w124 300 TE 4matic,mitä kannattaa katsoa ennen ostoa?
w124 300 TE 4matic,mitä kannattaa katsoa ennen ostoa?
Auto on mallia -90 ja farkku,mittarissa 192tkm??,juuri katsastettu,mitä pitää tarkastaa/kokeilla ennen kun lyö kaupat lukkoon?
Ja sitten toinen asia minkä hintanen on yleensä tuollainen auto?
Varustelistaa:
-ilmastointi
-nahat
-kattoluukku
-4xsähkölasit
-audio??
siinä jotain listaa.
Ja sitten toinen asia minkä hintanen on yleensä tuollainen auto?
Varustelistaa:
-ilmastointi
-nahat
-kattoluukku
-4xsähkölasit
-audio??
siinä jotain listaa.
Re: w124 300 TE 4matic,mitä kannattaa katsoa ennen ostoa?
weesku kirjoitti:Auto on mallia -90 ja farkku,mittarissa 192tkm??,juuri katsastettu,mitä pitää tarkastaa/kokeilla ennen kun lyö kaupat lukkoon?
Ja sitten toinen asia minkä hintanen on yleensä tuollainen auto?
Varustelistaa:
-ilmastointi
-nahat
-kattoluukku
-4xsähkölasit
-audio??
siinä jotain listaa.



Noin 2000 e kieppeillä. Onko mittaria ruuvattu.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: w124 300 TE 4matic,mitä kannattaa katsoa ennen ostoa?
Ota selvää vuotaako jakolaatikko, eli onko sen ympäristö märkä pohjasta katsoen. Samaan asiaan liittyy, kuluuko ZH-M -hydrauliöljyä konehuoneen läpinäkyvästä säiliöstä kuskin etulokasuojassa. Öljyä pitää olla vähän tarran alareunan "yli", ja onhan siinä mittatikkukin. Jos öljyä kuluu / jakolaatikko on märkä, vanhan laatikon korjauskustannus - jos kuoria ei tarvitse vaihtaa - n. 1000-1500 e.weesku kirjoitti:Auto on mallia -90 ja farkku,mittarissa 192tkm??,juuri katsastettu,mitä pitää tarkastaa/kokeilla ennen kun lyö kaupat lukkoon?
Ja sitten toinen asia minkä hintanen on yleensä tuollainen auto?
Varustelistaa:
-ilmastointi
-nahat
-kattoluukku
-4xsähkölasit
-audio??
siinä jotain listaa.
Tsekkaa onko etujousia poikki, alapallonivelissä väljää, etuvetoakselien suojakumit rikki (sisempi ja ulompi), kallistuksenvakaajan ulommat nivelet ehjät (jos niiden sisällä oleva kallistuksen vakaajatangon pää on ruosteessa -> uusittava). Ylipäätään etupään osat ovat kalliita, joitakin esimerkkejä:
etujousi n. 220 e (KL)
etuiskunvaimennin 315 e (VEHO)
etuvakaajan kumi-/nivelsarja n. 190 e (VEHO)
vetoakselin sisempi kumi n. 65 e (KL)
alapallonivel 115 e (KL).
Sitten yleisesti ruosteet korista, lokasuojat, ovien pohjat, etuvilkkujen aluset, tunkireiät, takaluukun alakantti ja listojen aluset, takasivuikkunoiden tiivisteiden alunen sisäpuolelta katsottuna.
Tekniikan osia saa aika helposti vaihdettua, mutta korin korjaaminen maksaa aina jos itsellä ei ole ammattitaitoa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jos "tempera" ei huomannut että se on 4Matic.. Mun mielestä hinta ihan edukas juuri jos vertailee muihin. Ja kun auto on siisti ja hyvä..
En ainakaan itse halvemmalla myis.
Aina voi tingata
En ainakaan itse halvemmalla myis.
Aina voi tingata

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Haa! Ehdin vissiin ensin:
Kuka pöljä enää nykypäivänä maksaa isoisää vanhemmasta satalankusta tonnikaupalla aikuisten rahaa, vaikka olisi sitten miten hyvä ja hieno tahansa. Pitkä varustelista ja erikoinen malli vaan halventaa autoa sen vanhentuessa. Tuolla rahallahan saa sentään jo tällä vuosituhannella valmistettuja ja suunniteltujakin autoja.
Kuka pöljä enää nykypäivänä maksaa isoisää vanhemmasta satalankusta tonnikaupalla aikuisten rahaa, vaikka olisi sitten miten hyvä ja hieno tahansa. Pitkä varustelista ja erikoinen malli vaan halventaa autoa sen vanhentuessa. Tuolla rahallahan saa sentään jo tällä vuosituhannella valmistettuja ja suunniteltujakin autoja.
mä en vain viittinyRH kirjoitti:Haa! Ehdin vissiin ensin:
Kuka pöljä enää nykypäivänä maksaa isoisää vanhemmasta satalankusta tonnikaupalla aikuisten rahaa, vaikka olisi sitten miten hyvä ja hieno tahansa. Pitkä varustelista ja erikoinen malli vaan halventaa autoa sen vanhentuessa. Tuolla rahallahan saa sentään jo tällä vuosituhannella valmistettuja ja suunniteltujakin autoja.

