ABS vika W124
ABS vika W124
Lumipyryssä ajaessa alkoi kuulua hankaavaa ääntä oikeasta etukulmasta. Syy alkaa paljastua jarruviaksi, lyö oikean etupyörän lukkoon ja ABS valo alkaa palamaan. Saako tuon ABS:n pois kytkettyä niin voisi kokeilla ajaa sen pajalle korjattavaksi. Sulakerasiasta ei löydy sulaketta, löytyykö muualta sulake tai missä sijaitsee rele?
MB w124 250 TD -92
ei ABS pitäisi itse jarrutella, ettei se nyt vain ole hirttänyt kiinni jostain muusta syystä se toinen etupyörä
laakeri leikannut niin pahoin, tai jarrupala kiilautunut levyn ja männän väliin jne.
ota pyörä pois ja tutki mikä siellä mättää... tai koita kokeeksi peruuttaa hieman, jos se vapauttaisi jarrun, mulla oli vanhas mitsu L300 pakus niin kuluneet ne jarrusatulan ohjuritapit, että aina kun jarrutti, niin toinen etujarru jäi laahaamaan, kunnes hieman pakitti, että satula pääsi oikenemaan
se menikin sitten seuraavaksi paaliin, kun vastaavia vikoja oli koko auto jo täynnä, ei olisi käyttöarvo enää ylittänyt korjauskustannuksia 
vai lyökä se etupyörää lukkoon vain silloin, kun jarruttaa tarkoituksella
silloin siellä voi olla vain sontaa sen ABS anturin välissä ja se sitten pudottaa koko ABS systeemin pois pelistä...

ota pyörä pois ja tutki mikä siellä mättää... tai koita kokeeksi peruuttaa hieman, jos se vapauttaisi jarrun, mulla oli vanhas mitsu L300 pakus niin kuluneet ne jarrusatulan ohjuritapit, että aina kun jarrutti, niin toinen etujarru jäi laahaamaan, kunnes hieman pakitti, että satula pääsi oikenemaan


vai lyökä se etupyörää lukkoon vain silloin, kun jarruttaa tarkoituksella

Viimeksi muokannut napa, Ke 24.02.2010 10:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ota se auki tai yritä ajella varovasti korjaamolle, itse veikkaan kyllä niitä jarrupaloja...meffari kirjoitti:Niin , voi olla palatkin. Eilen töistä tullessa jumitti kiinni ja ABS valo alkoi palaa. Hetken kulutua aukesi ja pienen pätkän pystyi ajamaan kunnes taas kiinni. Laakeria itsekkin mietin , tosin juuri katsastettiin ja ei ollut laakereissa välystä, jarrutkin pelas hyvin.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."