Ässän kattoluukun moottori

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Ässän kattoluukun moottori

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

Moi! Eli mistähän tuollaisen moottorin voisi ostaa? KL-varaosa ei tuntenut kyseistä osaa,veholta en ole kysynyt,ehkäpä ostetaan topiccista voisi käytetty motti onnistaa? Mitä olette mieltä kannattaako rueta kokeilemaan,eli; 1.En tiedä milloin viimeksi luukku on ollut toiminnassa,vaijeri roikkuu vain paikallaan..2.Alkaako sit kattoluukun tiiviste vuotamaan..3.Vaijeri kenties jumissa,maksaa ehkäpä paljon!?
olisin sitä manuaalistikin voinut testailla,mutta kun ei edes sitä moottoria löydy! :evil:
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

eikös se moottori ole takakontissa vasemmalla puolella vähän niinkuin sisustuksen "sisällä". Siitä vasemmasta reunasta kun vähän raottaa niin pitäisi näkyä se moottori
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Takakontissa kuskinpuolen kyljellä liki suoraan samassa linjassa takaluukun saranoinnin kanssa.

Siinä on myös mahdollisuus käsiräikällä vetää luukku kiinni, jos moottorissa ongelmia syntyy. Kannattaa myös jotain kevytvaseliinia levitellä niihin liukukiskoihin, joita kukaan ei ole koskaan rasvannut kuitenkaan.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

juu,olen hoksannut tuon idean,manuaalissakin siitä luki..mutta hankala nimenomaan manuaalisesti aukaista se,kun siellä roikkuu pelkkä vaijeri.. :? hyvä et kuvia laitoitte,tiedän ainaskin minkälainen mutikka se sit olisi :) vielä kun tietäis mistä sellaisen saisi..
Eli siis joku on n#####ut sen poies..
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jos kattoverhoilusta löytyy tän näkönen reikä mikä on suorakaiteen muotosella peitelevyllä peitetty niin moottori on katossa :wink:
tällänen reikä :roll:
Kuva
ja takana kuskinpuolen pyörän kotelon yläpuolella :wink:
Kuva
tuosta punasesta mutterista voi sitten manuaalisesti siirtää luukkua auki tai kiinni asentoon jos ei sähkösesti kulje :wink:
tämä jälkimmäinen malli lienee kaikista yleisin :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

ahaa,tutkin vielä ettei katosta löydy sitä,mutta eipäilen kyllä että jostain syystä se motti on otettu pois..Sinne pyöränkoteloon vaan tulee rasvainen vaijeri joka kiinnitetty jonkinlaiseen kierukkaan,joka on todennäköisesti ollut sit varmaan kiinni siinä moottorissa.Paska tuuri.Eikä sinne tainnut tulla edes sähköpiuhoja..
Onhan se kiva kun on sähköinen kattoluukku,mutta ei toimi.. :cry:
kiitti kuvista!
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuossa kuvassahan se näkkyy ihan kokonaisena moottori hoito, jos sinne perrään tulee vaijeri niin moottorikin kuuluu sillon perrään :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Vastaa Viestiin