Edessä olisi ”uuden ” auton laitto ja harkitsen kovasti joko ML:ää tai R-sarjalaista.
Vaatimuksena ovat neliveto ja airmatic. Hyvää ajettavuutta, hiljaisuutta ja lämpimyyttä arvostan. Ajo tapahtuu pääasiassa pohjois-suomessa sorateillä. Varsinaista maastoajoa en harrasta, joten ne ominaisuudet eivät ole ykkösasia, tosin joskus joutuu ajamaan aikamoisessa kinoksessa.
Kertokaahan kokemuksia ja mielipiteitä em. autoista ja niiden ominaisuuksista, kumpaan suuntaan kallistua?
Varsinkaan ärrästä en täältä haulla löydä oikein mitään , auttakee.
ML vai R-sarja?
- Petri.Kemppainen
- Mersumies

- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
ML:stä, R:stä eikä GL:stäkään ei ole omaa kokemusta kuin koeajoilta mutta jos nelivetoisia Airmatic-autoja haetaan niin onhan niitä monia muitakin kuin nuo GL, R ja ML (jos nuo sitten ovat Airmaticeja, en ole niihin sen vertaa perehtynyt mutta uskotaan). Esim. E-sarjaan saa nelivedon ja Airmaticin ja on varmaan mukavampi ajella sorateillä jos maasto-ominaisuudet eivät ole tärkein asia. Myös S-mersun saa nelikkona ja taitaa olla samaa hintaluokkaa kuin GL. Lumikinoksissa taitaa joku ML tai GL mennä isomman maavaran takia paremmin vaikka sedanit/farmaritkin saa Airmaticilla nostettua ylös.Petri.Kemppainen kirjoitti:Haluatko lisää vaihtoehtoja .
Oletko vilkaissut GL mersua sekin on nelikko ja varmaan mukavin sorateille . Muuta en osaa kertoa kun en ikänä ole sellaista edes kokeillut .
Onnea etsintään .
Ajoin R;llä ,j a kyllä oli vakaa kulkine vaikka oli polannetta tiellä ja hiljainen
menijä.
Tilat on hyvät tuossa isommassa mallissa /7,hklö
Tässä piiitkä esite.
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... #chapter=1
menijä.
Tilat on hyvät tuossa isommassa mallissa /7,hklö
Tässä piiitkä esite.
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... #chapter=1
No itse sanoisin, että R ehdottomasti
Sellaisella tullut päästeltyä nyt n. 10 tmailia, ja kyyti on kyllä mukavaa.
Välillä jää sillä ajamatta, ja kun palaa rattiin, niin huomaa kuinka mukava kyyti siinä onkaan. (huom. Corvette on jäänyt useimmiten talliin ärrän sijaan, kertoo jotain millä on kiva ajella
)
Mutka-ajoon Airmatic sport asentoon ja ei edes huomaa ajavansa korkeampaa autoa... Itselle ML tuntuu turhan korkealta, tykkään ärrän henkilöautomaisemmasta olemuksesta. Tosin just eilen kävin koeajamassa GL:ää (en ostomielessä, vaan ihan muuten vain), eikä siinä kyllä ainakaan korkeus ollut mitenkään haitaksi.
En ole nyt aivan satavarma, mutta musta tuntuu, että ML ja R on sama maavara, eli pitäisi soveltua samanlaisiin paikkoihin. Samaan alustaanhan ne perustuu. Voin olla väärässäkin
Mutka-ajoon Airmatic sport asentoon ja ei edes huomaa ajavansa korkeampaa autoa... Itselle ML tuntuu turhan korkealta, tykkään ärrän henkilöautomaisemmasta olemuksesta. Tosin just eilen kävin koeajamassa GL:ää (en ostomielessä, vaan ihan muuten vain), eikä siinä kyllä ainakaan korkeus ollut mitenkään haitaksi.
En ole nyt aivan satavarma, mutta musta tuntuu, että ML ja R on sama maavara, eli pitäisi soveltua samanlaisiin paikkoihin. Samaan alustaanhan ne perustuu. Voin olla väärässäkin
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe




