Milloin mersu muuttuu epäilystä herättäväksi ??
Milloin mersu muuttuu epäilystä herättäväksi ??
Täällä on jonkin verran keskustelu siitä miten jotkut mersut herättävät epäilyksiä sekä suuria tunteita ?
Osaako joku sanoa missä vaiheessa tämä muutos tapahtuu seuraavissa tosielämän esimerkeissä:
Nyt on kyseessä 2 mersua jotka ovat tehtaan linjastolla peräkkäin valmistumassa .
Auto 1. Tämä mersu on tilattu Saksan Hampurin liikkeeseen. Auton ostaja
on 50 vuotias mies. Hän ajaa tyytyväiseenä autollaan ja 5 vuotta ja vaihtaa sen sitten uuteen mersuun samassa liikkeessä. Liike ei halua myydä käytettyjä autoja vaan antaa auton myytäväksi autohuutokauppafirmalla joka myy sen turkkilaiselle häkkikauppiaalle.
No , häkkikauppias laittaa auton myyntiin ja myy sen suomalaiselle mersu foorumin jäsenelle joka ajaa sen Suomeen.
Missä vaiheessa tämä mersu muuttui epäilystä herättäväksi ?
Auto 2 . Tämä auto tilattu Mikkelin mersuliikkeeseen. Auton ostaja on taksiautoilija joka ajaa autollaan 3 vuoden aikana 350 tkm. Takapenkillä on Suomalaista elämän menoa jossa joku oksentaa ja toinen jopa synnyttää.
No, sitten taksiautoilija vaihtaa auton uuteen ja tuo auton vaihdossa samaan liikkeeseen . Liike myy auton 50 vuotiaalle etelä-suomalaiselle joka harjoittaa käytettyjen autojen myyntiä.
No, mersufoormin jäsen ostaa tämän auto Suomiautona ja ajaa sen kotiinsa.
Missä vaiheessa tämä mersu muuttui epäilystä herättäväksi ?
Osaako joku sanoa missä vaiheessa tämä muutos tapahtuu seuraavissa tosielämän esimerkeissä:
Nyt on kyseessä 2 mersua jotka ovat tehtaan linjastolla peräkkäin valmistumassa .
Auto 1. Tämä mersu on tilattu Saksan Hampurin liikkeeseen. Auton ostaja
on 50 vuotias mies. Hän ajaa tyytyväiseenä autollaan ja 5 vuotta ja vaihtaa sen sitten uuteen mersuun samassa liikkeessä. Liike ei halua myydä käytettyjä autoja vaan antaa auton myytäväksi autohuutokauppafirmalla joka myy sen turkkilaiselle häkkikauppiaalle.
No , häkkikauppias laittaa auton myyntiin ja myy sen suomalaiselle mersu foorumin jäsenelle joka ajaa sen Suomeen.
Missä vaiheessa tämä mersu muuttui epäilystä herättäväksi ?
Auto 2 . Tämä auto tilattu Mikkelin mersuliikkeeseen. Auton ostaja on taksiautoilija joka ajaa autollaan 3 vuoden aikana 350 tkm. Takapenkillä on Suomalaista elämän menoa jossa joku oksentaa ja toinen jopa synnyttää.
No, sitten taksiautoilija vaihtaa auton uuteen ja tuo auton vaihdossa samaan liikkeeseen . Liike myy auton 50 vuotiaalle etelä-suomalaiselle joka harjoittaa käytettyjen autojen myyntiä.
No, mersufoormin jäsen ostaa tämän auto Suomiautona ja ajaa sen kotiinsa.
Missä vaiheessa tämä mersu muuttui epäilystä herättäväksi ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Siinä vaiheessa, kun mersufoorumilainen ostaa 3-5 vuotta vanhan Mersun. Perusmersufoorumilainen ajaa luotettavalla ja ei-epäilyttävällä 80- tai 90-luvun Mersulla (vrt. Rampe ,-).
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Kaiketi keskimäärin saksassa on käytettyjen autojen kaupassa pienemmät katteet, kuin suomessa. Näin ollen se turkin mies, joka kentältä autoja myy, saattaa hyvinkin tehdä autoon esim 500€ edestä uudistavia toimenpiteitä, että saisi 1000€ enemmän voittoa. Esim kilsojen hoonaus, polkimien ja ratin ym kuluvien pintojen vaihtoa, vaikka vielä uudet etu-umpiot ja uudet kaukalomatot. Sillä auton saa jo näyttämään erittäinkin paljon puoleensavetävämmältä.
Näitä toimenpiteitäkö ei tuo suomalainen käytettyjen autojen myyjä tee ?
Riittäkö tuo 500 euroa uusiin umpiohin , rattiin , polkimien kumeihin sekä verhoilun uusimiseen?
Yleensä autot myydä Saksassa ilman mattoja.
Lähdit siis siitä ajatuksestä että myös tuo 1.auton omistaja saksalainen on ajanut autollaan 100 tkm/vuosi ? Vaikka on ns normaalipalkka työläinen eikä taksiautoilija .
Riittäkö tuo 500 euroa uusiin umpiohin , rattiin , polkimien kumeihin sekä verhoilun uusimiseen?
Yleensä autot myydä Saksassa ilman mattoja.
Lähdit siis siitä ajatuksestä että myös tuo 1.auton omistaja saksalainen on ajanut autollaan 100 tkm/vuosi ? Vaikka on ns normaalipalkka työläinen eikä taksiautoilija .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Yleensä se auto muuttuu epäilyttäväksi, kun sen historiasta ei löydy vedenpitävää näyttöä, eikä edellisten omistajien lausuntoja. Oli kyseessä suomi- tai tuontiauto.
