W126 260 SE -87
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
W126 260 SE -87
Tiedä onko eduksi kirjoitella monivuotisen haaveen toteutumisesta, mutta kokeillaan.
Kyseessä ei oikeastaan projekti, vaan hyvin huollettu vähän ajettu helmi(240 tkm) W126 260 Se vm-1987.
Ajatuksena kesäkaudella harrastekäyttiksenä eteneminen ja talvikaudella laittelu ja puunaaminen.
Varusteina ex YK-autona automaattilaatikko, ASD-perä, velour-sisustus, manuaali-ilmastointi ja jotakin pikkasen vielä lisää. Oikeat kilometrit noin 240 tkm.
Aiemmat omistajat huoltaneet huolella, myös tähän astisen läpikäynnin perusteella. Viimeisen 10 vuoden aikana todella hyvin. Öljyt 5 tkm välein (kerran vuodessa) ja muutkin huollot mallikkaasti. Ilmastointi, ruostesuojaus.. jne.
Tähän mennessä itse huollettua ja vaihdettua:
- ohjaustehostimen öljyjen +suodattimen vaihto
- ASD-öljyt ja säiliön pesu + järjestelmän huuhtelu
- moottoriöljyt + suodatin, ennen vaihtoa Forte-pesu
- 4-sylinterin imupuolen keinuvipu ja molemmat hydrauliset nostimet
- ilmansuodattimen vaihto + kotelon ja lautasen puhdistus
- iridium-tulpat (kahdessa ex-mopedissa ja myös satalankussa 80tkm kokeiltu, toimii)
- raidetankojen + ohjausiskunvaimentimen vaihto
- polttimoiden ja sulakkeiden läpikäynti
- uudet porkkana etu- ja sivuvilkut
- pyörien vaihto Sergeyltä (Kiitokset kaupasta) hankittuihin 16" kokoisiin ja 8" levyisiin ET 11 ajokin ajan mukaisiin Fondmetaleihin ja rengastuksena nyt 225x55x16 Hankook Ventus Primet, jotka pitäisi olla hiljaiset ja ajokkiin sopivat.
- ohjauspyörän vaihto 39mm kokoiseen ja auton ajan mukaiseen, jonka nahkakehän uudelleen verhous
Tulossa:
- tulossa nelipyöräsuuntaus ja etujousikumien pudotus kahdella pykälällä
- uudet jäähdytinnesteet
- käsijarrukengät + asennussarja
- peräöljyt
- virranjakajan kansi + pyörijä
- ilmastoinnin huolto
- pari jo sovittua/hankittua detaljiosaa
Ja erityisesti upea kesä vuosien etsimisen jälkeen ässällä. Jos jotakuta kiinnostaa, voin laittaa vaikkapa pari kuvatusta Autosta foorumille. Tarkoituksella edellinen isolla kirjaimella.
Kyseessä ei oikeastaan projekti, vaan hyvin huollettu vähän ajettu helmi(240 tkm) W126 260 Se vm-1987.
Ajatuksena kesäkaudella harrastekäyttiksenä eteneminen ja talvikaudella laittelu ja puunaaminen.
Varusteina ex YK-autona automaattilaatikko, ASD-perä, velour-sisustus, manuaali-ilmastointi ja jotakin pikkasen vielä lisää. Oikeat kilometrit noin 240 tkm.
Aiemmat omistajat huoltaneet huolella, myös tähän astisen läpikäynnin perusteella. Viimeisen 10 vuoden aikana todella hyvin. Öljyt 5 tkm välein (kerran vuodessa) ja muutkin huollot mallikkaasti. Ilmastointi, ruostesuojaus.. jne.
Tähän mennessä itse huollettua ja vaihdettua:
- ohjaustehostimen öljyjen +suodattimen vaihto
- ASD-öljyt ja säiliön pesu + järjestelmän huuhtelu
- moottoriöljyt + suodatin, ennen vaihtoa Forte-pesu
- 4-sylinterin imupuolen keinuvipu ja molemmat hydrauliset nostimet
- ilmansuodattimen vaihto + kotelon ja lautasen puhdistus
- iridium-tulpat (kahdessa ex-mopedissa ja myös satalankussa 80tkm kokeiltu, toimii)
- raidetankojen + ohjausiskunvaimentimen vaihto
- polttimoiden ja sulakkeiden läpikäynti
- uudet porkkana etu- ja sivuvilkut
- pyörien vaihto Sergeyltä (Kiitokset kaupasta) hankittuihin 16" kokoisiin ja 8" levyisiin ET 11 ajokin ajan mukaisiin Fondmetaleihin ja rengastuksena nyt 225x55x16 Hankook Ventus Primet, jotka pitäisi olla hiljaiset ja ajokkiin sopivat.
- ohjauspyörän vaihto 39mm kokoiseen ja auton ajan mukaiseen, jonka nahkakehän uudelleen verhous
Tulossa:
