MB CE malli tiedustelua

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Haju69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 22.03.2010 18:01
Paikkakunta: Leppävirta

MB CE malli tiedustelua

Viesti Kirjoittaja Haju69 »

Hei, olen tulokas tällä foorumilla. Hieman on käyttö ja haku vielä vaikeaa. Mutta jospa se tästä. Toisen saksalaisen autovalmistajan suomalaisella foorumilla kyllä tullut ihmeteltyä jo vuosia.

Tilanne on se että mersu on ollut mielessä jo vuosia myös. Nyt on ajatuksena mahdollisesti aloittaa mersuilu tuollaisella 124 korisella CE mallilla.

Auto tulisi ainakin alkuun ihan käyttöautoksi, sitten mahdollisesti harrastus pohjalle.

Tämä 300 CE hieman polttelee ja sellaista (24V automaatti) olisi nyt tarjottukin vaihdossa nykyiseen käyttöautoon.

Millaisia "tyyppivikoja" näissä on jos on ja millaista tulisi kulutus puolen olla jos auto on kunnossa. Eli onko mitä erikoista mitä kannattaa ottaa huomioon jos autoa tutkisi tarkemmin..?

Jotain pientä nippeli tietoa kyseisestä mallista kaivattaisiin.
Olen myös kuullut tarinoita että se 12V tekniikka olisi varmempi..? Onko näin? Millaiset huoltokustannus erot?

Muokkaus: Heti meni mönkään alkutekijöissä, yritin kysyä asiaa jo olemassa olevassa keskustelussa mutta taisin tehdä sitten uuden sellaisen :oops:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: MB CE malli tiedustelua

Viesti Kirjoittaja napa »

Haju69 kirjoitti: Olen myös kuullut tarinoita että se 12V tekniikka olisi varmempi..? Onko näin? Millaiset huoltokustannus erot?
en tiedä onko se M103 koneen (se 12 venttiilinen) tekniikka varmempaa, mutta osat on huomattavasti halvempia, jos jotain häikkää tulee... joskus kauhulla saa lukea täältä, kuinka jakajan kansi + pyörija + tulpanjohdot maksaa näihin 24 venttiilisiin yhtä paljon, kuin koko mun auto :shock:

alatukivarsien hinnoissa oli myös jotain eroja, toiseen muutaman kympin alapallo ja toiseen pitää ostaa koko alatukivarsi ja niillä hintaa tyyliin "500 € tiskiin, niin aletaan katteleen katalookia" :D tämä tais tosin liittyä enemmän sportlineen, mutta ei tuota vanhempaa kai ole sillä saanutkaan...

muuten ne kai on aika samoista osista tehty :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Ainankin se 24 venttiilisen sytytyksenohjain jos routii, niin siitä joutuu maksamaan paperirahaa. Niitä kyselyitä aina sillointällöin ilmaantuu tänne foorumille.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Haju69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 22.03.2010 18:01
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Haju69 »

Eli missä hinnoissa noista jo mainituissa mahdollisista huolto toimenpiteistä pyöritään? Siis mitä ne konkreettisesti maksaa suurinpiirtein ne alustan osat ja tulpan johdot ym.sytyksen osat?

Auto ei ole tietääkseni Sportline, mutta 24V -91
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

hajun nicci o jääny mielee tosiaa baijerifoorumilta, tervetuloa tännekin :) paljonko sillä autolla on ajettu? Se o tarkee tieto 24v m104 moottorille. nimittäin siinä on muutama isohko typpivika...

jos se ei oo sportline ni sillo ei oo kalliit alustan osat. sportlinen alapallo on kiintee tukivarren kans ja se maksaa n. 400€/kpl.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Haju69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 22.03.2010 18:01
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Haju69 »

Sergey kirjoitti:hajun nicci o jääny mielee tosiaa baijerifoorumilta, tervetuloa tännekin :) paljonko sillä autolla on ajettu? Se o tarkee tieto 24v m104 moottorille. nimittäin siinä on muutama isohko typpivika...

jos se ei oo sportline ni sillo ei oo kalliit alustan osat. sportlinen alapallo on kiintee tukivarren kans ja se maksaa n. 400€/kpl.
Joo, varmaan minut sieltä naapuri foorumilta on bongattu :D

Auto on tosiaan lähes 300tkm ajettu ,ilmeisesti ei Sportline
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eli alustassa ei ole siis mitään erityisen hintavaa osaa. 300-400tkm tuo tullessaan m104 moottorille kannentiivistevian. tai ainaki melko usein, ettei jopa niin usein että voi sanoa että olis tyhmää luottaa siihen että se ei rikkoutuisi. Eli öljy valuu moottorin ulkopuolelle, eli ei ole akuutti hätä. mutta rumahan se on ja katsuri ei tykkää.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Se syttyboxi uutena maksaa tuhansia euroja...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ja vanhan muistaakseni sai korjautettua reippaasti alle tonnilla Hollannissa :?: käytettyjä saa 300 eurolla
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Dtr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 17.01.2006 22:46

Viesti Kirjoittaja Dtr »

Pakko sen verran puuttua tohon alapallo väitteeseen, että itsellä on C124 320 eikä ole sportline ja silti on kiinteät alapallot, elikkä noita 24v on ilmeisesti kiinteällä ja vaihdettavalla alapallolla, mutta ei ilmeisesti samat eikä niin kalliit tukivarret kuin sportlinessä? Itse autoista sen verran, että 12v halvemmat osat, eikä ole tota kannentiivisteen tyyppivikaa, mutta 12v vie polttoainetta saman minkä 24v, mutta 40hv vähemmän tehoa. Tuo kannentiivisteen vaihto maksaa teetettynä noin 1000-1500e asiantuntevalla mersukorjaamolla (EI VEHO). Alustan osathan näihin c124 on noin yleisesti suht halpoja.
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Löytyy muuten ihan sama kannentiivistevika myös 12v- mallista. Alkaa tihkua öljyä ulospäin.
Vastaa Viestiin