w203 200cdi kiihdyttäessä naputtaa/tikittää
w203 200cdi kiihdyttäessä naputtaa/tikittää
Terve,
Ongelmana ollut jo pitemmän aikaa, mutta koko ajan paheneva ääni jostain päin konehuonetta laittoi huolestumaan asiasta. Autona C 200cdi -02 6v-man lootalla.
Eli auto toimii tyhjäkäynnillä moitteetta mitään ääniä ei kuulu eikä myöskään paikallaan kaasuttaessa ja kierrätettäessä kuulu mitään.
Liikkeelle lähtiessä kaasua painettaessa noin 2000 kierrosten yli alkaa kova nakuttava ääni joka kuitenkin vaimenee kierrosten 3500 yli mentäessä. Varsinkin isolla vaihteella vedätettäessä ääni on varsin kova, että jo hirvittää ajella. Ajettaessa esim ylämäkeen nakutus on erittäin kova, kytkin pohjaan kierrokset koneessa 2500 ääntä ei kuulu, mutta kytkimestä päästettäessä nakutus alkaa.
Autosta on katsottu suuttimien kunto ohivuototestillä noin viikko sitten ja samalla katsottu tyhjäkäynnillä korjauskertoimet Carsoftilla, mutta ei niissä mitään erikoista ollut. Öljyt kokeilin vaihtaa ja pesin fortella, mutta ei apua. Ääni on kuin venttiilin nostimista, mutta vain kuormalla.
Mistä voisi lähteä vikaa metsästään, kun auton paikalla ollessa vikaa ei pysty paikallistamaan. Olisiko vika kuitenkin suuttimissa, jotka alkavat nakuttaan kuormitettaessa vai tulisiko ääni esim voimansiirto puolelta?
Ääni on kokoajan pahentunut ja nyt ääni jo sen verran kova etten uskalla oikeen kierroksia koneelle enää antaa. Autossa on digituningin softa, mutta en jaksa uskoa, että tuolla vaikutusta.
Löytyskö joltain kokemuksia vastaavasta?
Ongelmana ollut jo pitemmän aikaa, mutta koko ajan paheneva ääni jostain päin konehuonetta laittoi huolestumaan asiasta. Autona C 200cdi -02 6v-man lootalla.
Eli auto toimii tyhjäkäynnillä moitteetta mitään ääniä ei kuulu eikä myöskään paikallaan kaasuttaessa ja kierrätettäessä kuulu mitään.
Liikkeelle lähtiessä kaasua painettaessa noin 2000 kierrosten yli alkaa kova nakuttava ääni joka kuitenkin vaimenee kierrosten 3500 yli mentäessä. Varsinkin isolla vaihteella vedätettäessä ääni on varsin kova, että jo hirvittää ajella. Ajettaessa esim ylämäkeen nakutus on erittäin kova, kytkin pohjaan kierrokset koneessa 2500 ääntä ei kuulu, mutta kytkimestä päästettäessä nakutus alkaa.
Autosta on katsottu suuttimien kunto ohivuototestillä noin viikko sitten ja samalla katsottu tyhjäkäynnillä korjauskertoimet Carsoftilla, mutta ei niissä mitään erikoista ollut. Öljyt kokeilin vaihtaa ja pesin fortella, mutta ei apua. Ääni on kuin venttiilin nostimista, mutta vain kuormalla.
Mistä voisi lähteä vikaa metsästään, kun auton paikalla ollessa vikaa ei pysty paikallistamaan. Olisiko vika kuitenkin suuttimissa, jotka alkavat nakuttaan kuormitettaessa vai tulisiko ääni esim voimansiirto puolelta?
Ääni on kokoajan pahentunut ja nyt ääni jo sen verran kova etten uskalla oikeen kierroksia koneelle enää antaa. Autossa on digituningin softa, mutta en jaksa uskoa, että tuolla vaikutusta.
