w202 lucas --> bosch

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
janne06
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

w202 lucas --> bosch

Viesti Kirjoittaja janne06 »

Meneekö 124 200D:n syöttöpumppu suoraan kiinni tuon surkean lucaksen tilalle? Miten sitten sammutin ? Ja muut onkelmat mitä siinä vaihdoksessa tulee eteen? Kannattaako edes yrittää itse vai viedäkö suosiolla korjaamolle joka osaa...
janne06
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja janne06 »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... s&start=30

Nonih, laiska kysyi ensin ja sitten vasta käytti hakua. Mutta sen verran vielä että onkohan mahdollista saada valmiina pakettina noita muutokseen tarvittavia osia ja yrittää itse asennella kun on niin ikävän kaukana tuo PP-diesel ?
hannun1
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Taitaa Ylivieska edelleen olla ainoa paikka Suomessa (maailmassa?), missä tuon vaihdon saa teetettyä.

Aikamoinen projekti pumpun vaihdossa on ensikertalaiselle. Ensinnäkin tarvitaan pumppu, joka on sopiva tuolle koneelle. 200d pumpulla ei varmaan oikein kulje,vaikka syöttöä laittaakin. Pitää olla hiukan suuremmat elementit. Lisäksi tarvitaan ennakonsäädin, pumpulle sopiva sovitekappale, suihkuputket, kaasuvivusto, sammutinventtiili, tyhjäkäynnin säätöventtiili kylmälle koneelle ja mahdolisesti öljynputsarin jalka, jos auto on uudemmen mallin putsarilla. Varmaan menee vielä jotain pikku sälää muutakin ja sitten paljon aikaa ja olutta, jos tuota itse alkaa väsäämään.
lipevä
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja lipevä »

Onko tuossa w202 c220D sähkönen vai mekaaninen pumppu? eli voiko ite ruuvatta syöttöjä isommalle vai meneekö lastutus hommiksi?
Jonze
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Jonze »

Sähköinen. Ei voi itse ruuvata.
S204
Vastaa Viestiin