W115 arvo?(auto ostettu)
W115 arvo?(auto ostettu)
Tervehdys mersuharrastajat
Olisi tiedossa W115 220d. Aivan viimeisiä W115 malleja. Ei mikään kiertopalkinto, pidetty hyvänä koko olemassaoloajan. Minkälaisilla rahoilla nuo mahtaa vaihtaa omistajaa?
Kunnoltaan auto on hyvä. Päälläpäin ei ruostetta nimeksikään ja sisältä ehjä. Ei mitään virityksiä kojelaudassa ja lampaantaljan alta löytyy ehjät, mutta likaiset penkit. Alusta on tuhdissä ruosteenestoaineessa, mutta ruostetta on havaittavissa siellä täällä. Tekniikka mitä ilmeisemmin autossa on ok.
Minkähänlaista arvonmuutosta tuollaiselle on odotettavissa, onko W115 jo sen ikäluokan auto että hinnat on jo nousussa?
Itse olen pitkään haaveillut C114:stä mutta pelimerkit ei vaan ole siinä mallissa että haaveet muuttuisi todeksi. Saisikohan tuollaisesta vanhasta nokilekasta vastaavan hymyn huulille?
Olisi tiedossa W115 220d. Aivan viimeisiä W115 malleja. Ei mikään kiertopalkinto, pidetty hyvänä koko olemassaoloajan. Minkälaisilla rahoilla nuo mahtaa vaihtaa omistajaa?
Kunnoltaan auto on hyvä. Päälläpäin ei ruostetta nimeksikään ja sisältä ehjä. Ei mitään virityksiä kojelaudassa ja lampaantaljan alta löytyy ehjät, mutta likaiset penkit. Alusta on tuhdissä ruosteenestoaineessa, mutta ruostetta on havaittavissa siellä täällä. Tekniikka mitä ilmeisemmin autossa on ok.
Minkähänlaista arvonmuutosta tuollaiselle on odotettavissa, onko W115 jo sen ikäluokan auto että hinnat on jo nousussa?
Itse olen pitkään haaveillut C114:stä mutta pelimerkit ei vaan ole siinä mallissa että haaveet muuttuisi todeksi. Saisikohan tuollaisesta vanhasta nokilekasta vastaavan hymyn huulille?
Viimeksi muokannut tatu, Ke 02.06.2010 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ittellä on tuo bensakoneinen sen verran hyvä ja mukava ajaa ettei tule harkittua uudempia malleja. Arvo on varmasti nousussa hyväkuntoisilla autoilla, tuohan on aika polttoainepihikin ja osat on halpoja. Kuhan ei ole mätä
Joten eihän tossa voi kuin voittaa. 


W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3019
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Tonnista kahteen "ajokunnossa, pientä laittoa" -kunnossa olevat. Siitä ylöspäin hyvät ja kauniit. Ruosteenraiskaamia loppuunajettuja saa muutamasta satasesta ylöspäin.
Traagista on se, että ihan hyviä käypäsiä pystäreitä on pistetty paaliin, kun ei niiden peruskunnostamiseen menevää rahaa saa muutettua tuotoksi millään ilveellä..
Traagista on se, että ihan hyviä käypäsiä pystäreitä on pistetty paaliin, kun ei niiden peruskunnostamiseen menevää rahaa saa muutettua tuotoksi millään ilveellä..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Mistäpäin autoa kannattaa ruosteita etsiä. Nosturia ei ole ja hirveästi ei voi purkamaankaan ruveta.
Auton kylkilinja on mielestäni suora. Auton perä kyllä hieman roikkuu, mutta mitään nitkahdusta en ainakaan havainnut. Ovet ainakin toimii kuin unelma. Onko vinkkejä miten asiasta varmistutaan ettei ole nitkahtanut?
Auton polttoainepiheydellä ei ole mitään merkitystä. Jos alan itselleni tuota yksilöä hankkimaan niin puhtaasti harrastuspeliksi. Ajomäärä maksimissaan 1000km vuodessa. Taloudessa on jo käyttöautoja enemmän kuin kortillisia.
Olen siis tuota kyseistä yksilöä ihmetellyt ihan muussa mielessä kuin osto. Nyt on pari yötä nukuttanut huonosti ja mielessä pyörinyt pitäisi autoa ihmetellä siinäkin mielessä että ostaisi kotitalliin...
Auton kylkilinja on mielestäni suora. Auton perä kyllä hieman roikkuu, mutta mitään nitkahdusta en ainakaan havainnut. Ovet ainakin toimii kuin unelma. Onko vinkkejä miten asiasta varmistutaan ettei ole nitkahtanut?
Auton polttoainepiheydellä ei ole mitään merkitystä. Jos alan itselleni tuota yksilöä hankkimaan niin puhtaasti harrastuspeliksi. Ajomäärä maksimissaan 1000km vuodessa. Taloudessa on jo käyttöautoja enemmän kuin kortillisia.
Olen siis tuota kyseistä yksilöä ihmetellyt ihan muussa mielessä kuin osto. Nyt on pari yötä nukuttanut huonosti ja mielessä pyörinyt pitäisi autoa ihmetellä siinäkin mielessä että ostaisi kotitalliin...
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
Kyllä W115 220D:llä ajaessakin saa hymyn korviin
.Itse ainakin tykkäsin ajella kun mulla oli W115,hyvältä tuntuu kun nasauttaa nupista 220D:n raksuttamaan miellyttävän mersumaiseen sävyyn
,edellyttäen tietysti että moottori ja sen apulaitteet ovat kunnossa.Jo tuon vanhan dieselin äänestä tietää minkä valmistajan dieselit olivat nykyaikaisia,luotettavia ja pehmeä käyntisiä siis jotain muuta kuin muilla oli tarjota W115:sen valmistuksen alkumetreillä
.Vaikka W115 220D on jo vanha auto,silti siitä puuttuu esim vanhemmille VW dieseleille tyypillinen kojelaudan yms muiden sisustan osien tärinä ja helinä auton käydessä tyhjäkäynnillä.



