W124 Jousen vaihto,tällä työkalulla?
W124 Jousen vaihto,tällä työkalulla?
Onnistuuko tämmösellä?
http://www.auctiva.com/hostedimages/sho ... 0&format=0
http://www.auctiva.com/hostedimages/sho ... 0&format=0
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Näyttää aivan järkyttävän hepposeilta mersun jousien vaihtamiseen. Noita en itse käyttäisi.
Onnistuuhan se muuten vaikka ilman puristinta ja kokeiltukin on mutta sitten ostin biltemasta mersuun tarkoitetut puristimet.
Onnistuuhan se muuten vaikka ilman puristinta ja kokeiltukin on mutta sitten ostin biltemasta mersuun tarkoitetut puristimet.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ok. Ajattelin vaan kysästä ku olivat hieman arvokkaammat kuin yleensä,ja olihan nuissa tuo joku turvasysteemiki...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Kerran se osto vaan kirpasee! Itseä ei ole kyllä harmittanu kertaakaan noiden osto ku noilla vaihtelee niitä jousia vaikka huviksee 
Tai jos et raaski ostaa nii laita foorumille ilmoitus että vuokrataan, kyllähän noita puristimia alkaa olemaa jo yhellä jos toisellaki ja naapuri foorumilla noita sai ainaki ennen lainattua postikulujen hinnalla mut niitä joutuu välillä jonottamaan.

Tai jos et raaski ostaa nii laita foorumille ilmoitus että vuokrataan, kyllähän noita puristimia alkaa olemaa jo yhellä jos toisellaki ja naapuri foorumilla noita sai ainaki ennen lainattua postikulujen hinnalla mut niitä joutuu välillä jonottamaan.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Joo Biltemassa näyttiki olevan puristimet hintaan 219€.
Pittääpä käydä hakemassa sitte nuo,maksavat ittensä nopiaa takas ku tuntuu nuita jousia katkeilevan vähän väliä...
Pittääpä käydä hakemassa sitte nuo,maksavat ittensä nopiaa takas ku tuntuu nuita jousia katkeilevan vähän väliä...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Olishan tuo noilla työkaluilla hauskaa ja ehkä vaarallistakin nähdä 4-maticin etujosen vaihtotyö.jjk300td kirjoitti:En ole koskaan jousia vaihtaessani tarvinnut jousipuristimia. Hyvä hallitunkki, sorkkarauta tms. rauta tanko. Tietysti noilla työkaluilla suunnitelmallisuus ja varovaisuus täytyy olla kunnossa, niinkun aina jousen vaihto puuhissa.

W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
en muista kuka kirjoitti jossakin topikissa oikein loistavasti.jjk300td kirjoitti:En ole koskaan jousia vaihtaessani tarvinnut jousipuristimia. Hyvä hallitunkki, sorkkarauta tms. rauta tanko. Tietysti noilla työkaluilla suunnitelmallisuus ja varovaisuus täytyy olla kunnossa, niinkun aina jousen vaihto puuhissa.
"jouseen on varastoitu valtavasti (liike)energiaa.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Jep, ja en minä niin siitä liikkeen nopeudestakaan, mutta jos pää lähtee mukana.AMKainuu kirjoitti:En kyllä ite noilla rupeais vaihtamaan. Kunnon puristin tai teettää pajalla. Se on tuo jousi yllättävän nopealiikkeinen jos irti pääsee!
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
jousipuristin
Valmistettiin eilen ton tapaiset "jousipuristimet" Lattaraudasta, kierretangosta ja muttereista. Saas nähä miten noilla onnistuu jousien vaihto.. 

M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Re: jousipuristin
älä kokeile, edes mihinkään lievempiin jousiin, mersun jousista nyt puhumattakaan...tähtipirssi kirjoitti:Valmistettiin eilen ton tapaiset "jousipuristimet" Lattaraudasta, kierretangosta ja muttereista. Saas nähä miten noilla onnistuu jousien vaihto..
ja itse tehty laskuvarjohan on turvallinen, noihin puristimiin verrattuna

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: jousipuristin
Komppaan yllämainittua. Älä vaan sekaannu noihin rimpuloihin.napa kirjoitti:älä kokeile, edes mihinkään lievempiin jousiin, mersun jousista nyt puhumattakaan...tähtipirssi kirjoitti:Valmistettiin eilen ton tapaiset "jousipuristimet" Lattaraudasta, kierretangosta ja muttereista. Saas nähä miten noilla onnistuu jousien vaihto..
ja itse tehty laskuvarjohan on turvallinen, noihin puristimiin verrattuna
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: jousipuristin
Kannattaa harkita onko se hyöty merkittävä kun noita nyyttoneita alkaa puristamaan kasaan omatekoisilla työkaluilla.10 tai kaksi menee kuitenkin osiin ja toimivuudesta ei ole takeita.Noilla oikeillakin puristimillatähtipirssi kirjoitti:Valmistettiin eilen ton tapaiset "jousipuristimet" Lattaraudasta, kierretangosta ja muttereista. Saas nähä miten noilla onnistuu jousien vaihto..
on aika jännää

