Parin manuaali mersun jälkeen on alkanut hinku saada viimeinkin automaattivaihteinen.
Kysymys kuuluukin automaatin omistavilta/omistaneilta että mitä rakenteellisia eroja lähinnä kestävyyteen liittyen näissä on?Olen jonkin verran palstaa selannut,mutta auton hankinta olisi aika lähellä niin joudutetaan hieman.
Malliksi on muodostumassa C-sarjan farmari 200-270 cdi,vm.2002-2004.
Toiseksi pähkinäksi on ilmestynyt motin koko,sekä tyyppi viat.esim:onko 270 kannatavampi muutenkin kuin voimansa puolesta,vai kuten foorumilla oli että juuri 270:ssä oli joitakin ikäviä tyyppivaivoja.
Ilmeisesti näitä uudempia saa kuitenkin touhuta pajalle aika paljon vanhempia herkemmin.
Näistä automaattilaatikoiden numerosarjoista en juuri jyvälle päässyt,mutta eroja tuntui kovasti löytyvän juuri tyhjennyksien sekä vaihteiden määrään liittyen.Mutta eniten taitaa vaikuttaa meillä pohjolassa tuo öljyjen vaihto.
Kiitos etukäteen.
Automaatti mersu hakusessa
Mahollisimman uus 270cdi vaan, sitä pidempään kestää koriltansa mitä uudempi... Kaikissahan noissa 200-270cdi on samat tyyppiviat vm. 2002-2004. Isompi moottori ei ole ikinä kannattavampi kuin pienempi kohtuukokoinen. Mutta kyllähän se 270cdi on paljo päheempi peli ku esim. 220cdi noin niinku pidemmän päälle.
tomppajii kirjoitti:Vajaa 700 tkm mittarissa ja 01 mallin 220 cdi. Keppiyksikkö on mennyt kerran, muuten huoleton kampe. Ja näyttää olevan niin, että tyyppivikoja on joka vuosimallissa. Valitse edullisimmat tyyppivikavuosikerrat, mikä sulkee ilmeisesti pois nuo 03-05 mallit, joissa Valeo öljynlauhdutin.


MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Ok,kiitos vastauksista.Etsiskelijälle on nyt annettu toimeksianto,että mieluiten 270cdi automaatti.220:kin käy.
Näyttää että meikäläisen budjetti horjahtaa juuri noihin vm. 02-04 peleihin,joten pöljänä kysynkin että mikä on tuo valeo-lauhdutin.Täytyykö se nakata suoraan hankeen auton saapuessa,vai onko siinä joku erityisen heikko kohta jota korjautella vähän väliä?
Näyttää että meikäläisen budjetti horjahtaa juuri noihin vm. 02-04 peleihin,joten pöljänä kysynkin että mikä on tuo valeo-lauhdutin.Täytyykö se nakata suoraan hankeen auton saapuessa,vai onko siinä joku erityisen heikko kohta jota korjautella vähän väliä?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Sama vaiva 203 , vm2002-2004.
Joten tarkkan tuon ongelman kanssa.Kunnon koe ajo ja selvittely onko mahdollisesti korjattu,ei tietty joka autossa.
Samit kanssa tarkistaa.
Sama vaiva 203 , vm2002-2004.
Joten tarkkan tuon ongelman kanssa.Kunnon koe ajo ja selvittely onko mahdollisesti korjattu,ei tietty joka autossa.

Samit kanssa tarkistaa.