- tulossa nelipyöräsuuntaus ja etujousikumien pudotus kahdella pykälällä
- uudet jäähdytinnesteet
- käsijarrukengät + asennussarja
- peräöljyt
- virranjakajan kansi + pyörijä
- ilmastoinnin huolto
- pari jo sovittua/hankittua detaljiosaa
Ja erityisesti upea kesä vuosien etsimisen jälkeen ässällä. Jos jotakuta kiinnostaa, voin laittaa vaikkapa pari kuvatusta Autosta foorumille. Tarkoituksella edellinen isolla kirjaimella.
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
Tämä yksilö on metallinhohtosininen, en ole vielä mukana tulleesta täydellisestä dokumentoinnista katsonut, mikä se myyntiorganisaation hieno termi värille on.
Touhottajalle raportoin Hänen kysymykseensä liittyen, sopiessani järjestelyistä parin täydentävän osan osan hakuun, heitin tavoitteestani Auton suhteen hienostelevan termin "vintage tuning".
Jonkinnäköistä ajan (Auton) mukaista näköä tavoittelen, ajatuksella museorekkariin 2017. Pientä maustetta ulkonäköön, ajan kuosiin ja henkeen. Kuitenkin ykkösenä käytettävyys ja budjetti.
Lottovoiton jälkeen 6,9 V8, ilmajousitus, ahdin, ja jotakin.. Mutta eri autoon.
Nyt 2,6-3.0 R6 ja museo.
Touhottajalle raportoin Hänen kysymykseensä liittyen, sopiessani järjestelyistä parin täydentävän osan osan hakuun, heitin tavoitteestani Auton suhteen hienostelevan termin "vintage tuning".
Jonkinnäköistä ajan (Auton) mukaista näköä tavoittelen, ajatuksella museorekkariin 2017. Pientä maustetta ulkonäköön, ajan kuosiin ja henkeen. Kuitenkin ykkösenä käytettävyys ja budjetti.
Lottovoiton jälkeen 6,9 V8, ilmajousitus, ahdin, ja jotakin.. Mutta eri autoon.
Nyt 2,6-3.0 R6 ja museo.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
Ulkonäkö on ihan OK, mutta maantietä kabiinista katsellessa keula leijuu korkealla verrattuna W124 Sportline käyttikseen, tulevaan talvi-autoon.
Pistetään sitten vaan niitä kuwatuksia, kumpaan suuntaan laitetaan valehtelemaan?
Jos huonompaan otan ihan ite. Jos parempaan, pyydän kaveria, joka ei käytä kameran "for dummies"- toimintoa.
Pistetään sitten vaan niitä kuwatuksia, kumpaan suuntaan laitetaan valehtelemaan?
Jos huonompaan otan ihan ite. Jos parempaan, pyydän kaveria, joka ei käytä kameran "for dummies"- toimintoa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
No mistäs näitä muistaa. Minä ainakin olen pitkällä viiveellä liikkeellä vastauksissa ja vielä pitemmällä toimissa. Mutta Touhottajalta haen kesäkelien myötä matot ja hanskalokeron? Huhti-toukokuussa?
Ja Kuitsi:lle ehdotus, että soittelen huhtikuulla.
Mutta kuviin valmistaessa voisi todeta, että komiampaa ässää ei minulla ole aiemmin ollut..
Ja Kuitsi:lle ehdotus, että soittelen huhtikuulla.
Mutta kuviin valmistaessa voisi todeta, että komiampaa ässää ei minulla ole aiemmin ollut..
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
Mitenkäs se perkuleen kuvan liittäminen toimiikaan?
Joo, kuvaboxin kansio pitää muistaa laittaa julkiseksi..
Joo, kuvaboxin kansio pitää muistaa laittaa julkiseksi..
Viimeksi muokannut maukkarinen, Ti 30.03.2010 18:05. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Sulla taisi olla väärä se kuvan linkki osoite. Muuten tais olla oikein.maukkarinen kirjoitti:Mitenkäs se perkuleen kuvan liittäminen toimiikaan?
[img]url%20osoite[/img]
MUOKKAUS:OK!
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Nätti peli. Entisenä ässämiehenä nostan aina virtuaalista hattua kun W126:n näen liikenteessä
. Rispectiä niin hyvässä kun pahassa (eli loisto auto ajaa mutta vanhempana vaatii [erikoisempaa] huolenpitoa).
Mitkäs vanteet tuossa on, komiat nekin
.