Lisäksi mikäli auton on maahantuonut joku jobbari, auto on kaikkein epäilyttävin.
Mikäli jobbarilla on minkäänlaista liiketoiminnallista osaamista niin hän pyrkii tuomaan suomeen ulkomailta (yleensä saksasta tai italiasta) sen kaikkein halvimman auton, joka silmämääräisesti vaikuttaisi pysyvän osapuilleen kasassa, ainakin siihen saakka, että seuraava omistaja saa sen ajettua omaan pihaansa. Tällä keinolla jobbari saa siitä itselleenkin vielä välistä pienen siivun, vaikka auto edelleenmyydään silti vielä tonni-pari suomiautoa halvemmalla. Tuskin se jobbarikaan sitä tuontitoimintaansa ihan harrastuspohjan mielenkiinnosta autoilua kohtaan tekee.
Hauskaa sinänsä, että nyt kun sportsman on vaihteeksi saanut arvostelua parissa ketjussa viime viikkoina tuontiautouskontonsa julistamisesta niin piti oikein aloittaa oma ketju tuulimyllyjä vastaan taistelulle.
Se vain on niin, että yleistä näkemystä et pysty selittämään yhden miehen voimin millään keinolla erilaiseksi vaikka pitäisit herätysjuhlat uskontosi edistämiseksi.
Ei kaikki tuontiautot ole epäilyttäviä. Ainoastaan ne tuontiautot ovat epäilyttäviä, joissa oikeasti on jotain epäilyttävää. Valitettavasti moni tuontiautojobbari on vuosien saatossa teoillaan ja jutuillaan loannut usein hyvienkin tuontiautojen maineen, tuomalla kaikenlaista skeidaa rajan yli.
Sinänsä tuontiautouskonnolla on samanlaisia piirteitä nykyään, kuin on mamu-uskovaisilla. Suvisten mielestä kaikki maahanmuutto on varauksetta hyvästä ja rikastuttaa maatamme, kun taas jokainen järkevä ihminen ymmärtää, että me tarvitsemme ainoastaan osaavaa työvoimaa, emmekä sosiaalituilla loisivia lastenraiskaajia.
Lisäksi mikäli auton on maahantuonut joku jobbari, auto on kaikkein epäilyttävin.
Mikäli jobbarilla on minkäänlaista liiketoiminnallista osaamista niin hän pyrkii tuomaan suomeen ulkomailta (yleensä saksasta tai italiasta) sen kaikkein halvimman auton, joka silmämääräisesti vaikuttaisi pysyvän osapuilleen kasassa, ainakin siihen saakka, että seuraava omistaja saa sen ajettua omaan pihaansa. Tällä keinolla jobbari saa siitä itselleenkin vielä välistä pienen siivun, vaikka auto edelleenmyydään silti vielä tonni-pari suomiautoa halvemmalla. Tuskin se jobbarikaan sitä tuontitoimintaansa ihan harrastuspohjan mielenkiinnosta autoilua kohtaan tekee.
Hauskaa sinänsä, että nyt kun sportsman on vaihteeksi saanut arvostelua parissa ketjussa viime viikkoina tuontiautouskontonsa julistamisesta niin piti oikein aloittaa oma ketju tuulimyllyjä vastaan taistelulle.
Se vain on niin, että yleistä näkemystä et pysty selittämään yhden miehen voimin millään keinolla erilaiseksi vaikka pitäisit herätysjuhlat uskontosi edistämiseksi.
Ei kaikki tuontiautot ole epäilyttäviä. Ainoastaan ne tuontiautot ovat epäilyttäviä, joissa oikeasti on jotain epäilyttävää. Valitettavasti moni tuontiautojobbari on vuosien saatossa teoillaan ja jutuillaan loannut usein hyvienkin tuontiautojen maineen, tuomalla kaikenlaista skeidaa rajan yli.
Sinänsä tuontiautouskonnolla on samanlaisia piirteitä nykyään, kuin on mamu-uskovaisilla. Suvisten mielestä kaikki maahanmuutto on varauksetta hyvästä ja rikastuttaa maatamme, kun taas jokainen järkevä ihminen ymmärtää, että me tarvitsemme ainoastaan osaavaa työvoimaa, emmekä sosiaalituilla loisivia lastenraiskaajia.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Kummatkin autot muuttuivat epäilyttäviksi siinä vaiheessa kun merkkiliike potkaisee ne puhtaanapitoyrittäjille muitten roskien kanssa sen sijaan, että uskaltaisi myydä niitä suoraan kuluttajalle.
Jos noista kahdesta olisi valittava (aivan pakko) jompi kumpi, niin tuontiauto olisi ensisijainen kiinostukseni kohde.
Jos noista kahdesta olisi valittava (aivan pakko) jompi kumpi, niin tuontiauto olisi ensisijainen kiinostukseni kohde.
Vai silloin kun merkkiliike potkaisee ne pois ??
Jos asiaa mietitään merkkiliikkeen kannalta niin haluaako se myydä
vanhoja takseja ? Onko se sopivaa liikkeen brandille? Onko niissä pitkään raha kiinni sillä myyntiaika voi olla pitkä ?