eikös tuo 4-matic ole just se malli, josta sanotaan, että kallis ostaa/omistaa ja ylläpitää

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
VOi olla. Mutta on myös mitä ihanin laite näin pöperökeleillänapa kirjoitti:mä en vain viittinyRH kirjoitti:Haa! Ehdin vissiin ensin:
Kuka pöljä enää nykypäivänä maksaa isoisää vanhemmasta satalankusta tonnikaupalla aikuisten rahaa, vaikka olisi sitten miten hyvä ja hieno tahansa. Pitkä varustelista ja erikoinen malli vaan halventaa autoa sen vanhentuessa. Tuolla rahallahan saa sentään jo tällä vuosituhannella valmistettuja ja suunniteltujakin autoja.![]()
eikös tuo 4-matic ole just se malli, josta sanotaan, että kallis ostaa/omistaa ja ylläpitää

E: no ei 3800 e mahdottomasti tuosta ole. Jos ei auto heti räjähdä käsiin, niin kyllä tuo 4matic tuo sen käyttöarvoon jotain melkoisesti lisää. Sama hintahan sitä on herkästi kaksivetoisessakin.
Oma ex-matic on myytävänä myös nykyisellä omistajallaan, vuotta vanhempi, lähes 280 000 km ajettu ja hintaa yli viisi tonnia.
Onhan siihen paljon tehty ja laitettu mutta noin esimerkin vuoksi.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Sorry AkuAku P kirjoitti:VOi olla. Mutta on myös mitä ihanin laite näin pöperökeleillänapa kirjoitti:mä en vain viittinyRH kirjoitti:Haa! Ehdin vissiin ensin:
Kuka pöljä enää nykypäivänä maksaa isoisää vanhemmasta satalankusta tonnikaupalla aikuisten rahaa, vaikka olisi sitten miten hyvä ja hieno tahansa. Pitkä varustelista ja erikoinen malli vaan halventaa autoa sen vanhentuessa. Tuolla rahallahan saa sentään jo tällä vuosituhannella valmistettuja ja suunniteltujakin autoja.![]()
eikös tuo 4-matic ole just se malli, josta sanotaan, että kallis ostaa/omistaa ja ylläpitää
E: no ei 3800 e mahdottomasti tuosta ole. Jos ei auto heti räjähdä käsiin, niin kyllä tuo 4matic tuo sen käyttöarvoon jotain melkoisesti lisää. Sama hintahan sitä on herkästi kaksivetoisessakin.
Oma ex-matic on myytävänä myös nykyisellä omistajallaan, vuotta vanhempi, lähes 280 000 km ajettu ja hintaa yli viisi tonnia.
Onhan siihen paljon tehty ja laitettu mutta noin esimerkin vuoksi.











Ymmärrät varmaan meikäläisen näkemykset kyllä noin yleensä autoilun suhteen. Sitä Daciaa olinkin jo vähän tilaamassa...




niin, mutta jos ostaa sanotaan nyt vaikka 4000 €:lla tuolaisen 4-maticin, niin kyllä se vähän voi pistää miettimään, jos puolenvuoden sisään siihen joutuu tekemään samanhintaisen remontin, että sillä pääsee ajamaan
-> 8000 €:n auto, jonka markkinahinta on aina vain se muutama tonni...
jos taas omistaa jo valmiksi hyvän 4-maticin ja tietää/hyväksyy mitä sen ylläpitäminen vaatii, niin miksi sitä ei pitäisi ajossa, jos kulut ei karkaa taivaisiin... joku raja tuolla käyttöarvollakin kuitenkin aina on

jos taas omistaa jo valmiksi hyvän 4-maticin ja tietää/hyväksyy mitä sen ylläpitäminen vaatii, niin miksi sitä ei pitäisi ajossa, jos kulut ei karkaa taivaisiin... joku raja tuolla käyttöarvollakin kuitenkin aina on

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Aina tosiaan ihmetellyt, että miksi uuden/uudehkon täysin toimivan auton suhteen niin moni on valmis uhraamaan hymyssä suin tonnikaupalla normaali(valo)huoltoon merkkiliikkeessä kuluvaa valuuttaa, mutta 500€:n "kuljettimen" korjaaminen samalla rahalla on samojen ihmisten mielestä järjetöntä, vaikka se tuota korjaustarvetta lukuunottamatta muutoin olisi ihan priimassa palvelukunnossa?napa kirjoitti:niin, mutta jos ostaa sanotaan nyt vaikka 4000 €:lla tuolaisen 4-maticin, niin kyllä se vähän voi pistää miettimään, jos puolenvuoden sisään siihen joutuu tekemään samanhintaisen remontin, että sillä pääsee ajamaan-> 8000 €:n auto, jonka markkinahinta on aina vain se muutama tonni...
jos taas omistaa jo valmiksi hyvän 4-maticin ja tietää/hyväksyy mitä sen ylläpitäminen vaatii, niin miksi sitä ei pitäisi ajossa, jos kulut ei karkaa taivaisiin... joku raja tuolla käyttöarvollakin kuitenkin aina on
Se, että tuollaisen vanhan lankun hankinta- ja ylläpitohinta on tosissaan eri juttu, pitää osata ennakoida jo hankintavaiheessa. Hyvällä tuurilla (asiantuntemuksella


