W220:n Vikoja ja ehjäystä
W220:n Vikoja ja ehjäystä
Tevehdys kaikille! Hankin jokin aikaa sitten vanhan ässän joka oli aika asiallisessa kunnossa. Pientä käytön jälkeä kuitenkin siellä täällä. Kilometrejä on kertynyt itsellä vasta 3000, mutta vikoja sitten reilummin!
-Jarrulevyt ja palat edestä aivan loppu(Vaihdettu uudet, on muuten 600:n osat, olisivat Veholla myyneet väärät. Kl:stä sain väärien(!) jälkeen oikeat)
-Takanakin vaihdon rajoilla, mukaanlukien käsijarrut(Vaiheessa)
-Sisustan pesu kattoineen ja nahkapintojen hoito(Suoritettu hyvin tuloksin, kiitos Le cat saippuan, Foorumin ohjeiden ja Kärcherin painehuuhtelupesurin!)
-Kojetaulu syttyi täyteen kaikkia varoitusvaloja...Sain nilkutettua auton hallille. Pienellä vikakoodinlukijalla syyksi rajoittui virheellinen pyörintänopeus Vaihteistolla/vetoakselilla ja virheellinen nopeus vasemmalla takapyörällä. Läheiseltä romikselta löytyi vastaavat abs-anturit taakse, vaihdoin molemmille puolille ja Avot, taulu normalisoitui!!!
-Ilmastoinnin paneelista oli kiusallisesti palanut yksi lamppu. Kävin marmoritiskillä utelemassa uusia lamppuja, mutta ystävällisesti todettiin, ettei myydä erikseen, eikä ole tarkoitettu vaihdettaviksi!!! Hinta uudelle oli toista lompakkoa, joten otin riskin avaamalla paneelin ja tutkimalla
löytyi lukuisia led-tyyppisiä lamppuja. Lisäksi 2 kpl semmosia nuppineulan pään kokoisia joista toinen oli ihan tumma!!! Osa irti pihdillä ja suunta kohti elektroniikkakauppaa! Mukaan tarttui uudet lamput 0,4W ja pikkuriikkinen kolvi hintaan 76€!!! Tunnin päästä olikin jo paneeli kasassa, paikallaan ja kaikki valot toiminnassa!!!
-Ilmastoinnin kanssa on ollut vaikeuksia, vähän väliä kuuman tulo lakkaa->solenoidit, sekä antoi satunnaisia virheilmoituksi milloin mistäkin!!! Käytin Veholla testerissä, tulos oli: "Osta uusi paneeli, tämä on hajalla" Toista lompakkoa mielessäni purkutöihin, taas! Comand irti, tuhkakuppi ja paneeli, pienen tutkiskelun jälkeen syyksi paljastui liitin joka oli löysällä!!! Ohjainyksikkö ohjaa ymmärtääkseni sähköläppiä suulakkeista! Nyt tuntuu toimivan!!! Kuitenkin, jäljellä jäi vielä solenoidit.
Tänään sitten aloitin purkutyön...Oli jokseenkin helppo homma. Aikaa ei mennyt aloituksesta kasaukseen kuin vajaa 2 tuntia!!! Venttiilit olivat kuin pesemättömästä kahvipannusta. Putsasin rasvanpoistajalla sekä pehmeällä kankaalla ja eron kyllä huomaa!!! Tosin en ehtinyt vielä kokeilemaan käytännössä... Olisi tarkoitus lisätä vaihekuvia sekä tehdä lista järjestyksestä ja työkaluista jotta jos jollain muullakin on ongelmia, niin niistä voisi olla apua!!! Olen vain vielä niin tuore, ettei tekniikka+kuvien laitto ole hallussa!!!
-Ilma-alusta on myös vaihdon/remontin tarpeessa, etenkin oikea takatassu niia nätisti pienen seisonnan jälkeen.(vaiheessa)
-Pikkuluukku vaihdekepin ja keskinojan välistä oli rikkoutunut. Käytetty löytyi MB-Jukalta Kangasalalta. Kotiin ja tottakai, pitihän se koko keskikonsoli purkaa luukun vuoksi. Oli kiinni neljällä torxilla alhaalta päin.
Nyt sekin on kunnossa ja tuntemus lisääntynyt.
-Moottorin venttiilikoppien päällä olevat kopat myöskin vuotivat öljyä...Matka kohti Vehoa, tulos:"Ei siellä näytä olevan tiivistettä, tulee ilmeisesti uusien koppien matkassa". Kotiin siis ja nettiin, 10min. myöhemmin olin viisastunut, kiitos foorumien, että ko. kopat ovat massalla tiivistetty!!! Pieni retki varaosaputkaan ja locktiten massaa kassiin ja sassiin! Puhdistin huolellisesti kopat ja laitoin uudet massat. Nyt on vuodot kurissa! Joitain kuvia olisi niistäkin.
Jos jollain on W220:n kanssa vastaavia ongelmia, niin yhteyttä vain, yritän auttaa parhaani mukaan!
Että sellaisia repareita...
-Jarrulevyt ja palat edestä aivan loppu(Vaihdettu uudet, on muuten 600:n osat, olisivat Veholla myyneet väärät. Kl:stä sain väärien(!) jälkeen oikeat)
-Takanakin vaihdon rajoilla, mukaanlukien käsijarrut(Vaiheessa)
-Sisustan pesu kattoineen ja nahkapintojen hoito(Suoritettu hyvin tuloksin, kiitos Le cat saippuan, Foorumin ohjeiden ja Kärcherin painehuuhtelupesurin!)
-Kojetaulu syttyi täyteen kaikkia varoitusvaloja...Sain nilkutettua auton hallille. Pienellä vikakoodinlukijalla syyksi rajoittui virheellinen pyörintänopeus Vaihteistolla/vetoakselilla ja virheellinen nopeus vasemmalla takapyörällä. Läheiseltä romikselta löytyi vastaavat abs-anturit taakse, vaihdoin molemmille puolille ja Avot, taulu normalisoitui!!!
-Ilmastoinnin paneelista oli kiusallisesti palanut yksi lamppu. Kävin marmoritiskillä utelemassa uusia lamppuja, mutta ystävällisesti todettiin, ettei myydä erikseen, eikä ole tarkoitettu vaihdettaviksi!!! Hinta uudelle oli toista lompakkoa, joten otin riskin avaamalla paneelin ja tutkimalla
löytyi lukuisia led-tyyppisiä lamppuja. Lisäksi 2 kpl semmosia nuppineulan pään kokoisia joista toinen oli ihan tumma!!! Osa irti pihdillä ja suunta kohti elektroniikkakauppaa! Mukaan tarttui uudet lamput 0,4W ja pikkuriikkinen kolvi hintaan 76€!!! Tunnin päästä olikin jo paneeli kasassa, paikallaan ja kaikki valot toiminnassa!!!
-Ilmastoinnin kanssa on ollut vaikeuksia, vähän väliä kuuman tulo lakkaa->solenoidit, sekä antoi satunnaisia virheilmoituksi milloin mistäkin!!! Käytin Veholla testerissä, tulos oli: "Osta uusi paneeli, tämä on hajalla" Toista lompakkoa mielessäni purkutöihin, taas! Comand irti, tuhkakuppi ja paneeli, pienen tutkiskelun jälkeen syyksi paljastui liitin joka oli löysällä!!! Ohjainyksikkö ohjaa ymmärtääkseni sähköläppiä suulakkeista! Nyt tuntuu toimivan!!! Kuitenkin, jäljellä jäi vielä solenoidit.
Tänään sitten aloitin purkutyön...Oli jokseenkin helppo homma. Aikaa ei mennyt aloituksesta kasaukseen kuin vajaa 2 tuntia!!! Venttiilit olivat kuin pesemättömästä kahvipannusta. Putsasin rasvanpoistajalla sekä pehmeällä kankaalla ja eron kyllä huomaa!!! Tosin en ehtinyt vielä kokeilemaan käytännössä... Olisi tarkoitus lisätä vaihekuvia sekä tehdä lista järjestyksestä ja työkaluista jotta jos jollain muullakin on ongelmia, niin niistä voisi olla apua!!! Olen vain vielä niin tuore, ettei tekniikka+kuvien laitto ole hallussa!!!
-Ilma-alusta on myös vaihdon/remontin tarpeessa, etenkin oikea takatassu niia nätisti pienen seisonnan jälkeen.(vaiheessa)
-Pikkuluukku vaihdekepin ja keskinojan välistä oli rikkoutunut. Käytetty löytyi MB-Jukalta Kangasalalta. Kotiin ja tottakai, pitihän se koko keskikonsoli purkaa luukun vuoksi. Oli kiinni neljällä torxilla alhaalta päin.
Nyt sekin on kunnossa ja tuntemus lisääntynyt.
-Moottorin venttiilikoppien päällä olevat kopat myöskin vuotivat öljyä...Matka kohti Vehoa, tulos:"Ei siellä näytä olevan tiivistettä, tulee ilmeisesti uusien koppien matkassa". Kotiin siis ja nettiin, 10min. myöhemmin olin viisastunut, kiitos foorumien, että ko. kopat ovat massalla tiivistetty!!! Pieni retki varaosaputkaan ja locktiten massaa kassiin ja sassiin! Puhdistin huolellisesti kopat ja laitoin uudet massat. Nyt on vuodot kurissa! Joitain kuvia olisi niistäkin.
Jos jollain on W220:n kanssa vastaavia ongelmia, niin yhteyttä vain, yritän auttaa parhaani mukaan!
Että sellaisia repareita...
Viimeksi muokannut Benjamin, Pe 26.03.2010 17:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Tervetuloa foorumille. Hieno kuvaus, että myös uudemman Mersun kanssa voi "harrastaa". Ihmisen tekemiähän ne nuokin monesti on. Eikun samanlaista asiaa jatkossakin!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5715
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Kiitoksia! Yritän liittää havainnollistavia kuvia solenoideista ja venttiilikopistaTimo L. kirjoitti:Tervetuloa foorumille. Hieno kuvaus, että myös uudemman Mersun kanssa voi "harrastaa". Ihmisen tekemiähän ne nuokin monesti on. Eikun samanlaista asiaa jatkossakin!
Eli järjestys solenoidien suhteen.
1. Poista moottorin pintamuovi, voi olla tiukassa jos on hiukan hapettunut jousiliitoksesta. Lähtee etuosa ensin, sitten taaempi.
2. Poista ilmamassamittari. On kiinni metallisella klipsillä tulipellin puolelta.
Irroita johtosarja maffilta. On sousiteltavaa laittaa jokin rätti suojaamaan
ilmanottoa jottei menisi roskia yms. sinne.
3. Irroita kumitiiviste äänieristeen päältä. Lähtee ihan nostamalla.
4. Nyt tarvitset 7mm. hylsyn, nivelen ja räikän irroittaksesi luukun äänieristeestä. Kaksi ruuvia sijaitsee tuulilasin puolella eristetttä, ihan yläreunan lähellä.
5. Katkaise nippusiteet ja poista kaksi mokkulaa jotka ovat kannakoitu
eristeluukkuun.
6. Nosta peltinen, kourumainen lista seuraavaksi( siihen on kannakoitu myös nippareilla johtoja, katko nipparit)
7. Nyt koko paketti onkin jo näkösillä!
8. Vedä pakettia apukuskin puolelle sivusuunnassa
9. Tulos on kuvan mukainen
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/Koko ... arassa.jpg
10. Avaa kannet torxilla, olikohan t15??? 6 ruuvia, nosta varovaisesti ettei
osat hukkaannu/rikkoonnu!!!
11. Luisti jousineen tulee ulos ihan käsin, kuvassa likainen luisti, toisessa
kummatkin.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/likainen.jpg
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/vas+ ... ea+lik.jpg
12. Puhdista ja kasaa.
13. Muista laittaa kumitutteihin jotain rasvaa/vaseliinia, jotta luistaisi paremmin telineeseen takaisin!!! Laitoin itse kuparitahnaa.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/kumi ... idella.jpg
14. Laita myös telineeseen voidetta
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/teli ... suunta.jpg
15. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä, muista laittaa johdot kiinni
uusilla nippareilla!
16. Lopulta pitäisi näyttää tältä!!!
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/Lopputulos.jpg
Toki muissa kuin bensavehkeissä voi olla purku/kasaus erinlainen, mutta itse kokkare ja sen sijainti lienee samat kaikissa w220:ssä!!!
Onnistumisen iloa lajitovereille!!!
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä
No niin, katsastussetä oli harvinaisen oikeassa väitteessään vasemman-Takanakin vaihdon rajoilla, mukaanlukien käsijarrut(Vaiheessa)
käsijarrun elottomuudesta. Hihnat olivat tarttuneet jossain vaiheessa
kiinni ja seurauksena pito oli ollut parempi rummulla kuin liimalla, eli irronneet.