auto w123 200D/300DT vm, -81
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3019
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Ovet alaosistaan ja liitoksista, lokasuojankaaret, helmapellit, ikkunoiden reunat noin alkajaisiksi ulkoa. Listojen ja tyyppimerkinään reunoissa on usein kukkimista, joka pienuudestaan huolimatta maksaa maltaita korjata kunnolla. Sitten matot pois ja lattia sisäpuolelta. Tarkkaile onko bitumissa halkeamia ja ruosteenväriä - se kertoo onko auton sisäpuolella lillunut vesi bitumeissa ja mädättänyt pohjan sisältäpäin.tatu kirjoitti:Mistäpäin autoa kannattaa ruosteita etsiä. Nosturia ei ole ja hirveästi ei voi purkamaankaan ruveta.
Ota ämpärillinen vettä ja anna se myyjälle, pyydä kaatamaan tuulilasille ja sinä itse olet silloin kuskin jalkatilassa silmä kovana tarkkailemassa. Jos vesi tulee läpi jommaltakummalta puolelta, on todennäköisesti rintapellin saumat pettäneet ja se on kettumainen korjata se..
Sitten vielä konehuone, tarkkaile rintapellin saumoja - kukkiiko tms.
Kymmeniä vuosia loskatalvia! Nuo ovat senverran kovia kokeneita autoja, että ruostetta on satavarmasti jokaisessa Suomi-autossa sielä täällä. Autoja valmistettaessa silloin joskus 1960-70 -luvulla ei korroosionestolla ollut vielä kovin kummoista sijaa myyntivalttina. Eikä tarvitse kuin katsoa 90-luvun volkkareita, miten käsittämättömästi voi auto ruostua joka paikasta!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Pystärin ruostepaikoista
. Eihän tää ihan pystärin hintatiedusteluun kuulu, mutta kun kysyttiin misstä niitä ruosteita olis hyvä etsiä.
Tää ei sitten ole tarkoitettu miksikään kauhuskenarioksi. Tällaisia noi pystärit vaan tuppaa olemaan, kun sellaisen projektin ostaa. Sieltä alkuperäisen massan alta, löytyy kyllä varmasti kaikkea "kivaa" kun sitä alkaa pois raapimaan. Noiden kuvien lisäksi oli vielä monta muutakin paikkaa, joihin "sai" puuhapeltiä laittaa. Toisaalta jos kumimassa on hetimiten uutena poistettu, ja suoritettu kunnollinen uudelleenmassaus, saattaa pellit olla hyvässäkin kunnossa. Kuvat on tosta mun omasta pystäristä, joka tein itselleni kesällä 2008. Aikaa ton tekemiseen meni noin 6kk. ja sekin sivutoimisesti, kun täytyy käydä töissäkin.
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3336.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3368.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3369.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3372.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3374.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3489.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3529.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3538.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3547.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3554.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3555.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3556.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3557.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3558.jpg
Tässä vielä muutama kuva akselistoista.
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3455.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3459.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3499.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3483.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3500.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3564.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3588.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3596.jpg
Ja yks huono kuva lopputuloksesta.
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT4245.jpg
P.S. Linkitän kuvat näin, etten liikaa rasittaisi foorumia.

