Paras/kestävin turbodiesel virittää?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Expansion
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 13.03.2010 23:24

Paras/kestävin turbodiesel virittää?

Viesti Kirjoittaja Expansion »

Mikäs olisi näistä alle kolmilitraseista turbodiesel mersuista kestävin tai järkevin virittää ?
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

om606 eikö näin ole
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo kunkku on paras! ja on karvan alle 3l ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Varmaan riippuu aika paljon mitä meinaat virittämisellä ja paljon sitä tehoa tarvis saada ja millaista ajoa sen pitää kestää?
Jos virittämine o että laitellaan mynän pumppu ja iso lätty kylkeen nii sanoisin jotta ylitte 400hv tavoitteilla OM606 ja jos 400 taikka alle nii 605
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

virittää

Viesti Kirjoittaja esko »

Expansion
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 13.03.2010 23:24

Viesti Kirjoittaja Expansion »

Jos tavoitteena on 300hv om605:sta eli 2.5TD niin kumpi kestää paremmin automaatti vai manuaali?
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Noilla tehoilla lienee vielä aivan sama =)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
muuris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 02.06.2008 11:35
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja muuris »

nj^ kirjoitti:Noilla tehoilla lienee vielä aivan sama =)
Erään kauppiaan 'vahvistetut' 722.3 autom. lootat kun ei kestä tuotakaan..
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Expansion kirjoitti:Jos tavoitteena on 300hv om605:sta eli 2.5TD niin kumpi kestää paremmin automaatti vai manuaali?
Ison kutosen perästä manuaali tietenki. Ei mee se vähänenki voima sen mehumankelin vatkaamisee.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

loota

Viesti Kirjoittaja esko »

os tavoitteena on 300hv om605:sta eli 2.5TD niin kumpi kestää paremmin automaatti vai manuaali?
Ison kutosen perästä manuaali tietenki. Ei mee se vähänenki voima sen mehumankelin vatkaamisee.

-tai laittaa TH350 merssun koneen jatkoks 8)
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: loota

Viesti Kirjoittaja jeemu »

esko kirjoitti:os tavoitteena on 300hv om605:sta eli 2.5TD niin kumpi kestää paremmin automaatti vai manuaali?
Ison kutosen perästä manuaali tietenki. Ei mee se vähänenki voima sen mehumankelin vatkaamisee.

-tai laittaa TH350 merssun koneen jatkoks 8)
Ei sitte mitää järkee. Menee se vähänenki voima sen mehumaijan ja ton kivikautisen lootan veivaamisee :lol:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ei ne hepat sitä lootaa, taikka voimansiirtoo muutenkaan tapa. taitaa olla se vääntömomentti, mikä rikkoo.

tollasessa koneessa riittää 300 heppaan alta 400 nm väännöt, jos ottaa pikkasen kierroksilla. siinä kestää melkein mikä vaan kohtuu asiallisella käytöllä, kunhan on muuten peruskunnossa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

pera8x kirjoitti:ei ne hepat sitä lootaa, taikka voimansiirtoo muutenkaan tapa. taitaa olla se vääntömomentti, mikä rikkoo.
No niimpä.
pera8x kirjoitti:tollasessa koneessa riittää 300 heppaan alta 400 nm väännöt, jos ottaa pikkasen kierroksilla. siinä kestää melkein mikä vaan kohtuu asiallisella käytöllä, kunhan on muuten peruskunnossa.
Meleko huonosti onnistunu ruuvaus jos monivenasta saa 300hv teholla alta 400nm :lol:.Eikä noi pikkuset manuaali lootat kestä yhtää mitää, soon polokasu ja vainaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jeemu kirjoitti:
pera8x kirjoitti:ei ne hepat sitä lootaa, taikka voimansiirtoo muutenkaan tapa. taitaa olla se vääntömomentti, mikä rikkoo.
No niimpä.
pera8x kirjoitti:tollasessa koneessa riittää 300 heppaan alta 400 nm väännöt, jos ottaa pikkasen kierroksilla. siinä kestää melkein mikä vaan kohtuu asiallisella käytöllä, kunhan on muuten peruskunnossa.
Meleko huonosti onnistunu ruuvaus jos monivenasta saa 300hv teholla alta 400nm :lol:.Eikä noi pikkuset manuaali lootat kestä yhtää mitää, soon polokasu ja vainaa.
no joo. ei noi pikkulootat kauheesti kestä revittelyä. nätillä käytöllä kestää, mutta ei sekään kivaa ole.

