Nelipyöräsuuntausta Kuopiossa?
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Nelipyöräsuuntausta Kuopiossa?
Tuleekos kellekään mieleen jotain hyvää paikkaa, jonne Mersu kannattaa viedä että tulee oikein ja kunnolla tehtyä?
Joskus kuulin suosituksia linja-autoaseman Shellistä, mutta onko olemassa parempaa paikkaa?
Niin, ja merkkiliikkeeseen en Kettu Repolainen vieköön vie!
Joskus kuulin suosituksia linja-autoaseman Shellistä, mutta onko olemassa parempaa paikkaa?
Niin, ja merkkiliikkeeseen en Kettu Repolainen vieköön vie!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Nelipyöräsuuntausta Kuopiossa?
Eipä oikein ole parempia, jos et kerran merkkiliikkeeseen vie.Pakardinen kirjoitti:Tuleekos kellekään mieleen jotain hyvää paikkaa, jonne Mersu kannattaa viedä että tulee oikein ja kunnolla tehtyä?
Joskus kuulin suosituksia linja-autoaseman Shellistä, mutta onko olemassa parempaa paikkaa?
Niin, ja merkkiliikkeeseen en Kettu Repolainen vieköön vie!
Antikkalan vieressä olevaan Vianoriin en itse enää vie, enkä myöskään Leväsen Shellille.
Mutta jos kuitenkin näin tekisit, että veisit Hartikaiselle, niin pyydä, että Karhusen Timo tekee työn.
Puijon autohuollossa Alpo säätää kanssa aika hyvillä kokemuksilla, mutta silloin pitää alustan muiden palikoiden olla tiptop.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Eipä ole niin tuota käyntiä tuolla Arjalassa...jokus kirjoitti:Joensuussa pohjolan renkaalta löytyy "guru" joka osaa mersujen alustan syöverit paremmin kuin hyvin.Sen verta vaikutti että joka kerta kun ajelen pohjois-karjalaan niin käyn moikkaamassa kyseistä herrasmiestä.

Jotenkin on vain päässyt allergisoitumaan noille merkkiliikkeille, kun tässä reilun kymmenen vuoden aikana on niiden tohelointeja päässyt vierestä seuraamaan. Tosin on sanottava, että on erään toisen merkin merkkihuollosta kyse.Mesedesi kirjoitti:Mutta jos kuitenkin näin tekisit, että veisit Hartikaiselle, niin pyydä, että Karhusen Timo tekee työn.
Mutta ilmeisesti on myös huoltoja, jotka kannattaa tehdä merkkiliikkeessä... Täytynee laittaa mietintämyssyyn tämäkin vaihtoehto.
Meinaa olla Puavo vähän levoton ajettava, kun kitkakerroin tienpinnassa muuttuu äkillisesti. Vähän samaan tapaan, kuin entinen teki. Silloin löytyi vika tukivarren puslasta, täytyy vissiin tutkia ensin varret tästäkin, ennenkun lähtee pyöriä suuntauttamaan...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Tietysti merkkipajan luona jos tekee suuntaukset, niin etuna on myös se, että mikäli alustasta löytyy jotain väljää palikkaa, niin hyllyssä on heti ehjät osat joilla ongelma korjata.
Noille muille kun viet, niin voi olla että olet käytännössä kaksi tuntia autoton. Sitten vastaanotat sen terveisillä "Ei me sitä voitu säätää kun sieltä on joku nivel löysänä tai joku diudiu on menny huonoks. Mutta 120 euroo tästä pitäis silti maksaa, kun me haukoteltiin siellä sun autos alla ja leviteltiin käsiä."
Noille muille kun viet, niin voi olla että olet käytännössä kaksi tuntia autoton. Sitten vastaanotat sen terveisillä "Ei me sitä voitu säätää kun sieltä on joku nivel löysänä tai joku diudiu on menny huonoks. Mutta 120 euroo tästä pitäis silti maksaa, kun me haukoteltiin siellä sun autos alla ja leviteltiin käsiä."
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Onpa noinkin.
Se olis yhteentoista vuoteen ensimmäinen kerta, kun autoani merkkihuollossa käyttäisin, jos ei lueta sitä parhaillaan käynnissä olevaa puskuriremppaa mukaan. Jokohan rohkaisis mielensä ja kokeilis miltä se tuntuu...
Se olis yhteentoista vuoteen ensimmäinen kerta, kun autoani merkkihuollossa käyttäisin, jos ei lueta sitä parhaillaan käynnissä olevaa puskuriremppaa mukaan. Jokohan rohkaisis mielensä ja kokeilis miltä se tuntuu...

