W126 260 SE -87

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

W126 260 SE -87

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Tiedä onko eduksi kirjoitella monivuotisen haaveen toteutumisesta, mutta kokeillaan.

Kyseessä ei oikeastaan projekti, vaan hyvin huollettu vähän ajettu helmi(240 tkm) W126 260 Se vm-1987.

Ajatuksena kesäkaudella harrastekäyttiksenä eteneminen ja talvikaudella laittelu ja puunaaminen.

Varusteina ex YK-autona automaattilaatikko, ASD-perä, velour-sisustus, manuaali-ilmastointi ja jotakin pikkasen vielä lisää. Oikeat kilometrit noin 240 tkm.

Aiemmat omistajat huoltaneet huolella, myös tähän astisen läpikäynnin perusteella. Viimeisen 10 vuoden aikana todella hyvin. Öljyt 5 tkm välein (kerran vuodessa) ja muutkin huollot mallikkaasti. Ilmastointi, ruostesuojaus.. jne.

Tähän mennessä itse huollettua ja vaihdettua:

- ohjaustehostimen öljyjen +suodattimen vaihto
- ASD-öljyt ja säiliön pesu + järjestelmän huuhtelu
- moottoriöljyt + suodatin, ennen vaihtoa Forte-pesu
- 4-sylinterin imupuolen keinuvipu ja molemmat hydrauliset nostimet
- ilmansuodattimen vaihto + kotelon ja lautasen puhdistus
- iridium-tulpat (kahdessa ex-mopedissa ja myös satalankussa 80tkm kokeiltu, toimii)
- raidetankojen + ohjausiskunvaimentimen vaihto
- polttimoiden ja sulakkeiden läpikäynti
- uudet porkkana etu- ja sivuvilkut
- pyörien vaihto Sergeyltä (Kiitokset kaupasta) hankittuihin 16" kokoisiin ja 8" levyisiin ET 11 ajokin ajan mukaisiin Fondmetaleihin ja rengastuksena nyt 225x55x16 Hankook Ventus Primet, jotka pitäisi olla hiljaiset ja ajokkiin sopivat.
- ohjauspyörän vaihto 39mm kokoiseen ja auton ajan mukaiseen, jonka nahkakehän uudelleen verhous

Tulossa:

- tulossa nelipyöräsuuntaus ja etujousikumien pudotus kahdella pykälällä
- uudet jäähdytinnesteet
- käsijarrukengät + asennussarja
- peräöljyt
- virranjakajan kansi + pyörijä
- ilmastoinnin huolto
- pari jo sovittua/hankittua detaljiosaa

Ja erityisesti upea kesä vuosien etsimisen jälkeen ässällä. Jos jotakuta kiinnostaa, voin laittaa vaikkapa pari kuvatusta Autosta foorumille. Tarkoituksella edellinen isolla kirjaimella.
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Onnea haaveen toteuttamisesta,ja ihmeessä kuvia foorumille!

Itse en varsinaisia ässä miehiä,mut täytyy tunnustaa et yhden metallinhohto vihreän perään on tullu kuolattua....jos vaan ois vielä tilaa!?

T.Jaakko.P
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onnea ässän hankinnasta :D kuvia sitten ja äkkiä foorumille :wink:
suna en kyllä puottas kahta näppylää jousien alta, jos nyt ihan oikein muistan niin siellon alunperin kakkosen kumit :roll: mitä matalampi kumi sen suurempi on maantien ääni sisälle :shock:
hieno peli ajella :D
mullon pelkkiä romuja vaan
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Tämä yksilö on metallinhohtosininen, en ole vielä mukana tulleesta täydellisestä dokumentoinnista katsonut, mikä se myyntiorganisaation hieno termi värille on.

Touhottajalle raportoin Hänen kysymykseensä liittyen, sopiessani järjestelyistä parin täydentävän osan osan hakuun, heitin tavoitteestani Auton suhteen hienostelevan termin "vintage tuning".

Jonkinnäköistä ajan (Auton) mukaista näköä tavoittelen, ajatuksella museorekkariin 2017. Pientä maustetta ulkonäköön, ajan kuosiin ja henkeen. Kuitenkin ykkösenä käytettävyys ja budjetti.

Lottovoiton jälkeen 6,9 V8, ilmajousitus, ahdin, ja jotakin.. Mutta eri autoon.

Nyt 2,6-3.0 R6 ja museo.
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Ulkonäkö on ihan OK, mutta maantietä kabiinista katsellessa keula leijuu korkealla verrattuna W124 Sportline käyttikseen, tulevaan talvi-autoon.

