190e dieselöinti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
thuhtala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: To 18.01.2007 19:41
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

190e dieselöinti

Viesti Kirjoittaja thuhtala »

Oon vääntämäs kauppaa 190e 1,8 tai 2 l (en tiä viä että kumpiko) vm.n. -90 josta on kone särki,ja tarkoitus olis jos päästään kauppaan niin,lusikoida omasta -85 200d Mesestä turbo kiuas tilalle.
Alkasin vain miettiin että,kuinka kova homma on sähköjen ja alipaine hässäköiden kans ?
Sekä onko tiedos jotain muita vaikeuksia ?
Vanha riisselihän nyt tietysti ei vaadi paljon johtoja ym. käydäksensä,mutta olishan se silti mukavaa jos kaikki sais toimiin niinku pitää :wink:
tese
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: La 14.02.2009 08:55
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja tese »

Sähköistä tärkein on hehkutukseen ja virtalukkoon liittyvät jutut ja alipaine puolen juttuja tuo jo mainittu virtalukko pohjineen.
Siirtelet siitä vanhasta vain osakokonaisuus kerrallaan uudempaan.
Ja vaikka et näitä kysynytkään niin vaihteiston ja perän joudut kans varmaan ottamaan vanhasta ja etujouset. Polttoainelinjat myös.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Avatar
thuhtala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: To 18.01.2007 19:41
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja thuhtala »

Tekniikka puolen romppeet sopii ilmeisesti suoraan 124 kopasta 201:seen ?
Ja vähän tuumailinkin että,perävälitys on varmaan eri.
h.hartikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
Paikkakunta: 08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

mites vähäpäästöisyyden kans tossa vehkeessä?
Avatar
thuhtala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: To 18.01.2007 19:41
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja thuhtala »

No niin !
Tuo vähäpäästösyys tuli kans tänään mieleen,mistäs vuosimallista bensakoneiset on ollu vähäpäästösiä ?
Epäilen vahvasti ainaki tuon -85 rieselin päästöjä... :lol:
Eli jos se 190 on vähäpäästönen niin,mitäs sitte tehdään,unohdetaanko koko moottorin vaihto homma vai ?
Avatar
thuhtala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: To 18.01.2007 19:41
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja thuhtala »

No niin auto pihas ja konttorille soitettu,merkintä rekisteris että vähäpäästönen,mutta ensirek.lokakuu -88 ja vasta jolukuusta -88 se olis rehdisti vähäpäästönen.
Eli insnööri sano että,merkintä poistetaan ja leiman saa koslaan turbon kera :)
Perävälitys muuten näyttääs Saksan tietojen mukaan olevan sama 2 litraases pensas ja rieselis,jotta se saa jäädä paikalleen :wink:
Vastaa Viestiin