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Niin, voishan sitä käydä keräämässä.
Tosiaan Mersun merkkihuolloista ei ole (hirveästi) pahaa sanottavaa. Erään toisen merkin huolloista johtuvista toilailuista tämä angsti merkkihuoltoja kohtaan on herännyt. Sitten kun siihen saumaan vielä sopivasti löytyi Sammontieltä Toivalasta muuan yritys, niin kuviot selkeni melko nopeasti...

Tosiaan Mersun merkkihuolloista ei ole (hirveästi) pahaa sanottavaa. Erään toisen merkin huolloista johtuvista toilailuista tämä angsti merkkihuoltoja kohtaan on herännyt. Sitten kun siihen saumaan vielä sopivasti löytyi Sammontieltä Toivalasta muuan yritys, niin kuviot selkeni melko nopeasti...

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
mutta eikö tässä asiassa liikuta enemmän merkkikorjaamon, kuin merkkihuollon piirissä...
merkkihuoltohan on enemmän sellaista turhaa rahastusta, eli saman työn voisi suorittaa ihan hyvin missä tahansa pajalla, mutta merkkihuolto lisää siihen omat kertoimensa siihen tuntiveloituksen päälle, kun kerran on merkkihuolto
kun taas merkkikorjaamo on sitä, että maksetaan ammattitaidosta ja niiden testerien ja työkalujen käytöstä vuokraa, millä sitä omaa merkkiä voidaan korjata nopeasti ja luotettavasti, lisäksi etuna on vielä tuo, että useimmiten hyllystä löytyy ne varaosat, jos niitä tarvitaan...
merkkihuoltohan on enemmän sellaista turhaa rahastusta, eli saman työn voisi suorittaa ihan hyvin missä tahansa pajalla, mutta merkkihuolto lisää siihen omat kertoimensa siihen tuntiveloituksen päälle, kun kerran on merkkihuolto

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Noh, minä käsitän sen niin, että jos talon seinässä lukee vaikkapa E. Hartikainen tai Veho, niin kyse on silloin merkkihuollosta. Ja nämäpä ne on nimenomaan niitä minulle vähän vieraammaksi jääneitä paikkoja.
Toinen taas, jossa olen asioinut Mersujeni kanssa niin pitkään, kun nuo molemmat on mulla ollu, on enemmänkin merkkikorjaamo. Siellä kun pahalainen sentään ei vaan ole suuntauslaitteita. Sinnehän minä nytkin muuten menisin...
Toinen taas, jossa olen asioinut Mersujeni kanssa niin pitkään, kun nuo molemmat on mulla ollu, on enemmänkin merkkikorjaamo. Siellä kun pahalainen sentään ei vaan ole suuntauslaitteita. Sinnehän minä nytkin muuten menisin...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Onhan se sekin vaihtoehto, että ensin käytät sitä autoa siellä ToivalanAutossa ja pyydät tarkistamaan ensin kaikki alustan osat ja herkistämään pultit, että aukiaa.
Sitten varaat toisen ajan suuntaukseen, missä sitten haluatkaan käyttää.
Itsellä kaikista parhaimmat suuntauskokemukset on tulleet juuri merkkihuolloista (Kaupunginportin auto Hyvinkäällä, sekä Putkola/Hartikainen Kuopiossa).
Ja TimoL on kanssa käyttänyt omia satakaksnelosia Savonlinnan merkkihuollossa ja ovat erittäin hyvin onnistuneet.
On tietysti ikävää, että yksi merkkihuolto leimaa kaikki merkkihuollot samanlaisiksi.
Tämänlainen elämänviisaushan tuli Kivenpyörittäjän kylässä...(Kaikki parturit on ... mutta kaikki ... ei oo partureita)
Sitten varaat toisen ajan suuntaukseen, missä sitten haluatkaan käyttää.
Itsellä kaikista parhaimmat suuntauskokemukset on tulleet juuri merkkihuolloista (Kaupunginportin auto Hyvinkäällä, sekä Putkola/Hartikainen Kuopiossa).
Ja TimoL on kanssa käyttänyt omia satakaksnelosia Savonlinnan merkkihuollossa ja ovat erittäin hyvin onnistuneet.
On tietysti ikävää, että yksi merkkihuolto leimaa kaikki merkkihuollot samanlaisiksi.
Tämänlainen elämänviisaushan tuli Kivenpyörittäjän kylässä...(Kaikki parturit on ... mutta kaikki ... ei oo partureita)

Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Tähän vois päästellä nyt ihan tämän oman merkkimme suhteen kuluneen puolentoista vuoden ja palttiarallaa kymmenen korjaamokäynnin kokemuksella (sama ongelma, jonka aiheuttivat ihan omaa sössimistään eivätkä meinanneet osata ratkaista)napa kirjoitti: kun taas merkkikorjaamo on sitä, että maksetaan ammattitaidosta ja niiden testerien ja työkalujen käytöstä vuokraa, millä sitä omaa merkkiä voidaan korjata nopeasti ja luotettavasti



































Ässästä ruuvasivat kulmat kohilleen kallantien vianorilla -07 . Ainakin sillon oli ihan osaava kaveri asialla. Muista ei kokemusta.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
No tähän ajatukseen olen vähän itsekin kallistumassa. Markolle asiaa muutenkin, ei oikein halua lämppärin puhallin lähteä päälle, kun vasta kilometrien ajon jälkeen. Kuulemma lämppärin moottori tai etuvastus, sanoi hän...Mesedesi kirjoitti:Onhan se sekin vaihtoehto, että ensin käytät sitä autoa siellä ToivalanAutossa ja pyydät tarkistamaan ensin kaikki alustan osat ja herkistämään pultit, että aukiaa.
Käytän sitten vaikka siellä Hartikaisella suuntauksessa. Kyllä kai se on ihan perusteltua odottaa, että siellä asiantuntemusta ja oikeanlaiset välineet on... Oli ne ainakin takapuskimen siellä osanneet ihan kelpo kuntoon laittaa, vaihtaa törmäyslistan, "hitsata" pari halkeamaa varsinaisesta puskurista ja maalata.

Eipä ou ei.tese kirjoitti:Toivalan miehillä ei taida olla suuntauslaitteita?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Kuopiossa on kaksi paikkaa, jossa homma tehdään oikein.
Mm. vianor tekee homman silleesti vähän perseelleen, että auto nostetaan ylös ja lasketaan suuntaus laitteden päälle, tällöin kulmat ovat vielä hieman vinossa. Pitäisi liikutella edestakaisin kymmenkunta metriä, niin ollaan jo lähellä.
Itse olen suuntauttanut Shell leväsellä. Jos pultit ovat jumissa ja nivelet väljiä, niin säätöä ei voi tehä, tai siitä ei ole mitään hyötyä.
Mm. vianor tekee homman silleesti vähän perseelleen, että auto nostetaan ylös ja lasketaan suuntaus laitteden päälle, tällöin kulmat ovat vielä hieman vinossa. Pitäisi liikutella edestakaisin kymmenkunta metriä, niin ollaan jo lähellä.
Itse olen suuntauttanut Shell leväsellä. Jos pultit ovat jumissa ja nivelet väljiä, niin säätöä ei voi tehä, tai siitä ei ole mitään hyötyä.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
No nythän mulle tuli vasta mieleen, että tässähän on hammastanko-ohjaus. Olen antanut itseni ymmärtää, että sen säätö on vähän helpompi kuin simpukan, eli onnistuisi muuallakin kuin marmoritiskipaikassa.
Ja kun tuolla aiemmin tuli höpistyä että:
Ja kun tuolla aiemmin tuli höpistyä että:
niin eilen muuttui epäilykseni vielä varmemmaksi. Oli kevään ensimmäiset sulamisvedet illankähmässä jäätyneet ajouriin. Jokaisen jäisen läntin kohdalla Mesen perse huojahti sivusuunnassa. Jossain on väljää...Pakardinen kirjoitti:Meinaa olla Puavo vähän levoton ajettava, kun kitkakerroin tienpinnassa muuttuu äkillisesti. Vähän samaan tapaan, kuin entinen teki. Silloin löytyi vika tukivarren puslasta, täytyy vissiin tutkia ensin varret tästäkin, ennenkun lähtee pyöriä suuntauttamaan...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.