Kuten aiemmin oli jo juttua muutoinkin ajankohtaisesta takajarru-remontista,
niin nyt se on sitten pakko toteuttaa. Tilasin taakse uudet levyt+palat+käsijarrukengät. Osat tulee boschilaisena, palat ferodo.
Oli kuitenkin perusteellisesti varmistettava osien sopivuus. Hiukan aikaa
netissä ja sain kaikista oem numerot selville. Olihan se varaosamyyjällekin
helpompaa kun asiakas on selvillä mitä tarvitsee. Osat tullee vielä perjantaiksi, jota pidän nopeana toimituksena!
Oikean alatukivarren iskarin alapallonivel kun oli myös väljä,
niin tilasin myös ne. Ja toki molemmille puolille samalla.
Valmistajana on Ruville(löytyy netistä suomeksi oem numerolla korvaavia
osia kera vielä kuvien!!!) Hintakin oli maltilliset 154€/puoli.
Kuviakin pistän jahka pääsen rassaamaan!
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/Kitk ... vinnyt.jpgNo niin, katsastussetä oli harvinaisen oikeassa väitteessään vasemman
käsijarrun elottomuudesta. Hihnat olivat tarttuneet jossain vaiheessa
kiinni ja seurauksena pito oli ollut parempi rummulla kuin liimalla, eli irronneet.![]()
Osat saapuivat eilen ja suuntaus kohti hallia. Vanhasta muistista kurkkasin takapenkin alle josko automaattikiristin olisi siellä...
mutta, se löytyikin massun alta ja vieläpä aika ahtaasta paikasta!
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/Alkutilanne.jpg
Ja kuten näkyy, kiristin on loppuun asti kiristynyt. Lisäksi tuntui aika nihkeältä liikkumaan. Koko kiristin lähti aika helposti irti ja oli mielekkäämpi putsata+voidella irrallaan.
Lopuksi säädin kiristimen täysin auki asentoon lukkoklipsin taakse.
Ruuvimeisselin nokka osoittaa lukkoklipsiä.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/Lukitusjousi.jpg
Käsijarruvaijerin nivelmekanismi oli molemmin puolin ihan jumissa.
Putsasin teräsharjalla suuremmat, ruiskasin hiukan aseöljyä ja jo alkoin pelittään!
Jostain syystä kengät olivat todella tarkasti mitoitettu, koska mielestäni ei jäänyt riittävää välystä rummulle.
Rälläkällä pyyhkäisin koloista maalin pois ja vajaa milli ainetta ja sopi hienosti!
Loppu olikin jo helppoa ja laikka kiiltelee komiasti!
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/Uusi+laikka.jpg
Tänään, jos ehdin, alan vaihtamaan alatukivarsia...
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä
Non niin, nyt on sitten varmaa tietoa alustasta, tai siis airmaticista!-Ilma-alusta on myös vaihdon/remontin tarpeessa, etenkin oikea takatassu niia nätisti pienen seisonnan jälkeen.(vaiheessa)
Purin keulaa alatukivarsien vaihdon yhteydessä sen verran, että sain sentään näköyhteyden jakotukkiin.
Saippuatesti oli palkitseva...Lähes kaikki liittimet vuotivat

