaneisiin.. neuvoa? 

Konemies on erimies.
yritä ensin saada mittarinvaijerille löysää niin paljon kuin pystyt auton alta ja tarvittaessa irrota koko vaijeri vaihdelaatikosta (pitää olla melkein montulla) ja kiskot sitten sen mittariston niin paljon ulos sieltä koetaulusta, kuin se tulee (pysähtyy kyllä rattiin sitten, jos et sitäkin ota pois edestä...) samalla tietysti kiroat ne natsit alimpaan helvettiin, ketkä on tälläisen systeemin suunnitelleet, ettei edes mittaristoa saa pois purkamatta ensin puoli autoa 
näin minä tein, kun mittaristoa irrotin...

näin minä tein, kun mittaristoa irrotin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tee polkupyörän pinnoista tai rautalangasta(jäykästä) tai muovi sankon kahvasta koukku joka on päästä 90 asteen kulma ja 1cm sivulle ja tais olla että sai olla jopa niin kuin j-kirjain.Ja näitä 2kpl.Sitten työnnä ne mittariston ja kojelaudan väliin molemmille puolin noin puoleen väliin mittariston korkeudesta sit jossain vaiheessa käännä koukut mittaristoon päin ja vedä tasaisesti .Ja sit kädet pujottamalla saat mittarinvaijerin pois ja sit se on lähempänä että saat pistokkeet pois.
tällä tyylillä sain ainoastaan mittarin vaijerin poikkiatlas kirjoitti:Tee polkupyörän pinnoista tai rautalangasta(jäykästä) tai muovi sankon kahvasta koukku joka on päästä 90 asteen kulma ja 1cm sivulle ja tais olla että sai olla jopa niin kuin j-kirjain.Ja näitä 2kpl.Sitten työnnä ne mittariston ja kojelaudan väliin molemmille puolin noin puoleen väliin mittariston korkeudesta sit jossain vaiheessa käännä koukut mittaristoon päin ja vedä tasaisesti .Ja sit kädet pujottamalla saat mittarinvaijerin pois ja sit se on lähempänä että saat pistokkeet pois.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 84
- Liittynyt: Ma 18.02.2008 09:17
- Paikkakunta: Leppävirta
sinne ei sitten kuulemma saa laittaa, kuin 3 W tehoiset lamput, palaa muuten paskasi se "prisma" sieltä mittaristosta... jos laitat ledit, niin sitten ei ole väliä tehoilla, ne ei lämpene niin paljoa, että polttais sen muoviprisman pilalle...
omassa on jotku superkirkkaat ledit ja niillä pelaa ihan hyvin, jopa se himmennin toimii
omassa on jotku superkirkkaat ledit ja niillä pelaa ihan hyvin, jopa se himmennin toimii

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 84
- Liittynyt: Ma 18.02.2008 09:17
- Paikkakunta: Leppävirta
ite otin varman päälle ja vein auton mittarihuolto ramiin oulussa. tylsän odottelun jälkeen vaihtoivat uudet polttimot. tosin viime kerralla saivat kyllä vikavalopurkinki palamaan mitä ei aiemmin ollu. kovasti tinkasivat vastaan, etteivät aiheuttaneet sitä mutta ku aikani tinkasin että kyllä se toimi ennen ku liikkeeseen sen toin, ni käyttivät sen mittariston vastahakoisesti taas auki ja kappas vaan, johan alko toimia taas..
onko se sitte jotenki erikoista että vikavalopurkki toimii vielä 20v vanhassa autossa..?
sellaisen neuvon kuiten sain sieltä ettei kannata liian kovalla teholla polttaa niitä polttimoita, saattaa sulattaa sitä heijastinta joka polttimoiden kohdalla. ja matalampi jännite jatkaa lamppujen ikää huomattavasti.
onko se sitte jotenki erikoista että vikavalopurkki toimii vielä 20v vanhassa autossa..?

sellaisen neuvon kuiten sain sieltä ettei kannata liian kovalla teholla polttaa niitä polttimoita, saattaa sulattaa sitä heijastinta joka polttimoiden kohdalla. ja matalampi jännite jatkaa lamppujen ikää huomattavasti.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
itse palasin takaisin mittarin valoissa siihen vakio 3 W polttimoon...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."