w124 300 TE 4matic,mitä kannattaa katsoa ennen ostoa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
weesku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 03.08.2005 16:00
Paikkakunta: lusi

w124 300 TE 4matic,mitä kannattaa katsoa ennen ostoa?

Viesti Kirjoittaja weesku »

Auto on mallia -90 ja farkku,mittarissa 192tkm??,juuri katsastettu,mitä pitää tarkastaa/kokeilla ennen kun lyö kaupat lukkoon?

Ja sitten toinen asia minkä hintanen on yleensä tuollainen auto?

Varustelistaa:
-ilmastointi
-nahat
-kattoluukku
-4xsähkölasit
-audio??

siinä jotain listaa.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: w124 300 TE 4matic,mitä kannattaa katsoa ennen ostoa?

Viesti Kirjoittaja tempera »

weesku kirjoitti:Auto on mallia -90 ja farkku,mittarissa 192tkm??,juuri katsastettu,mitä pitää tarkastaa/kokeilla ennen kun lyö kaupat lukkoon?

Ja sitten toinen asia minkä hintanen on yleensä tuollainen auto?

Varustelistaa:
-ilmastointi
-nahat
-kattoluukku
-4xsähkölasit
-audio??

siinä jotain listaa.
:P :idea: :roll:
Noin 2000 e kieppeillä. Onko mittaria ruuvattu.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
weesku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 03.08.2005 16:00
Paikkakunta: lusi

Viesti Kirjoittaja weesku »

Ei tietääkseni,viimeviikolla katsastettu!
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: w124 300 TE 4matic,mitä kannattaa katsoa ennen ostoa?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

weesku kirjoitti:Auto on mallia -90 ja farkku,mittarissa 192tkm??,juuri katsastettu,mitä pitää tarkastaa/kokeilla ennen kun lyö kaupat lukkoon?

Ja sitten toinen asia minkä hintanen on yleensä tuollainen auto?

Varustelistaa:
-ilmastointi
-nahat
-kattoluukku
-4xsähkölasit
-audio??

siinä jotain listaa.
Ota selvää vuotaako jakolaatikko, eli onko sen ympäristö märkä pohjasta katsoen. Samaan asiaan liittyy, kuluuko ZH-M -hydrauliöljyä konehuoneen läpinäkyvästä säiliöstä kuskin etulokasuojassa. Öljyä pitää olla vähän tarran alareunan "yli", ja onhan siinä mittatikkukin. Jos öljyä kuluu / jakolaatikko on märkä, vanhan laatikon korjauskustannus - jos kuoria ei tarvitse vaihtaa - n. 1000-1500 e.

Tsekkaa onko etujousia poikki, alapallonivelissä väljää, etuvetoakselien suojakumit rikki (sisempi ja ulompi), kallistuksenvakaajan ulommat nivelet ehjät (jos niiden sisällä oleva kallistuksen vakaajatangon pää on ruosteessa -> uusittava). Ylipäätään etupään osat ovat kalliita, joitakin esimerkkejä:

etujousi n. 220 e (KL)
etuiskunvaimennin 315 e (VEHO)
etuvakaajan kumi-/nivelsarja n. 190 e (VEHO)
vetoakselin sisempi kumi n. 65 e (KL)
alapallonivel 115 e (KL).

Sitten yleisesti ruosteet korista, lokasuojat, ovien pohjat, etuvilkkujen aluset, tunkireiät, takaluukun alakantti ja listojen aluset, takasivuikkunoiden tiivisteiden alunen sisäpuolelta katsottuna.

Tekniikan osia saa aika helposti vaihdettua, mutta korin korjaaminen maksaa aina jos itsellä ei ole ammattitaitoa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
weesku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 03.08.2005 16:00
Paikkakunta: lusi

Viesti Kirjoittaja weesku »

mites toi hinta 3800e!! auto on siisti ja jakolaatikko on kuiva,ei väljiä etupäässä ja jouset ehjät. Pyytävät netissä jopa 5400e enemmän ajetuista.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Jos "tempera" ei huomannut että se on 4Matic.. Mun mielestä hinta ihan edukas juuri jos vertailee muihin. Ja kun auto on siisti ja hyvä..
En ainakaan itse halvemmalla myis.