http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/jako ... g/_big.jpg
Sitten kohteeksi vaihtui etutolppien yläpäät. Kuinka ollakkaan, ei se ilma halua pysyä paineen alla piilossa

http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/vase ... g/_big.jpg
Kuvassa siis vasen, seuraavassa oikea
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/oike ... g/_big.jpg
Takana näytti yläpäät pitävän. Huomenna taidan ottaa koko etupuskurin irti ja tarkastaa samalla paineakun liittimet. Eiköhän tämä vielä selätetä

W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä
Sain illalla irroitettua alatukivarren. Oli kyllä niin tiukkaan jämähtäny ettei millään kolistelulla lähtenyt.
Tekasin siihen "omakustanne" ulosvetäjän alapallonivelelle, joka hoiti homman kotiin! Tässäpä kuvia.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/alap ... g/_big.jpg
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/alap ... g/_big.jpg
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/alap ... g/_big.jpg
Seuraavaksi jouduin irroittamaan webaston kokonaisuudessaan jotta pääsin käsiksi kompuraan jonka jälkeen olikin vuorossa jakotukki.
Jakotukin liittimien o-renkaat olivat antautuneet vuosien saatossa. Tarkoituksena olisi laittaa uudet o-renkaat ja varmistaa liitos hyväksi todetulla Ergon kierrekitillä!
Tässäpä parempi kuva vuotavasta tukista.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/1003 ... g/_big.jpg
Kovasti joutuu harrastamaan jotta pääsee joskus ajamaan...
Hauskana yhteensattumana vielä, Miten Mersu on onnistunut epäonnistumaan niin monella saralla vuosituhannen taitteessa!!!
Ruosteet, airmatic, sähköhäiriöt ja JOPA käyttöohjekirja on väärin ladottu
Olisin uteliaana tutkiskellut Comandin/puhelimen omituisuuksia ko. opuksesta, tosin sivut puuttuivat ja oli korvattu kahteen kertaan muilla!!!
Onkohan muille sattunut vastaavia?
Tekasin siihen "omakustanne" ulosvetäjän alapallonivelelle, joka hoiti homman kotiin! Tässäpä kuvia.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/alap ... g/_big.jpg
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/alap ... g/_big.jpg
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/alap ... g/_big.jpg
Seuraavaksi jouduin irroittamaan webaston kokonaisuudessaan jotta pääsin käsiksi kompuraan jonka jälkeen olikin vuorossa jakotukki.
Jakotukin liittimien o-renkaat olivat antautuneet vuosien saatossa. Tarkoituksena olisi laittaa uudet o-renkaat ja varmistaa liitos hyväksi todetulla Ergon kierrekitillä!
Tässäpä parempi kuva vuotavasta tukista.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/1003 ... g/_big.jpg
Kovasti joutuu harrastamaan jotta pääsee joskus ajamaan...
Hauskana yhteensattumana vielä, Miten Mersu on onnistunut epäonnistumaan niin monella saralla vuosituhannen taitteessa!!!
Ruosteet, airmatic, sähköhäiriöt ja JOPA käyttöohjekirja on väärin ladottu

Olisin uteliaana tutkiskellut Comandin/puhelimen omituisuuksia ko. opuksesta, tosin sivut puuttuivat ja oli korvattu kahteen kertaan muilla!!!
Onkohan muille sattunut vastaavia?
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Hieno auto ei siinä mitään, toivottavasti et herää tuosta tunteestaAvantgarde kirjoitti:Ajan nykyisin Jaguaarilla ... Laatuauto ja pelkkää hermolepoa 7 Mersun jälkeen!Onkohan muille sattunut vastaavia?

Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä
Projekti on valmis oikean alatukivarren ja vuotavan jakotukin suhteen.Seuraavaksi jouduin irroittamaan webaston kokonaisuudessaan jotta pääsin käsiksi kompuraan jonka jälkeen olikin vuorossa jakotukki.
Jakotukin liittimien o-renkaat olivat antautuneet vuosien saatossa. Tarkoituksena olisi laittaa uudet o-renkaat ja varmistaa liitos hyväksi todetulla Ergon kierrekitillä!
Kun sain kaikki nippuun ilman rengasta, niin ajattelin tehdä saippuakokeen
varmistaakseni tiiveyden. Autoon hypätessä ja kääntäessä avainta....Mittaristo kuoli! Vain oranssit neulat jäi palamaan.
Kaikki mahdolliset teot kävi mielessä Stenasta rasvattuun naruun

