w124 pissapojan suuttimet ja lämmitettävät letkut

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1502
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

w124 pissapojan suuttimet ja lämmitettävät letkut

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Mistä kautta saa virtansa,tuntuu että ei lämpiä.Konepellissä on jokin musta laatikko,onkohan siinä vikaa.Mistä kannattaa mittailla ja mitä oomeja ehjän vastuksen näyttää?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1502
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Pissapojan suuttimet ja letkut

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Eikö kellään oo lankussa lämmitettäviä letkuja/suuttimia?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Samuel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 26.02.2004 22:07
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Samuel »

Konepellissä on kuskin puolella takanurkassa musta suorakaide, jonka takana on termostaatti joka ohjaa suuttimien ja letkujen lämmitystä. Myös virtajohto löytyy samasta paikasta. Muistaakseni ne on kytketty sarjaan, joten näin kansakoulupohjalta sehän merkitsee että kun yksi lenkki on pimeä, kaikki ovat pois pelistä.

Mulla on kyllä jossakin kytkentäkaavio, josta selviää mistä virran pitäisi tulla sinne. Voin kaivaa esille jos sulla on jostain kauempaa pimeä.
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1502
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Suuttimet

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Katselin joskus tuota mustaa kantta.En silloin perehtynyt asiaan vielä.Lähteekö kansi jotenkin ehjänä irti?
Eli täältä kautta pitäis tulla virrat tuloletkulle ja suuttimille?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Samuel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 26.02.2004 22:07
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Samuel »

Kai sen ehjänäkin saa kun varovasti kampeaa. Itsellä kyllä murtui vähän, mutta on se silti vielä paikallaan pysynyt.

Ei ne mullakaan toimi. Otin sen auki, kun ajattelin käyttäväni sitä temostaattia ohjaamaan tuulilasin lämmitystä. Todennäköisesti se kuitenkin olisi liian usein päällä. Niinpä otin sen ohjausvirran takalasinlämmittimen kytkimeltä.
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

itse otin virrat pois kun kuulin että ne ois aika alttiita kärventymiselle. edellisestä 124sesta olikin sulanut yksi osa sieltä letkujen välistä tms
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1502
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Lämmitettävät pissapojan suuttimet

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Taitaa olla tuota ohjaava termostaatti kaput.Virta tulee siihen asti,mutta ei siitä eteenpäin.Mitä lie tuon muovilevyn sisällä?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

Messerschmitt kirjoitti:itse otin virrat pois kun kuulin että ne ois aika alttiita kärventymiselle. edellisestä 124sesta olikin sulanut yksi osa sieltä letkujen välistä tms
mulla on kerran syttyny tuleen noi letkut kesken syksyisen cruisailun..pikkasen säikäytti :roll:
Samuel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 26.02.2004 22:07
Paikkakunta: Ulvila

Re: Lämmitettävät pissapojan suuttimet

Viesti Kirjoittaja Samuel »

Petromax kirjoitti:Taitaa olla tuota ohjaava termostaatti kaput.Virta tulee siihen asti,mutta ei siitä eteenpäin.Mitä lie tuon muovilevyn sisällä?
Mittailitko ulkona vai lämpimässä tallissa? Se termari katkaisee aika matalassa lämpötilassa. Olisko ollut neljä tai viisi astetta. Jostakin forumin syövereistä tuo tieto löytyy.
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 918
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Kannattaa irrottaa ne lämmityksen johdot sieltä konepellin vasemmasta reunasta. Itsellä lämmitettävä suutin syttyi palamaan emännän ajaessa ja palokunta tuli paikalle kun lähti savua aika lailla.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
figufiud
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 14.09.2008 21:27
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja figufiud »

Itelläkin moiset viritemät lähti palamaan siitä takaiskuventtiilin kohdalta apukuskin puolelta. Onneksi ei ehtinyt mitään vakavaa sattumaan. Melkolailla turha se lämmitys, jos vaan laittaa kunnon pissapoikaa joka kestää kunnon pakkaskelitkin. Niin suosittelen ottamaan moiset turhakkeet pois. Töissäkin vasta tuli yksi 300D pari viikkoa sitten josta myös oli johdot/letkut kärähtänyt...
Vastaa Viestiin