SLK 230 Kompressor -97 hankittu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

SLK 230 Kompressor -97 hankittu

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Joo eli kesäksi tuli SLK hankittua. Pitäisi siihen tutustua vähän perustellisemmin tässä lopputalven aikana mutta pari kysymystä:
1. Onko joku irroittanut (tai löytyykö ohjetta) käsijarrukahvan ympärillä olevan muovin. Eli perusvika, pintamaali kulunut ja edellinen omistaja paikkamaalannut sitä. Irroittaisin ja maalaisin sen kokonaan uusiksi. Tähän löytyy muuten ebaysta oiokeat maalit.
2. Mikä diagnoosisofta tohon peliin on sopiva ja mistä kannattaa hankkia? Vaimolla on A170 -05 jos sama softa kävisi siihenkin niin olisi bonusta. Omaan S211 -05:een ei taida löytyä noihin muihin sopivaa softaa?
3. Toinen avain antaa start erroria, miten koodaus tapahtuu? Kyseessä siis se linkkarimalli infrapunalla. Taistapeilin alla on vastaanottimen mollukka.
4. Mitä huoltoasioita tuosta kannattaisi ennen kësää tarkastella kun ilmamäärämittari ja lambda on vaihdettu. Perän ja laatikon öljyt vaihdettu n. 40000km sitten. Jarrut taitaa olla kokolailla juuri läpikäyty. Itseäni tuo kompuran öljyjen tilanne eniten ajatteluttaa. Onko millainen operaatio vaihtaa öljyt? Löytyykö ohjeita?

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
eselkoo97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 20.09.2009 22:57

Ajoa

Viesti Kirjoittaja eselkoo97 »

Miksi pitää diagnostisoida ja miettiä huoltokohteita? Etkö voisi vain ajaa ja huoltaa perusasiat aikanaan, ja korjata jos sattuu hajoamaan? Mulla on samanlainen, ollut jotain puolitoista vuotta, eikä siinä ole tarvinnut mitään ihmeellistä tehdä. Öljynvaihto 15 tuhannen välein, bensansuodatin ja välillä ilmansuodatin, jarrupaloja tarvittaessa, kai joskus -levytkin. Joku kai joskus vaihtaa jäähdytysnesteitä tai jarrunesteitä, ihan kuin muissakin autoissa. Laatikon tai perän öljyjä ei teoriassa tarvitse vaihtaa koskaan, mutta varman päälle on kai hyvä (automaatti)laatikon öljyt vaihtaa esim. kerran 60 000:ssa ja peränkin joskus. Sitten vain ajoa, siihen kai ne autot on tarkoitettu.
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Ajoa

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

eselkoo97 kirjoitti:Miksi pitää diagnostisoida ja miettiä huoltokohteita? Etkö voisi vain ajaa ja huoltaa perusasiat aikanaan, ja korjata jos sattuu hajoamaan? Mulla on samanlainen, ollut jotain puolitoista vuotta, eikä siinä ole tarvinnut mitään ihmeellistä tehdä. Öljynvaihto 15 tuhannen välein, bensansuodatin ja välillä ilmansuodatin, jarrupaloja tarvittaessa, kai joskus -levytkin. Joku kai joskus vaihtaa jäähdytysnesteitä tai jarrunesteitä, ihan kuin muissakin autoissa. Laatikon tai perän öljyjä ei teoriassa tarvitse vaihtaa koskaan, mutta varman päälle on kai hyvä (automaatti)laatikon öljyt vaihtaa esim. kerran 60 000:ssa ja peränkin joskus. Sitten vain ajoa, siihen kai ne autot on tarkoitettu.
Joo voihan sen noinkin tehdä ;-)
Mutta kun on intoa enemmän kuin älliä ja kesällä olisi oikeasti kiva vain ajaa eikä sitten huomata toukokuussa, että katos perkele, tänkin olisi voinut tehdä talvella...
Jos tässä nyt ensi alkuun keskittyisi puunaamaan nahkasisustusta Prestalla ;-)

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
DJS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ke 18.02.2009 12:13
Paikkakunta: EU

Viesti Kirjoittaja DJS »

Samassa veneessä ollaan, viime vkolla ostin SLK 230K myös.
Ei tarvitse pakkasella miettiä kahta kertaa lähteekö pakastimeksi luokiteltavalla cdiillä vai lämpösellä bensalla liikkeelle :lol:

Löytyykö tuosta raikasilmasuodin mahdollisesti mistä, mikäli siinä sellainen sattuis olemaan?
eselkoo97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 20.09.2009 22:57

Suodin

Viesti Kirjoittaja eselkoo97 »

On se raitisilmasuodin jossain, ainakin se mun autoon huollossa vaihdettiin (tai ainakin laskutettiin). Leppoisa ja mutkaton peli mun kokemusten perusteella, ja erinomainen talviauto - kokemusta tosin vasta 1½ vuotta eli 2 talvea, ja autolla ajettukin vasta yhteensä 77 000 km.
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

von_Karl kirjoitti:Samassa veneessä ollaan, viime vkolla ostin SLK 230K myös.
Ei tarvitse pakkasella miettiä kahta kertaa lähteekö pakastimeksi luokiteltavalla cdiillä vai lämpösellä bensalla liikkeelle :lol:

Löytyykö tuosta raikasilmasuodin mahdollisesti mistä, mikäli siinä sellainen sattuis olemaan?
Jaa minä kiusaan itseäni ja otan auton käyttöön vasta kesällä vaikka on siinä nyt alla talvirenkaat. Jos käyttäisi katsastuksessa ja huollossa.
Mites tuossa toimii huoltovälinäyttö? Ei ole ehtinyt perehtyä oikein autoon...