Löytyskö joltain kokemuksia vastaavasta?
Liittyskö tuo ääni kaksoismassavauhtipyörään? Mulla ainakin "jyristeli" tuossa edellisessä vahtipyörä kun softa laitettiin. Kait se pohjasi kun vääntöä oli reilusti. Lisäks kytkin alkoi luistamaan kun sopivasti autoa rääkkäsi. Ei kuitenkaan tikitellyt tai kilkattanut. Mutta vois olettaa että jos se särkyy ni ääntä päästää?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
En kyllä tiedä, mutta tuntuis että ei sitä ainakaan paikallaan saa rasitettua? Nyt viisaammat voi jatkaa ja varmasti vinkkejä tulee ja vika löytyyKarhu78 kirjoitti:Kävi tuo kaksoismassavauhtipyöräkin mielessä, mutta eikös sen pitäisi ääntää myös tyhjäkäynnillä ja normaaleilla kierroksilla.
Lisäksi tuo kaksoismassapyörä vielä ravistaisikin kovilla väännöillä, mutta ravistamisesta ei tietoakaan.

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
.
No joo, toivottavasti vaiva ei nyt ole sama, kun minulla oli.
Oire viittaisi vaan suunnilleen samaan vaivaan.
Nimittäin kiertokangen alapään laakeriin.
Se, että se kalkatus sitten kovemmilla kierroksilla loppuu, ei liity mitenkään siihen, että tilanne helpottuisi, vaan siihen, miten se softa on tehty.
Vauhtipyöräkin, jos pohjaa, niin ääntää, mutta vaan kovassa rasituksessa ja samalla koko auto tärisee.
Mikäli se digitunningin softa on tehty "vanhaan" malliin, niin se ei nyt tässä ainaskaan helpota tilannetta yhtään.
Nimittäin kun tuo kaksatasen softa alkaa rajoittamaan syöttöjä niin alhaisessa vaiheessa, että saadakseen niitä vääntöjä/tehoja lisää, keskieuroopan "suuret softagurut" ovat suutinkartasta joutuneet huijaamaan syöttöä lisää.
Siihen viittaisi tuo 3500rpm jälkeen loppuva äänikin.
Tyypillisesti kun ruiskutusaikaa rukataan, niin max teho tulee tosia alhaisilla kierroksilla ja veto yhtäkkiä lopuu kierroksilla, kun ruiskutus "palaa" takaisin huijaamattomalle alueelle, siihen tulee iso ramppi, jonka vaikutuksesta veto nopeasti loppuu, jollei asiaa tiedosta ja ole tarkkana.
Itse palauttaisin vakioksi takaisin.
Ja katsoisin tilannetta sen jälkeen.
Helpoimmillaan vaiva voisi olla sellainen, että joku suutin ei pelaa kunnolla suuremmilla ruiskutuspaineilla enää.
Hankalimmillaan siis jostain syystä, esim vettä pytyssä, tai öljyä ja startatessa kiertokankin kieroksi -> ruvennut syömään kiertokangen alapään laakeria -> lopuksi ääntää - ja särkyy
Tai männässä vikaa
No joo, toivottavasti vaiva ei nyt ole sama, kun minulla oli.
Oire viittaisi vaan suunnilleen samaan vaivaan.
Nimittäin kiertokangen alapään laakeriin.
Se, että se kalkatus sitten kovemmilla kierroksilla loppuu, ei liity mitenkään siihen, että tilanne helpottuisi, vaan siihen, miten se softa on tehty.
Vauhtipyöräkin, jos pohjaa, niin ääntää, mutta vaan kovassa rasituksessa ja samalla koko auto tärisee.
Mikäli se digitunningin softa on tehty "vanhaan" malliin, niin se ei nyt tässä ainaskaan helpota tilannetta yhtään.