Aina voi tingata :)
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jos auto on muuten kunnossa, hinta on hyvä. Jos et itse osta, vinkkaa minulle vaikka yv:llä :-D.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Haa! Ehdin vissiin ensin:
Kuka pöljä enää nykypäivänä maksaa isoisää vanhemmasta satalankusta tonnikaupalla aikuisten rahaa, vaikka olisi sitten miten hyvä ja hieno tahansa. Pitkä varustelista ja erikoinen malli vaan halventaa autoa sen vanhentuessa. Tuolla rahallahan saa sentään jo tällä vuosituhannella valmistettuja ja suunniteltujakin autoja.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

RH kirjoitti:Haa! Ehdin vissiin ensin:
Kuka pöljä enää nykypäivänä maksaa isoisää vanhemmasta satalankusta tonnikaupalla aikuisten rahaa, vaikka olisi sitten miten hyvä ja hieno tahansa. Pitkä varustelista ja erikoinen malli vaan halventaa autoa sen vanhentuessa. Tuolla rahallahan saa sentään jo tällä vuosituhannella valmistettuja ja suunniteltujakin autoja.
mä en vain viittiny :wink:

eikös tuo 4-matic ole just se malli, josta sanotaan, että kallis ostaa/omistaa ja ylläpitää :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

napa kirjoitti:
RH kirjoitti:Haa! Ehdin vissiin ensin:
Kuka pöljä enää nykypäivänä maksaa isoisää vanhemmasta satalankusta tonnikaupalla aikuisten rahaa, vaikka olisi sitten miten hyvä ja hieno tahansa. Pitkä varustelista ja erikoinen malli vaan halventaa autoa sen vanhentuessa. Tuolla rahallahan saa sentään jo tällä vuosituhannella valmistettuja ja suunniteltujakin autoja.
mä en vain viittiny :wink:

eikös tuo 4-matic ole just se malli, josta sanotaan, että kallis ostaa/omistaa ja ylläpitää :D
VOi olla. Mutta on myös mitä ihanin laite näin pöperökeleillä 8)

E: no ei 3800 e mahdottomasti tuosta ole. Jos ei auto heti räjähdä käsiin, niin kyllä tuo 4matic tuo sen käyttöarvoon jotain melkoisesti lisää. Sama hintahan sitä on herkästi kaksivetoisessakin.

Oma ex-matic on myytävänä myös nykyisellä omistajallaan, vuotta vanhempi, lähes 280 000 km ajettu ja hintaa yli viisi tonnia.
Onhan siihen paljon tehty ja laitettu mutta noin esimerkin vuoksi. :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Aku P kirjoitti:
napa kirjoitti:
RH kirjoitti:Haa! Ehdin vissiin ensin:
Kuka pöljä enää nykypäivänä maksaa isoisää vanhemmasta satalankusta tonnikaupalla aikuisten rahaa, vaikka olisi sitten miten hyvä ja hieno tahansa. Pitkä varustelista ja erikoinen malli vaan halventaa autoa sen vanhentuessa. Tuolla rahallahan saa sentään jo tällä vuosituhannella valmistettuja ja suunniteltujakin autoja.
mä en vain viittiny :wink:

eikös tuo 4-matic ole just se malli, josta sanotaan, että kallis ostaa/omistaa ja ylläpitää :D
VOi olla. Mutta on myös mitä ihanin laite näin pöperökeleillä 8)

E: no ei 3800 e mahdottomasti tuosta ole. Jos ei auto heti räjähdä käsiin, niin kyllä tuo 4matic tuo sen käyttöarvoon jotain melkoisesti lisää. Sama hintahan sitä on herkästi kaksivetoisessakin.