Tupakin poltettua aloin miettiä olisko akku hiipunut??? Pikainen tarkistus yleismittarilla osoitti jännitteeksi vain 8.8V Eli toivoa oli vielä. Akku siis
latinkiin ja parin tunnin päästä uusi yritys. Nyt heräsi mittaristo ja auto lähti
tulille! Aloin kuulostelemaan kompuraa...Eio eloakaan. Viddu! Kaikki liittimet tarkistukseen ja ei vieläkään eloa.
Seuraavaksi mietin mitähän kaikkea raja-arvoja järjestelmä tarvitsee käynnistyäkseen? päätin laskea
autoa alaspäin tunkeilta, ja kompura alkoi kovan metelin kera töihin!!!
Vaihtaessani jakotukin kumivaimentimia jotka oli hapristuneet/hajonneet,
jouduin ottamaan noin sopivat Etran hyllystä. Alkuperäinen oli kahdella M6 kierretapilla ja Etralta M6 ulko/sisä. Pultit oli hiukan pitkiä joten laitoin lisämutterin jolla kiristin tukin. Kompressori vastasi kuitenkin käydessään
pultteihin...No, onneksi oli puukkosaha ja sai poikki kannat! Nyt pelittää
ja on tiivis. Kerrankin "Brio, Onnistumisen iloa"
Tässäpä kuva tukista, toki vähän samea.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/ei%2 ... g/_big.jpg
Ja autokin nousi "mökkitie" asentoon
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/ilmassa.jpg/_big.jpg
Huomenissa olisi tarkoitus vaihtaa kuskin puolelle alatukivarsi ja
samalla kurkata se paineakku liittimineen!
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä
Homma edistyy taas. Sain tuossa vaihdettua myös vasemmalle puolelle alatukivarren.Huomenissa olisi tarkoitus vaihtaa kuskin puolelle alatukivarsi ja
samalla kurkata se paineakku liittimineen!
Itä-suomalaisten sivustujen mukaan on tullut päivityksiä ko. varsiin. Uudet ovatkin aikalailla jykevämmät.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/vert ... g/_big.jpg
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/vert ... g/_big.jpg
Irroitustyökalukin sopi hienosti toisellekkin puolelle.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/irro ... g/_big.jpg
Ja uusi paikoillaan.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/uusi ... g/_big.jpg
Tarkistin samalla paineakun liittimen mahdollisen vuodon varalta.
Ei ollut vuotoa

http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/pain ... g/_big.jpg
Lopuksi romut nippuun. Aika reippaan kokonen on tuo etulaikka...
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/reip ... g/_big.jpg
Seuraavaksi olikin siirtymä katsastuskonttorille...Ja leima tuli!
Kuinkahan paljon remontit olisikaan maksaneet jos olisi tarvinnut
käyttää paikallisella korvike-Veholla...

Seuraavana on vuorossa raidetankojen vaihto nivelineen, eberin bensansaanti on ongelmana,
nelipyöräsuuntaus, mahdollisesti nokkaketjun tarkistus/vaihto. Kyllä harrastettavaa riittää

W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Mitä uudempi niin sen enemmän tuntuu olevan harrastettavaa
Hienoa luke kyllä tälläisiä yksityiskohtaisesti selostettuja remonttitarinoita. Kun on vielä kuviakin. Varmasti monelle hyötyä vielä.

Hienoa luke kyllä tälläisiä yksityiskohtaisesti selostettuja remonttitarinoita. Kun on vielä kuviakin. Varmasti monelle hyötyä vielä.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Kiitoksia. Olen itse yrittänyt onkia tietoa ensin Suomesta, sitten lähinnä
jenkki -foorumeilta. Kotomaassa tuntuu olevan niin paljon hiljaisempaa
kyseisen kiesin ti-puolella. Onko syynä se että pelätään tekniikkaa vai
kenties omistajien pussi on paremmassa kunnossa kuin allekirjoittaneen
Toivottavasti näistä on omistajilleen hyötyä.
Tokihan tämä on selkeästi harrastepeli.
jenkki -foorumeilta. Kotomaassa tuntuu olevan niin paljon hiljaisempaa
kyseisen kiesin ti-puolella. Onko syynä se että pelätään tekniikkaa vai
kenties omistajien pussi on paremmassa kunnossa kuin allekirjoittaneen

Toivottavasti näistä on omistajilleen hyötyä.
Tokihan tämä on selkeästi harrastepeli.
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Hienoa remonttitarinaa, ja saattaa tulla hyödyksi itsellekin. Kuumeen kohteena W220, tod näk 320CDI, tai ehkä 400CDI..
Käyttöauto on aina ollut itselläni jonkinlaisen harrastelun kohde, perinteistä TI-meininkiä, hyvässä ja pahassa..
Oliko autollasi paljon ajeltu ennen kuin nuo remontit ilmaantuivat ajankohtaiseksi?

Käyttöauto on aina ollut itselläni jonkinlaisen harrastelun kohde, perinteistä TI-meininkiä, hyvässä ja pahassa..

Oliko autollasi paljon ajeltu ennen kuin nuo remontit ilmaantuivat ajankohtaiseksi?
Autohan on kuluttanut fossiilisia polttoaineita noin 35000 litraa matkan varrella, eli kilometreiksi muutettuna hiukan reilu 300.000kmEsprit kirjoitti: Oliko autollasi paljon ajeltu ennen kuin nuo remontit ilmaantuivat ajankohtaiseksi?

