Paras/kestävin turbodiesel virittää?
Paras/kestävin turbodiesel virittää?
Mikäs olisi näistä alle kolmilitraseista turbodiesel mersuista kestävin tai järkevin virittää ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 246
- Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
- Paikkakunta: Kitinoja
loota
os tavoitteena on 300hv om605:sta eli 2.5TD niin kumpi kestää paremmin automaatti vai manuaali?
Ison kutosen perästä manuaali tietenki. Ei mee se vähänenki voima sen mehumankelin vatkaamisee.
-tai laittaa TH350 merssun koneen jatkoks
Ison kutosen perästä manuaali tietenki. Ei mee se vähänenki voima sen mehumankelin vatkaamisee.
-tai laittaa TH350 merssun koneen jatkoks
Re: loota
Ei sitte mitää järkee. Menee se vähänenki voima sen mehumaijan ja ton kivikautisen lootan veivaamiseeesko kirjoitti:os tavoitteena on 300hv om605:sta eli 2.5TD niin kumpi kestää paremmin automaatti vai manuaali?
Ison kutosen perästä manuaali tietenki. Ei mee se vähänenki voima sen mehumankelin vatkaamisee.
-tai laittaa TH350 merssun koneen jatkoks
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
ei ne hepat sitä lootaa, taikka voimansiirtoo muutenkaan tapa. taitaa olla se vääntömomentti, mikä rikkoo.
tollasessa koneessa riittää 300 heppaan alta 400 nm väännöt, jos ottaa pikkasen kierroksilla. siinä kestää melkein mikä vaan kohtuu asiallisella käytöllä, kunhan on muuten peruskunnossa.
tollasessa koneessa riittää 300 heppaan alta 400 nm väännöt, jos ottaa pikkasen kierroksilla. siinä kestää melkein mikä vaan kohtuu asiallisella käytöllä, kunhan on muuten peruskunnossa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
No niimpä.pera8x kirjoitti:ei ne hepat sitä lootaa, taikka voimansiirtoo muutenkaan tapa. taitaa olla se vääntömomentti, mikä rikkoo.
Meleko huonosti onnistunu ruuvaus jos monivenasta saa 300hv teholla alta 400nm .Eikä noi pikkuset manuaali lootat kestä yhtää mitää, soon polokasu ja vainaa.pera8x kirjoitti:tollasessa koneessa riittää 300 heppaan alta 400 nm väännöt, jos ottaa pikkasen kierroksilla. siinä kestää melkein mikä vaan kohtuu asiallisella käytöllä, kunhan on muuten peruskunnossa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
no joo. ei noi pikkulootat kauheesti kestä revittelyä. nätillä käytöllä kestää, mutta ei sekään kivaa ole.jeemu kirjoitti:No niimpä.pera8x kirjoitti:ei ne hepat sitä lootaa, taikka voimansiirtoo muutenkaan tapa. taitaa olla se vääntömomentti, mikä rikkoo.
Meleko huonosti onnistunu ruuvaus jos monivenasta saa 300hv teholla alta 400nm .Eikä noi pikkuset manuaali lootat kestä yhtää mitää, soon polokasu ja vainaa.pera8x kirjoitti:tollasessa koneessa riittää 300 heppaan alta 400 nm väännöt, jos ottaa pikkasen kierroksilla. siinä kestää melkein mikä vaan kohtuu asiallisella käytöllä, kunhan on muuten peruskunnossa.
siis ALTA 400 nm väännöillä tulee se 300 pollea. voi tulla jo 300 nyytonillakin. tai kai se vähän riippuu kuinka sen tekee.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
jos vakio 200D kestää revitellä täyzii liikennevaloista melkein missä tahansa liikenne tilanteessa, ei se tarkoita sitä, että viritetyllä autolla pitäis ajaa jatkuvasti samalla tyylillä siinä voi loppua kädet aika äkkiä, jos jollakin 400 heppaisella ajelee kaupungissa samalla tyylillä, kuin 200D:llälaineracing kirjoitti:viritetty auto ja nätti käyttö?? WTF? herätystä vähän....
eli jos haluaa ajaa täysillä ja revitellä = autoksi 200D, mutta jos tyytyy rauhallisempaan menoon, niin sitten ST...
yleensä virivehkeillä on pakko ajaa muutenkin rauhallisemmin, jos meinaa että ne kestää, ei sellaista repimistä kovin moni auto kestäisi, jos ajotyyli otettais suoraan 200D kuskeilta...
Viimeksi muokannut napa, To 18.03.2010 08:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Aivan loistava filosofianapa kirjoitti:eli jos haluaa ajaa täysillä ja revitellä = autoksi 200D, mutta jos tyytyy rauhallisempaan menoon, niin sitten ST...