Oma ex-matic on myytävänä myös nykyisellä omistajallaan, vuotta vanhempi, lähes 280 000 km ajettu ja hintaa yli viisi tonnia.
Onhan siihen paljon tehty ja laitettu mutta noin esimerkin vuoksi. :roll:
Sorry Aku :lol:. Jätin tuosta ihan tarkoituksella pois nämä: :wink: :mrgreen: :wink: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :wink: :mrgreen: :wink: :mrgreen:
Ymmärrät varmaan meikäläisen näkemykset kyllä noin yleensä autoilun suhteen. Sitä Daciaa olinkin jo vähän tilaamassa... :twisted: 8) :lol: :mrgreen:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

niin, mutta jos ostaa sanotaan nyt vaikka 4000 €:lla tuolaisen 4-maticin, niin kyllä se vähän voi pistää miettimään, jos puolenvuoden sisään siihen joutuu tekemään samanhintaisen remontin, että sillä pääsee ajamaan :wink: -> 8000 €:n auto, jonka markkinahinta on aina vain se muutama tonni...

jos taas omistaa jo valmiksi hyvän 4-maticin ja tietää/hyväksyy mitä sen ylläpitäminen vaatii, niin miksi sitä ei pitäisi ajossa, jos kulut ei karkaa taivaisiin... joku raja tuolla käyttöarvollakin kuitenkin aina on :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

napa kirjoitti:niin, mutta jos ostaa sanotaan nyt vaikka 4000 €:lla tuolaisen 4-maticin, niin kyllä se vähän voi pistää miettimään, jos puolenvuoden sisään siihen joutuu tekemään samanhintaisen remontin, että sillä pääsee ajamaan :wink: -> 8000 €:n auto, jonka markkinahinta on aina vain se muutama tonni...

jos taas omistaa jo valmiksi hyvän 4-maticin ja tietää/hyväksyy mitä sen ylläpitäminen vaatii, niin miksi sitä ei pitäisi ajossa, jos kulut ei karkaa taivaisiin... joku raja tuolla käyttöarvollakin kuitenkin aina on :roll:
Aina tosiaan ihmetellyt, että miksi uuden/uudehkon täysin toimivan auton suhteen niin moni on valmis uhraamaan hymyssä suin tonnikaupalla normaali(valo)huoltoon merkkiliikkeessä kuluvaa valuuttaa, mutta 500€:n "kuljettimen" korjaaminen samalla rahalla on samojen ihmisten mielestä järjetöntä, vaikka se tuota korjaustarvetta lukuunottamatta muutoin olisi ihan priimassa palvelukunnossa?
Se, että tuollaisen vanhan lankun hankinta- ja ylläpitohinta on tosissaan eri juttu, pitää osata ennakoida jo hankintavaiheessa. Hyvällä tuurilla (asiantuntemuksella :?: :roll: ) jollakin aikavälillä voi toki yllättyä positiivisestikin.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

RH kirjoitti:
Aina tosiaan ihmetellyt, että miksi uuden/uudehkon täysin toimivan auton suhteen niin moni on valmis uhraamaan hymyssä suin tonnikaupalla normaali(valo)huoltoon merkkiliikkeessä kuluvaa valuuttaa, mutta 500€:n "kuljettimen" korjaaminen samalla rahalla on samojen ihmisten mielestä järjetöntä, vaikka se tuota korjaustarvetta lukuunottamatta muutoin olisi ihan priimassa palvelukunnossa?
minä en ainakaan kuulu tuohon porukkaan...

mulle ei ole tuottanut mitään tuskaa laittaa melkein 2000 € rahaa tuon oman "muutaman satasen hintaisen" lankun huoltoon ja korjaukseen, mutta ei tulis mieleenkään kuljettaa autoa jossakin merkkihuollossa ja maksaa sitä aina jotain 500 € ja siitä ylöspäin olevia "huoltohintoja" :shock:

tietysti tuollaisen projektin kanssa aina vaaditaan vähän hyvää tuuriakin, että saa sellaisen ykslön, että siihen kannattaa panostaa muutakin, kuin räjähdettä :D