minä en ainakaan kuulu tuohon porukkaan...RH kirjoitti:
Aina tosiaan ihmetellyt, että miksi uuden/uudehkon täysin toimivan auton suhteen niin moni on valmis uhraamaan hymyssä suin tonnikaupalla normaali(valo)huoltoon merkkiliikkeessä kuluvaa valuuttaa, mutta 500€:n "kuljettimen" korjaaminen samalla rahalla on samojen ihmisten mielestä järjetöntä, vaikka se tuota korjaustarvetta lukuunottamatta muutoin olisi ihan priimassa palvelukunnossa?
mulle ei ole tuottanut mitään tuskaa laittaa melkein 2000 € rahaa tuon oman "muutaman satasen hintaisen" lankun huoltoon ja korjaukseen, mutta ei tulis mieleenkään kuljettaa autoa jossakin merkkihuollossa ja maksaa sitä aina jotain 500 € ja siitä ylöspäin olevia "huoltohintoja"

tietysti tuollaisen projektin kanssa aina vaaditaan vähän hyvää tuuriakin, että saa sellaisen ykslön, että siihen kannattaa panostaa muutakin, kuin räjähdettä

edit: en mä nyt sentään ihan 2k ole tuohon vielä paasannut, mutta yli tonttu on kuitenkin mennyt... eli vetarit 480 € (karpiolan), uusi tuulilasi 210 € (auton mukana tuli kyllä ehjä lasi, mutta halusin sen väriraidan sinne yläreunaan...), taka-akselin täys remppa n. 250 € (mulla oli jo valmiiksi kaikki uudet tukivarret, jarruosat ja pyörän navat ja vain takakelkan puslat + käsijarrun vaijerit piti ostaa), raidetanko eteen 30 €, laatikkoon uusi suodatin, tiiviste ja se 2-3 vaihteen korjaus sarja n. 70 €, öljyä oli... farkun syyläri 50 € ja jotain pikku sälää varmaan satasella, muutama kymppi varmaan on unohtunutkin vielä

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
No saatoin aavistaa, mutta kumminkin tulee joku joka ei saattanut...RH kirjoitti:Sorry AkuAku P kirjoitti:VOi olla. Mutta on myös mitä ihanin laite näin pöperökeleillänapa kirjoitti:mä en vain viittinyRH kirjoitti:Haa! Ehdin vissiin ensin:
Kuka pöljä enää nykypäivänä maksaa isoisää vanhemmasta satalankusta tonnikaupalla aikuisten rahaa, vaikka olisi sitten miten hyvä ja hieno tahansa. Pitkä varustelista ja erikoinen malli vaan halventaa autoa sen vanhentuessa. Tuolla rahallahan saa sentään jo tällä vuosituhannella valmistettuja ja suunniteltujakin autoja.![]()
eikös tuo 4-matic ole just se malli, josta sanotaan, että kallis ostaa/omistaa ja ylläpitää
E: no ei 3800 e mahdottomasti tuosta ole. Jos ei auto heti räjähdä käsiin, niin kyllä tuo 4matic tuo sen käyttöarvoon jotain melkoisesti lisää. Sama hintahan sitä on herkästi kaksivetoisessakin.
Oma ex-matic on myytävänä myös nykyisellä omistajallaan, vuotta vanhempi, lähes 280 000 km ajettu ja hintaa yli viisi tonnia.
Onhan siihen paljon tehty ja laitettu mutta noin esimerkin vuoksi.. Jätin tuosta ihan tarkoituksella pois nämä:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ymmärrät varmaan meikäläisen näkemykset kyllä noin yleensä autoilun suhteen. Sitä Daciaa olinkin jo vähän tilaamassa...![]()
![]()
![]()
Älä herraisä tuonne kaukurin mutkiin millään deissialla, tuppaa vankempiin peli olemaan parhaillaan leijuvainen