Saksalainen merkkiliike pitää vain muutamaa vaihtoa hallissa jos sitäkään. Saksalainen kai haluaa myydä vain uutta. Tosin siellä usein perheen ykkösauto siirtyy kakkosautoksi ja jopa lopulta kolmosautoksi ennenkuin se myydään pois. Silloinkin kai mieluummin jopa turkkilaiselle häkkikauppiaalle. Toisaalta tämän ymmärtää sillä kun laitat auton myyntiin vaikkapa mobileen niin kyselyitä tulee jopa kaukaa Suomesta ja haluaako Saksalainen nähdä myyntivaivan muutaman tonnin auton takia , tuskinpa.
Division : En ole tainnut saada arvostelua kuin vanhoilta punaniskoilta joilla vähän nykyaikana taitaa niskapunottaa ?
Missä vaiheessa se huoltohistoria vedenpitävä näyttö häviää ?
Vai häviääkö se silloin sinulle kun et osaa enää soittaa aikaisemmalle omistajalle koska tuo voi puhua vierasta kieltä ?
En oikein tiedä tuosta tuontiautouskovaisuudesta ,mutta mietitäänpä tilanne että olisit ostamassa farkkumersua diesel, automaatti sekä avantgarde varustelutaso 2005- ? No näitä on nettiautossa myynnissä 54 kpl ja mobilessa 2980 kpl .
Jos asiaa mietitään merkkiliikkeen kannalta niin haluaako se myydä
vanhoja takseja ? Onko se sopivaa liikkeen brandille? Onko niissä pitkään raha kiinni sillä myyntiaika voi olla pitkä ?
Saksalainen merkkiliike pitää vain muutamaa vaihtoa hallissa jos sitäkään. Saksalainen kai haluaa myydä vain uutta. Tosin siellä usein perheen ykkösauto siirtyy kakkosautoksi ja jopa lopulta kolmosautoksi ennenkuin se myydään pois. Silloinkin kai mieluummin jopa turkkilaiselle häkkikauppiaalle. Toisaalta tämän ymmärtää sillä kun laitat auton myyntiin vaikkapa mobileen niin kyselyitä tulee jopa kaukaa Suomesta ja haluaako Saksalainen nähdä myyntivaivan muutaman tonnin auton takia , tuskinpa.
Division : En ole tainnut saada arvostelua kuin vanhoilta punaniskoilta joilla vähän nykyaikana taitaa niskapunottaa ?
Missä vaiheessa se huoltohistoria vedenpitävä näyttö häviää ?
Vai häviääkö se silloin sinulle kun et osaa enää soittaa aikaisemmalle omistajalle koska tuo voi puhua vierasta kieltä ?
En oikein tiedä tuosta tuontiautouskovaisuudesta ,mutta mietitäänpä tilanne että olisit ostamassa farkkumersua diesel, automaatti sekä avantgarde varustelutaso 2005- ? No näitä on nettiautossa myynnissä 54 kpl ja mobilessa 2980 kpl .
Viimeksi muokannut sportsman, Su 28.03.2010 20:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
ei auto muutu ikinä epäilyttäväksi, myyjät taas sitä voivat olla hyvin useinkin...
auto on auto, ja sen hinta pitää vain sorvata kohdalleen sen kuntoon ja "arvoon" nähden...
kaikki autothan kuitenkin on niitä tuontiautoja, jos ei halua vanhalla saabilla tai talbotilla ajaa...
auto on auto, ja sen hinta pitää vain sorvata kohdalleen sen kuntoon ja "arvoon" nähden...
kaikki autothan kuitenkin on niitä tuontiautoja, jos ei halua vanhalla saabilla tai talbotilla ajaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Aikoinaan, edesmennyt Tony Halme määritteli, että kaiken autettavuuden ulkopuolella tässä maassa on vain yksi ihminen ja se on Matti Nykänen.sportsman kirjoitti:Vai silloin kun merkkiliike potkaisee ne pois ??
Jos asiaa mietitään merkkiliikkeen kannalta niin haluaako se myydä
vanhoja takseja ? Onko se sopivaa liikkeen brandille? Onko niissä pitkään raha kiinni sillä myyntiaika voi olla pitkä ?
Saksalainen merkkiliike pitää vain muutamaa vaihtoa hallissa jos sitäkään. Saksalainen kai haluaa myydä vain uutta. Tosin siellä usein perheen ykkösauto siirtyy kakkosautoksi ja jopa lopulta kolmosautoksi ennenkuin se myydään pois. Silloinkin kai mieluummin jopa turkkilaiselle häkkikauppiaalle. Toisaalta tämän ymmärtää sillä kun laitat auton myyntiin vaikkapa mobileen niin kyselyitä tulee jopa kaukaa Suomesta ja haluaako Saksalainen nähdä myyntivaivan muutaman tonnin auton takia , tuskinpa.
Division : En ole tainnut saada arvostelua kuin vanhoilta punaniskoilta joilla vähän nykyaikana taitaa niskapunottaa ?
Missä vaiheessa se huoltohistoria vedenpitävä näyttö häviää ?
Vai häviääkö se silloin sinulle kun et osaa enää soittaa aikaisemmalle omistajalle koska tuo voi puhua vierasta kieltä ?
En oikein tiedä tuosta tuontiautouskovaisuudesta ,mutta mietitäänpä tilanne että olisit ostamassa farkkumersua diesel, automaatti sekä avantgarde varustelutaso 2005- ? No näitä on nettiautossa myynnissä 54 kpl ja mobilessa 2980 kpl .