Syy osien vaihtoon/kunnostukseen lienee ikä ja edellisten omistajien
puutteellinen huolto(tai sitten olen liian tarkka).
Mutta asiaan. Kuten aiemmin kirjoitin alatukivarsien vaihdosta, niin
ko. remontin jälkeen oli ratti noin 25 astetta vinossa vasemmalle.
Sehän alkoi pahasti kivestämään ja mietin yhtenä vaihtoehtona
nelipyöräsuuntausta. Pähkittyäni asiaa, päätin itse ainakin tarkistaa kuinka
pielessä/missä asennossa pyörät ovat? Lähtökohdaksi mittasin lattian suoruuden, asetin levyn kappaleita jotta pääsin muutaman millin tarkkuuteen.
Auto sisään ja otin mitan vanteen keskeltä lokasuojan reunaan sekä edessä, että takana.
Seuraavaksi mittasin camber-kulmat. Apuna oli 4-pistelaser. Etu-vasen antoi lukemaksi +15mm:ä ja oikea +7mm:ä. Takana puolestaan vasen +11 ja oikea +1. Mitähän mahtaa olla tehtaan arvot???
Ohessa selventävä kuva
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/mitt ... g/_big.jpg
alareuna
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/mitt ... g/_big.jpg
yläreuna
Auraus tuli tarkistettua samalla. Tähän sovelsin muutamaa c-kiskoa ja samaista laseria. Auraukseksi sain 8mm:ä 800 millin matkalla. Yhtälöparilla lukemaksi tulee renkaan halkaisijalla noin 6,5milliä!
Siis kokonais-auraus.
Vasen eturengas ilmaan ja raidetanko auki, muutama kierros ja koeajolle.
Tilanne oli parempi mutta vielä hiukan lisää. Uusinnan jälkeen olin tulokseen tyytyväinen. Ratti suorassa ja ei vedellyt mihinkään.
Loppui vain ilta kesken etten ehtinyt suorittamaan tarkistusta lukemien suhteen.
Muutama kuva operaatiosta.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/mitt ... g/_big.jpg
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/mitt ... g/_big.jpg
Tämä oli aikalailla maalaisjärkeistetty versio, voi olla, että ei mennyt
oppisääntöjen mukaan...Seuraan tilannetta renkaiden suhteen, alkaako
kulumista tulla.
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Jaahans, itsellä kuten varmaankin suurimmalla osalla S omistajista, on kuskin puolen istuinlämmitin rikki. Siis tarkemmin istuinosasta.
Myöskin sivumuovit ovat enemmän tai vähemmän rikki.
Tänään päätin tutkiskella asiaa. Aluksi mietin helpointa konstia irroitukseen,
tulin kuitenkin aika nopeasti tulokseen, että koko jakkara mäelle!
Yllättävän painava on jakkara...
Tuoli oli kiinni neljällä E-kantaisella pultilla ja toki turvavyön pultti löytyi pienen luukun alta.
Lisäksi penkkiin tulee isohko liitin ja paineilma.
Irroitus oli tuottoisaa...alta löytyi 65 senttiä
Sivumuovin lerpottaminen johtui murtuneesta korvakkeesta ja yksi ruuvi
puuttui. Joku muukin on ollut siis utelias.
Istuinosa lähti varsin helposti irti, 4 pulttia ja johdot. Kuvassa istuinosa irti. Ja on sitten kaikenlaista säätömoottoria yms.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/selk ... g/_big.jpg
Raotin seuraavaksi varsinaista nahkaosaa, se on jollain muovinastoilla kiinni??? Sain kuitenkin sen verran tilaa ja näköyhteyttä elementtiin joka
on ilmeisesti ommeltu kiinni??? Se taitaakin olla perusteluna suolaiselle hinnalle
Pari kuvatusta
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/elem ... g/_big.jpg
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/elem ... g/_big.jpg
Seuraava mietintä olisi kuinka korvata vanha elementti???
Voisiko ajatella jotain universaalia esim. motonet, ja käyttää hyväksi
vain istuinosa??? Koska sekä istuin-, että selkäosassa on omat johdotukset.
Mahtaako tehon tarve olla millainen, entäpä onkohan elementissä omaa termostaattia??? Oliskohan jollakulla jotain tietoa?
Olisihan se mukavaa jos saisi lämppärin toimimaan tyyliin 40€ vs. 400€
Ai niin. Koeponnistin auton viime viikonloppuna ajamalla noin 2000km:ä
Tulipahan otettua myös kuva merkillisen pienestä kulutuksesta.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/1903 ... g/_big.jpg
Myöskin sivumuovit ovat enemmän tai vähemmän rikki.
Tänään päätin tutkiskella asiaa. Aluksi mietin helpointa konstia irroitukseen,
tulin kuitenkin aika nopeasti tulokseen, että koko jakkara mäelle!
Yllättävän painava on jakkara...
Tuoli oli kiinni neljällä E-kantaisella pultilla ja toki turvavyön pultti löytyi pienen luukun alta.
Lisäksi penkkiin tulee isohko liitin ja paineilma.
Irroitus oli tuottoisaa...alta löytyi 65 senttiä

Sivumuovin lerpottaminen johtui murtuneesta korvakkeesta ja yksi ruuvi
puuttui. Joku muukin on ollut siis utelias.
Istuinosa lähti varsin helposti irti, 4 pulttia ja johdot. Kuvassa istuinosa irti. Ja on sitten kaikenlaista säätömoottoria yms.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/selk ... g/_big.jpg
Raotin seuraavaksi varsinaista nahkaosaa, se on jollain muovinastoilla kiinni??? Sain kuitenkin sen verran tilaa ja näköyhteyttä elementtiin joka
on ilmeisesti ommeltu kiinni??? Se taitaakin olla perusteluna suolaiselle hinnalle

http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/elem ... g/_big.jpg
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/elem ... g/_big.jpg
Seuraava mietintä olisi kuinka korvata vanha elementti???
Voisiko ajatella jotain universaalia esim. motonet, ja käyttää hyväksi
vain istuinosa??? Koska sekä istuin-, että selkäosassa on omat johdotukset.
Mahtaako tehon tarve olla millainen, entäpä onkohan elementissä omaa termostaattia??? Oliskohan jollakulla jotain tietoa?
Olisihan se mukavaa jos saisi lämppärin toimimaan tyyliin 40€ vs. 400€

Ai niin. Koeponnistin auton viime viikonloppuna ajamalla noin 2000km:ä
Tulipahan otettua myös kuva merkillisen pienestä kulutuksesta.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/1903 ... g/_big.jpg
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Hyvin nukuttu yö auttaa aina! Olin ilmeisesti alitajunnassa kuutioinut asiaa. Välittömästi herätessä ymmärsin, että se elementtihän onSeuraava mietintä olisi kuinka korvata vanha elementti???
Voisiko ajatella jotain universaalia esim. motonet, ja käyttää hyväksi
vain istuinosa??? Koska sekä istuin-, että selkäosassa on omat johdotukset.
todellakin ihan tarkoituksella sellaista vaahtomuovihöttöä. Syykin on ihan yksinkertainen.

http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/istu ... g/_big.jpg
Eli, koska auto on varustettu tuuletetuin jakkaroin, niin se rajoittaa "uusio"-elementtien mallia. Elementin täytyisi olla myöskin "höttöä"
Tuuletuksesta kun en haluaisi luopua...
Jenkki ja muiden maiden Foorumeilla oli myöskin vastaavia vaivoja. Tuntuu todellakin olevan yleinen kiusa.
Joku oli myöskin utelemassa korvaamista halvemmalla elementillä, mutta ei ollut saanut vastausta.
Täytynee toimia pioneerinä jos/kun sopiva kokkare löytyy eikä lämmönsäädön/termostaatin kanssa tule ongelmia.
Ja tietenkin, että kaikki näyttää alkuperäisiltä ja toimii alkuperäisistä nappuloista.
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Autoa tuli taas rassattua. Ilmastointi toimii muutoin hyvin, mutta vielä on yksi
vikakoodi jäljellä. Multi-function sensor B31. Kokkare löytyy ilmanoton kotelon kyljestä. Irroitin anturin ja se oli aika hapettuneen näköinen päällepäin.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/anturi.jpg/_big.jpg
Taittelin klipsut ja avasin kannet. Sisälle on jossain vaiheessa päässyt kosteutta.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/hape ... g/_big.jpg
Taisi syy häiriöihin löytyä...Puhdistin hapettumat ainakin aluksi asetonilla ja koska tinaukset näytti olevan kunnossa taidan kokeilla alkaako pelaamaan.
Voikohan tuota millään testata kotioloissa???
On tullut myöskin huomioitua ajaessa jos on puuskittaista tuulta, niin kuuluu
ihan selvästi jostain kojelaudan päältä sellainen tuulen humina/kohahtelu.
Auto kun on muutoin varsin hiljainen niin se häiritsee. Aloin epäilemään olisko joku läpivienti tms. huonosti paikoillaan,
niinpä irroitin pyyhkimen vivut ja seuraavaksi oli tarkoitus ottaa varsinainen isohko muovilista, mutta millähän mahtaa olla kiinni???
Otin toki neljä muoviruuvia pois, mutta en uskalla repaista. Onko joku joskus irroittanut? Onko jokin jippo? Tässä on jonkulainen kuva
http://www.bildelsbasen.se/?index=defau ... d=18164791
Jos foorumilla on tuulilasien kanssa värkänneitä, niin tuohan täytyy ottaa pois ennen vaihtoa. Eli, saa antaa vihjeitä
vikakoodi jäljellä. Multi-function sensor B31. Kokkare löytyy ilmanoton kotelon kyljestä. Irroitin anturin ja se oli aika hapettuneen näköinen päällepäin.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/anturi.jpg/_big.jpg
Taittelin klipsut ja avasin kannet. Sisälle on jossain vaiheessa päässyt kosteutta.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/hape ... g/_big.jpg
Taisi syy häiriöihin löytyä...Puhdistin hapettumat ainakin aluksi asetonilla ja koska tinaukset näytti olevan kunnossa taidan kokeilla alkaako pelaamaan.
Voikohan tuota millään testata kotioloissa???
On tullut myöskin huomioitua ajaessa jos on puuskittaista tuulta, niin kuuluu
ihan selvästi jostain kojelaudan päältä sellainen tuulen humina/kohahtelu.
Auto kun on muutoin varsin hiljainen niin se häiritsee. Aloin epäilemään olisko joku läpivienti tms. huonosti paikoillaan,
niinpä irroitin pyyhkimen vivut ja seuraavaksi oli tarkoitus ottaa varsinainen isohko muovilista, mutta millähän mahtaa olla kiinni???
Otin toki neljä muoviruuvia pois, mutta en uskalla repaista. Onko joku joskus irroittanut? Onko jokin jippo? Tässä on jonkulainen kuva
http://www.bildelsbasen.se/?index=defau ... d=18164791
Jos foorumilla on tuulilasien kanssa värkänneitä, niin tuohan täytyy ottaa pois ennen vaihtoa. Eli, saa antaa vihjeitä