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
Joopa joo, ne tällä vuosituhannella suunnitellut autot vaan on sen satakertaa paskempia moneltakin kantilta. Tekniikkaosiossa voi lukea, mitä ihmeellisimmistä viosta näissä tietokonesähkövispilöissä, joilla ei ole auton kanssa muuta yhteväisyyttä, kuin oikein kaukaa katsottuna pimeässä profiili.RH kirjoitti:Haa! Ehdin vissiin ensin:
Kuka pöljä enää nykypäivänä maksaa isoisää vanhemmasta satalankusta tonnikaupalla aikuisten rahaa, vaikka olisi sitten miten hyvä ja hieno tahansa. Pitkä varustelista ja erikoinen malli vaan halventaa autoa sen vanhentuessa. Tuolla rahallahan saa sentään jo tällä vuosituhannella valmistettuja ja suunniteltujakin autoja.
Yhtä luotettavia, kuin Windows.
Hmm, RH:n kommentti lienikin ironiaa, jos oikein ymmärsin. Nykyajan autosuunnitteluhan on valjastettu maksimoituun voitontavoitteluun, minimi laaduntavoitteluun ja varsinaiseen rahastukseen huoltojen ja korjausten yhteydessä. Virallinen termi lienee jälkimarkkinointi.
Jep jepmaukkarinen kirjoitti:Joopa joo, ne tällä vuosituhannella suunnitellut autot vaan on sen satakertaa paskempia moneltakin kantilta. Tekniikkaosiossa voi lukea, mitä ihmeellisimmistä viosta näissä tietokonesähkövispilöissä, joilla ei ole auton kanssa muuta yhteväisyyttä, kuin oikein kaukaa katsottuna pimeässä profiili.RH kirjoitti:Haa! Ehdin vissiin ensin:
Kuka pöljä enää nykypäivänä maksaa isoisää vanhemmasta satalankusta tonnikaupalla aikuisten rahaa, vaikka olisi sitten miten hyvä ja hieno tahansa. Pitkä varustelista ja erikoinen malli vaan halventaa autoa sen vanhentuessa. Tuolla rahallahan saa sentään jo tällä vuosituhannella valmistettuja ja suunniteltujakin autoja.
Yhtä luotettavia, kuin Windows.
Hmm, RH:n kommentti lienikin ironiaa, jos oikein ymmärsin. Nykyajan autosuunnitteluhan on valjastettu maksimoituun voitontavoitteluun, minimi laaduntavoitteluun ja varsinaiseen rahastukseen huoltojen ja korjausten yhteydessä. Virallinen termi lienee jälkimarkkinointi.

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
Alkuperäiseen kysymykseen heittäisin, että jos löytäisin pelleiltään ja teknisesti kunnossaolevan W124:n noinkin vähillä kilometreillä, en pidä hintaa pahana.
Sillä ajaa vielä pitkään, kun nämä 2000 luvun sähkövispilät on viety vuosikymmeniä aikaisemmin ongelmajätekeräykseen. Jos bensaa vielä silloin on myynnissä. Muuten pitää laittaa puukaasupönttö perään tai peräkärryyn.
Sillä ajaa vielä pitkään, kun nämä 2000 luvun sähkövispilät on viety vuosikymmeniä aikaisemmin ongelmajätekeräykseen. Jos bensaa vielä silloin on myynnissä. Muuten pitää laittaa puukaasupönttö perään tai peräkärryyn.
http://users.tkk.fi/iisakkil/keitto/keittokirja.htmlmaukkarinen kirjoitti:Jos bensaa vielä silloin on myynnissä. Muuten pitää laittaa puukaasupönttö perään tai peräkärryyn.
Köh köh.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
tai laittaa etanolia tankkiin ja ruuvata KE-jetin säädöt tappiin.
Tuttavalla on myytävänä 2+3 pakettiautoksi rekisteröity bensa 1990 300TE 4matic vantaalla. Auton yleiskunto on hyvä. Lähes kaikki pelaa kuten pitää, paitsi
-ilmastointi ei tahdo viilentää tarpeeksi, joten täyttöä vaatii ja,
-takimainen pakoputken vaimentaja pitäisi vaihtaa/korjata ja,
-vakionopeudensäädin oikkuilee.
Vähän pintaruostetta, ei puhki mistään edes puukolla tökittynä. 30mm "kova" takapenkki on tehty uutena alkuperäisosista alkupeärisulkonäköä myötäillen. Penkin toiminta vastaa täysin alkuperäistä. Löytyy
-sähkölasit,
-kattoluukku,
-ilmastointi,
-uusi/uudehko grammari,
-webasto,
-ASD.
Erinomaisen mahtava aihio esim dieselöintiin. auto on 1800kg ja tästä syystä laminoitua suksiboksia ei katolla ole.
Minä henk. koht. myös olen suorittanut siihen erinäisiä huoltotoimenpiteitä kuten virranjakajan kannen ja pyörijän, tulppien, jarrukatkasijan ja muutaman muun nippelin vaihdon, tasonsäädön ja lukkoperän tarkistusta sekä muutamaa muuta pienempää asiaa joita ei nyt tule mieleen.
wdb1242901f121390
naapurifoorumilla ko. autosta juttua, omistaja on mese.fi käyttäjä BadGerm. Ja kuvia