Nimittäin kun tuo kaksatasen softa alkaa rajoittamaan syöttöjä niin alhaisessa vaiheessa, että saadakseen niitä vääntöjä/tehoja lisää, keskieuroopan "suuret softagurut" ovat suutinkartasta joutuneet huijaamaan syöttöä lisää.
Siihen viittaisi tuo 3500rpm jälkeen loppuva äänikin.
Tyypillisesti kun ruiskutusaikaa rukataan, niin max teho tulee tosia alhaisilla kierroksilla ja veto yhtäkkiä lopuu kierroksilla, kun ruiskutus "palaa" takaisin huijaamattomalle alueelle, siihen tulee iso ramppi, jonka vaikutuksesta veto nopeasti loppuu, jollei asiaa tiedosta ja ole tarkkana.
Itse palauttaisin vakioksi takaisin.
Ja katsoisin tilannetta sen jälkeen.
Helpoimmillaan vaiva voisi olla sellainen, että joku suutin ei pelaa kunnolla suuremmilla ruiskutuspaineilla enää.
Hankalimmillaan siis jostain syystä, esim vettä pytyssä, tai öljyä ja startatessa kiertokankin kieroksi -> ruvennut syömään kiertokangen alapään laakeria -> lopuksi ääntää - ja särkyy
Tai männässä vikaa
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Voi pirulainen sentään, toivottavasti jäisi suuttimen puolelle vaikka tuo vika.
Toivottavasti ei kiertokangen puolella tai männän puolella ole vikaa, tuntuisi vaan pitävän ääntä myös tyhjäkäynnillä tai kierrättämällä ilman vetoa konetta vai kuinka on. Auto käy paikallaan todella nätisti eikä ylimääräisiä ääniä ilmene vaikka kierrättäisi paikallaan konetta.
Kävin tällä viikolla kyselemässä mahdolliseen ääneen syytä korjaamolta ja sanoivat sen kenties johtuvan ns. paloäänestä joka syntyy kun softa asennetaan ja syöttöä suurennetaan. Tuntuu vaan kummalta kun ääni on pahentunut kovasti viimeisimmän parin viikon aikana.
Ensiviikon tiiistaina varattu aika softan poistoon ja testataan samalla vikakoodit mikäli niitä nyt on.
Toivottavasti ei kiertokangen puolella tai männän puolella ole vikaa, tuntuisi vaan pitävän ääntä myös tyhjäkäynnillä tai kierrättämällä ilman vetoa konetta vai kuinka on. Auto käy paikallaan todella nätisti eikä ylimääräisiä ääniä ilmene vaikka kierrättäisi paikallaan konetta.
Kävin tällä viikolla kyselemässä mahdolliseen ääneen syytä korjaamolta ja sanoivat sen kenties johtuvan ns. paloäänestä joka syntyy kun softa asennetaan ja syöttöä suurennetaan. Tuntuu vaan kummalta kun ääni on pahentunut kovasti viimeisimmän parin viikon aikana.
Ensiviikon tiiistaina varattu aika softan poistoon ja testataan samalla vikakoodit mikäli niitä nyt on.
.
Et sinä saa mitään oikeaa rasitusta sille moottorille paikallaan kierrätettäessä.
Ruiskutusmäärät nousee vasta, kun ahdotkin nousee.
Ohjelma ei kulu, eikä muutu.
En minä usko, että se vika on siinä, mutta ihan mahdollisten lisävaurioiden tulemisen hillitsemiseksi vaan vakioksi takaisin.
Kannattaisi irroitella ne suuttimet ja katsoa, niistä saattaa mennä vaikka se runko halki sieltä alapään kierreholkista.
Et sinä saa mitään oikeaa rasitusta sille moottorille paikallaan kierrätettäessä.
Ruiskutusmäärät nousee vasta, kun ahdotkin nousee.
Ohjelma ei kulu, eikä muutu.
En minä usko, että se vika on siinä, mutta ihan mahdollisten lisävaurioiden tulemisen hillitsemiseksi vaan vakioksi takaisin.