Mitkäs vanteet tuossa on, komiat nekin

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
Vanteet on Fondmetal RS, 16"x8", ET 11. Kumekset 225x55x16, edessä melko ulkona, mutta juuri lailliset.karra kirjoitti:Nätti peli. Entisenä ässämiehenä nostan aina virtuaalista hattua kun W126:n näen liikenteessä. Rispectiä niin hyvässä kun pahassa (eli loisto auto ajaa mutta vanhempana vaatii [erikoisempaa] huolenpitoa).
Mitkäs vanteet tuossa on, komiat nekin.
Laittoa ja huolenpitoa vaatii, vaikka helmi onkin kunnoltaan.
Ja täältä kuvia näkee suurempina: http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2echk+mauri-mb.html
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
No jaa, pultit puuttuu... Enempi Rial:in tai Remotec:in näköset. Noista kahdesta enempi tulee mieleen Rial...touhottaja kirjoitti:noi vanteethan on aikalailla BBS:sän näköset
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Kehäpultit, ne pikkuiset... tää on sitä hifistelyä...touhottaja kirjoitti:mitkä pultit puuttuuei nyt käsitä

Ja taasen näissä ne pyöränpultit näkyy vastaavasti

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
Englanniksi väri on Nautical blue metallic, koodi 929.
Muuten juurikin hakemani, mutta sähköikkunat olisi voinut olla vielä varusteena.
Talvikulkineeni (W124) ostin muuten sattumoisin samasta liikkeestä Seinäjoelta, kuin sinä ässäsi.
Kantsii muuten tsekata, jollet vielä ole tehnyt, nokka ja keinut. Minulla oli 4.sylinterin imukeinu melko kuopalla, nostimet oli vaihdettu 100tkm kohdalla.
Forte-pesu ei vienyt ässän koneesta pikku naputusta pois, kuten -89 230E:ssä, jolla oli ajettu nostimien vaihdon jälkeen 130tkm, nyt mittarissa on 315tkm Siinä lienee kaiketi jo kestävämpi nokka ja keinut , sekä ketju on jo kaksirivinen.
Muuten juurikin hakemani, mutta sähköikkunat olisi voinut olla vielä varusteena.
Talvikulkineeni (W124) ostin muuten sattumoisin samasta liikkeestä Seinäjoelta, kuin sinä ässäsi.
Kantsii muuten tsekata, jollet vielä ole tehnyt, nokka ja keinut. Minulla oli 4.sylinterin imukeinu melko kuopalla, nostimet oli vaihdettu 100tkm kohdalla.
Forte-pesu ei vienyt ässän koneesta pikku naputusta pois, kuten -89 230E:ssä, jolla oli ajettu nostimien vaihdon jälkeen 130tkm, nyt mittarissa on 315tkm Siinä lienee kaiketi jo kestävämpi nokka ja keinut , sekä ketju on jo kaksirivinen.
Jos tuo seisoo pitempään kuin päivän paikoillaan, niin silloin kälkättää nostajat hetken aikaa. Mutta jos päivittäin ajaa, niin ei naputa ollenkaan.
Jos otan vaihteiston tuosta joskus irti, niin rempan ajaksi pistän koko koneen täyteen polttoöljyä venttiilikoppaa myöten.
Senverta hyvin irroitti siitä vanhemmastakin ässästä moskaa, etten itse kehtaa millään forteilla niitä hivellä.
Jos otan vaihteiston tuosta joskus irti, niin rempan ajaksi pistän koko koneen täyteen polttoöljyä venttiilikoppaa myöten.
Senverta hyvin irroitti siitä vanhemmastakin ässästä moskaa, etten itse kehtaa millään forteilla niitä hivellä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Ryhdikäs peli kaikkiaan.
Omassa sama mitoitus renkaitten ja vanteitten suhteen, mutta n. 20 mm matalemmalla alustalla. 380 tekniikkaan kuuluvan ultrapitkän perävälityksen kanssa menee välityssuhe liian pitkäksi moisilla renkailla. Pienillä talvirenkailla meno huomattavasti kevyempää ja kulutus tippuu selvästi.
3.07 perä olis just nappiin.
Tosin 260:n perä lienee huomattavasti tiheämpi ?