Hintapyynti on pakettiautostatuksen ja muutaman puutteen takia 3300€ (verotussyistä ei mahdollista laittaa pehmeää takapenkkiä maksamatta autoveroa)
ja omistajan yhteydet:
Henrik
0407702024
Vantaa
PS auto on lähiaikoina kiertänyt usealla omistajalla koska siinä oli "vikaa" nelivedossa/lukkoperässä ja ABS valo paloi. vikaa ei saatu korjattua heidän toimesta. Mutta minä sen siis korjasin.
vanhoja myynti-ilmoituksia samasta autosta
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/2716671
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/2725496
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/2526750
Tuttavalla on myytävänä 2+3 pakettiautoksi rekisteröity bensa 1990 300TE 4matic vantaalla. Auton yleiskunto on hyvä. Lähes kaikki pelaa kuten pitää, paitsi
-ilmastointi ei tahdo viilentää tarpeeksi, joten täyttöä vaatii ja,
-takimainen pakoputken vaimentaja pitäisi vaihtaa/korjata ja,
-vakionopeudensäädin oikkuilee.
Vähän pintaruostetta, ei puhki mistään edes puukolla tökittynä. 30mm "kova" takapenkki on tehty uutena alkuperäisosista alkupeärisulkonäköä myötäillen. Penkin toiminta vastaa täysin alkuperäistä. Löytyy
-sähkölasit,
-kattoluukku,
-ilmastointi,
-uusi/uudehko grammari,
-webasto,
-ASD.
Erinomaisen mahtava aihio esim dieselöintiin. auto on 1800kg ja tästä syystä laminoitua suksiboksia ei katolla ole.
Minä henk. koht. myös olen suorittanut siihen erinäisiä huoltotoimenpiteitä kuten virranjakajan kannen ja pyörijän, tulppien, jarrukatkasijan ja muutaman muun nippelin vaihdon, tasonsäädön ja lukkoperän tarkistusta sekä muutamaa muuta pienempää asiaa joita ei nyt tule mieleen.
wdb1242901f121390
naapurifoorumilla ko. autosta juttua, omistaja on mese.fi käyttäjä BadGerm. Ja kuvia

Hintapyynti on pakettiautostatuksen ja muutaman puutteen takia 3300€ (verotussyistä ei mahdollista laittaa pehmeää takapenkkiä maksamatta autoveroa)
ja omistajan yhteydet:
Henrik
0407702024
Vantaa
PS auto on lähiaikoina kiertänyt usealla omistajalla koska siinä oli "vikaa" nelivedossa/lukkoperässä ja ABS valo paloi. vikaa ei saatu korjattua heidän toimesta. Mutta minä sen siis korjasin.
vanhoja myynti-ilmoituksia samasta autosta
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/2716671
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/2725496
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/2526750
Viimeksi muokannut Sergey, Ti 23.02.2010 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
No niinno, tarkoitin lähinnä häkäpönttöä.Aku P kirjoitti:http://users.tkk.fi/iisakkil/keitto/keittokirja.htmlmaukkarinen kirjoitti:Jos bensaa vielä silloin on myynnissä. Muuten pitää laittaa puukaasupönttö perään tai peräkärryyn.
Köh köh.
Toisaalta mikäpä sen mukavampaa, kuin yhdistää kuskin ja ajoneuvon tarpeet. Kulutus lienisi pienehkö ajoneuvolla, mutta kuskilla melkoinen, etenkin ilometriä kohden.
Pieni käytännön varoitus: 4maticissa on aina oltava 4maticin kone, jos asiasta aikoo päästä "normaalivaivalla", nelivedossa on etuperä kiinnitetty lohkoon ja lisäksi öljypohja on tyystin eri.Sergey kirjoitti:
Erinomaisen mahtava aihio esim dieselöintiin. auto on 1800kg ja tästä syystä laminoitua suksiboksia ei katolla ole.
Noin muuten tuli kyllä tänään ikävä wanhaa kunnon maticia. Ajelin päivän aikana kertyneessä pöperölumessa työpaikan Skodalla ja olihan se melkoista. Autossa on uudet hakkapeliitat, suunnilleen viimeisen tekniikan ASR ja yllätyksetön vag- alusta, mutta niinpä vain on jännää ylämäkien kiipeäminen; sutii sutii, keula hakee, luistoneston valo vilkuttaa ja kone kurnuttaa 3000 kierrroksen ja sammumisen välillä. 4maticin ohjaamossa koko keliä ei olisi huomannut kuin väliin palavasta kolmiovalosta