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
eselkoo97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 20.09.2009 22:57

Huoltonäyttö

Viesti Kirjoittaja eselkoo97 »

Huoltonäyttö tuntuu aika mekaaniselta: huollossa se osattiin nollata, ja sitten 15 000 ajetun km:n lähetessä se ilmoittelee jäljellä olevia matkoja huoltoon aina käynnistämisen jälkeen. En tiedä voiko huoltovälin asettaa muunkin pituiseksi. Veikkaan, ettei näytön lukemaan vaikuta muu kuin kilometrit.
DJS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ke 18.02.2009 12:13
Paikkakunta: EU

Re: Suodin

Viesti Kirjoittaja DJS »

eselkoo97 kirjoitti:Leppoisa ja mutkaton peli mun kokemusten perusteella, ja erinomainen talviauto - kokemusta tosin vasta 1½ vuotta eli 2 talvea, ja autolla ajettukin vasta yhteensä 77 000 km.
215 leveet renkaat vetelee sohjossa aika paljo ja koeajolla yks slk jäi mahan varaan sutimaan risteyksessä, mutta siinä olikin matalampi alusta. Pikkaisen ennakoimalla tälläkin autolla pärjää talvella.

Kulutuskin matka-ajossa tuntuu olevan kohtuullinen, tankillä pääsi noin.550km kunnes valo syttyi.
Kaasunherkkyyteenkin alkaa cdi:n jälkeen hiljalleen tottua.
Sais nyt se imastonlämpeneminen näyttää kyntensä, jotta pääsis avoilemaan.

Mitäs Prestan ainetta Marko meinasit käyttää?
Sami201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 18.07.2005 13:08
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sami201 »

von_Karl kirjoitti:Löytyykö tuosta raikasilmasuodin mahdollisesti mistä, mikäli siinä sellainen sattuis olemaan?
On siellä pelkääjän jalkatilassa. Kojelaudan alapuolelta lähtee muovi pois ja sieltä löytyy.
W201 2.6, W203 1.8 komp, C203 200cdi. Ex: W215 5.0, C124 3.2, R170 2.3
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Suodin

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

von_Karl kirjoitti:Mitäs Prestan ainetta Marko meinasit käyttää?
Ostin sitä puhdistusainetta vinyylille ja nahalla (sama aine siis) ja sitten ihan sitä nahanhoitoainetta. En ole vielä ehtinyt kunnolla testaamaan noita. Pitää tuo e-sarjalainenkin käsitellä sitten samoilla aineilla.

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Huoltonäyttö

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

eselkoo97 kirjoitti:Huoltonäyttö tuntuu aika mekaaniselta: huollossa se osattiin nollata, ja sitten 15 000 ajetun km:n lähetessä se ilmoittelee jäljellä olevia matkoja huoltoon aina käynnistämisen jälkeen. En tiedä voiko huoltovälin asettaa muunkin pituiseksi. Veikkaan, ettei näytön lukemaan vaikuta muu kuin kilometrit.
Jaa, mulla se näyttö ei näytä mitään kilometrejä? Edellisestä huollosta on 17000km, oliskohan se nollattu...Mutta ohjekirjassa näyttäisi olevan ohjeet lukeman uudelleenkutsuun. Pitää kokeilla.

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Praktikant
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 12.11.2005 19:14

Re: Huoltonäyttö

Viesti Kirjoittaja Praktikant »

MarkoV kirjoitti:
eselkoo97 kirjoitti:Huoltonäyttö tuntuu aika mekaaniselta: huollossa se osattiin nollata, ja sitten 15 000 ajetun km:n lähetessä se ilmoittelee jäljellä olevia matkoja huoltoon aina käynnistämisen jälkeen. En tiedä voiko huoltovälin asettaa muunkin pituiseksi. Veikkaan, ettei näytön lukemaan vaikuta muu kuin kilometrit.
Jaa, mulla se näyttö ei näytä mitään kilometrejä? Edellisestä huollosta on 17000km, oliskohan se nollattu...Mutta ohjekirjassa näyttäisi olevan ohjeet lukeman uudelleenkutsuun. Pitää kokeilla.

Marko
Facelift R170:ssä huoltoväli tuo 15 000 km eli tuo näytöllä kun huoltovälin ilmaisin nollataan. Sitten oma ajotyyli vaikuttaa siihen mikä tuon huoltoväli oikeasti on - jäljellä oleva km / aika ennen huoltoa muistaakseni tulee näkyviin kun painat lyhyesti tuota trippimittarin nollaus / mittarivalaistuksen säätö nappulaa. Kilometrien yhteyteen tulee joko yksi (A-huolto) tai kaksi (B-huolto) jakoavainta.

t. Praktikant
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.

//// AMG Owners Club Finland
Vastaa Viestiin