edit: en mä nyt sentään ihan 2k ole tuohon vielä paasannut, mutta yli tonttu on kuitenkin mennyt... eli vetarit 480 € (karpiolan), uusi tuulilasi 210 € (auton mukana tuli kyllä ehjä lasi, mutta halusin sen väriraidan sinne yläreunaan...), taka-akselin täys remppa n. 250 € (mulla oli jo valmiiksi kaikki uudet tukivarret, jarruosat ja pyörän navat ja vain takakelkan puslat + käsijarrun vaijerit piti ostaa), raidetanko eteen 30 €, laatikkoon uusi suodatin, tiiviste ja se 2-3 vaihteen korjaus sarja n. 70 €, öljyä oli... farkun syyläri 50 € ja jotain pikku sälää varmaan satasella, muutama kymppi varmaan on unohtunutkin vielä :D eli noista tulee n. 1200 €...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

RH kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
napa kirjoitti:
RH kirjoitti:Haa! Ehdin vissiin ensin:
Kuka pöljä enää nykypäivänä maksaa isoisää vanhemmasta satalankusta tonnikaupalla aikuisten rahaa, vaikka olisi sitten miten hyvä ja hieno tahansa. Pitkä varustelista ja erikoinen malli vaan halventaa autoa sen vanhentuessa. Tuolla rahallahan saa sentään jo tällä vuosituhannella valmistettuja ja suunniteltujakin autoja.
mä en vain viittiny :wink:

eikös tuo 4-matic ole just se malli, josta sanotaan, että kallis ostaa/omistaa ja ylläpitää :D
VOi olla. Mutta on myös mitä ihanin laite näin pöperökeleillä 8)

E: no ei 3800 e mahdottomasti tuosta ole. Jos ei auto heti räjähdä käsiin, niin kyllä tuo 4matic tuo sen käyttöarvoon jotain melkoisesti lisää. Sama hintahan sitä on herkästi kaksivetoisessakin.

Oma ex-matic on myytävänä myös nykyisellä omistajallaan, vuotta vanhempi, lähes 280 000 km ajettu ja hintaa yli viisi tonnia.
Onhan siihen paljon tehty ja laitettu mutta noin esimerkin vuoksi. :roll:
Sorry Aku :lol:. Jätin tuosta ihan tarkoituksella pois nämä: :wink: :mrgreen: :wink: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :wink: :mrgreen: :wink: :mrgreen:
Ymmärrät varmaan meikäläisen näkemykset kyllä noin yleensä autoilun suhteen. Sitä Daciaa olinkin jo vähän tilaamassa... :twisted: 8) :lol: :mrgreen:
No saatoin aavistaa, mutta kumminkin tulee joku joka ei saattanut...

Älä herraisä tuonne kaukurin mutkiin millään deissialla, tuppaa vankempiin peli olemaan parhaillaan leijuvainen :shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

RH kirjoitti:Haa! Ehdin vissiin ensin:
Kuka pöljä enää nykypäivänä maksaa isoisää vanhemmasta satalankusta tonnikaupalla aikuisten rahaa, vaikka olisi sitten miten hyvä ja hieno tahansa. Pitkä varustelista ja erikoinen malli vaan halventaa autoa sen vanhentuessa. Tuolla rahallahan saa sentään jo tällä vuosituhannella valmistettuja ja suunniteltujakin autoja.
Joopa joo, ne tällä vuosituhannella suunnitellut autot vaan on sen satakertaa paskempia moneltakin kantilta. Tekniikkaosiossa voi lukea, mitä ihmeellisimmistä viosta näissä tietokonesähkövispilöissä, joilla ei ole auton kanssa muuta yhteväisyyttä, kuin oikein kaukaa katsottuna pimeässä profiili.
Yhtä luotettavia, kuin Windows.