siis ALTA 400 nm väännöillä tulee se 300 pollea. voi tulla jo 300 nyytonillakin. tai kai se vähän riippuu kuinka sen tekee.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

viritetty auto ja nätti käyttö?? WTF? herätystä vähän....
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

laineracing kirjoitti:viritetty auto ja nätti käyttö?? WTF? herätystä vähän....
jos vakio 200D kestää revitellä täyzii liikennevaloista melkein missä tahansa liikenne tilanteessa, ei se tarkoita sitä, että viritetyllä autolla pitäis ajaa jatkuvasti samalla tyylillä :wink: siinä voi loppua kädet aika äkkiä, jos jollakin 400 heppaisella ajelee kaupungissa samalla tyylillä, kuin 200D:llä :D

eli jos haluaa ajaa täysillä ja revitellä = autoksi 200D, mutta jos tyytyy rauhallisempaan menoon, niin sitten ST... :wink:

yleensä virivehkeillä on pakko ajaa muutenkin rauhallisemmin, jos meinaa että ne kestää, ei sellaista repimistä kovin moni auto kestäisi, jos ajotyyli otettais suoraan 200D kuskeilta...
Viimeksi muokannut napa, To 18.03.2010 08:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

napa kirjoitti:eli jos haluaa ajaa täysillä ja revitellä = autoksi 200D, mutta jos tyytyy rauhallisempaan menoon, niin sitten ST... :wink:
Aivan loistava filosofia :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

napa kirjoitti:
laineracing kirjoitti:viritetty auto ja nätti käyttö?? WTF? herätystä vähän....
jos vakio 200D kestää revitellä täyzii liikennevaloista melkein missä tahansa liikenne tilanteessa, ei se tarkoita sitä, että viritetyllä autolla pitäis ajaa jatkuvasti samalla tyylillä :wink: siinä voi loppua kädet aika äkkiä, jos jollakin 400 heppaisella ajelee kaupungissa samalla tyylillä, kuin 200D:llä :D

eli jos haluaa ajaa täysillä ja revitellä = autoksi 200D, mutta jos tyytyy rauhallisempaan menoon, niin sitten ST... :wink:
nnojooo herätystä vähäsen sinnekki 8)
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kyllähän kaiken paskaks saa, jos sille päälle sattuu. joka tapauksessa ei ole mitään järkeä tehdä sellasta vehjettä mille ei uskalla antaa monoo. kyllä laitteiden pitää normaalia ajoa kestää.

yhdellä renkaalla kuminpolttelut, kaasupohjassa pulituntia ja muut kytkimellä ampumiset jne jne kikkailut sitten erikseen. ne lisää suuriakin vääntöpiikkejä voimansiirtoon, eikä sellasessa käytössä kestä kun oikeesti vahvat osat, jos nekään.

jos laitteet menee normi ajossa rikki, niin liian heikkojahan ne on sillon siihen kokoonpanoon.
W201 250DT 20V
w201 190E
Expansion
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 13.03.2010 23:24

Viesti Kirjoittaja Expansion »

OK...no minkäslainen turbo riittäisi ainakin sinne 300 hepan tietämille? Jonku verran olen nuita Master Power-turboja katellut ja tämä on ainakin pilkistänyt silmään: http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... cts_id=776
Olisiko tuo minkäänlainen?
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Expansion kirjoitti:OK...no minkäslainen turbo riittäisi ainakin sinne 300 hepan tietämille? Jonku verran olen nuita Master Power-turboja katellut ja tämä on ainakin pilkistänyt silmään: http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... cts_id=776
Olisiko tuo minkäänlainen?
Liian pieni.