W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Kiitoksia! Yritän lähestyä ongelmia ihan maalaisjärjellä ja samalla laittaa yleiseen jakoon.jameri kirjoitti:ihan pakko kommentoida, todella hienoa ja viitseliästä raportointia, harmi ettei enään ole omaa ässää monet noista oli syitä miksi luovuin.
Korjasitko itse vai käytitkö pajalla? Vai annoitko periksi ja pistit kiertoon

Vielä on pitkä lista jäljellä läpikäytävistä kohteista...Katsotaan mitä seuraavaksi jahka saan jakkaran kuntoon. Sekin tarkoittanee starin päässä
käyntiä pahimmillaan(jouduin irroittamaan kaapelin ohjausyksiköstä penkin alta) Jos sitä joskus vaurastuisi, että sais itselle kunnon testerit!
Niin, jossain vaiheessa olisi tarkoitus tehdä lista kunnostetuista kohteista
OEM -numeroineen ja vastaavina korvikkeina kera n. hintojen. Siitä olisi
varmasti apua muille nikkaroijille.
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Se näyttää helpolta kun sen osaa - ammattilaisen merkki.isk kirjoitti:Benjaminilla on oikea lähestymiskulma ja osaamistaso näihin "uudempiin" laitoksiin. Hyvä tuosta tulee ja taitaa olla jo.
Ikävä kyllä useimmat joutuvat nielemään oman osaamistasonsa ja päätyvät ratkaisuihin, jotka eivät tuo näitä keskusteluketjuja lisää.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Joo pajalle meni kun ei ollut mitään käsitystä kuinka lähestyä vaikkapa tuota penkki ongelmaaBenjamin kirjoitti:Kiitoksia! Yritän lähestyä ongelmia ihan maalaisjärjellä ja samalla laittaa yleiseen jakoon.jameri kirjoitti:ihan pakko kommentoida, todella hienoa ja viitseliästä raportointia, harmi ettei enään ole omaa ässää monet noista oli syitä miksi luovuin.
Korjasitko itse vai käytitkö pajalla? Vai annoitko periksi ja pistit kiertoon![]()
Vielä on pitkä lista jäljellä läpikäytävistä kohteista...Katsotaan mitä seuraavaksi jahka saan jakkaran kuntoon. Sekin tarkoittanee starin päässä
käyntiä pahimmillaan(jouduin irroittamaan kaapelin ohjausyksiköstä penkin alta) Jos sitä joskus vaurastuisi, että sais itselle kunnon testerit!
Niin, jossain vaiheessa olisi tarkoitus tehdä lista kunnostetuista kohteista
OEM -numeroineen ja vastaavina korvikkeina kera n. hintojen. Siitä olisi
varmasti apua muille nikkaroijille.


Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
No niin. Sain sen suojamuovin irti. Lähti laittamalla leveä talttaruuvimeisseli lasin ja listan väliin ja kampeamalla suoraan ylöspäin.Benjamin kirjoitti:Autoa tuli taas rassattua. Ilmastointi toimii muutoin hyvin, mutta vielä on yksi
vikakoodi jäljellä. Multi-function sensor B31. Kokkare löytyy ilmanoton kotelon kyljestä. Irroitin anturin ja se oli aika hapettuneen näköinen päällepäin.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/anturi.jpg/_big.jpg
Taittelin klipsut ja avasin kannet. Sisälle on jossain vaiheessa päässyt kosteutta.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/hape ... g/_big.jpg
Taisi syy häiriöihin löytyä...Puhdistin hapettumat ainakin aluksi asetonilla ja koska tinaukset näytti olevan kunnossa taidan kokeilla alkaako pelaamaan.
Voikohan tuota millään testata kotioloissa???
On tullut myöskin huomioitua ajaessa jos on puuskittaista tuulta, niin kuuluu
ihan selvästi jostain kojelaudan päältä sellainen tuulen humina/kohahtelu.
Auto kun on muutoin varsin hiljainen niin se häiritsee. Aloin epäilemään olisko joku läpivienti tms. huonosti paikoillaan,
niinpä irroitin pyyhkimen vivut ja seuraavaksi oli tarkoitus ottaa varsinainen isohko muovilista, mutta millähän mahtaa olla kiinni???
Otin toki neljä muoviruuvia pois, mutta en uskalla repaista. Onko joku joskus irroittanut? Onko jokin jippo? Tässä on jonkulainen kuva
http://www.bildelsbasen.se/?index=defau ... d=18164791
Jos foorumilla on tuulilasien kanssa värkänneitä, niin tuohan täytyy ottaa pois ennen vaihtoa. Eli, saa antaa vihjeitä
Oli vain niin tiukassa että meinasi usko loppua... Tein tiiveystestin lasin alareunan suhteen,
eli sisälle taittelin A4-arkin lähelle alareunaa ja ulkoa puhalsin paineilmaa. Ei alkanut arkki vipattamaan???
Tarkistin kaikki läpiviennit ja ohjausakselin kumen, ei mitään vikaa...Taas siis tupakiksi. Seuraavaksi purin ilmanottokotelon konehuoneen puolelta.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/ilma ... g/_big.jpg
Kuvassa näkyy sisääntulevanilman läppä. Se on yhdistetty tangolla toiseen läppään joka taas puolestaan on sähköohjattu. Jos olen oikein ymmärtänyt,
niin kun samainen tunnistin joka haistelee tuloilmaa(epäpuhtauksia yms.) ja toinen osa siitä kosteutta ja lämpötilaa,
niin se voi siis toimia epäloogisesti väliin aukaisten/sulkien tai jopa jättäen raolleen molemmat läpät!
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/hans ... g/_big.jpg
Tuossa kuvassa siis hanskakotelo poistettu ja raitisilmasuodattimet näkösällä. Toinen läppä ei näy kunnolla, mutta on sen vaijerin takana ja
suorassa yhteydessä kojelaudan sisälle! Kuulostaa varsin loogiselta.
Jahka saan kaikki kuntoon, niin suoritan koeajon ILMAN hanskokoteloa kera kaverin joka saa kunniatehtävän kyykkiä taskulampun kanssa apukuskin puolella