Hmm, RH:n kommentti lienikin ironiaa, jos oikein ymmärsin. Nykyajan autosuunnitteluhan on valjastettu maksimoituun voitontavoitteluun, minimi laaduntavoitteluun ja varsinaiseen rahastukseen huoltojen ja korjausten yhteydessä. Virallinen termi lienee jälkimarkkinointi.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

maukkarinen kirjoitti:
RH kirjoitti:Haa! Ehdin vissiin ensin:
Kuka pöljä enää nykypäivänä maksaa isoisää vanhemmasta satalankusta tonnikaupalla aikuisten rahaa, vaikka olisi sitten miten hyvä ja hieno tahansa. Pitkä varustelista ja erikoinen malli vaan halventaa autoa sen vanhentuessa. Tuolla rahallahan saa sentään jo tällä vuosituhannella valmistettuja ja suunniteltujakin autoja.
Joopa joo, ne tällä vuosituhannella suunnitellut autot vaan on sen satakertaa paskempia moneltakin kantilta. Tekniikkaosiossa voi lukea, mitä ihmeellisimmistä viosta näissä tietokonesähkövispilöissä, joilla ei ole auton kanssa muuta yhteväisyyttä, kuin oikein kaukaa katsottuna pimeässä profiili.
Yhtä luotettavia, kuin Windows.

Hmm, RH:n kommentti lienikin ironiaa, jos oikein ymmärsin. Nykyajan autosuunnitteluhan on valjastettu maksimoituun voitontavoitteluun, minimi laaduntavoitteluun ja varsinaiseen rahastukseen huoltojen ja korjausten yhteydessä. Virallinen termi lienee jälkimarkkinointi.
Jep jep :wink:
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Alkuperäiseen kysymykseen heittäisin, että jos löytäisin pelleiltään ja teknisesti kunnossaolevan W124:n noinkin vähillä kilometreillä, en pidä hintaa pahana.

Sillä ajaa vielä pitkään, kun nämä 2000 luvun sähkövispilät on viety vuosikymmeniä aikaisemmin ongelmajätekeräykseen. Jos bensaa vielä silloin on myynnissä. Muuten pitää laittaa puukaasupönttö perään tai peräkärryyn.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

maukkarinen kirjoitti:Jos bensaa vielä silloin on myynnissä. Muuten pitää laittaa puukaasupönttö perään tai peräkärryyn.
http://users.tkk.fi/iisakkil/keitto/keittokirja.html

Köh köh.

:shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tai laittaa etanolia tankkiin ja ruuvata KE-jetin säädöt tappiin.

Tuttavalla on myytävänä 2+3 pakettiautoksi rekisteröity bensa 1990 300TE 4matic vantaalla. Auton yleiskunto on hyvä. Lähes kaikki pelaa kuten pitää, paitsi

-ilmastointi ei tahdo viilentää tarpeeksi, joten täyttöä vaatii ja,
-takimainen pakoputken vaimentaja pitäisi vaihtaa/korjata ja,
-vakionopeudensäädin oikkuilee.

Vähän pintaruostetta, ei puhki mistään edes puukolla tökittynä. 30mm "kova" takapenkki on tehty uutena alkuperäisosista alkupeärisulkonäköä myötäillen. Penkin toiminta vastaa täysin alkuperäistä. Löytyy

-sähkölasit,
-kattoluukku,
-ilmastointi,
-uusi/uudehko grammari,
-webasto,
-ASD.

Erinomaisen mahtava aihio esim dieselöintiin. auto on 1800kg ja tästä syystä laminoitua suksiboksia ei katolla ole.

Minä henk. koht. myös olen suorittanut siihen erinäisiä huoltotoimenpiteitä kuten virranjakajan kannen ja pyörijän, tulppien, jarrukatkasijan ja muutaman muun nippelin vaihdon, tasonsäädön ja lukkoperän tarkistusta sekä muutamaa muuta pienempää asiaa joita ei nyt tule mieleen.

wdb1242901f121390

naapurifoorumilla ko. autosta juttua, omistaja on mese.fi käyttäjä BadGerm. Ja kuvia

Kuva

Hintapyynti on pakettiautostatuksen ja muutaman puutteen takia 3300€ (verotussyistä ei mahdollista laittaa pehmeää takapenkkiä maksamatta autoveroa)

ja omistajan yhteydet:

Henrik
0407702024
Vantaa

PS auto on lähiaikoina kiertänyt usealla omistajalla koska siinä oli "vikaa" nelivedossa/lukkoperässä ja ABS valo paloi. vikaa ei saatu korjattua heidän toimesta. Mutta minä sen siis korjasin.

vanhoja myynti-ilmoituksia samasta autosta
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/2716671
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/2725496
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/2526750
Viimeksi muokannut Sergey, Ti 23.02.2010 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Aku P kirjoitti:
maukkarinen kirjoitti:Jos bensaa vielä silloin on myynnissä. Muuten pitää laittaa puukaasupönttö perään tai peräkärryyn.
http://users.tkk.fi/iisakkil/keitto/keittokirja.html

Köh köh.

:shock:
No niinno, tarkoitin lähinnä häkäpönttöä.
Toisaalta mikäpä sen mukavampaa, kuin yhdistää kuskin ja ajoneuvon tarpeet. Kulutus lienisi pienehkö ajoneuvolla, mutta kuskilla melkoinen, etenkin ilometriä kohden.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Sergey kirjoitti:
Erinomaisen mahtava aihio esim dieselöintiin. auto on 1800kg ja tästä syystä laminoitua suksiboksia ei katolla ole.
Pieni käytännön varoitus: 4maticissa on aina oltava 4maticin kone, jos asiasta aikoo päästä "normaalivaivalla", nelivedossa on etuperä kiinnitetty lohkoon ja lisäksi öljypohja on tyystin eri.

Noin muuten tuli kyllä tänään ikävä wanhaa kunnon maticia. Ajelin päivän aikana kertyneessä pöperölumessa työpaikan Skodalla ja olihan se melkoista. Autossa on uudet hakkapeliitat, suunnilleen viimeisen tekniikan ASR ja yllätyksetön vag- alusta, mutta niinpä vain on jännää ylämäkien kiipeäminen; sutii sutii, keula hakee, luistoneston valo vilkuttaa ja kone kurnuttaa 3000 kierrroksen ja sammumisen välillä. 4maticin ohjaamossa koko keliä ei olisi huomannut kuin väliin palavasta kolmiovalosta :twisted: 8)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ja tälläkin hetkellä molemmilla foorumeilla 300tiisseli 4matic tekniikka kaupan pilkkahintaan! ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jamb
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 03.08.2010 11:30

Viesti Kirjoittaja jamb »

Vanhan aiheen nostoa, tuollainen W124 4matic kiinnostaisi talvikulkineeksi. Paljonko tuosta nelivedosta joutuu maksamaan lisää verrattuna vastaavaan takatuuppariin? Nettiauton tarjontaa katsellut, mutta ei oikein selvää hintaluokkaa ole.

Ulkomailta ei taida hakukustannuksien takia etsiä vai onko tästä kokemuksia mersuforumilaisilla?

Hakusessa alkuperäinen bensakoneella oleva 4matic, korimalli sedan tai farmari. Yritin hakea tietoa, minä vuosimalleina tuota 4maticia on tehty mutta varmaa tietoa en löytänyt.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Sitä on tehty n. 1987-1996. Tsekkaa esim. www.mercefreaken.com - Modellene. Sieltä löydät vaihtoehdot. Minusta tuntuu, että 4Matic -lisää ei etenkään bensoissa ole, melkein päinvastoin. Jostain syystä väki ehkä hieman vierastaa tuota monimutkaista systeemiä. Voit lukea kokemuksiani autosta täällä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Badbenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 03.10.2009 22:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Badbenz »

jamb kirjoitti:Vanhan aiheen nostoa, tuollainen W124 4matic kiinnostaisi talvikulkineeksi. Paljonko tuosta nelivedosta joutuu maksamaan lisää verrattuna vastaavaan takatuuppariin? Nettiauton tarjontaa katsellut, mutta ei oikein selvää hintaluokkaa ole.