S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vanhan aiheen nostoa, tuollainen W124 4matic kiinnostaisi talvikulkineeksi. Paljonko tuosta nelivedosta joutuu maksamaan lisää verrattuna vastaavaan takatuuppariin? Nettiauton tarjontaa katsellut, mutta ei oikein selvää hintaluokkaa ole.
Ulkomailta ei taida hakukustannuksien takia etsiä vai onko tästä kokemuksia mersuforumilaisilla?
Hakusessa alkuperäinen bensakoneella oleva 4matic, korimalli sedan tai farmari. Yritin hakea tietoa, minä vuosimalleina tuota 4maticia on tehty mutta varmaa tietoa en löytänyt.
Ulkomailta ei taida hakukustannuksien takia etsiä vai onko tästä kokemuksia mersuforumilaisilla?
Hakusessa alkuperäinen bensakoneella oleva 4matic, korimalli sedan tai farmari. Yritin hakea tietoa, minä vuosimalleina tuota 4maticia on tehty mutta varmaa tietoa en löytänyt.
Sitä on tehty n. 1987-1996. Tsekkaa esim. www.mercefreaken.com - Modellene. Sieltä löydät vaihtoehdot. Minusta tuntuu, että 4Matic -lisää ei etenkään bensoissa ole, melkein päinvastoin. Jostain syystä väki ehkä hieman vierastaa tuota monimutkaista systeemiä. Voit lukea kokemuksiani autosta täällä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Täältähän se löytyy, jos kiinnostaa. Laita yv. -jari-jamb kirjoitti:Vanhan aiheen nostoa, tuollainen W124 4matic kiinnostaisi talvikulkineeksi. Paljonko tuosta nelivedosta joutuu maksamaan lisää verrattuna vastaavaan takatuuppariin? Nettiauton tarjontaa katsellut, mutta ei oikein selvää hintaluokkaa ole.
Ulkomailta ei taida hakukustannuksien takia etsiä vai onko tästä kokemuksia mersuforumilaisilla?
Hakusessa alkuperäinen bensakoneella oleva 4matic, korimalli sedan tai farmari. Yritin hakea tietoa, minä vuosimalleina tuota 4maticia on tehty mutta varmaa tietoa en löytänyt.
- neliveto on ylivoimaa -
Bensamoottorisia on yhä tarjolla, mutta hyvää dieselmoottorista 4matikkia
alkaa olla vaikea löytää ulkomailtakaan. Hyvät eivät ole halpoja
Saksassakaan. Koska autot ovat varusteiltaan ja kunnoltaan yksilöitä
ja koska auto on melko harvinainen, hinta määräytyy tapauskohtaisesti.
Japanista saisi todella vähän ajettuja bensamoottorisia 4matikkeja
arviolta noin viidellä-kuudella tonnilla. Myytäväksi niitä ei kannata
tuoda, mutta omaan käyttöön kyllä. Aika vähän niitä Japanissakaan
on näkynyt ja dieseleitä ei näy juurikaan edes takavetoisina.
Nelivetoisen pito- ja veto-ominaisuudet ovat aivan eri planeetalta kuin
takavetoisessa. Nelivetoisen voi huoletta pysäköidä märkään ruohikkoon
tai 20 sentin hankeen, vaikka olisi kalteva paikka. Veneen nosto järvestä
onnistuu soraluiskaltakin. Kaasun painaminen lumisateessa ei aiheuta
perän karkaamista alta.
Farkkumallissa on runsaasti tilaa ja kantavuutta. Tasonsäätö ja
automaattivaihde tekevät vetämisestä helppoa. 4matikeissa on vain
kuusisylinterisiä moottoreita, joten vääntöä on riittävästi vetohommiin.
Jos harrastaa vaikkapa kalastusta ja metsästystä, niin 4matic on loistava
käyttöauto.
Vanhassa autossa voi aina olla jotain pientä laittoa, joten parasta olisi
opetella korjaamaan viat itse. Foorumin neuvoilla pärjää kyllä.
Nelivedon mahdollisia vikoja ei ihan jokaiselle korjaamolle kannata
tarjotakaan. Jos ei ole kokemusta, niin korjaaminen ottaa aikaa.
Neliveto ei ole erityisen vika-altis, mutta luultavasti
vikaantuneita autoja erityisesti tarjotaan myyntiin, koska niitä ei
osata itse korjata ja Veholla homma on liian kallista.
Jos 4matic-merkkivalo palaa, kannattaa kokeilla jarruvalokytkimen
ja ylijännitereleen vaihtoa. Jos nämä eivät auta, niin vasta sitten täytyy
alkaa etsimään vikoja.
Bensamoottorinen kuluttaa sitten polttoainetta melko lailla, veikkaisin
12-15 litraa sataselle. Diesel menee alle kympin.
alkaa olla vaikea löytää ulkomailtakaan. Hyvät eivät ole halpoja
Saksassakaan. Koska autot ovat varusteiltaan ja kunnoltaan yksilöitä
ja koska auto on melko harvinainen, hinta määräytyy tapauskohtaisesti.
Japanista saisi todella vähän ajettuja bensamoottorisia 4matikkeja
arviolta noin viidellä-kuudella tonnilla. Myytäväksi niitä ei kannata
tuoda, mutta omaan käyttöön kyllä. Aika vähän niitä Japanissakaan
on näkynyt ja dieseleitä ei näy juurikaan edes takavetoisina.
Nelivetoisen pito- ja veto-ominaisuudet ovat aivan eri planeetalta kuin
takavetoisessa. Nelivetoisen voi huoletta pysäköidä märkään ruohikkoon
tai 20 sentin hankeen, vaikka olisi kalteva paikka. Veneen nosto järvestä
onnistuu soraluiskaltakin. Kaasun painaminen lumisateessa ei aiheuta
perän karkaamista alta.
Farkkumallissa on runsaasti tilaa ja kantavuutta. Tasonsäätö ja
automaattivaihde tekevät vetämisestä helppoa. 4matikeissa on vain
kuusisylinterisiä moottoreita, joten vääntöä on riittävästi vetohommiin.
Jos harrastaa vaikkapa kalastusta ja metsästystä, niin 4matic on loistava
käyttöauto.
Vanhassa autossa voi aina olla jotain pientä laittoa, joten parasta olisi
opetella korjaamaan viat itse. Foorumin neuvoilla pärjää kyllä.
Nelivedon mahdollisia vikoja ei ihan jokaiselle korjaamolle kannata
tarjotakaan. Jos ei ole kokemusta, niin korjaaminen ottaa aikaa.
Neliveto ei ole erityisen vika-altis, mutta luultavasti
vikaantuneita autoja erityisesti tarjotaan myyntiin, koska niitä ei
osata itse korjata ja Veholla homma on liian kallista.
Jos 4matic-merkkivalo palaa, kannattaa kokeilla jarruvalokytkimen
ja ylijännitereleen vaihtoa. Jos nämä eivät auta, niin vasta sitten täytyy
alkaa etsimään vikoja.
Bensamoottorinen kuluttaa sitten polttoainetta melko lailla, veikkaisin
12-15 litraa sataselle. Diesel menee alle kympin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