Kannattaisi irroitella ne suuttimet ja katsoa, niistä saattaa mennä vaikka se runko halki sieltä alapään kierreholkista.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Minulla on muuten tismalleen sama vika ollut jo pitkään omassa €:ssä. W210 -99 CDI 200. Ennen lastutusta ja sen jälkeen ollut aivan juuri tuollainen. Eli säkyttää ikävästi, kuin ennen vanhaan olisi jostain bensavehkeestä menny pakosarjan tiiviste.
Epäily on suuttimissa, joista yksi on vaihdettu. Myös imusarjan vaihdattivat, kun vikaa Iisalmen Hartikaiselta kyselin. Mikään ei ole vaikuttanut mitenkään vikaan.
Suuttimet on jossain testerissä käytetty ja ne eivät kuulemma vuoda sisään eikä ulos.
Kun säkytys alkoi, oli kilsoja 300 000 km. Nyt on 445 000 ja sama ääni kuuluu jokaisessa kiihdytyksessä.
Viime huoltoreissun jälkeen Hartikainen sanoi, ettei enää säkytä. Minä uskon, vaikka ääni kuuluu. Tuskin se särkyykään siitä:) Ajetaan pois..
Epäily on suuttimissa, joista yksi on vaihdettu. Myös imusarjan vaihdattivat, kun vikaa Iisalmen Hartikaiselta kyselin. Mikään ei ole vaikuttanut mitenkään vikaan.
Suuttimet on jossain testerissä käytetty ja ne eivät kuulemma vuoda sisään eikä ulos.
Kun säkytys alkoi, oli kilsoja 300 000 km. Nyt on 445 000 ja sama ääni kuuluu jokaisessa kiihdytyksessä.
Viime huoltoreissun jälkeen Hartikainen sanoi, ettei enää säkytä. Minä uskon, vaikka ääni kuuluu. Tuskin se särkyykään siitä:) Ajetaan pois..
MB SL500 r129 1996
MB E W212 2009
Puh. 044-2544178
MB E W212 2009
Puh. 044-2544178
Omassa mittarissa 250 000 ja ajettu nakuttavalla koko ajan pahenevalla äänellä noin 5 000km. En tiedä kuinka kauan tolla uskaltaa ajella, jos vielä tuosta pahenee.
Täytyy ottaa vielä noi suuttimet irti ja viedä ne testattavaksi.
Kun kerran kohtalotoverikin vaivaan löytyi olisi mukava selvittää mistä moinen vika voisi johtua.
Täytyy ilmoitella kun kokeilen softan poistoa/muuttamista toiseen.
Täytyy ottaa vielä noi suuttimet irti ja viedä ne testattavaksi.
Kun kerran kohtalotoverikin vaivaan löytyi olisi mukava selvittää mistä moinen vika voisi johtua.
Täytyy ilmoitella kun kokeilen softan poistoa/muuttamista toiseen.
Kyllä mullakin suuttimet alko ääntämään ohjelmoinnin jälkeen. Eiköhän se liene normaalia?
Ääneltään se on sellanen pienempi terävä naputus. Hentosempi kuin kiertokangen ääni. Tulee niin tiuhaan että joka suutin kilauttaa.
Ne suuttimet varmaan joutuu liikkumaan äärirajasta toiseen kun ohjelma pyytää niiltä enemmän kuin valmistaja on suunnitellut. Mulla se normaalia suurempi naputus kyllä kuuluu ihan tappiin saakka.
Ääneltään se on sellanen pienempi terävä naputus. Hentosempi kuin kiertokangen ääni. Tulee niin tiuhaan että joka suutin kilauttaa.
Ne suuttimet varmaan joutuu liikkumaan äärirajasta toiseen kun ohjelma pyytää niiltä enemmän kuin valmistaja on suunnitellut. Mulla se normaalia suurempi naputus kyllä kuuluu ihan tappiin saakka.