Omassa sama mitoitus renkaitten ja vanteitten suhteen, mutta n. 20 mm matalemmalla alustalla. 380 tekniikkaan kuuluvan ultrapitkän perävälityksen kanssa menee välityssuhe liian pitkäksi moisilla renkailla. Pienillä talvirenkailla meno huomattavasti kevyempää ja kulutus tippuu selvästi.
3.07 perä olis just nappiin.

Tosin 260:n perä lienee huomattavasti tiheämpi ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
Joo, melkoisesti lienee kuutoskoneisten perävälitys lyhyempi kasikoneisiin nähden.
Renkaiden 16x55x16 kehä on sama, kuin autossa aiemmin olleiden 205x65x15.
Jousia en aio lyhentää, mutta aluksi kokeilen eteen 1:n kumeja ja jos näyttää etukenolta, hankittuna on taakse 2:n kumit. Jousipuristin pitäisi olla matkalla postitse.
Tarkoitus on liikkua autolla isommallakin porukalla, joten käyttöominaisuuksia sekä ulkonäköä en aio pilata. Joten 18" ja yli olevat vanteet ja tontitus ei tule kyseeseen.
Silloin pitäisi ajettavuuden takia tehdä alustaan radikaaleja muutoksia.
Renkaiden 16x55x16 kehä on sama, kuin autossa aiemmin olleiden 205x65x15.
Jousia en aio lyhentää, mutta aluksi kokeilen eteen 1:n kumeja ja jos näyttää etukenolta, hankittuna on taakse 2:n kumit. Jousipuristin pitäisi olla matkalla postitse.
Tarkoitus on liikkua autolla isommallakin porukalla, joten käyttöominaisuuksia sekä ulkonäköä en aio pilata. Joten 18" ja yli olevat vanteet ja tontitus ei tule kyseeseen.
Silloin pitäisi ajettavuuden takia tehdä alustaan radikaaleja muutoksia.
Tämän perävälitystaulukon perusteella alkupään 380:ssä on käytetty 3.27 välitteistä murikkaa. Muuttuu lokakuussa -81 2.47:ksi. Sellaista vaan hakuseen.kasiässä kirjoitti:Ryhdikäs peli kaikkiaan.![]()
Omassa sama mitoitus renkaitten ja vanteitten suhteen, mutta n. 20 mm matalemmalla alustalla. 380 tekniikkaan kuuluvan ultrapitkän perävälityksen kanssa menee välityssuhe liian pitkäksi moisilla renkailla. Pienillä talvirenkailla meno huomattavasti kevyempää ja kulutus tippuu selvästi.
3.07 perä olis just nappiin.![]()
Tosin 260:n perä lienee huomattavasti tiheämpi ?
300 ja 260 automaateissa välitys on 3.46.
Tämä auto näyttää niin hyvältä kuin ajattelinkin sen olevan. Hienoa että se pääsi harrastavaan kotiin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aha, kiitoksia tiedosta. Laitetaampa korvan taakse jahka ässä "pääsee" pukeille nykysen rojektin valmistuttua. ABS:it pitäisi myös murikasta löytyä.Samuli H kirjoitti:Tämän perävälitystaulukon perusteella alkupään 380:ssä on käytetty 3.27 välitteistä murikkaa. Muuttuu lokakuussa -81 2.47:ksi. Sellaista vaan hakuseen.kasiässä kirjoitti:Ryhdikäs peli kaikkiaan.![]()
Omassa sama mitoitus renkaitten ja vanteitten suhteen, mutta n. 20 mm matalemmalla alustalla. 380 tekniikkaan kuuluvan ultrapitkän perävälityksen kanssa menee välityssuhe liian pitkäksi moisilla renkailla. Pienillä talvirenkailla meno huomattavasti kevyempää ja kulutus tippuu selvästi.
3.07 perä olis just nappiin.![]()
Tosin 260:n perä lienee huomattavasti tiheämpi ?
300 ja 260 automaateissa välitys on 3.46.
Tuo 2.47 on Suomen liikenteessä kuin loppumaton ylämäki.

Jos 2.47 jää sulta jossain vaiheessa joutilaaksi niin minä voin lunastaa sen.kasiässä kirjoitti: Aha, kiitoksia tiedosta. Laitetaampa korvan taakse jahka ässä "pääsee" pukeille nykysen rojektin valmistuttua. ABS:it pitäisi myös murikasta löytyä.
Tuo 2.47 on Suomen liikenteessä kuin loppumaton ylämäki.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29