Tää ei sitten ole tarkoitettu miksikään kauhuskenarioksi. Tällaisia noi pystärit vaan tuppaa olemaan, kun sellaisen projektin ostaa. Sieltä alkuperäisen massan alta, löytyy kyllä varmasti kaikkea "kivaa" kun sitä alkaa pois raapimaan. Noiden kuvien lisäksi oli vielä monta muutakin paikkaa, joihin "sai" puuhapeltiä laittaa. Toisaalta jos kumimassa on hetimiten uutena poistettu, ja suoritettu kunnollinen uudelleenmassaus, saattaa pellit olla hyvässäkin kunnossa. Kuvat on tosta mun omasta pystäristä, joka tein itselleni kesällä 2008. Aikaa ton tekemiseen meni noin 6kk. ja sekin sivutoimisesti, kun täytyy käydä töissäkin.
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3336.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3368.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3369.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3372.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3374.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3489.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3529.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3538.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3547.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3554.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3555.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3556.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3557.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3558.jpg
Tässä vielä muutama kuva akselistoista.
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3455.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3459.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3499.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3483.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3500.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3564.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3588.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT3596.jpg
Ja yks huono kuva lopputuloksesta.
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... CT4245.jpg
P.S. Linkitän kuvat näin, etten liikaa rasittaisi foorumia.
Viimeksi muokannut A, Su 18.04.2010 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Voi jumalation!
Tuohan on jo työnsankari mitalin arvoinen projekti.
Toihan olis pitänyt viedä alkuperäiskuntoisena Pimp My Ride porukalle.
Ne olis kait pakkeloineet näkyvät vauriot ja laittaneet autoon 300 kg äänentoisto rojua.
Tuohan on jo työnsankari mitalin arvoinen projekti.
Toihan olis pitänyt viedä alkuperäiskuntoisena Pimp My Ride porukalle.

Ne olis kait pakkeloineet näkyvät vauriot ja laittaneet autoon 300 kg äänentoisto rojua.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Tuon A.n auton kotimaisuusaste alkaa olemaan aika korkea...Pari asennusolutta saattanut vaatia tuo projekti...
Auto mitä itse kävin ihailemassa ei ainakaan pariin viikkoon vaihda omistajaa, joten katsotaan ja kuunnellaan saapuuko minun pihaani jossain välissä. Ongalmahan tässä oli alunperin se että myyjällä eikä ostajalla ei ollut juuri mitään käsitystä mikä on käypä arvo.
Auto mitä itse kävin ihailemassa ei ainakaan pariin viikkoon vaihda omistajaa, joten katsotaan ja kuunnellaan saapuuko minun pihaani jossain välissä. Ongalmahan tässä oli alunperin se että myyjällä eikä ostajalla ei ollut juuri mitään käsitystä mikä on käypä arvo.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3019
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Rintapelti ehjä
, ei tietenkään. Tosin oli ruostunut ainoastaan kuskin puolelta, jolloin korjaus ei ollut niin paha, kun ei tarvinut moottoria nostaa pois. Helmakoteloiden takapää ja takapyöräkoteloiden etupää, on se kohta mistä noi katkeaa. Kyseisen paikan korjaamiseen kannattaa keskittyä, ettei jää perä roikkumaan. Pystäri minkä perä roikkuu, niin poikkeuksetta on melkonen hitsaushomma edessä. Oikeasti jos löytää yksilön jota ei ole vielä korjattu tuosta kohtaa ja on ryhdissään, kannattaa laittaa lotto vetämään. Ystäväni jonka kanssa toi auto hitsattiin(niin myös monet ennen tätä, ja nykyinenkin projekti), kertoi hitsanneensa noita "nitkahtaneita" yksilöitä 80luvun alussa. Ensimmäiset yksilöt, olivat pettäneet tosta kohtaa jo 10:vuotiaina.

--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3019
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Menee vähän sivuun alkuperäisestä aiheesta, mutta menköön: miten korjasitte tuon helmakoteloiden takapää/takapyöräkoteloiden etupää -kohdan?A kirjoitti: Kyseisen paikan korjaamiseen kannattaa keskittyä, ettei jää perä roikkumaan. Pystäri minkä perä roikkuu, niin poikkeuksetta on melkonen hitsaushomma edessä.