Kävin juuri tuossa kaupoilla ajelemassa ja nakuttava ääni on aluksi kylmällä koneella vaimeampi, mutta lämmetessään kuluu radionkin yli. Toivottavasti ääni johtuu noista suuttimista eikä muualta. Kokeilen ensiviikolla tosiaan softan muutosta ja vien suuttimet testiin.
Tuli tuossa mieleen kannattaisko tuota imusarjaa vilkaista, jos vaikka kovin tukkoinen, ja putsailla sitä hiukan. Ei varmaan koskaan ole avattu tuosta koneesta.
Mites Tuikku kerroit noista digituningin softista että on olemassa ns. "vanha malliin tehty ohjelma" niin mistäs tuon tietää onko se koneessa ja onkos se tämän päivän versio parempi tuohon koneeseen?
Mielestäni autossani on se tehokkain versio, mitä luultavammin?
Tuli tuossa mieleen kannattaisko tuota imusarjaa vilkaista, jos vaikka kovin tukkoinen, ja putsailla sitä hiukan. Ei varmaan koskaan ole avattu tuosta koneesta.
Mites Tuikku kerroit noista digituningin softista että on olemassa ns. "vanha malliin tehty ohjelma" niin mistäs tuon tietää onko se koneessa ja onkos se tämän päivän versio parempi tuohon koneeseen?
Mielestäni autossani on se tehokkain versio, mitä luultavammin?
.
Noihin edc-15 ecuilla varustettuihin moottoreihin, mikä sinunkin autossasi on.
On ensimmäiset softaversiot tehty jo kauan sitten.
Noissa vakio-ohjelmissa on sellainen ero sitten vähän uudempiin, edc-16 ecun softiin, että nuo vanhemmat ohjelmat rajoittaa kaksatasissa tuunatunkin tehon tosi alas.
Uudemmissa on melkein samanlaiset ohjelmatkin.
No, jotta noista vanhemmista sitten kuitenkin se teho jollain lailla "hyväksyttävästi" nousisi, niin että asiakas olisi tyytyväinen, on softien tekijä sitten ns. suutinkartasta huijannut ohjelmasta lisää syöttöjä lisäämällä sinne karttaa ruiskutusaikaa.
Se on sellainen, kaikkien tietämä, "halpa" kikka, jolla teho varmasti nousee.
Silloin käy käytännössä siten, että kun tosielämässä se ohjelman laskema syöttömäärä on aina ja joka tilanteessa jollain lailla, eri anturien antaman informaation ja ohjelman omien parametrien rajoittama, aina.
Niin tämä uusi tilanne silloin, kun suutinkalibraatioon on koskettu, merkitsee, että kun ohjelma joidenkin tekijöiden takia rajoittaa omasta mielestään syötön vaikka 60milliin, niin koska suutinkarttaa on napeloitu, niin oikea, todellinen syöttömäärä voi olla vaikkapa 70milliä.
Minä en yritäkkään väittää, että tämä mitään särkisi, kun ei se sitä kaiken todennäköisyyden mukaankaan todellakaan tee.
Ja näitä, tällaisia lastuja on varmaan 75% markkinoilla olevista, jolloin särkyneitä moottoreitakin pitäisi olla pilvin pimein.
Mutta, ei se nyt tässä tilanteessa mitenkään tee vian löytymistä ainakaan helpommaksi, koska kun nyt sulla auto viedään kaapelin nokaan, niin se tieto, joka sieltäkin tulee ulos, on virheellistä, kun sitä koko ajan peilataan siihen huijattuun syöttömäärään ja ecun toimintaan sen perusteella.
Siksi suosittelen, että palautat auton vakioksi.
Tai, jos on aivan varmaa, että ohjelmassa koko ajan kerrotaan eculle se todellinen oikea syöttömäärä, mikä on todellakin mahdollista ...ja saada jopa enemmän tehoa niin.