Tänä päivänä niitä on selkeästi kaksi. (toisaalta, mistä minä sen tiedän vaikka edelleen olisi vain yksi, kun käytät pelkkää nimimerkkiä...)
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Itse asiassa tämä ei määritelmänä pidä paikkaansa. Yleensä kukaan ei vain jaksa korjata tätä määritelmän vääristymää, jota varsinkin tuontiautojobbarit (en väitä sinua sellaiseksi...) käyttävät.napa kirjoitti:kaikki autothan kuitenkin on niitä tuontiautoja, jos ei halua vanhalla saabilla tai talbotilla ajaa...
Olemmehan mekin kaikki peräisin 7 milj. vuotta sitten alkujaan Arfikasta, mutta silti meitä nykyään nimitetään Suomalaisiksi...
Tuontiautoksi määritellään auto, joka juridisesti alkuperältään on sellainen. Piste.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Älä pidä turhaa kiirettä...sportsman kirjoitti:Mielenkiintoinen keskustelu,mutta nyt täytyy siirtyä mobilen pariin sillä pitää lähteä kahden herrasmiehen kanssa hakemaan huhtikuun alussa kahta CLS-mersua.

X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
tätä mieltä oli myös YLE1 Kuningaskuluttaja ohjelmassa "Tuontiauto". Siinä puhuttiin suoraan "Suomi-auto"-kartellista ja johdonmukaisesta vääristelystä.sportsman kirjoitti:Tämä tuontiauto termi on autoalan monopolin eikun keskusliiton lanseeraama käsite.
Vaihdossa ei suomiauto saa sen parempaa hintaa kuin tuontiautokaan koska vedotaan siihen että tuontiautot on pudottanu hintoja. samalla sitten kun se on saatu myyntiin, nostetaan hintaa sen takia koska se on "aito suomiauto".
samaisesta tv-ohjelmasta olivat käyneet lahdessa ja itäuudellamaalla kaikilla suuremmilla liikkeillä utelemassa, kuten delta, mega, salpa ja rinta-jouppi (joka on samalla suomen suurin "tuontiauto" kauppias. eli suomeksi "jobbari".).
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
(1)Kyllä.sportsman kirjoitti: (1)Vai silloin kun merkkiliike potkaisee ne pois ??
(2)Jos asiaa mietitään merkkiliikkeen kannalta niin haluaako se myydä
vanhoja takseja ?
(3)Onko se sopivaa liikkeen brandille?
(4)Onko niissä pitkään raha kiinni sillä myyntiaika voi olla pitkä ?
(2)Merkkiliikkeet myyvät vanhoja taxeja Suomessa.
(3)Kysy mielummin Veholta.
(4)Sillä hintaa, millä ne painetaan eteenpäin, puhtaanapitomiehille kauppa kyllä kävisi, mutta takuu (virhevastuu) ja imago estävät tämän.
Mikäli auto ei täytä enää merkkiliikkeen kriteerejä se pannaan poistoon. Miten sen status nousee Turkkilaisen/Pihtiputaalaisen käytettyjen trokarin magictouchin jälkeen?
Ei merkkiliikkeisiinkin tulee joskus vaihdossa hyviä autoja ja jotkut tuontiautoliikkeet ovat erikoistuneet hyviin autoihin. Mutta nuo kuvitteelliset esimerkkiautosi jotka sieluni silmin näin olevan mustia W211 220 Cdi A -04 mallia ei mulle kelpaa vaikka saisin kuinka soitella edellisille omistajille.

Keskieurooppalaiset vaihtavat autonsa uuteen mittarin pyörähtäessä 100tkm.
Sitä vanhemmat autot myydään suomeen ja baltian maihin, italiaan ja puolaan. Paikallisille ne ei enää kelpaa. 3-5v vanha auto on käytetty auto, monelle suomalaiselle se on vielä uusi auto vaikka mittarissa olisi 250tkm.
Mielestäni kumpikaan näistä esimerkeistä ei ole epäilyttävä.
Ero on siinä että suomessa jobbarit on 50v ukkoja ja saksassa turkkilaisia
Sitä vanhemmat autot myydään suomeen ja baltian maihin, italiaan ja puolaan. Paikallisille ne ei enää kelpaa. 3-5v vanha auto on käytetty auto, monelle suomalaiselle se on vielä uusi auto vaikka mittarissa olisi 250tkm.
Mielestäni kumpikaan näistä esimerkeistä ei ole epäilyttävä.
Ero on siinä että suomessa jobbarit on 50v ukkoja ja saksassa turkkilaisia

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Auto muuttuu epäilyttäväksi aina silloin kun sitä ollaan myymässä.
Ainahan myyjällä on jokin syy myydä autonsa, oli sitten myyjänä auton edellinen käyttäjä, merkkiliike, jobbari tms.
Itse epäilen autokaupoissa aina ja kaikkia, koska minua on onnistuttu autokaupoissa huijaamaan. (en käy enään Sulan alueella)
Suomessa-suolattuja en enään osta, koska sitä ei huomioida hinnassa. Tai huomioidaan, mutta väärään suuntaan.
Suurin syy tuonti-autojen huonoon maineeseen on siinä että tyhmä suomalainen ostaa sen halvimman mitä löytyy. Halpaan hintaan löytyy yleensä myös jokin syy.
Sama pätee myös, suomessa uutena myytyihin, mutta niissä syytetään myyjää jos auto ei ole se mitä luultiin.
En oikein ymmärrä tätä että jos suomiauto onkin paska, niin myyjä on huijari.
