Nelipyöräsuuntausta Kuopiossa?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Nelipyöräsuuntausta Kuopiossa?

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tuleekos kellekään mieleen jotain hyvää paikkaa, jonne Mersu kannattaa viedä että tulee oikein ja kunnolla tehtyä?

Joskus kuulin suosituksia linja-autoaseman Shellistä, mutta onko olemassa parempaa paikkaa?

Niin, ja merkkiliikkeeseen en Kettu Repolainen vieköön vie!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: Nelipyöräsuuntausta Kuopiossa?

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Pakardinen kirjoitti:Tuleekos kellekään mieleen jotain hyvää paikkaa, jonne Mersu kannattaa viedä että tulee oikein ja kunnolla tehtyä?

Joskus kuulin suosituksia linja-autoaseman Shellistä, mutta onko olemassa parempaa paikkaa?

Niin, ja merkkiliikkeeseen en Kettu Repolainen vieköön vie!
Eipä oikein ole parempia, jos et kerran merkkiliikkeeseen vie.

Antikkalan vieressä olevaan Vianoriin en itse enää vie, enkä myöskään Leväsen Shellille.

Mutta jos kuitenkin näin tekisit, että veisit Hartikaiselle, niin pyydä, että Karhusen Timo tekee työn.

Puijon autohuollossa Alpo säätää kanssa aika hyvillä kokemuksilla, mutta silloin pitää alustan muiden palikoiden olla tiptop.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
jokus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 05.11.2005 20:19
Paikkakunta: helsinki ja välillä joensuu

Viesti Kirjoittaja jokus »

Joensuussa pohjolan renkaalta löytyy "guru" joka osaa mersujen alustan syöverit paremmin kuin hyvin.Sen verta vaikutti että joka kerta kun ajelen pohjois-karjalaan niin käyn moikkaamassa kyseistä herrasmiestä.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

jokus kirjoitti:Joensuussa pohjolan renkaalta löytyy "guru" joka osaa mersujen alustan syöverit paremmin kuin hyvin.Sen verta vaikutti että joka kerta kun ajelen pohjois-karjalaan niin käyn moikkaamassa kyseistä herrasmiestä.
Eipä ole niin tuota käyntiä tuolla Arjalassa... :)
Mesedesi kirjoitti:Mutta jos kuitenkin näin tekisit, että veisit Hartikaiselle, niin pyydä, että Karhusen Timo tekee työn.
Jotenkin on vain päässyt allergisoitumaan noille merkkiliikkeille, kun tässä reilun kymmenen vuoden aikana on niiden tohelointeja päässyt vierestä seuraamaan. Tosin on sanottava, että on erään toisen merkin merkkihuollosta kyse.

Mutta ilmeisesti on myös huoltoja, jotka kannattaa tehdä merkkiliikkeessä... Täytynee laittaa mietintämyssyyn tämäkin vaihtoehto.

Meinaa olla Puavo vähän levoton ajettava, kun kitkakerroin tienpinnassa muuttuu äkillisesti. Vähän samaan tapaan, kuin entinen teki. Silloin löytyi vika tukivarren puslasta, täytyy vissiin tutkia ensin varret tästäkin, ennenkun lähtee pyöriä suuntauttamaan...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tietysti merkkipajan luona jos tekee suuntaukset, niin etuna on myös se, että mikäli alustasta löytyy jotain väljää palikkaa, niin hyllyssä on heti ehjät osat joilla ongelma korjata.

Noille muille kun viet, niin voi olla että olet käytännössä kaksi tuntia autoton. Sitten vastaanotat sen terveisillä "Ei me sitä voitu säätää kun sieltä on joku nivel löysänä tai joku diudiu on menny huonoks. Mutta 120 euroo tästä pitäis silti maksaa, kun me haukoteltiin siellä sun autos alla ja leviteltiin käsiä."
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Onpa noinkin.

Se olis yhteentoista vuoteen ensimmäinen kerta, kun autoani merkkihuollossa käyttäisin, jos ei lueta sitä parhaillaan käynnissä olevaa puskuriremppaa mukaan. Jokohan rohkaisis mielensä ja kokeilis miltä se tuntuu... :roll:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No sitten on Pakarisellakin enemmän kompetenssia moittia ko. toimintaa, jos löytyy jotain syytä siihen. :D
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Niin, voishan sitä käydä keräämässä. :D

Tosiaan Mersun merkkihuolloista ei ole (hirveästi) pahaa sanottavaa. Erään toisen merkin huolloista johtuvista toilailuista tämä angsti merkkihuoltoja kohtaan on herännyt. Sitten kun siihen saumaan vielä sopivasti löytyi Sammontieltä Toivalasta muuan yritys, niin kuviot selkeni melko nopeasti... :roll:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mutta eikö tässä asiassa liikuta enemmän merkkikorjaamon, kuin merkkihuollon piirissä...

merkkihuoltohan on enemmän sellaista turhaa rahastusta, eli saman työn voisi suorittaa ihan hyvin missä tahansa pajalla, mutta merkkihuolto lisää siihen omat kertoimensa siihen tuntiveloituksen päälle, kun kerran on merkkihuolto :D kun taas merkkikorjaamo on sitä, että maksetaan ammattitaidosta ja niiden testerien ja työkalujen käytöstä vuokraa, millä sitä omaa merkkiä voidaan korjata nopeasti ja luotettavasti, lisäksi etuna on vielä tuo, että useimmiten hyllystä löytyy ne varaosat, jos niitä tarvitaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Noh, minä käsitän sen niin, että jos talon seinässä lukee vaikkapa E. Hartikainen tai Veho, niin kyse on silloin merkkihuollosta. Ja nämäpä ne on nimenomaan niitä minulle vähän vieraammaksi jääneitä paikkoja.