Pistetään sitten vaan niitä kuwatuksia, kumpaan suuntaan laitetaan valehtelemaan?

Jos huonompaan otan ihan ite. Jos parempaan, pyydän kaveria, joka ei käytä kameran "for dummies"- toimintoa.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no niinpäs se olikin :oops: eihän näitä aina muista (taitaa olla dementtia) :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

No mistäs näitä muistaa. Minä ainakin olen pitkällä viiveellä liikkeellä vastauksissa ja vielä pitemmällä toimissa. Mutta Touhottajalta haen kesäkelien myötä matot ja hanskalokeron? Huhti-toukokuussa?

Ja Kuitsi:lle ehdotus, että soittelen huhtikuulla.

Mutta kuviin valmistaessa voisi todeta, että komiampaa ässää ei minulla ole aiemmin ollut..
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Onnittelut auto hankinnasta ja kuvia ehottomasti...
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Kuwatuksia:


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut maukkarinen, Ti 30.03.2010 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Mitenkäs se perkuleen kuvan liittäminen toimiikaan?

Joo, kuvaboxin kansio pitää muistaa laittaa julkiseksi..
Viimeksi muokannut maukkarinen, Ti 30.03.2010 18:05. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

maukkarinen kirjoitti:Mitenkäs se perkuleen kuvan liittäminen toimiikaan?
Sulla taisi olla väärä se kuvan linkki osoite. Muuten tais olla oikein.
[img]url%20osoite[/img]

MUOKKAUS:OK!
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13654
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Nätti peli. Entisenä ässämiehenä nostan aina virtuaalista hattua kun W126:n näen liikenteessä :P . Rispectiä niin hyvässä kun pahassa (eli loisto auto ajaa mutta vanhempana vaatii [erikoisempaa] huolenpitoa).

Mitkäs vanteet tuossa on, komiat nekin :) .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Ja pari lisää:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

karra kirjoitti:Nätti peli. Entisenä ässämiehenä nostan aina virtuaalista hattua kun W126:n näen liikenteessä :P . Rispectiä niin hyvässä kun pahassa (eli loisto auto ajaa mutta vanhempana vaatii [erikoisempaa] huolenpitoa).

Mitkäs vanteet tuossa on, komiat nekin :) .
Vanteet on Fondmetal RS, 16"x8", ET 11. Kumekset 225x55x16, edessä melko ulkona, mutta juuri lailliset.

Laittoa ja huolenpitoa vaatii, vaikka helmi onkin kunnoltaan.

Ja täältä kuvia näkee suurempina: http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2echk+mauri-mb.html
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mulla olis ton värisiä peltiosia :D
hienon näkönen ajokki, noi vanteethan on aikalailla BBS:sän näköset :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

touhottaja kirjoitti:noi vanteethan on aikalailla BBS:sän näköset :roll:
No jaa, pultit puuttuu... Enempi Rial:in tai Remotec:in näköset. Noista kahdesta enempi tulee mieleen Rial...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mitkä pultit puuttuu :roll: ei nyt käsitä :shock:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13654
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:mitkä pultit puuttuu :roll: ei nyt käsitä :shock:
Kehäpultit, ne pikkuiset... tää on sitä hifistelyä... :P

Ja taasen näissä ne pyöränpultit näkyy vastaavasti :) .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Meillä on näemmä sama ikä, kone, ulkoväri ja vaihteisto.

Nautikblau vai nauticblau ... jompikumpi
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Englanniksi väri on Nautical blue metallic, koodi 929.

Muuten juurikin hakemani, mutta sähköikkunat olisi voinut olla vielä varusteena.

Talvikulkineeni (W124) ostin muuten sattumoisin samasta liikkeestä Seinäjoelta, kuin sinä ässäsi.

Kantsii muuten tsekata, jollet vielä ole tehnyt, nokka ja keinut. Minulla oli 4.sylinterin imukeinu melko kuopalla, nostimet oli vaihdettu 100tkm kohdalla.

Forte-pesu ei vienyt ässän koneesta pikku naputusta pois, kuten -89 230E:ssä, jolla oli ajettu nostimien vaihdon jälkeen 130tkm, nyt mittarissa on 315tkm Siinä lienee kaiketi jo kestävämpi nokka ja keinut , sekä ketju on jo kaksirivinen.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Jos tuo seisoo pitempään kuin päivän paikoillaan, niin silloin kälkättää nostajat hetken aikaa. Mutta jos päivittäin ajaa, niin ei naputa ollenkaan.