Ulkomailta ei taida hakukustannuksien takia etsiä vai onko tästä kokemuksia mersuforumilaisilla?

Hakusessa alkuperäinen bensakoneella oleva 4matic, korimalli sedan tai farmari. Yritin hakea tietoa, minä vuosimalleina tuota 4maticia on tehty mutta varmaa tietoa en löytänyt.
Täältähän se löytyy, jos kiinnostaa. Laita yv. -jari-
- neliveto on ylivoimaa -
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Bensamoottorisia on yhä tarjolla, mutta hyvää dieselmoottorista 4matikkia
alkaa olla vaikea löytää ulkomailtakaan. Hyvät eivät ole halpoja
Saksassakaan. Koska autot ovat varusteiltaan ja kunnoltaan yksilöitä
ja koska auto on melko harvinainen, hinta määräytyy tapauskohtaisesti.

Japanista saisi todella vähän ajettuja bensamoottorisia 4matikkeja
arviolta noin viidellä-kuudella tonnilla. Myytäväksi niitä ei kannata
tuoda, mutta omaan käyttöön kyllä. Aika vähän niitä Japanissakaan
on näkynyt ja dieseleitä ei näy juurikaan edes takavetoisina.

Nelivetoisen pito- ja veto-ominaisuudet ovat aivan eri planeetalta kuin
takavetoisessa. Nelivetoisen voi huoletta pysäköidä märkään ruohikkoon
tai 20 sentin hankeen, vaikka olisi kalteva paikka. Veneen nosto järvestä
onnistuu soraluiskaltakin. Kaasun painaminen lumisateessa ei aiheuta
perän karkaamista alta.

Farkkumallissa on runsaasti tilaa ja kantavuutta. Tasonsäätö ja
automaattivaihde tekevät vetämisestä helppoa. 4matikeissa on vain
kuusisylinterisiä moottoreita, joten vääntöä on riittävästi vetohommiin.
Jos harrastaa vaikkapa kalastusta ja metsästystä, niin 4matic on loistava
käyttöauto.

Vanhassa autossa voi aina olla jotain pientä laittoa, joten parasta olisi
opetella korjaamaan viat itse. Foorumin neuvoilla pärjää kyllä.
Nelivedon mahdollisia vikoja ei ihan jokaiselle korjaamolle kannata
tarjotakaan. Jos ei ole kokemusta, niin korjaaminen ottaa aikaa.

Neliveto ei ole erityisen vika-altis, mutta luultavasti
vikaantuneita autoja erityisesti tarjotaan myyntiin, koska niitä ei
osata itse korjata ja Veholla homma on liian kallista.

Jos 4matic-merkkivalo palaa, kannattaa kokeilla jarruvalokytkimen
ja ylijännitereleen vaihtoa. Jos nämä eivät auta, niin vasta sitten täytyy
alkaa etsimään vikoja.

Bensamoottorinen kuluttaa sitten polttoainetta melko lailla, veikkaisin
12-15 litraa sataselle. Diesel menee alle kympin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mielestäni sillä ei ole niin paljoa merkitystä, että paljonko auto maksaa, jos sitä on itselleen ostamassa, eikä tarkotuksena ole sitä myydä parin vuoden päästä. jos siis ostaa auton, pitää sitä kunnossa ja ajaa paljon, niin se on aika sama, että maksaako siitä 4, vai 5 tonnia. pikkuraha loppupeleissä auton käyttökustannuksiin nähden. toki parempi, jos saa halvalla hyvän..

sitten, jos on ostamassa autoa vaan esim. vuodeksi, niin siinä kannattaa jo kattella hintaa vähän eri kantilta. sitten, kun myy, niin äkkiä se arvo voi olla semmonen, ettei saakkaan läheskään sitä, mitä on maksanu. toisin, kun siinä, että ostaa auton tiselleen pitemmäksi aikaa, niin sillonhan sillä myyntiarvolla ei ole mitään väliä, kun ei sitä kuitenkaan olla myymässä esim. 5 vuoteen. ja viiden vuoden päästä auton arvo on jo tippunu niin paljon, että on ihan sama paljonko siitä autosta on alunperin maksanu.