Lähempänä vois olla MP810023-063 josa kompura 52,5mm ja turbiini 55mm 10lapanen A/R .63
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja vilpel »

jeemu kirjoitti:
Expansion kirjoitti:OK...no minkäslainen turbo riittäisi ainakin sinne 300 hepan tietämille? Jonku verran olen nuita Master Power-turboja katellut ja tämä on ainakin pilkistänyt silmään: http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... cts_id=776
Olisiko tuo minkäänlainen?
Liian pieni.

Lähempänä vois olla MP810023-063 josa kompura 52,5mm ja turbiini 55mm 10lapanen A/R .63
Mulla kyseinen mp:n turbo pelas pirun hienosti, lähti alhaalta mukaan, hienosti veti lähes 6000 kierrokseen, kunnon putki ja kuuleri, niin avot. ja aina lähettiin valoista oikee lattiassa, eikä motarillakaan säästelty... kesti 1.5 vuatta, ennen kun myin eteenpäin. Ei kyllä ollu pakopainemittaria, moottorina 250 10v automaatti.
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

jos ny kuitenki laittais HX 40 superin, se toimii kakspuolikkaas alhaalta ylhäältä
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Jos tehotavote 300, nii aivan turha laittaa liian isoo ahinta, jos se ny ihan pakko on olla Holset, eikä egoannaperiks laittaa Masteria, nii ite laittasin hx35:sen. Vaikka se Superi asiallinen puhalli o, nii turhan herkästi sitä suositellaa koneesee ku koneesee oli tehotavote mikä hyväsä, vaikka eipä sillä, halapaha seo.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

pera8x kirjoitti:
yhdellä renkaalla kuminpolttelut, kaasupohjassa pulituntia ja muut kytkimellä ampumiset jne jne kikkailut sitten erikseen. ne lisää suuriakin vääntöpiikkejä voimansiirtoon, eikä sellasessa käytössä kestä kun oikeesti vahvat osat, jos nekään.
Yhdellä renkaalla kuminpolttoa en ymmärrä kuka sellaista viitsii tai kehtaa tehdä? Sama kun sutis etuvetoisella :!: Mut muute kaikki riehuminen ja kunnon kytkin niitin antaminen on jees :) eikä näillä ahdetuilla oikeen muuten voi ajaakkaan ku ei sitä tehoa yleensä ole heti tarjolla ku pitäis
Avatar
antonmies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 24.08.2004 22:31
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antonmies »

Sami T kirjoitti: Yhdellä renkaalla kuminpolttoa en ymmärrä kuka sellaista viitsii tai kehtaa tehdä? Sama kun sutis etuvetoisella :!: Mut muute kaikki riehuminen ja kunnon kytkin niitin antaminen on jees :) eikä näillä ahdetuilla oikeen muuten voi ajaakkaan ku ei sitä tehoa yleensä ole heti tarjolla ku pitäis
Juu ei kai, kun 300hv vehkeisiin laitetaan jotain 450 tarjoavia hyrriä... iso tekee autuaaksi, vai mitensemeni?
HEVOSVOIMA.COM MPR viritysturboahtimet, viritysosat ja rakentelutarvikkeet
HEVOSVOIMA.COM Forum -rento keskustelupalsta virittäjille
HEVOSVOIMA.COM YouTube
Expansion
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 13.03.2010 23:24

Viesti Kirjoittaja Expansion »

Minkälaiset tehot vilpel oli pelis ja oliko ahdot suunnilleen mitä luokkaa?
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja vilpel »

Expansion kirjoitti:Minkälaiset tehot vilpel oli pelis ja oliko ahdot suunnilleen mitä luokkaa?
tehoja ei mittailtu, mutta syötöt muistaakseni 70 (kuutiomilliä?) ja ahdot noin 1.3, joku voinee osata laskea noin tehot viis pyttyseen? ihan hieno käyttödieseli noillakin tehoilla.
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

edit : koitetaa kirjoitella selvipäi.

Anton -> vaikka turbo olis oikein mitoitettu niin kyllä näis tarvii vaan sitä kytkintä välillä polkasta..
Viimeksi muokannut Sami T, Su 21.03.2010 00:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Expansion
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 13.03.2010 23:24

Viesti Kirjoittaja Expansion »

Riittääkö vakiopumppu 300hv saakka jos turbot ja muut on ok?
Vastaa Viestiin