Mutta jos tuonti auto onkin paska, niin vika on siinä että se on tuotu saksasta tai muusta maasta.
Molemmista, sekä koti että ulkomailta löytyy huijareita ja paskoja autoja, Kokemukseni mukaan suomessa ei kannata ostaa muualta kuin yksityiseltä tai tutulta myyjältä (ihan oikeasti tuttu, useamman vuoden ajalta) jos siltäkään.
Saksasta taas ei ole kuin hyvää sanottavaa.
Ps. Itse selailen paljon autojen myynti ilmoituksia, sekä suomesta että saksasta ja ruotsista.
Suomalaisesta ilmoituksesta jos löytyy teksti suomiauto, niin kyseisen ilmoituksen lukeminen loppuu yleensä siihen ja vaihdan seuraavaan.
Ainahan myyjällä on jokin syy myydä autonsa, oli sitten myyjänä auton edellinen käyttäjä, merkkiliike, jobbari tms.
Itse epäilen autokaupoissa aina ja kaikkia, koska minua on onnistuttu autokaupoissa huijaamaan. (en käy enään Sulan alueella)
Suomessa-suolattuja en enään osta, koska sitä ei huomioida hinnassa. Tai huomioidaan, mutta väärään suuntaan.

Suurin syy tuonti-autojen huonoon maineeseen on siinä että tyhmä suomalainen ostaa sen halvimman mitä löytyy. Halpaan hintaan löytyy yleensä myös jokin syy.
Sama pätee myös, suomessa uutena myytyihin, mutta niissä syytetään myyjää jos auto ei ole se mitä luultiin.
En oikein ymmärrä tätä että jos suomiauto onkin paska, niin myyjä on huijari.
Mutta jos tuonti auto onkin paska, niin vika on siinä että se on tuotu saksasta tai muusta maasta.
Molemmista, sekä koti että ulkomailta löytyy huijareita ja paskoja autoja, Kokemukseni mukaan suomessa ei kannata ostaa muualta kuin yksityiseltä tai tutulta myyjältä (ihan oikeasti tuttu, useamman vuoden ajalta) jos siltäkään.
Saksasta taas ei ole kuin hyvää sanottavaa.
Ps. Itse selailen paljon autojen myynti ilmoituksia, sekä suomesta että saksasta ja ruotsista.
Suomalaisesta ilmoituksesta jos löytyy teksti suomiauto, niin kyseisen ilmoituksen lukeminen loppuu yleensä siihen ja vaihdan seuraavaan.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Taisit unohtaa listalta tuulilasin?? Eli nythän siihen on vaihdettu paljon kuluvaa osaa ja auto näyttää uudelta, tuoksuu uudelta ja Mersu pitäisi vielä tuntuakin uudelta. Nivelien ja alustan osien rikkoutuminen ei taas ole sidottu kilometreihin..uusistakin menee. Hitto..tuo sinun kuvailema auto alkoi just tuntua kiinostavaltaISÄNTÄ kirjoitti:Kaiketi keskimäärin saksassa on käytettyjen autojen kaupassa pienemmät katteet, kuin suomessa. Näin ollen se turkin mies, joka kentältä autoja myy, saattaa hyvinkin tehdä autoon esim 500€ edestä uudistavia toimenpiteitä, että saisi 1000€ enemmän voittoa. Esim kilsojen hoonaus, polkimien ja ratin ym kuluvien pintojen vaihtoa, vaikka vielä uudet etu-umpiot ja uudet kaukalomatot. Sillä auton saa jo näyttämään erittäinkin paljon puoleensavetävämmältä.

Saksassa auto muuttuu epäillyttäväksi siinä vaiheessa, kun merkkiliike myy sen häkkikauppiaalle, koska:
A: Merkkiliike tekee myös kauppaa käytetyillä autoilla (tuskin tappiokseen)
B: Merkkiliike tekee kauppaa ainoastaan sellaisilla käytetyillä autoilla, jossa on historia, huollot ja kunto 100% kunnossa. (jotta toiminnan maine ja kate säilyy)
A: Merkkiliike tekee myös kauppaa käytetyillä autoilla (tuskin tappiokseen)
B: Merkkiliike tekee kauppaa ainoastaan sellaisilla käytetyillä autoilla, jossa on historia, huollot ja kunto 100% kunnossa. (jotta toiminnan maine ja kate säilyy)
Olen pitkälti samaa mieltä, kaikki myytävät autot ovat epäilyttäviä...kunnes toisin todistetaanJeremyH kirjoitti:Auto muuttuu epäilyttäväksi aina silloin kun sitä ollaan myymässä.
Ainahan myyjällä on jokin syy myydä autonsa, oli sitten myyjänä auton edellinen käyttäjä, merkkiliike, jobbari tms.
Itse epäilen autokaupoissa aina ja kaikkia, koska minua on onnistuttu autokaupoissa huijaamaan. (en käy enään Sulan alueella)
Suomessa-suolattuja en enään osta, koska sitä ei huomioida hinnassa. Tai huomioidaan, mutta väärään suuntaan.
Suurin syy tuonti-autojen huonoon maineeseen on siinä että tyhmä suomalainen ostaa sen halvimman mitä löytyy. Halpaan hintaan löytyy yleensä myös jokin syy.
Sama pätee myös, suomessa uutena myytyihin, mutta niissä syytetään myyjää jos auto ei ole se mitä luultiin.