Niin silloin asia on ok.
Ohjelma säätää moottorin toimintoja eri tilanteessa (esim ruiskutusennakko) juuri oikein ja ei vaikeuta vian löytämistä.
Noihin edc-15 ecuilla varustettuihin moottoreihin, mikä sinunkin autossasi on.
On ensimmäiset softaversiot tehty jo kauan sitten.
Noissa vakio-ohjelmissa on sellainen ero sitten vähän uudempiin, edc-16 ecun softiin, että nuo vanhemmat ohjelmat rajoittaa kaksatasissa tuunatunkin tehon tosi alas.
Uudemmissa on melkein samanlaiset ohjelmatkin.
No, jotta noista vanhemmista sitten kuitenkin se teho jollain lailla "hyväksyttävästi" nousisi, niin että asiakas olisi tyytyväinen, on softien tekijä sitten ns. suutinkartasta huijannut ohjelmasta lisää syöttöjä lisäämällä sinne karttaa ruiskutusaikaa.
Se on sellainen, kaikkien tietämä, "halpa" kikka, jolla teho varmasti nousee.
Silloin käy käytännössä siten, että kun tosielämässä se ohjelman laskema syöttömäärä on aina ja joka tilanteessa jollain lailla, eri anturien antaman informaation ja ohjelman omien parametrien rajoittama, aina.
Niin tämä uusi tilanne silloin, kun suutinkalibraatioon on koskettu, merkitsee, että kun ohjelma joidenkin tekijöiden takia rajoittaa omasta mielestään syötön vaikka 60milliin, niin koska suutinkarttaa on napeloitu, niin oikea, todellinen syöttömäärä voi olla vaikkapa 70milliä.
Minä en yritäkkään väittää, että tämä mitään särkisi, kun ei se sitä kaiken todennäköisyyden mukaankaan todellakaan tee.
Ja näitä, tällaisia lastuja on varmaan 75% markkinoilla olevista, jolloin särkyneitä moottoreitakin pitäisi olla pilvin pimein.
Mutta, ei se nyt tässä tilanteessa mitenkään tee vian löytymistä ainakaan helpommaksi, koska kun nyt sulla auto viedään kaapelin nokaan, niin se tieto, joka sieltäkin tulee ulos, on virheellistä, kun sitä koko ajan peilataan siihen huijattuun syöttömäärään ja ecun toimintaan sen perusteella.
Siksi suosittelen, että palautat auton vakioksi.
Tai, jos on aivan varmaa, että ohjelmassa koko ajan kerrotaan eculle se todellinen oikea syöttömäärä, mikä on todellakin mahdollista ...ja saada jopa enemmän tehoa niin.
Niin silloin asia on ok.
Ohjelma säätää moottorin toimintoja eri tilanteessa (esim ruiskutusennakko) juuri oikein ja ei vaikeuta vian löytämistä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: w203 200cdi kiihdyttäessä naputtaa/tikittää
Miten tämä keissi etenee onko naputtajan syy löytynyt?
Mulla naputellu kans sen mitä minulla tuo E270cdi on ollut n,160tkm,
Suutinta itekkin veikkasin syylliseksi kun ohivirtausta oli keskimmäisessä tuplat muihin nähden.
No ei korjaantunut sillä naputus muuten kyllä puörii siistimmin..
Naputtaa juurikin vedättäesä ja loppuu kun kierrokset nousee yli 3500..
Mulla naputellu kans sen mitä minulla tuo E270cdi on ollut n,160tkm,
Suutinta itekkin veikkasin syylliseksi kun ohivirtausta oli keskimmäisessä tuplat muihin nähden.
No ei korjaantunut sillä naputus muuten kyllä puörii siistimmin..
Naputtaa juurikin vedättäesä ja loppuu kun kierrokset nousee yli 3500..
W166 350 bluetec
S211 270cdi
W126 280s
S211 270cdi
W126 280s