W202 Virtalukko/käynnistys ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tuppu91
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W202 Virtalukko/käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja tuppu91 »

Eli auto on C-sarjan w202 -94

ja nyt olis semoonen ongelma että auto ei aina startaa vaikka avaimen kääntää loppuun asti, avainta pitää joskus montakin kertaa kääntää edestakaisin että suostuu starttaamaan.

eli missähän mahtaa olla vika?
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Ajonestohäikältä vaikuttas, vilkuttaako puna/vihervalot kun kauko-ohjainta käyttää?

Paristot kannattaa ekana vaihtaa kaukosäätimeen vaikkei vika olisikaan siellä. ;)
W115 200D 2.4 sttppdic 05/75
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exät:
W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
tuppu91
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja tuppu91 »

itse kans epäilin tuota ajonestoa, paristosta en tiedä mutta ainakin kaukosäädin toimii moiteitta ja vara-avaimeen vaihdoin pariston ja se lakkas toimimasta joten olisi myös kiva tietää kuinka tuo uudelleen koodataan?

Mutta onko muuita ehdotuksia?
mese5555
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja mese5555 »

tuppu91 kirjoitti:itse kans epäilin tuota ajonestoa, paristosta en tiedä mutta ainakin kaukosäädin toimii moiteitta ja vara-avaimeen vaihdoin pariston ja se lakkas toimimasta joten olisi myös kiva tietää kuinka tuo uudelleen koodataan?

Mitenkähän tää on mahdollista, että mun c mese 200d käy ja kukkuu, vaikka koko ajonestokapula on poissa paikaltaan virtalukon rungosta. Onko se ns ohitettu koko ajonestohomma? Tosin ovet avaan kaukosäätimellä, mutta rattilukko tässä teki oharit ja tällä hetkellä on paikoillaan vaan pelkästään sähköpohja koko viralukko asetelmasta ja aina tärähtää käyntiin, kun vääntää sähköpohjasta meisselillä.

Nytpä kysynkin jatkohoitoon viisaammilta apua, eli kannattaako homma korjata Mertelin perus virtalukon rungolla ja vakio lukkopatruunalla ja jättää kokonaan se ajonestohommeli laitamatta. (1.1.98 lähtienhän se on pakollinen varuste) Miten on ne ns. "sokkopultit" jotka katkeaa virtalukon rungosta siihen liitosputken sisään, voiko ne saada pois niin , että jos lukko sattuu jumiutumaan vastaisuudessa, niin ei tarvis särkee koko lukkorunkoa sen vuoksi, vaan sais vedettyä virtalukon rungon pois putkesta vain löysäämällä kiristys pantan.
mese5555
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja mese5555 »

tuppu91 kirjoitti:itse kans epäilin tuota ajonestoa, paristosta en tiedä mutta ainakin kaukosäädin toimii moiteitta ja vara-avaimeen vaihdoin pariston ja se lakkas toimimasta joten olisi myös kiva tietää kuinka tuo uudelleen koodataan?

Mitenkähän tää on mahdollista, että mun c mese 200d käy ja kukkuu, vaikka koko ajonestokapula on poissa paikaltaan virtalukon rungosta. Onko se ns ohitettu koko ajonestohomma? Tosin ovet avaan kaukosäätimellä, mutta rattilukko tässä teki oharit ja tällä hetkellä on paikoillaan vaan pelkästään sähköpohja koko viralukko asetelmasta ja aina tärähtää käyntiin, kun vääntää sähköpohjasta meisselillä.

Nytpä kysynkin jatkohoitoon viisaammilta apua, eli kannattaako homma korjata Mertelin perus virtalukon rungolla ja vakio lukkopatruunalla ja jättää kokonaan se ajonestohommeli laitamatta. (1.1.98 lähtienhän se on pakollinen varuste) Miten on ne ns. "sokkopultit" jotka katkeaa virtalukon rungosta siihen liitosputken sisään, voiko ne saada pois niin , että jos lukko sattuu jumiutumaan vastaisuudessa, niin ei tarvis särkee koko lukkorunkoa sen vuoksi, vaan sais vedettyä virtalukon rungon pois putkesta vain löysäämällä kiristys pantan.
tempera
Mersumies
Mersumies

Re: W202 Virtalukko/käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja tempera »

tuppu91 kirjoitti:Eli auto on C-sarjan w202 -94

ja nyt olis semoonen ongelma että auto ei aina startaa vaikka avaimen kääntää loppuun asti, avainta pitää joskus montakin kertaa kääntää edestakaisin että suostuu starttaamaan.

eli missähän mahtaa olla vika?
:arrow: :oops: :P Mulla oli samansuuntainen vika MB 250 vm 1994 että sarttas miten sattui ja joskus piti rassata pitkään että sai käymään. Välillä meni pitkään että toimi ihan hyvin. Sitten teki lopullisen niitin ettei saanut avaimesta käymään enää. Onneksi lähti mäkistartilla ihan hyvin niin kauan kunnes sai Veholle ajan ja siellä totesivat että virtalukon pohja oli entinen. Ei muuta kun uusi tilalle niin taas mentiin.
Siitä itse korjaamisesta luovuin kun näin ne piuhat siellä virtalukon takana.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Vastaa Viestiin