40-60 euroa maksaa vaihtotyö korjaamolla ja saa vielä kahvit kaupan päälle
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Älä käytä!
Kalliissa merkkiliikkeesäkin on vain tunnin työ eli reilusti alle 100 euroa.
Mitenkäs puristat uuden jousen kasaan - se on aika pitkä?
Hullulla on halvat huvit ja Rönttämiehillä ilmaiset.
Mitenkäs puristat uuden jousen kasaan - se on aika pitkä?
Hullulla on halvat huvit ja Rönttämiehillä ilmaiset.
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Kompaan edellisiä epäilijöitä,ei kannata leikkiä nuilla leluilla,vahingot vakavia,kun kohalle osuu...tuo bilteman setti on ihan asiallinen varovainen senkin kanssa sopii olla!!
On tullut nähdyksi erään taksi isännän hallissa kahden konepellin kautta ja sisäseinästä läpi mennyt 123 etujousi,jos olisi osunut asentajaan ties miten olisi käynyt!?? Oli tuuria matkassa...kumpikaan ei enään talaa tässä hiippakunnassa,isäntä tai asentaja...mut eivätpä lähteneet liian aikaisinkaan....
Tuossa 124 etujousessa kasaan laitettuna on hirmuiset jousivoimat vääntää tuollaiset koukku tsydeemit helposti solmuun ja sitten lähtee...
Toki konstit on monet ja moni onnistunutkin,mut hei jos vähänkin jousien kanssa enämpi puljaa niin kunnon puristimet on jo senverta edukaat,että
toineeko leikkiä noiden viritysten kanssa??
T.Jaakko.P
On tullut nähdyksi erään taksi isännän hallissa kahden konepellin kautta ja sisäseinästä läpi mennyt 123 etujousi,jos olisi osunut asentajaan ties miten olisi käynyt!?? Oli tuuria matkassa...kumpikaan ei enään talaa tässä hiippakunnassa,isäntä tai asentaja...mut eivätpä lähteneet liian aikaisinkaan....
Tuossa 124 etujousessa kasaan laitettuna on hirmuiset jousivoimat vääntää tuollaiset koukku tsydeemit helposti solmuun ja sitten lähtee...
Toki konstit on monet ja moni onnistunutkin,mut hei jos vähänkin jousien kanssa enämpi puljaa niin kunnon puristimet on jo senverta edukaat,että
toineeko leikkiä noiden viritysten kanssa??
T.Jaakko.P
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
Jebajee!
Niin no... niin 
Ne on nelisatasta kulutuslevyä, kymppimillistä ne laput ja 20mm kierretankoa kyllä sen pitäis kestää!


Ne on nelisatasta kulutuslevyä, kymppimillistä ne laput ja 20mm kierretankoa kyllä sen pitäis kestää!



M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Re: Jebajee!
400 kulutuslevy ei ole "lattarautaa", mistä ensin ilmoitit ne tehneesitähtipirssi kirjoitti:Niin no... niin
Ne on nelisatasta kulutuslevyä, kymppimillistä ne laput ja 20mm kierretankoa kyllä sen pitäis kestää!![]()
![]()

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
http://koti.welho.com/aaptervi/220/jouset.JPG
Meneekö tommoset pystärin etujouset niillä bilteman puristimilla, hitto noi etujouset on melkein polveen asti pitkät
Meneekö tommoset pystärin etujouset niillä bilteman puristimilla, hitto noi etujouset on melkein polveen asti pitkät

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: jousipuristin
Tein vastaavat myös latasta ja 20 mm kierretangosta kun puristin matikin etujousia keskeltä kasaan. Kyllä pultti ja kierre kestää, mutta kun alkaa jousi olla melkein kasassa niin alkaa kierre ahdistamaan ja pyrkii kiertämään kierretangon mukana myös lattarautaa, jolloin se pyrkii kääntymään jousen toiseen reunaan ja jousi onkin sitten mutkalla eikä toiveita saada irti. Mutta jos tekee ylä ja alapään ristin malliseksi ja oikeaan kallistus muotoon niin voisi pelittää.tähtipirssi kirjoitti:Valmistettiin eilen ton tapaiset "jousipuristimet" Lattaraudasta, kierretangosta ja muttereista. Saas nähä miten noilla onnistuu jousien vaihto..
Mut jos edellä tarkoitit sivulta puristavat niin meinaa järeiden pulttien kanssa tulla ahdasta...ja vaarallista.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Jos siellä on alatukivarressa tai konehuoneen puolella reikä tuota puristinta varteen nii meneehän ne ja ei noi muidenkaa mallien vakio jouset mitää ihan lätysköitä oleAapo.T kirjoitti:http://koti.welho.com/aaptervi/220/jouset.JPG
Meneekö tommoset pystärin etujouset niillä bilteman puristimilla, hitto noi etujouset on melkein polveen asti pitkät

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89