


Ok, alkuperäinen turbomoottori on OM617.952 tuo 300D on OM617.912, OM615 on taasen 200D/220D.satakaskolmonen kirjoitti:auto on ollut alunperin jo 300TD mutta moottori oli lauennut edellisellä omistajalla ja tilalle on vaihdettu tavallinen 300D (korjaus käsikirja sanoo muistaakseni että tuo OM 615 on juuri se alkup. 300turbotiisseli)
Eikös se vanha viisisylinterinen 300D ole aina OM617 oli siinä sitten turboa tai ei. OM615 on 200D/220D ja OM616 240D.satakaskkolmonen kirjoitti:(korjaus käsikirja sanoo muistaakseni että tuo OM 615 on juuri se alkup. 300turbotiisseli)
Vein vain ja sanoin, että tuollainen mutka tuonne pistettiin. Katsastaja katsoi ja sanoi, että niinpä onkin, pitää tulostaa sinulle uusi rekkariote. Minä siitä kiroilemaan, että tulee kallis katsastus ja paljon vaivaa turbotuksesta kun pitää rekisteriotteetkin tulostaa uudestaan.satakaskolmonen kirjoitti:Kiinnostais tietää tarkemmin miten toimit katsastuksen kanssa,veitkö auton vaan suoraan konttorille ja sanoit että tähän on laitettu turbo????Saul kirjoitti:W115 240D:n (OM616) turbotuksessa ei ollut mitään ongelmia. Ei mennyt prosentteja eikä katsottu kieroon. Rekisteriote vain piti tulostaa uudestaan, koska tehosarakkeeseen tuli "A". Eikä ollut tuttu edes katsastaja.
ja niin pitääkö sen ahtimen olla alkuperäinen vai saako sinne laittaa minkä vaan ämpärin??
JA SE TAI VIELÄ JÄÄDÄ MAINITSEMATTA ETTÄ KYSEINEN AUTO ON SIIS FARMARI!
Kyllä niitäkin ilmeisesti jokunen yksilö on tiensä Suomeen löytänyt, ainakin erään vehon huoltomiehen mukaan. Jälkituontinakin varmaan tullut muutama lisää. Ja noita farmarimallejakaan ei ole yhtään liikaa tuotu kun ei niitä ole myynnissäkään kovinkaan usein. Tosin aika lailla useammin näkee kuin mitä noita sedaneita.satakaskolmonen kirjoitti:Voitte olla oikeassa tuon koneen tyyppinumeron kanssa,pitäis varmaan tarkistaa korjauskäsikirjasta! Niin nuo vaihto prosentit on saatu aikaan korinvaihdolla(tuotu saksasta v.97) ja auto on ollut tuojan mukaan 300 turbodiisseli,sedan malleja kolmelitraisena ahtimen kanssa ei ole kuulemma koskaan suomeen tuotukaan(pitäneekö paikkansa??) mutta tälläkin kylällä on yks sedani johon on vaihettu farkun kolmesatanen turbokone eikä prosentteja ole merkattu ainuttakaan!
Miksi se ei saisi nousta sitten myöskään tuon alkuperäisen turbodieselin tasolle (125hv)? Koska kaikkien sedaneitten jarrut ovat samanlaiset poislukien 280 jossa on tuuletetut etulevyt. Jousituksessa ei ole vaparikolmesataseen eroa, ainoastaan perävälitykset muuttuu ja pakoputken koko. Turbodieseliä ei saanut tilattua kun automaattilaatikolla, mutta eipä tuo katsastusmiestä haitannut, kun itse aikoinani vein alkuperäistä OM617.952 moottoria näytille sedanikopassa ja koneen jatkona oli normaali nelilovinen aski. Muutosprosentti taisi olla kokonaista 10%...en muista tarkkaan.Pasi H kirjoitti:Ei 240:n turbotuksessa tule ongelmia, kun tehot ei nouse kun 300d:n tasolle.
Näytäs Perttu nyt ne 280:n tuuletut etulevyt...Mesedesi kirjoitti:Koska kaikkien sedaneitten jarrut ovat samanlaiset poislukien 280 jossa on tuuletetut etulevyt.
Täh!? Ei ainakaan mulla olevassa varaosa 280E ollut...Mesedesi kirjoitti: Koska kaikkien sedaneitten jarrut ovat samanlaiset poislukien 280 jossa on tuuletetut etulevyt.
En valitettavasti itsekään voi niitä näyttää, mutta tämä on Kuopiossa toimivan Mercedeksiin erikoistuneen korjausliikkeen asentajan mainitsemaa - ko. firman nimi löytyy KL-varaosien hinnaston takakannesta...raul kirjoitti:Näytäs Perttu nyt ne 280:n tuuletut etulevyt...Mesedesi kirjoitti:Koska kaikkien sedaneitten jarrut ovat samanlaiset poislukien 280 jossa on tuuletetut etulevyt.
Kaikissa W123:ssa on identtiset pyörien jarruosat, lukuunottamatta kahta eri paksuutta jarrupaloissa sekä valmistajakohtaisia eroja satuloissa jne.
Näihin autoihin ei kuulu tuuletettuja etulevyjä. MB:n mielestä tuolloin riitti jo levyjarrujen hyvä "ominaistuuletus".
Ootko ehkä Venetmäeltä ostanut AMG:n etulaikat?
Olisin kyllä kirjoittanut S123:sta erikseen jos olisin tarkoittanut farmarin jarruja.Mesedesi kirjoitti:Ja olet Raul hitusen väärässä väittäessäsi että kaikissa on identtiset jarruosat.raul kirjoitti:Kaikissa W123:ssa on identtiset pyörien jarruosatMesedesi kirjoitti:Koska kaikkien sedaneitten jarrut ovat samanlaiset poislukien 280 jossa on tuuletetut etulevyt.
Tehdas itse omissa kirjoissaan ilmoittaa että takajarrujen männän halkaisija on suurempi farmarissa kun sedanissa.
Joo. Nyt ne löytyivät!raul kirjoitti:Näytäs Perttu nyt ne 280:n tuuletut etulevyt...Mesedesi kirjoitti:Koska kaikkien sedaneitten jarrut ovat samanlaiset poislukien 280 jossa on tuuletetut etulevyt.