Jos otan vaihteiston tuosta joskus irti, niin rempan ajaksi pistän koko koneen täyteen polttoöljyä venttiilikoppaa myöten.
Senverta hyvin irroitti siitä vanhemmastakin ässästä moskaa, etten itse kehtaa millään forteilla niitä hivellä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Ryhdikäs peli kaikkiaan. :D

Omassa sama mitoitus renkaitten ja vanteitten suhteen, mutta n. 20 mm matalemmalla alustalla. 380 tekniikkaan kuuluvan ultrapitkän perävälityksen kanssa menee välityssuhe liian pitkäksi moisilla renkailla. Pienillä talvirenkailla meno huomattavasti kevyempää ja kulutus tippuu selvästi.

3.07 perä olis just nappiin. :idea:

Tosin 260:n perä lienee huomattavasti tiheämpi ?
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Joo, melkoisesti lienee kuutoskoneisten perävälitys lyhyempi kasikoneisiin nähden.

Renkaiden 16x55x16 kehä on sama, kuin autossa aiemmin olleiden 205x65x15.

Jousia en aio lyhentää, mutta aluksi kokeilen eteen 1:n kumeja ja jos näyttää etukenolta, hankittuna on taakse 2:n kumit. Jousipuristin pitäisi olla matkalla postitse.
Tarkoitus on liikkua autolla isommallakin porukalla, joten käyttöominaisuuksia sekä ulkonäköä en aio pilata. Joten 18" ja yli olevat vanteet ja tontitus ei tule kyseeseen.

Silloin pitäisi ajettavuuden takia tehdä alustaan radikaaleja muutoksia.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

kasiässä kirjoitti:Ryhdikäs peli kaikkiaan. :D

Omassa sama mitoitus renkaitten ja vanteitten suhteen, mutta n. 20 mm matalemmalla alustalla. 380 tekniikkaan kuuluvan ultrapitkän perävälityksen kanssa menee välityssuhe liian pitkäksi moisilla renkailla. Pienillä talvirenkailla meno huomattavasti kevyempää ja kulutus tippuu selvästi.

3.07 perä olis just nappiin. :idea:

Tosin 260:n perä lienee huomattavasti tiheämpi ?
Tämän perävälitystaulukon perusteella alkupään 380:ssä on käytetty 3.27 välitteistä murikkaa. Muuttuu lokakuussa -81 2.47:ksi. Sellaista vaan hakuseen.

300 ja 260 automaateissa välitys on 3.46.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Kappas ihan Porissa vielä tämäkin kikotin :wink: Juur tulin Noormarkun perukoilta kotio!

Todella siistin oloinen w126, pitääpi huikkailla jos joskus satun näkemään!
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

On nätti.

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Sehän on päässyt tämäkin helmi vallan hienoon kotiin 8) Sopii todella hienosti noi vanteet siihen.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tämä auto näyttää niin hyvältä kuin ajattelinkin sen olevan. Hienoa että se pääsi harrastavaan kotiin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Samuli H kirjoitti:
kasiässä kirjoitti:Ryhdikäs peli kaikkiaan. :D

Omassa sama mitoitus renkaitten ja vanteitten suhteen, mutta n. 20 mm matalemmalla alustalla. 380 tekniikkaan kuuluvan ultrapitkän perävälityksen kanssa menee välityssuhe liian pitkäksi moisilla renkailla. Pienillä talvirenkailla meno huomattavasti kevyempää ja kulutus tippuu selvästi.

3.07 perä olis just nappiin. :idea:

Tosin 260:n perä lienee huomattavasti tiheämpi ?
Tämän perävälitystaulukon perusteella alkupään 380:ssä on käytetty 3.27 välitteistä murikkaa. Muuttuu lokakuussa -81 2.47:ksi. Sellaista vaan hakuseen.

300 ja 260 automaateissa välitys on 3.46.
Aha, kiitoksia tiedosta. Laitetaampa korvan taakse jahka ässä "pääsee" pukeille nykysen rojektin valmistuttua. ABS:it pitäisi myös murikasta löytyä.

Tuo 2.47 on Suomen liikenteessä kuin loppumaton ylämäki. 8)
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

kasiässä kirjoitti: Aha, kiitoksia tiedosta. Laitetaampa korvan taakse jahka ässä "pääsee" pukeille nykysen rojektin valmistuttua. ABS:it pitäisi myös murikasta löytyä.

Tuo 2.47 on Suomen liikenteessä kuin loppumaton ylämäki. 8)
Jos 2.47 jää sulta jossain vaiheessa joutilaaksi niin minä voin lunastaa sen.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

sama täällä jos on nuoremmasta kuin -86
mullon pelkkiä romuja vaan
Vastaa Viestiin