Tarkoitan, että mittasitko paikalleen ihan millilleen, pönkäsitkö paikalleen tms. Mulla on siellä todella pielavetisen näköinen paikka, joka huolettaa edelleen..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Ei tuo oo ees laho mun autoon verrattuna, kysykää vaikka jussilta, se on sillä hitsauksessa. Helmat on tehty aikoinaan 5cm lapuista ja samoin takapyöräkotelot ja kaikki
Noh nyt siihen tulee lisää ehjää peltiä.

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Mulla on lotto vetämässä, ei ole hitsattu projektiautoa mainitusta kohdastaA kirjoitti: Oikeasti jos löytää yksilön jota ei ole vielä korjattu tuosta kohtaa ja on ryhdissään, kannattaa laittaa lotto vetämään.

Pystärien hinnat on mielestäni loivassa nousussa, varsinkin hyvien. Ne kun ovat aika harvinaisia, paalissa suurin osa kalustosta.
Sanat ei riitä kuvaamaan tuntemuksia kun katoin kuvia noista peltitöistä..
Jonkunlaista käsitystä hinnoista saa, ainakin parempikuntoisien suhteen, kun katsoo mobile.de:ssa olevia. Ainakin Suomessa myynnissä olleiden coupé mallien hinnat lienevät linjassa Saksassa olevien kanssa.
Jonkunlaista käsitystä hinnoista saa, ainakin parempikuntoisien suhteen, kun katsoo mobile.de:ssa olevia. Ainakin Suomessa myynnissä olleiden coupé mallien hinnat lienevät linjassa Saksassa olevien kanssa.
MB C180 -99
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
Auto tuettiin kuudesta kohtaa pukeille(kaksi ihan takakulmiin). Tarkastettiin kylkilinja ja kokeiltiin takaovien sekä takaluukun sopivuus aukkoihinsa. Auto muutenkin tuettiin vaakasuoraan, jolloin kiertymisen pystyi mittaamaan tallin lattiasta. Tämän jälkeen, poistettiin tarpeeksi hapantunutta peltiä joka korvattiin uudella. Korjauspaloja en noihin kohtiin löytänyt, joten ne tehtiin suorasta pellistä. 123:sen korjauspaloja löytyy mutta ne ei sovi.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Sille autolle alkaa kertymään jo tunnearvoa kun ajelee vähän enemmän ja laittelee ja huomaa miten älyttömän hyvä peli se on ajella, semmoselle ei voi määritellä arvoa 

Tosta laitetaan nyt pohjaa parempaan kuntoon niin toivottavasti taas menee 10 vuotta eteenpäin, samat paikat taitaa olla lahot kuin noissa kuvissa ylempänä.