En oikein ymmärrä tätä että jos suomiauto onkin paska, niin myyjä on huijari.
Mutta jos tuonti auto onkin paska, niin vika on siinä että se on tuotu saksasta tai muusta maasta.
Molemmista, sekä koti että ulkomailta löytyy huijareita ja paskoja autoja, Kokemukseni mukaan suomessa ei kannata ostaa muualta kuin yksityiseltä tai tutulta myyjältä (ihan oikeasti tuttu, useamman vuoden ajalta) jos siltäkään.
Saksasta taas ei ole kuin hyvää sanottavaa.
Ps. Itse selailen paljon autojen myynti ilmoituksia, sekä suomesta että saksasta ja ruotsista.
Suomalaisesta ilmoituksesta jos löytyy teksti suomiauto, niin kyseisen ilmoituksen lukeminen loppuu yleensä siihen ja vaihdan seuraavaan.

Toiveajattelu on pahin Mersumiehen vihollinen, kärjistäen: "Onpas toi kuskin penkki kulunut kovasti, ei sillä kyllä varmaan silti ole paljon ajettu..."
Perhepiirissä on ollut jonkun verran mersuja, alkaen w115 mallista. On ollut hyviä, loistavia, huonompia, Suomi-autoja ja Saksan-autoja.
Kaiken varmistelunmaximoinnin ym. jälkeen onnistuneeseen Mersukauppaan tarvitaan kuitenkin tuuriakin...

W210 E200-99 Classic ...kyllä sille bensa maistuu... :)
Kuten tiedämme, virhevastuulaki Suomessa on erittäin kuluttajaystävällinen, eli se antaa meille kuluttajille melkoisen hyvän suojan mahdollisissa ongelmatapauksissa. Kääntäen tämä tarkoittaa sitä, että kun yrittäjä myy käytetyn auton, hän ottaa samalla (taloudellisen) riskin sen suhteen, jos auto onkin täysi pommi. Hän nimittäin joutuu lain mukaan laittamaan auton kuntoon.
No, laki on sama merkkiliikkeelle kuin jobbarillekin. Kuluttajan kannalta ero tulee kuitenkin siinä, että jos auto on pommi ja sen laittaminen kuntoon vaatii isojakin korjauksia, niin merkkiliikkeen resurssit todennäköisemmin riittävät virhevastuulain mukaisen vastuun kantamiseen. Työmaakopissa toimivan yrityksen osalta en välttämättä olisi niinkään varma..
Ottamatta sen enempää kantaa siihen, milloin auto muuttuu "epäluotettavaksi", ostan käytetyn auton mieluummin sellaisesta yrityksestä, jonka tiedän luotettavaksi ja vakavaraiseksi = pystyy suurella todennäköisyydellä kantamaan vastuunsa jos jotain ilmenee.
Esimerkki: Jos olisin nyt ostamassa vaikkapa 2000-luvun alkupuoliskon SL:ää,CL:ää tai S:ää, pyrkisin ostamaan sen ehdottomasti sellaisesta autoliikkeestä jonka takana olevan yrityksen tiedän vakavaraiseksi. Vastaavasti hyvin varovaisesti suhtautuisin myyntipaikkaan joka löytyy työmaakopista häkkiaidan ympäröimänä. Tämä siksi, että JOS autoon ilmaantuu jokin kalliisti korjattava vika, niin voi olla mahdollista, että työmaakopissa toimivan firman resurssit eivät riitä asian kuntoon saattamiseksi. Merkkiliikkeen, tai esim Rinta-Joupin kaltaisen firman resurssit taas todennäköisesti riittävät.
Virhevastuulaki aikaansaa myös sen, että myyntiin tulevat autot useimmiten tarkastetaan ja laitetaan mieluusti kuntoon, jotta riskit olisivat edes jotenkin hallittuja. Tässäkin törmätään resursseihin. Isolla, varakkaalla toimijall riittää resursseja tähänkin, pieni toimija on usein jopa pakotettu toimimaan suurella riskillä tässäkin kohtaa. CL edullisesti myyntiin ja sormet ristiin, ettei siinä ole mitään suurempaa vikaa.
No, en tunne asiaa tarkemmin kuin yhden merkkiliikkeen osalta joka tuo käytettyjä autoja myyntiin myös ulkomailta. Kyseistä autoliikettä on joskus moitittu siitä, että hinnat ovat liian korkeita. Tosiasia kuitenkin on, että kun heille tulee käytetty auto, Suomesta tai ulkomailta myyntiin, se tarkastetaan perusteellisesti ja tarkastuksen perusteella myös laitetaan oikeasti kuntoon. Omalta osaltani olen valmis maksamaan enemmän autosta, josta tiedän, että se on oikeasti käyty läpi ja kunnostettu.
Se on sinällään se ja sama, missä auto ensirekisteröity, olennaista on se, että tavalla tai toisella tietää mitä on ostamassa + myyjäosapuoli on sellainen, että sillä on realistinen kyky ongelmatilanteessa myös kantaa sille kuuluva vastuu.
No, laki on sama merkkiliikkeelle kuin jobbarillekin. Kuluttajan kannalta ero tulee kuitenkin siinä, että jos auto on pommi ja sen laittaminen kuntoon vaatii isojakin korjauksia, niin merkkiliikkeen resurssit todennäköisemmin riittävät virhevastuulain mukaisen vastuun kantamiseen. Työmaakopissa toimivan yrityksen osalta en välttämättä olisi niinkään varma..