mielestäni sillä ei ole niin paljoa merkitystä, että paljonko auto maksaa, jos sitä on itselleen ostamassa, eikä tarkotuksena ole sitä myydä parin vuoden päästä. jos siis ostaa auton, pitää sitä kunnossa ja ajaa paljon, niin se on aika sama, että maksaako siitä 4, vai 5 tonnia. pikkuraha loppupeleissä auton käyttökustannuksiin nähden. toki parempi, jos saa halvalla hyvän..
sitten, jos on ostamassa autoa vaan esim. vuodeksi, niin siinä kannattaa jo kattella hintaa vähän eri kantilta. sitten, kun myy, niin äkkiä se arvo voi olla semmonen, ettei saakkaan läheskään sitä, mitä on maksanu. toisin, kun siinä, että ostaa auton tiselleen pitemmäksi aikaa, niin sillonhan sillä myyntiarvolla ei ole mitään väliä, kun ei sitä kuitenkaan olla myymässä esim. 5 vuoteen. ja viiden vuoden päästä auton arvo on jo tippunu niin paljon, että on ihan sama paljonko siitä autosta on alunperin maksanu.
ja ilmeisesti silläkään ei ole kovin houkuttavaa merkitystä ostajissa, että onko autoa huollettu vai ei? öljyt nyt lähestulkoon jokaseen autoon on vaihdettu suunnilleen ajallaan, mutta entäs muu huolto? ainakaan nettiauton selaajilla ei tunnu vaikuttavan auton todellinen kunto. siis näissä vanhemmissa autoissa. tarkotan lähinnä sitä että jos nettiautossa on myytävänä parin tonnin romuja, sitten on myynnissä pikkasen kalliimpi, esim. 3 tonnin auto, mihin on vaihdettu viimesen 2 vuoden aikana lähestulkoon kaikki kuluvat osat, niin auto on silti kallis. sitä en ymmärrä.
köh. karvaalla kokemuksen tuomalla katkeruudella tota vaan selvitin. yritin joskus myydä mersua, missä oli edellämainitusti lähes kaikki uutta. tuo alle tonnin ero hinnassa oli niin kova, ettei menny kaupaks. pelkät osat autoon oli jo enemmän, kun koko auton arvo. no, se meni sitten halvalla eteenpäin. onhan se kuitenkin eri, jos on kaks "saman laista" autoa. molemmissa on syyläri, mikä pitää vedet sisällä. toisessa se syyläri vaan on uus ja voidaan luottaa, ettei tule vetet pihalle. jne.
jos on tarjolla oikeasti huollettu auto, niin kyllä siitä kannattaa jo jotakin maksaakkin. hintaero ei ole kovinkaan kaksinen vähemmän huollettuun verrattuna.
nelimatikin osat on kalliita. se tulikin jo selväks. niistä vetrien suojakumeista ei kannata kantaa huolta. KL pyysi jokunen vuosi takaperin jotakin ihan älyttömiä summia, muistelisin, että lähellä 200 euroa suojakumista. totesin vaan, että jää ostamatta. sitten hieman tutkin asiaa, niin fiiat ducaton kumet kävi sinne. ja hinta oli alta kympin ketale kaikilla klemmareilla ja rasvoilla. haulla varmaan löytyy enemmänkin juttua siitä.
tommonen 4matic ehjänä ja hyvin pidettynä on varmasti hieno laite ajaa. varsinkin talven liukkailla. miinuksina noissa taitaa olla ne kalliit osat ja kulutus. muutten kyllä kelpais tännekkin.
sitten, jos on ostamassa autoa vaan esim. vuodeksi, niin siinä kannattaa jo kattella hintaa vähän eri kantilta. sitten, kun myy, niin äkkiä se arvo voi olla semmonen, ettei saakkaan läheskään sitä, mitä on maksanu. toisin, kun siinä, että ostaa auton tiselleen pitemmäksi aikaa, niin sillonhan sillä myyntiarvolla ei ole mitään väliä, kun ei sitä kuitenkaan olla myymässä esim. 5 vuoteen. ja viiden vuoden päästä auton arvo on jo tippunu niin paljon, että on ihan sama paljonko siitä autosta on alunperin maksanu.
ja ilmeisesti silläkään ei ole kovin houkuttavaa merkitystä ostajissa, että onko autoa huollettu vai ei? öljyt nyt lähestulkoon jokaseen autoon on vaihdettu suunnilleen ajallaan, mutta entäs muu huolto? ainakaan nettiauton selaajilla ei tunnu vaikuttavan auton todellinen kunto. siis näissä vanhemmissa autoissa. tarkotan lähinnä sitä että jos nettiautossa on myytävänä parin tonnin romuja, sitten on myynnissä pikkasen kalliimpi, esim. 3 tonnin auto, mihin on vaihdettu viimesen 2 vuoden aikana lähestulkoon kaikki kuluvat osat, niin auto on silti kallis. sitä en ymmärrä.
köh. karvaalla kokemuksen tuomalla katkeruudella tota vaan selvitin. yritin joskus myydä mersua, missä oli edellämainitusti lähes kaikki uutta. tuo alle tonnin ero hinnassa oli niin kova, ettei menny kaupaks. pelkät osat autoon oli jo enemmän, kun koko auton arvo. no, se meni sitten halvalla eteenpäin. onhan se kuitenkin eri, jos on kaks "saman laista" autoa. molemmissa on syyläri, mikä pitää vedet sisällä. toisessa se syyläri vaan on uus ja voidaan luottaa, ettei tule vetet pihalle. jne.
jos on tarjolla oikeasti huollettu auto, niin kyllä siitä kannattaa jo jotakin maksaakkin. hintaero ei ole kovinkaan kaksinen vähemmän huollettuun verrattuna.
nelimatikin osat on kalliita. se tulikin jo selväks. niistä vetrien suojakumeista ei kannata kantaa huolta. KL pyysi jokunen vuosi takaperin jotakin ihan älyttömiä summia, muistelisin, että lähellä 200 euroa suojakumista. totesin vaan, että jää ostamatta. sitten hieman tutkin asiaa, niin fiiat ducaton kumet kävi sinne. ja hinta oli alta kympin ketale kaikilla klemmareilla ja rasvoilla. haulla varmaan löytyy enemmänkin juttua siitä.
tommonen 4matic ehjänä ja hyvin pidettynä on varmasti hieno laite ajaa. varsinkin talven liukkailla. miinuksina noissa taitaa olla ne kalliit osat ja kulutus. muutten kyllä kelpais tännekkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Nyt olisi yksi E300T 4matic Japanissa tarjolla. Kunto on hyvä ja kilometrejäJarkkoN kirjoitti: Japanista saisi todella vähän ajettuja bensamoottorisia 4matikkeja
arviolta noin viidellä-kuudella tonnilla.
125.000, vuosimalli on 1995. Korimalli on farkku, väri hopea ja sisustus
on mustaa kangasta. Pohjahinta huutokaupassa on 100 euroa.
http://jpctrade.com/