Toinen taas, jossa olen asioinut Mersujeni kanssa niin pitkään, kun nuo molemmat on mulla ollu, on enemmänkin merkkikorjaamo. Siellä kun pahalainen sentään ei vaan ole suuntauslaitteita. Sinnehän minä nytkin muuten menisin...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Onhan se sekin vaihtoehto, että ensin käytät sitä autoa siellä ToivalanAutossa ja pyydät tarkistamaan ensin kaikki alustan osat ja herkistämään pultit, että aukiaa.

Sitten varaat toisen ajan suuntaukseen, missä sitten haluatkaan käyttää.

Itsellä kaikista parhaimmat suuntauskokemukset on tulleet juuri merkkihuolloista (Kaupunginportin auto Hyvinkäällä, sekä Putkola/Hartikainen Kuopiossa).

Ja TimoL on kanssa käyttänyt omia satakaksnelosia Savonlinnan merkkihuollossa ja ovat erittäin hyvin onnistuneet.

On tietysti ikävää, että yksi merkkihuolto leimaa kaikki merkkihuollot samanlaisiksi.

Tämänlainen elämänviisaushan tuli Kivenpyörittäjän kylässä...(Kaikki parturit on ... mutta kaikki ... ei oo partureita) :lol:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

napa kirjoitti: kun taas merkkikorjaamo on sitä, että maksetaan ammattitaidosta ja niiden testerien ja työkalujen käytöstä vuokraa, millä sitä omaa merkkiä voidaan korjata nopeasti ja luotettavasti
Tähän vois päästellä nyt ihan tämän oman merkkimme suhteen kuluneen puolentoista vuoden ja palttiarallaa kymmenen korjaamokäynnin kokemuksella (sama ongelma, jonka aiheuttivat ihan omaa sössimistään eivätkä meinanneet osata ratkaista) :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Ässästä ruuvasivat kulmat kohilleen kallantien vianorilla -07 . Ainakin sillon oli ihan osaava kaveri asialla. Muista ei kokemusta.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
tese
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: La 14.02.2009 08:55
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja tese »

Toivalan miehillä ei taida olla suuntauslaitteita?
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Mesedesi kirjoitti:Onhan se sekin vaihtoehto, että ensin käytät sitä autoa siellä ToivalanAutossa ja pyydät tarkistamaan ensin kaikki alustan osat ja herkistämään pultit, että aukiaa.
No tähän ajatukseen olen vähän itsekin kallistumassa. Markolle asiaa muutenkin, ei oikein halua lämppärin puhallin lähteä päälle, kun vasta kilometrien ajon jälkeen. Kuulemma lämppärin moottori tai etuvastus, sanoi hän...

Käytän sitten vaikka siellä Hartikaisella suuntauksessa. Kyllä kai se on ihan perusteltua odottaa, että siellä asiantuntemusta ja oikeanlaiset välineet on... Oli ne ainakin takapuskimen siellä osanneet ihan kelpo kuntoon laittaa, vaihtaa törmäyslistan, "hitsata" pari halkeamaa varsinaisesta puskurista ja maalata. :)
tese kirjoitti:Toivalan miehillä ei taida olla suuntauslaitteita?
Eipä ou ei.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
holisti72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja holisti72 »

Entäs toi siilin ala teboil? muista vehkeistä hyviä kokemuksia itellä, mersua en oo käyttäny suuntauksissa...
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
vemo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ti 11.07.2006 21:04
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja vemo »

Ja Siilissä ABC:llä (toisella puolen tietä ku Teboil) tuntui kans suuntaus onnistuvan. Molemmissa mainituissa oon käyttäny.
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
Västi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ke 26.10.2005 22:01
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Västi »

Kuopiossa on kaksi paikkaa, jossa homma tehdään oikein.
Mm. vianor tekee homman silleesti vähän perseelleen, että auto nostetaan ylös ja lasketaan suuntaus laitteden päälle, tällöin kulmat ovat vielä hieman vinossa. Pitäisi liikutella edestakaisin kymmenkunta metriä, niin ollaan jo lähellä.
Itse olen suuntauttanut Shell leväsellä. Jos pultit ovat jumissa ja nivelet väljiä, niin säätöä ei voi tehä, tai siitä ei ole mitään hyötyä.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Västi kirjoitti:Kuopiossa on kaksi paikkaa, jossa homma tehdään oikein.
No mitkäs ne on? :)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No nythän mulle tuli vasta mieleen, että tässähän on hammastanko-ohjaus. Olen antanut itseni ymmärtää, että sen säätö on vähän helpompi kuin simpukan, eli onnistuisi muuallakin kuin marmoritiskipaikassa.

Ja kun tuolla aiemmin tuli höpistyä että:
Pakardinen kirjoitti:Meinaa olla Puavo vähän levoton ajettava, kun kitkakerroin tienpinnassa muuttuu äkillisesti. Vähän samaan tapaan, kuin entinen teki. Silloin löytyi vika tukivarren puslasta, täytyy vissiin tutkia ensin varret tästäkin, ennenkun lähtee pyöriä suuntauttamaan...
niin eilen muuttui epäilykseni vielä varmemmaksi. Oli kevään ensimmäiset sulamisvedet illankähmässä jäätyneet ajouriin. Jokaisen jäisen läntin kohdalla Mesen perse huojahti sivusuunnassa. Jossain on väljää...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Vastaa Viestiin