Ottamatta sen enempää kantaa siihen, milloin auto muuttuu "epäluotettavaksi", ostan käytetyn auton mieluummin sellaisesta yrityksestä, jonka tiedän luotettavaksi ja vakavaraiseksi = pystyy suurella todennäköisyydellä kantamaan vastuunsa jos jotain ilmenee.
Esimerkki: Jos olisin nyt ostamassa vaikkapa 2000-luvun alkupuoliskon SL:ää,CL:ää tai S:ää, pyrkisin ostamaan sen ehdottomasti sellaisesta autoliikkeestä jonka takana olevan yrityksen tiedän vakavaraiseksi. Vastaavasti hyvin varovaisesti suhtautuisin myyntipaikkaan joka löytyy työmaakopista häkkiaidan ympäröimänä. Tämä siksi, että JOS autoon ilmaantuu jokin kalliisti korjattava vika, niin voi olla mahdollista, että työmaakopissa toimivan firman resurssit eivät riitä asian kuntoon saattamiseksi. Merkkiliikkeen, tai esim Rinta-Joupin kaltaisen firman resurssit taas todennäköisesti riittävät.
Virhevastuulaki aikaansaa myös sen, että myyntiin tulevat autot useimmiten tarkastetaan ja laitetaan mieluusti kuntoon, jotta riskit olisivat edes jotenkin hallittuja. Tässäkin törmätään resursseihin. Isolla, varakkaalla toimijall riittää resursseja tähänkin, pieni toimija on usein jopa pakotettu toimimaan suurella riskillä tässäkin kohtaa. CL edullisesti myyntiin ja sormet ristiin, ettei siinä ole mitään suurempaa vikaa.
No, en tunne asiaa tarkemmin kuin yhden merkkiliikkeen osalta joka tuo käytettyjä autoja myyntiin myös ulkomailta. Kyseistä autoliikettä on joskus moitittu siitä, että hinnat ovat liian korkeita. Tosiasia kuitenkin on, että kun heille tulee käytetty auto, Suomesta tai ulkomailta myyntiin, se tarkastetaan perusteellisesti ja tarkastuksen perusteella myös laitetaan oikeasti kuntoon. Omalta osaltani olen valmis maksamaan enemmän autosta, josta tiedän, että se on oikeasti käyty läpi ja kunnostettu.
Se on sinällään se ja sama, missä auto ensirekisteröity, olennaista on se, että tavalla tai toisella tietää mitä on ostamassa + myyjäosapuoli on sellainen, että sillä on realistinen kyky ongelmatilanteessa myös kantaa sille kuuluva vastuu.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Olet siis valmis maksamaan takuusta jo autoa ostaessasi ?
Onnistuuko todellakin ostojen jälkeisten vikojen korjaaminen liikkeen laskuun kokonaan vai joutuuko maksamaan esim puolet kuluista ?
Itselläni on hieman jäänyt sellainen kuva ettei liike korjaa vanhasta autosta 2000- takuuseen ilman omavastuusta (puolet ) ? Lisäksi liike on laskenyt takuunhinnan jo myyntihintaan . Lisäki tuossa "takuukorjauksessa " ostaja maksaa varaosat listahintaan.
Onnistuuko todellakin ostojen jälkeisten vikojen korjaaminen liikkeen laskuun kokonaan vai joutuuko maksamaan esim puolet kuluista ?
Itselläni on hieman jäänyt sellainen kuva ettei liike korjaa vanhasta autosta 2000- takuuseen ilman omavastuusta (puolet ) ? Lisäksi liike on laskenyt takuunhinnan jo myyntihintaan . Lisäki tuossa "takuukorjauksessa " ostaja maksaa varaosat listahintaan.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Kyllä tuo takuu toimii, tietty poikkeuksiakin varmasti löytyy. Minulla 10 vuotta vanha auto hajosi heti oston jälkeen-> myyjäliike haki auton pihasta ja toi sijaisauton tilalle. Ei kuluja minulle.
Tokihan liike ottaa sen takuun hinnan autojen hinnassa takaisin. Tosin samalla perusteellahan ei kannata autoon ottaa ikinä muutakuin liikennevakuutus, kyllähän vakuutusyhtiötkin perivät rahansa asiakkailta
Tokihan liike ottaa sen takuun hinnan autojen hinnassa takaisin. Tosin samalla perusteellahan ei kannata autoon ottaa ikinä muutakuin liikennevakuutus, kyllähän vakuutusyhtiötkin perivät rahansa asiakkailta

Itselläni on se kuva ottamatta kantaa Saksan tai Suomen merkkiliikkeiden eroihin, että merkkiliike pyrkii nimenomaan pitämään YKSITYISILLE myytävän kaluston mahdollisimman uutena ja/tai vähänajettuna. Jossain vaiheessa vaan ei enää ole merkkiliikkeelle kannattavaa huoltaa ja korjata sitä paljon ajettua tai vanhaa yksilöä kriteerit täyttäväksi myyntiyksilöksi vaan se diilataan pienellä katteella jobbarille. Kyllähän sen merkkiliikkeen kautta kulkee sitä vähemmän mairittelevaakin kalustoa, mutta ei pääportista yksityiselle asiakkaalle, vaan nimenomaan jobbarille.Timo J kirjoitti:Saksassa auto muuttuu epäillyttäväksi siinä vaiheessa, kun merkkiliike myy sen häkkikauppiaalle, koska:
A: Merkkiliike tekee myös kauppaa käytetyillä autoilla (tuskin tappiokseen)
B: Merkkiliike tekee kauppaa ainoastaan sellaisilla käytetyillä autoilla, jossa on historia, huollot ja kunto 100% kunnossa. (jotta toiminnan maine ja kate säilyy)
Ja samalla tavalla epäilyttäväksi se auto muuttuu Suomessakin, kun sitä kauppaa jobbari. Se epäily herää ainakin mulle juuri tästä: miten on huollettu tai korjattu ennen myyntiin asettamista vai onko vaan meikkailtu ja kursittu hätäseen kasaan? Merkkiliikkeillä kuitenkin on tietyt kriteerit, vaikkapa huollot näille myyntiin pantaville autoille. Ja yleensä myös ottavat vastuun ja antavat jonkunlaisen takuun jo maineensakin velvoittamana. Ja kuten tossa edellä todettiin, vakavaraisempana kuin jobbari, on myös mahdollista saada jotain takuuta.