Tosta laitetaan nyt pohjaa parempaan kuntoon niin toivottavasti taas menee 10 vuotta eteenpäin, samat paikat taitaa olla lahot kuin noissa kuvissa ylempänä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: Su 21.08.2005 09:48
- Paikkakunta: HKI/Pietari
Meitsin pystäri
http://www.facebook.com/album.php?aid=9 ... 2f7fc6ce4a
Kolmas omistaja, ostin viime kesänä Kuhmosta. Taas pitäis leima hakee, et saisa kesäksi ajuun.
Kolmas omistaja, ostin viime kesänä Kuhmosta. Taas pitäis leima hakee, et saisa kesäksi ajuun.
Tämäkin auto vaihtoi omistajaa ja löytyy nyt mun tallista. Muutamat sunnuntai ajelut tuli jo ajeltuakin.
Muutama kysymys noin ensitutkiskelun perusteelle:
Kuuluuko autossani olla etulyhdyn sumuvalon rihlaus lasissa vai lasin alla erillisenä? Autohan oli Vm 75.
Mitä öljyä ja miten usein syöttöpumppuun? Autohan seisoo pääasiassa, vain aurinkoisena kesäsunnuntaina ajossa.
Takapenkin verhoilu on parista kohtia rikki, löytyyköhän alkuperäistä verhoilukangasta jostain?
Kiitoksia etukäteen avusta
Muutama kysymys noin ensitutkiskelun perusteelle:
Kuuluuko autossani olla etulyhdyn sumuvalon rihlaus lasissa vai lasin alla erillisenä? Autohan oli Vm 75.
Mitä öljyä ja miten usein syöttöpumppuun? Autohan seisoo pääasiassa, vain aurinkoisena kesäsunnuntaina ajossa.
Takapenkin verhoilu on parista kohtia rikki, löytyyköhän alkuperäistä verhoilukangasta jostain?
Kiitoksia etukäteen avusta
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
Onnittelut pystärin oston johdosta!tatu kirjoitti:Tämäkin auto vaihtoi omistajaa ja löytyy nyt mun tallista. Muutamat sunnuntai ajelut tuli jo ajeltuakin.
Muutama kysymys noin ensitutkiskelun perusteelle:
Kuuluuko autossani olla etulyhdyn sumuvalon rihlaus lasissa vai lasin alla erillisenä? Autohan oli Vm 75.
Mitä öljyä ja miten usein syöttöpumppuun? Autohan seisoo pääasiassa, vain aurinkoisena kesäsunnuntaina ajossa.
Takapenkin verhoilu on parista kohtia rikki, löytyyköhän alkuperäistä verhoilukangasta jostain?
Kiitoksia etukäteen avusta
Jusa82 on muistaakseni myynnissä ehjä koko sisustus. Kuopiossa ainakin Puijon autoverhoilulta löytyy alkuperäisiä kankaita.
Laittelen autoa museorekisteröintiä silmälläpitäen joten koko sisustan vaihto ei käy. Tarvinnee kysellä tuolta puijon autoverhoilusta.JP74 kirjoitti:Onnittelut pystärin oston johdosta!tatu kirjoitti:Tämäkin auto vaihtoi omistajaa ja löytyy nyt mun tallista. Muutamat sunnuntai ajelut tuli jo ajeltuakin.
Muutama kysymys noin ensitutkiskelun perusteelle:
Kuuluuko autossani olla etulyhdyn sumuvalon rihlaus lasissa vai lasin alla erillisenä? Autohan oli Vm 75.
Mitä öljyä ja miten usein syöttöpumppuun? Autohan seisoo pääasiassa, vain aurinkoisena kesäsunnuntaina ajossa.
Takapenkin verhoilu on parista kohtia rikki, löytyyköhän alkuperäistä verhoilukangasta jostain?
Kiitoksia etukäteen avusta
Jusa82 on muistaakseni myynnissä ehjä koko sisustus. Kuopiossa ainakin Puijon autoverhoilulta löytyy alkuperäisiä kankaita.
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Tuolta löytyy selvitystä valoista http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=#562141tatu kirjoitti:
Muutama kysymys noin ensitutkiskelun perusteelle:
Kuuluuko autossani olla etulyhdyn sumuvalon rihlaus lasissa vai lasin alla erillisenä? Autohan oli Vm 75.
Takapenkin verhoilu on parista kohtia rikki, löytyyköhän alkuperäistä verhoilukangasta jostain?
Kiitoksia etukäteen avusta
Minkä värinen ja mikä materiaali verhoilussa? Helpoin tapahan olisi vaihtaa rikkinäinen istuimen osa ehjään samanlaiseen.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3019
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Tämäpä se onkin mielenkiintoinen kysymys. Raamatun paksuinen "Service Manual OM615 OM616 OM617" uhraa pumpun öljynvaihdolle ihan yhden kappaleen: On M-injection pumps with pneumatic governor, correct oil level in injection pump. For this purpose, unscrew filter (eli se pumpun päällä oleva plätkä, jonka paikalla uudemmissa on alipainesammutinkalvo) and add oil up to check bore (pultti pumpun kyljessä käsipumpun vieressä autoon päin, joka ruuvataan irti ja öljyä lutrataan sisään kunnes valuu pultin reiästä).tatu kirjoitti: Mitä öljyä ja miten usein syöttöpumppuun? Autohan seisoo pääasiassa, vain aurinkoisena kesäsunnuntaina ajossa.
Määristä ja laadusta ei puhettakaan. Laita samaa öljyä kun moottoriinkin, toiset pumput ne voideltuu öljynkiertovoitelulla..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Autossani on vastaava sisusta kuin tässä esitteessä olevassa autossa. Joku viisaampi voi kertoa mikä tämän värin nimi on?petri kirjoitti:
Minkä värinen ja mikä materiaali verhoilussa? Helpoin tapahan olisi vaihtaa rikkinäinen istuimen osa ehjään samanlaiseen.
http://saul.kapsi.fi/autotalli/gallery/w115esite/13_1
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...