3 kysymystä coupé mersusta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rikí
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 25.07.2008 12:52
Paikkakunta: SIILINJÄRVI

3 kysymystä coupé mersusta

Viesti Kirjoittaja Rikí »

Jos vetoakselissa on väljää, niin miten se näkyy auton käyttäytymisessä? Ja miten kauan jo melko väljä vetoakseli kestää?

Sitten vielä kaksi bonuskysymystä:

Kun avaan tankin korkin, kuuluu melkoinen suhaus ja tuntuu, että lentää melkein sisältöä samalla ulos. Kuuluuko asiaan, vai onko jotain tukossa?

Mersun nykyinen ajokäytös ihmetyttää. Joskus, etenkin mäissä saattaa mersu nykiä terävästi tasakaasulla, perä luistaa myös. Kun jalan ottaa kaasulta, nykiminen katoaa. Samoiten tietenkin tuo luistaminen. Mikä ihme neuvoksi?

Kyseessä on 124C, 220 sportline
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

Luulisin että tuo väljä vetoakseli rupeaa täristämään...
Tankissahan on aina painetta ja etenkin vajaalla tankilla sen kyllä huomaa,itselläkin kun E:lle mittari alkaa painua niin melko suhautukset antaa tankista. :o
Kannattaisiko alkaa tutkimaan tuota nykimistä tarkemmin,polttoainesuodattimen vaihdolla;sytysosien vaihdolla/puhdistamisella,tulpat,kannet,pyörijä ja näin edespäin!
Avatar
Rikí
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 25.07.2008 12:52
Paikkakunta: SIILINJÄRVI

Viesti Kirjoittaja Rikí »

JanneVillePetteri kirjoitti:Luulisin että tuo väljä vetoakseli rupeaa täristämään...
Tankissahan on aina painetta ja etenkin vajaalla tankilla sen kyllä huomaa,itselläkin kun E:lle mittari alkaa painua niin melko suhautukset antaa tankista. :o
Kannattaisiko alkaa tutkimaan tuota nykimistä tarkemmin,polttoainesuodattimen vaihdolla;sytysosien vaihdolla/puhdistamisella,tulpat,kannet,pyörijä ja näin edespäin!
Mutta entäs kun tuon nykimisen kanssa esiintyy sitä perän luisua? Lähtee perä heittelehtimään ja nytkäyttää samalla terävästi eteenpäin. Ongelma esiintyy etenkin reippaissa kiihdytyksissä. Puhunkohan ihan outoja :oops: , mutta näin se coupé on mielestäni viime aikoina käyttäytynyt.
Avatar
Rikí
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 25.07.2008 12:52
Paikkakunta: SIILINJÄRVI

Viesti Kirjoittaja Rikí »

Rikí kirjoitti:
JanneVillePetteri kirjoitti:Luulisin että tuo väljä vetoakseli rupeaa täristämään...
Tankissahan on aina painetta ja etenkin vajaalla tankilla sen kyllä huomaa,itselläkin kun E:lle mittari alkaa painua niin melko suhautukset antaa tankista. :o
Kannattaisiko alkaa tutkimaan tuota nykimistä tarkemmin,polttoainesuodattimen vaihdolla;sytysosien vaihdolla/puhdistamisella,tulpat,kannet,pyörijä ja näin edespäin!
Mutta entäs kun tuon nykimisen kanssa esiintyy sitä perän luisua? Lähtee perä heittelehtimään ja nytkäyttää samalla terävästi eteenpäin. Ongelma esiintyy etenkin reippaissa kiihdytyksissä. Puhunkohan ihan outoja :oops: , mutta näin se coupé on mielestäni viime aikoina käyttäytynyt.
Ja älkää vaan vastatko, että liukkaallahan se perä lähtee vähän reippaammassa kiihdytyksessä. Ei nimittäin ollut liukasta silloin kun teki tuon, ihan kuiva tien pinta sieltä jo paistoi.
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Onkohan siellä taka-akselilla kaikki tukivarret ok?
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

W111 kirjoitti:Onkohan siellä taka-akselilla kaikki tukivarret ok?
sama tuli mieleen. mulla oli taka-akselin nivelissä runsasta välystä, niin vedättäessä mersu meni ihan "ajokoiraks". veteli perää sivelle.

ehkä helpoin todeta, kun pistää satasen vauhtia ja painaa kaasun pohjaan, päästää moottorijarrutukselle ja taas pohjaan. siinä sitten voi havaita, jos tuntuu menevän vinkkeliin. takarenkaat ilmaan ja vääntelee, jos heiluu, niin väljää. ja tietenkin silmämäärinen tarkistus.
W201 250DT 20V
w201 190E
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

Juu ymmärsin vain että perä lähtee liukkaalla irti :lol: Itsellä oli aikanaan Itä-mersussa samanlainen vika ja siellähän oli panhard-tanko mutkalla,tuntui aivan kuin olisi pikkaasen enemmänkin voimaa :wink: Ei taida mersu näitä poikittaistukia käyttää..Joku tukivarren puslahan siellä rikki silloin on..
Avatar
Jupa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 27.01.2010 21:32
Paikkakunta: Rauma

Re: 3 kysymystä coupé mersusta

Viesti Kirjoittaja Jupa »

Rikí kirjoitti:Jos vetoakselissa on väljää, niin miten se näkyy auton käyttäytymisessä? Ja miten kauan jo melko väljä vetoakseli kestää?
Omien kokemuksien perusteella rutisee melko ikävästi varsinkin liikkeelle lähdössä...
Ja jos vetari väljä ja syö tuon navan boorit ihan ketuilles niin tulossa on huomattavasti kalliimpi remppa
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Missähän kunnossa on takakelkan puslat?

Omassa tota luikertelua aiheutti vänkärin puolen "aurauksensäätö" tukivars.
Sisempi pusla ol tullu tiensä päähän.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Vastaa Viestiin