Merkkiliikehän voi ottaa vaihdossa vaikka mitä romua, jotta saa sen uuden auton myytyä, jolla tehdään tulosta (myyntikate). Tää romu (siis kaikki, jotka ei täytä tota esim. B-kohdan kriteeriä) diilataan eteenpäin jobbareille. Varmasti katetta saadaan tässäkin kohtaa, mutta se voi olla jo sitte ihan marginaalinen, kun se tulos kuitenkin on tehty jos tolla uuden auton myynnillä.
Ite oon ensimmäisen Mersuni n. 10 v. sitten ostanu jobbarilta. Hienolta se näytti ja tuntu ja vasta oli leimattukin, mutta vähän ajan päästä tarkemmin autoon tutustuttuani tajusin, ettei sitä olis meikäläinen saanu ikinä leimasta siinä kunnossa läpi. Hyvin oli meikattu ja jollain hämärällä keinolla saatu leimaankin. Olisin varmaan ollu tohonkin ostokseen ihan tyytyväinen, jos se myyjä olis rehellisesti kertonu auton viat, historian jne. Nyt jäi vaan k***tuksen maku suuhun ja mitä varten? No se sai varmaan jonkun 100-200 € tilin siitä romusta. Samalla se menetti ainakin yhden asiakkaan jatkossa. Siltä tai keneltäkään muultakaan jobbarilta en kovin helposti enää osta yhtään mitään ihan vaan ton yhden kokemuksen perusteella.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Kyllähän suuri osa vastaajista oli valmis ostamaan autonsa yksityisiltäkin ilman takuuta. Sinun esimerkkiautosi olivat kummatkin käyneet läpi pahimman mahdollisen vaihtoehdon --> Ne olivat olleet sellaisen kaverin omistuksessa joka oli ostanut ne halvimmalla mahdollisella hinnalla välittämättä niiden kunnosta. Tottakai järkevä kuluttaja suhtautuu näihin epäluuloisesti ja pyrkii tarkistamaan historian mahdollisimman tarkasti, koska kysymyksessä saattaa olla isoin kauppa talon oston jälkeen pienelle sukan kuluttajalle. Ne Saksan häkki- ja huutokauppaautot ei kelpaa Saksalaisille, miksi niiden pitäisi kelvata meille?sportsman kirjoitti:Olet siis valmis maksamaan takuusta jo autoa ostaessasi ?
Onkohan sinulle ihan selvillä Saksan autohuutokauppakuvio?
Saksassa on ainakin 2 isoa huutokauppafirmaa joihin jotka pitävät huutokauppoja 2-4/viikko/eri paikkakunta.
Nämä myyntitoimeksiannot tulevat merkkiliikeeistä, leasingfirmoista .
Autot käydään tarkasti läpi ja kaikki viat/kolhu/naarmut on kerrottu ja kuvattu huutokauppasivulla.Tutkimaan autot pääsee ennen huutotilaisuutta mutta ei ajamaan.
Huutajaksi pääsee vain y-tunnuksen omaava autokauppaa käyvä liike. Autoliike asettaa pohjahinnan autolle , ja huutokauppafirma ottaa ns vasaramaksun n 250 euroa .
Tässä yksi huutokauppa sivu ja sieltä randomina poimittu kaksia autoa:
Suosittelen katsomaa kuvia:
http://de.bca-europe.com/Pages/ViewLot. ... 7&R=0&SR=7
http://de.bca-europe.com/Pages/ViewLot. ... 8&R=0&SR=7
Saksassa on ainakin 2 isoa huutokauppafirmaa joihin jotka pitävät huutokauppoja 2-4/viikko/eri paikkakunta.
Nämä myyntitoimeksiannot tulevat merkkiliikeeistä, leasingfirmoista .
Autot käydään tarkasti läpi ja kaikki viat/kolhu/naarmut on kerrottu ja kuvattu huutokauppasivulla.Tutkimaan autot pääsee ennen huutotilaisuutta mutta ei ajamaan.
Huutajaksi pääsee vain y-tunnuksen omaava autokauppaa käyvä liike. Autoliike asettaa pohjahinnan autolle , ja huutokauppafirma ottaa ns vasaramaksun n 250 euroa .
Tässä yksi huutokauppa sivu ja sieltä randomina poimittu kaksia autoa:
Suosittelen katsomaa kuvia:
http://de.bca-europe.com/Pages/ViewLot. ... 7&R=0&SR=7
http://de.bca-europe.com/Pages/ViewLot. ... 8&R=0&SR=7
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.