Lisää tietoa: www.skg.fi
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
nnojooo herätystä vähäsen sinnekkinapa kirjoitti:jos vakio 200D kestää revitellä täyzii liikennevaloista melkein missä tahansa liikenne tilanteessa, ei se tarkoita sitä, että viritetyllä autolla pitäis ajaa jatkuvasti samalla tyylillä siinä voi loppua kädet aika äkkiä, jos jollakin 400 heppaisella ajelee kaupungissa samalla tyylillä, kuin 200D:llälaineracing kirjoitti:viritetty auto ja nätti käyttö?? WTF? herätystä vähän....
eli jos haluaa ajaa täysillä ja revitellä = autoksi 200D, mutta jos tyytyy rauhallisempaan menoon, niin sitten ST...
kyllähän kaiken paskaks saa, jos sille päälle sattuu. joka tapauksessa ei ole mitään järkeä tehdä sellasta vehjettä mille ei uskalla antaa monoo. kyllä laitteiden pitää normaalia ajoa kestää.
yhdellä renkaalla kuminpolttelut, kaasupohjassa pulituntia ja muut kytkimellä ampumiset jne jne kikkailut sitten erikseen. ne lisää suuriakin vääntöpiikkejä voimansiirtoon, eikä sellasessa käytössä kestä kun oikeesti vahvat osat, jos nekään.
jos laitteet menee normi ajossa rikki, niin liian heikkojahan ne on sillon siihen kokoonpanoon.
yhdellä renkaalla kuminpolttelut, kaasupohjassa pulituntia ja muut kytkimellä ampumiset jne jne kikkailut sitten erikseen. ne lisää suuriakin vääntöpiikkejä voimansiirtoon, eikä sellasessa käytössä kestä kun oikeesti vahvat osat, jos nekään.
jos laitteet menee normi ajossa rikki, niin liian heikkojahan ne on sillon siihen kokoonpanoon.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
OK...no minkäslainen turbo riittäisi ainakin sinne 300 hepan tietämille? Jonku verran olen nuita Master Power-turboja katellut ja tämä on ainakin pilkistänyt silmään: http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... cts_id=776
Olisiko tuo minkäänlainen?
Olisiko tuo minkäänlainen?
Liian pieni.Expansion kirjoitti:OK...no minkäslainen turbo riittäisi ainakin sinne 300 hepan tietämille? Jonku verran olen nuita Master Power-turboja katellut ja tämä on ainakin pilkistänyt silmään: http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... cts_id=776
Olisiko tuo minkäänlainen?
Lähempänä vois olla MP810023-063 josa kompura 52,5mm ja turbiini 55mm 10lapanen A/R .63
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Mulla kyseinen mp:n turbo pelas pirun hienosti, lähti alhaalta mukaan, hienosti veti lähes 6000 kierrokseen, kunnon putki ja kuuleri, niin avot. ja aina lähettiin valoista oikee lattiassa, eikä motarillakaan säästelty... kesti 1.5 vuatta, ennen kun myin eteenpäin. Ei kyllä ollu pakopainemittaria, moottorina 250 10v automaatti.jeemu kirjoitti:Liian pieni.Expansion kirjoitti:OK...no minkäslainen turbo riittäisi ainakin sinne 300 hepan tietämille? Jonku verran olen nuita Master Power-turboja katellut ja tämä on ainakin pilkistänyt silmään: http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... cts_id=776
Olisiko tuo minkäänlainen?
Lähempänä vois olla MP810023-063 josa kompura 52,5mm ja turbiini 55mm 10lapanen A/R .63
Jos tehotavote 300, nii aivan turha laittaa liian isoo ahinta, jos se ny ihan pakko on olla Holset, eikä egoannaperiks laittaa Masteria, nii ite laittasin hx35:sen. Vaikka se Superi asiallinen puhalli o, nii turhan herkästi sitä suositellaa koneesee ku koneesee oli tehotavote mikä hyväsä, vaikka eipä sillä, halapaha seo.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Yhdellä renkaalla kuminpolttoa en ymmärrä kuka sellaista viitsii tai kehtaa tehdä? Sama kun sutis etuvetoisella Mut muute kaikki riehuminen ja kunnon kytkin niitin antaminen on jees eikä näillä ahdetuilla oikeen muuten voi ajaakkaan ku ei sitä tehoa yleensä ole heti tarjolla ku pitäispera8x kirjoitti:
yhdellä renkaalla kuminpolttelut, kaasupohjassa pulituntia ja muut kytkimellä ampumiset jne jne kikkailut sitten erikseen. ne lisää suuriakin vääntöpiikkejä voimansiirtoon, eikä sellasessa käytössä kestä kun oikeesti vahvat osat, jos nekään.
Juu ei kai, kun 300hv vehkeisiin laitetaan jotain 450 tarjoavia hyrriä... iso tekee autuaaksi, vai mitensemeni?Sami T kirjoitti: Yhdellä renkaalla kuminpolttoa en ymmärrä kuka sellaista viitsii tai kehtaa tehdä? Sama kun sutis etuvetoisella Mut muute kaikki riehuminen ja kunnon kytkin niitin antaminen on jees eikä näillä ahdetuilla oikeen muuten voi ajaakkaan ku ei sitä tehoa yleensä ole heti tarjolla ku pitäis
HEVOSVOIMA.COM MPR viritysturboahtimet, viritysosat ja rakentelutarvikkeet
HEVOSVOIMA.COM Forum -rento keskustelupalsta virittäjille
HEVOSVOIMA.COM YouTube
HEVOSVOIMA.COM Forum -rento keskustelupalsta virittäjille
HEVOSVOIMA.COM YouTube
edit : koitetaa kirjoitella selvipäi.
Anton -> vaikka turbo olis oikein mitoitettu niin kyllä näis tarvii vaan sitä kytkintä välillä polkasta..
Anton -> vaikka turbo olis oikein mitoitettu niin kyllä näis tarvii vaan sitä kytkintä välillä polkasta..
Viimeksi muokannut Sami T, Su 21.03.2010 00:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.