Toki toivoa sopii, että ko. tunnistin tuli kuntoon puhdistuksella ja koko vaivasta pääsee kokonaisuudessaan eroon, samalla autokin olisi hiljainen.
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Niin, tuli nysvättyä muutakin...Päätin alkaa opettelemaan kiillotuskoneen käyttöä. Sopiva uhri oli aluksi vanhan 220:n kuluneet jalopuuosat keskikonsolista.
Hain automaaliliikkeestä Mirkan PolarShine -hiomalitkua ja appiukolta on ollut lainassa hionta rälläkkä. Pikkukokeen jälkeen rohkaisin mieleni ja purin
Ässästä vaihdekepin ympäriltä puut. Muutama kuva alusta.
Alkutilanne.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/pure ... g/_big.jpg
Kepin ympärystö osina.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/l%C3 ... g/_big.jpg
Ja sen ympärillä oleva.
Puuhastelun tulos!
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/kiil ... g/_big.jpg(Jäi vielä kromiin naarmut, kun on sen verran ohutta, ettei arvannut paljoa hioa...)
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/valmis2.jpg/_big.jpg
Lopuksi vahasin osat! Luonnossa on paremman näköisiä, aika kelvoton tuo kännykamera.
Nyt kerään rohkeutta aloittaa muiden osien kunnostusta. Suurin työ on pitkässä listassa kojelaudassa, siinä kun on yksi halkeama.
Mietin vielä sopivaa menetelmää ja aineita. Onko jollain kokemuksia, saa antaa ehdotuksia, ettei tarttis pyörää keksiä uudestaan
Penkki on myös kunnossa, tarvitsee vain kasata loppuun, huomenna on uusi päivä
Hain automaaliliikkeestä Mirkan PolarShine -hiomalitkua ja appiukolta on ollut lainassa hionta rälläkkä. Pikkukokeen jälkeen rohkaisin mieleni ja purin
Ässästä vaihdekepin ympäriltä puut. Muutama kuva alusta.
Alkutilanne.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/pure ... g/_big.jpg
Kepin ympärystö osina.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/l%C3 ... g/_big.jpg
Ja sen ympärillä oleva.
Puuhastelun tulos!
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/kiil ... g/_big.jpg(Jäi vielä kromiin naarmut, kun on sen verran ohutta, ettei arvannut paljoa hioa...)
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/valmis2.jpg/_big.jpg
Lopuksi vahasin osat! Luonnossa on paremman näköisiä, aika kelvoton tuo kännykamera.
Nyt kerään rohkeutta aloittaa muiden osien kunnostusta. Suurin työ on pitkässä listassa kojelaudassa, siinä kun on yksi halkeama.
Mietin vielä sopivaa menetelmää ja aineita. Onko jollain kokemuksia, saa antaa ehdotuksia, ettei tarttis pyörää keksiä uudestaan

Penkki on myös kunnossa, tarvitsee vain kasata loppuun, huomenna on uusi päivä

W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Ensiksi osoitan kunnioitusta viitseliäisyyttäsi kohtaan, on ystävällistä ja epäitsekästä jakaa tietoa tällä tavoin - welldone.
Minulla on vuoden 2000 s500, kohta kuukauden ollut. Olen omaan loivaliikkeiseen tapaani ottanut vähän tuntumaa autoon ja eräänlainen fiksilista onkin jo hahmottunut. Takakontin paneelin alta kurkkii hyvin etenevä ruoste, ihan samoin kuin edellisessä e38 bemarissa, eli sama hoito taasen edessä. Tosin luukun pystyosan maalaus ja purku/kasaus ostopalveluina hämeenlinnassa kohtuulliset 250 e, jälki oli loistavaa. Samoin apparin oven kulmassa on jostakin syystä maalin irronneet. Muualta en ole löytänyt värivikoja.
Tuulilasi menee vaihtoon, nyt saamissani seitsemässä tarjouksessa hinta vaihteli hämmästyttävän vähän ollen haarukassa 480 - 600 e, mutta kuusi tarjousta ja vaihtelu 20 euroa.
Kuskin penkki on aika rumassa kunnnossa, se on vaaleata nahkaa ja siinä on pintanahassa pari skraadua ja se näyttää muutoinkin törkyiseltä. Kotikonstein ei muuttunut oikein miksikään pesun ja hoidon jälkeen. Kysyin ennallistamista verhoomosta, siis käytännössä kait tarkoittaa täydellistä uutta käsittelyä ja onhan nuo molemmat penkit saatava samalle tasolle, niin 400-700 oli hinta-arvio kun vie penkit irroitettuina paikalle.
Vanteiksi kesäksi hankin Ronalin mallin 90-luvultaf (8,5-18), jota oli kait eniten sl-malleissa. En pidä uudemmista kotkotuksista kun olen fossiili. Onneksi ilmajousitus tuntuu toimivan täysin, säätyy ripeästi, kompura ei kuulu käyvän ylimääräisiä ja yölläkään ei lysähdä kasaan.
Vielä kun saisi rattiin parin kulahtaneen namiskan tilalle uudet, varaosana myydään katkaisinpakettia esimerkiksi autokeskuksessa 310e vaikka en kyllä tarvitsisi kuin pari muovin palaa. Edellisellä tai -sillä omistajilla on ollut ihme tapa hinkata noita nappeja, en muuten ymmärrä tuota kulumaan. Puhaltimen säätimisestä on joku taltioinut itselleen kuskinpuolen säätimen kuoren.
Lämmönsäätö ei reagoi eri lämpötila-asetuksiin, on kait jäänyt noin 23 asteen kohdille, kylmällä lämpöä riittää, mutta kun viimeksi pluskelillä koitin täysillä, niin ei muuttunut kabiinin lämpötila mihinkään. Bemarista vaihdoin ns. närhenmunat, silloin uupui apparin lämmöt kokonaan ja solenoidiventtiili oli jumiutunut lopullisesti kiinni.
Eli etsiskelen osina myytävää autoa, josta saisi jo monta pulmaa ratkaistuksi. Olen ollut autoon kaikkiaan tyytyväinen näiden reilun parin tuhannen kilsan jälkeen. Ehdottomasti paras auto millä olen ajanut. Kulutus on ollut seka-ajossa pääosin työmatkaa noin 30 km 12,2 litraa viimeisellä reilulla tuhannella. Maantievoittosella vie useimmiten 11,5 litraa, on muuten sama kulutus kuin kaupunkiajossa, tuntuu koneen puolikäyttö tepsivän todella merkittävästi.
Viimeksi vaihdoin raitisilmasuodattimet, vaihtohommaan sain vinkin täältä foorumilta ja se kävikin joutuun, alle puoli tuntia niin tuli vielä säädettyä hanskalokeron avaus ja lukko samalla.
Toivottavasti saamme lukea jatkossakin vastaavia kertomuksia, ja jos saisi itsekin kertoiltua jotakin hyödyllistäkin em. kerrotun löpinän lisäksi.
Minulla on vuoden 2000 s500, kohta kuukauden ollut. Olen omaan loivaliikkeiseen tapaani ottanut vähän tuntumaa autoon ja eräänlainen fiksilista onkin jo hahmottunut. Takakontin paneelin alta kurkkii hyvin etenevä ruoste, ihan samoin kuin edellisessä e38 bemarissa, eli sama hoito taasen edessä. Tosin luukun pystyosan maalaus ja purku/kasaus ostopalveluina hämeenlinnassa kohtuulliset 250 e, jälki oli loistavaa. Samoin apparin oven kulmassa on jostakin syystä maalin irronneet. Muualta en ole löytänyt värivikoja.
Tuulilasi menee vaihtoon, nyt saamissani seitsemässä tarjouksessa hinta vaihteli hämmästyttävän vähän ollen haarukassa 480 - 600 e, mutta kuusi tarjousta ja vaihtelu 20 euroa.
Kuskin penkki on aika rumassa kunnnossa, se on vaaleata nahkaa ja siinä on pintanahassa pari skraadua ja se näyttää muutoinkin törkyiseltä. Kotikonstein ei muuttunut oikein miksikään pesun ja hoidon jälkeen. Kysyin ennallistamista verhoomosta, siis käytännössä kait tarkoittaa täydellistä uutta käsittelyä ja onhan nuo molemmat penkit saatava samalle tasolle, niin 400-700 oli hinta-arvio kun vie penkit irroitettuina paikalle.
Vanteiksi kesäksi hankin Ronalin mallin 90-luvultaf (8,5-18), jota oli kait eniten sl-malleissa. En pidä uudemmista kotkotuksista kun olen fossiili. Onneksi ilmajousitus tuntuu toimivan täysin, säätyy ripeästi, kompura ei kuulu käyvän ylimääräisiä ja yölläkään ei lysähdä kasaan.
Vielä kun saisi rattiin parin kulahtaneen namiskan tilalle uudet, varaosana myydään katkaisinpakettia esimerkiksi autokeskuksessa 310e vaikka en kyllä tarvitsisi kuin pari muovin palaa. Edellisellä tai -sillä omistajilla on ollut ihme tapa hinkata noita nappeja, en muuten ymmärrä tuota kulumaan. Puhaltimen säätimisestä on joku taltioinut itselleen kuskinpuolen säätimen kuoren.
Lämmönsäätö ei reagoi eri lämpötila-asetuksiin, on kait jäänyt noin 23 asteen kohdille, kylmällä lämpöä riittää, mutta kun viimeksi pluskelillä koitin täysillä, niin ei muuttunut kabiinin lämpötila mihinkään. Bemarista vaihdoin ns. närhenmunat, silloin uupui apparin lämmöt kokonaan ja solenoidiventtiili oli jumiutunut lopullisesti kiinni.
Eli etsiskelen osina myytävää autoa, josta saisi jo monta pulmaa ratkaistuksi. Olen ollut autoon kaikkiaan tyytyväinen näiden reilun parin tuhannen kilsan jälkeen. Ehdottomasti paras auto millä olen ajanut. Kulutus on ollut seka-ajossa pääosin työmatkaa noin 30 km 12,2 litraa viimeisellä reilulla tuhannella. Maantievoittosella vie useimmiten 11,5 litraa, on muuten sama kulutus kuin kaupunkiajossa, tuntuu koneen puolikäyttö tepsivän todella merkittävästi.
Viimeksi vaihdoin raitisilmasuodattimet, vaihtohommaan sain vinkin täältä foorumilta ja se kävikin joutuun, alle puoli tuntia niin tuli vielä säädettyä hanskalokeron avaus ja lukko samalla.
Toivottavasti saamme lukea jatkossakin vastaavia kertomuksia, ja jos saisi itsekin kertoiltua jotakin hyödyllistäkin em. kerrotun löpinän lisäksi.
Joo, itse kysyin muuan päivä sitten hintaa-> 500€ halvempi ja akustinen lasi 600€. Mulla on pieniä kiveniskuja+naarmuja, muttei säröjä.kinsse kirjoitti: Tuulilasi menee vaihtoon, nyt saamissani seitsemässä tarjouksessa hinta vaihteli hämmästyttävän vähän ollen haarukassa 480 - 600 e, mutta kuusi tarjousta ja vaihtelu 20 euroa.
Ajattelin tilata hiontatahnaa ja kiillottaa koemielessä ruudun. Saas nähdä kuinka käy:roll:
Millä aineilla puhdistit??? Ja minkälaista hoitoainetta käytit???Kuskin penkki on aika rumassa kunnnossa, se on vaaleata nahkaa ja siinä on pintanahassa pari skraadua ja se näyttää muutoinkin törkyiseltä. Kotikonstein ei muuttunut oikein miksikään pesun ja hoidon jälkeen. Kysyin ennallistamista verhoomosta, siis käytännössä kait tarkoittaa täydellistä uutta käsittelyä ja onhan nuo molemmat penkit saatava samalle tasolle, niin 400-700 oli hinta-arvio kun vie penkit irroitettuina paikalle.
Penkkeihin pitäisi saada sopivia maalejakin, kysyhän jäsen Eugenilta myös mahdollista kunnostusta, on sitten hieno jälki!
Maltahan vielä mielesi kulahtaneiden namiskojen suhteen...Tutkimustyö on etenemässä ko. asian suhteen, että voisi kotikonstein pinnottaa neVielä kun saisi rattiin parin kulahtaneen namiskan tilalle uudet, varaosana myydään katkaisinpakettia esimerkiksi autokeskuksessa 310e vaikka en kyllä tarvitsisi kuin pari muovin palaa. Edellisellä tai -sillä omistajilla on ollut ihme tapa hinkata noita nappeja, en muuten ymmärrä tuota kulumaan. Puhaltimen säätimisestä on joku taltioinut itselleen kuskinpuolen säätimen kuoren.

Omassa oli jo hankittaessa hävinnyt kuskin penkin säätönappula...
Ja ei kun tekemään itse

Teeppäs itsediagnostiikka sille ilmastoinnille. Eli aktiivisuod+rest -nappulat pohjaan noin viideksi sekunniksi, sen jälkeen alkaa testaus.Lämmönsäätö ei reagoi eri lämpötila-asetuksiin, on kait jäänyt noin 23 asteen kohdille, kylmällä lämpöä riittää, mutta kun viimeksi pluskelillä koitin täysillä, niin ei muuttunut kabiinin lämpötila mihinkään. Bemarista vaihdoin ns. närhenmunat, silloin uupui apparin lämmöt kokonaan ja solenoidiventtiili oli jumiutunut lopullisesti kiinni.
Jos on vikakoodeja, niin niihin löytyy selvitykset netistä. Täällä on kattavaa tietoa ilmastoinnista.
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/5 ... -30-02.pdf
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...