Uploaded with ImageShack.us
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: w124 300 TE 4matic,mitä kannattaa katsoa ennen ostoa?
Ei ehkä ihan oikea threadi ja vanhakin, mutta...
Minulle olisi tulossa mahdollisesti vaihdossa W124 300 Turbodiesel 4Matic sedan -91, 1 omistaja uudesta asti, noin 350tkm, ikänsä Pohjois-Lapissa.
Koriltaan ja sisustaltaan moitteeton, ruostetta ei ollut missään satalankun tyyppipaikoissa. Tekniikka luonnollisesti myös tikissään, kuten arvata saattaa.
Mikähän tälle olisi siis sopiva vaihto/hyvityshinta myydessä? Lienee suhteellisen harvinainen combo mielestäni varsinkin sedanina, puhumattakaan kilometreistä ja auton kunnosta.
Minulle olisi tulossa mahdollisesti vaihdossa W124 300 Turbodiesel 4Matic sedan -91, 1 omistaja uudesta asti, noin 350tkm, ikänsä Pohjois-Lapissa.
Koriltaan ja sisustaltaan moitteeton, ruostetta ei ollut missään satalankun tyyppipaikoissa. Tekniikka luonnollisesti myös tikissään, kuten arvata saattaa.
Mikähän tälle olisi siis sopiva vaihto/hyvityshinta myydessä? Lienee suhteellisen harvinainen combo mielestäni varsinkin sedanina, puhumattakaan kilometreistä ja auton kunnosta.