ja ilmeisesti silläkään ei ole kovin houkuttavaa merkitystä ostajissa, että onko autoa huollettu vai ei? öljyt nyt lähestulkoon jokaseen autoon on vaihdettu suunnilleen ajallaan, mutta entäs muu huolto? ainakaan nettiauton selaajilla ei tunnu vaikuttavan auton todellinen kunto. siis näissä vanhemmissa autoissa. tarkotan lähinnä sitä että jos nettiautossa on myytävänä parin tonnin romuja, sitten on myynnissä pikkasen kalliimpi, esim. 3 tonnin auto, mihin on vaihdettu viimesen 2 vuoden aikana lähestulkoon kaikki kuluvat osat, niin auto on silti kallis. sitä en ymmärrä.

köh. karvaalla kokemuksen tuomalla katkeruudella tota vaan selvitin. yritin joskus myydä mersua, missä oli edellämainitusti lähes kaikki uutta. tuo alle tonnin ero hinnassa oli niin kova, ettei menny kaupaks. pelkät osat autoon oli jo enemmän, kun koko auton arvo. no, se meni sitten halvalla eteenpäin. onhan se kuitenkin eri, jos on kaks "saman laista" autoa. molemmissa on syyläri, mikä pitää vedet sisällä. toisessa se syyläri vaan on uus ja voidaan luottaa, ettei tule vetet pihalle. jne.

jos on tarjolla oikeasti huollettu auto, niin kyllä siitä kannattaa jo jotakin maksaakkin. hintaero ei ole kovinkaan kaksinen vähemmän huollettuun verrattuna.

nelimatikin osat on kalliita. se tulikin jo selväks. niistä vetrien suojakumeista ei kannata kantaa huolta. KL pyysi jokunen vuosi takaperin jotakin ihan älyttömiä summia, muistelisin, että lähellä 200 euroa suojakumista. totesin vaan, että jää ostamatta. sitten hieman tutkin asiaa, niin fiiat ducaton kumet kävi sinne. ja hinta oli alta kympin ketale kaikilla klemmareilla ja rasvoilla. haulla varmaan löytyy enemmänkin juttua siitä.

tommonen 4matic ehjänä ja hyvin pidettynä on varmasti hieno laite ajaa. varsinkin talven liukkailla. miinuksina noissa taitaa olla ne kalliit osat ja kulutus. muutten kyllä kelpais tännekkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

JarkkoN kirjoitti: Japanista saisi todella vähän ajettuja bensamoottorisia 4matikkeja
arviolta noin viidellä-kuudella tonnilla.
Nyt olisi yksi E300T 4matic Japanissa tarjolla. Kunto on hyvä ja kilometrejä
125.000, vuosimalli on 1995. Korimalli on farkku, väri hopea ja sisustus
on mustaa kangasta. Pohjahinta huutokaupassa on 100 euroa.
http://jpctrade.com/

Kuva

Uploaded with ImageShack.us
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Nach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 26.04.2009 01:32
Paikkakunta: Helsinki / Rovaniemi

Re: w124 300 TE 4matic,mitä kannattaa katsoa ennen ostoa?

Viesti Kirjoittaja Nach »

Ei ehkä ihan oikea threadi ja vanhakin, mutta...

Minulle olisi tulossa mahdollisesti vaihdossa W124 300 Turbodiesel 4Matic sedan -91, 1 omistaja uudesta asti, noin 350tkm, ikänsä Pohjois-Lapissa.

Koriltaan ja sisustaltaan moitteeton, ruostetta ei ollut missään satalankun tyyppipaikoissa. Tekniikka luonnollisesti myös tikissään, kuten arvata saattaa.

Mikähän tälle olisi siis sopiva vaihto/hyvityshinta myydessä? Lienee suhteellisen harvinainen combo mielestäni varsinkin sedanina, puhumattakaan kilometreistä ja auton kunnosta. :shock:
Vastaa Viestiin