Voi hyvää päivää sentään .
Alako johtotähessä vebasto oikkuileen ,käynnisty ihan jees ja sitte kohta sammuu . Kolomekkin kertaa piti käynnistellä ennen ko jäi päälle .
Eli ei mitään varmuutta ajastaa ,ei yleensä jääny päälle.
Minä kysyin Veholta ,mikä vaivaa .
Vastaus :Joo näin vanhoissa voi olla vaikka mitä ei pahemmin kannata raplata ,uutta vaan ,ei maksa tuhattakaan euroo .
Kysyin autosähköliikkeestä joka asentelee noita uusia niin melekeen sama vastaus lisäks vaan ettet usko miten pienestä reijästä se nafta tulee palokammioon että siellä voi olla vaikka mitä .
No voi perkele .
Sitte vielä alako ilimottaan lov voltakee tai akkumulaattorii ,take kontakt ja niinpä.
Iham millov vaan käynnistyksen jäläkeen tai sitte ko vartin oli ajanu taas sytty uuvestaan .
Siittä tuli jo melekee diskokoettaulu .
Biltema mallinen volttimittari on mulla tupakansytkässä ollu ettei webastolla aja akkua liian kuivaksi talavella ja vaikka mese ilimotti lov voltakee ei jännitemittari värähtänykkään 14,1 voltista .
No minä taas autosähköön diaknoosia otattaan että mikäs siellä nyt vikana.
Arvatkaas mikä oli diaknoosi .
Siellä on ollu matala jännite joskus sano poika .
No voihan v....u , sanoin,niinhän siinä koetaulussa luki ja sentakia tänne tulin jotta vika seleviää että mikä siinä on .
Noo VOI OLLA että laturi menee kohta ,sillä ne on korjaantunu .
Laturit alkaen seittemän sataa egee että laitetaanko het ?
Niin että täällähän on jo Enklannissa tehty vaihtolaturi että nää on vesijäähytetyt aika epäluotettavia ollu .
Meillon Bossilaisia.
No Bossihan tuonkin kylessä lukee .
Ei meinannu mun jakeluun mennä että alle kolomensadan tuhannen ajokilometrin jo kolomatta laturia laitettas .
Lähin kotiin apealla mielellä että pitiki Väykky hommata 124:sta pysty ropaamaan aitan rappusilla .
Joku sano Veholla että jostain saa hiiliä niihin latureihin.
Minä ajon auton Biilteman pukeille ja muovit pois edestä ja katsomaan saisko sinne hiiliä vaihettua ja en vielä usko että saa .
Mutta perkele ,huomasin että webaston kurttuputkesta tehty pakoputki on melekeen poikki .
No tähän hätään paikkasin se maksalaakikon alumiinilla ja rautsikalla .
Sitte räpäsin laturin johtoja ja irrotin hiilien johtoliitoksen ja näytti että on jotain valkosta töhnää vähän , en sen enempi siinä sitä hinkkaillut ,panin takasin ja taisin irrotella sitä kun ylhäältä päin vähän öljyä siihen valui ja niitä putsailin ja yritin nähä että mistä se tulee.
Nyt on kolome päivää webasto toiminu ko ajatus ja ei ilimottele punasella lov voltakee .
Uskaltaskohan sanoo että montako laturia on myyty tän takia , entäs webastoa, noo en ............
Uskoiskohan tätä ? No näin on näppylät nyt .
Noo ,odotellaan .
Jos oisin kumpaakin diaknoosin tekijää uskonu kaks tonnia olis jo menny .
Ei tunnu tuo tonni enää miltään tuolla korjaamoilla satasesta nyt puhumattakaan minun rahapussiin sitä tonnia saa jälestää maalimalta vain aika kauan .